AjSelj's Hifi | Stue kino på G - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12
Viser resultater 221 til 235 av 235
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Endte opp med å kjøpe et par RF-7 og bruke dem i kombinasjon med NAD preamp og Beatiser effekt.
    eD subbene ble solgt i går og håper ny eier blir godt fornøyd med dem.
    ADAM blir forrhåpentligvis sendt til ny eier innen en måneds tid.

I nær fremtid hadde jeg tenkt å kjøpe en laptop med gode spesifikasjoner til omkring 10k, men så var det å velge hvilke spesifikasjoner man skal legge vekt på da...

Noen kriterier har man jo:
    - Det skal ikke være blank plastikk på typiske sliteplasser.
    - Helst rundt 3 timer batterikapasitet eller mer ved normal bruk.
    - mellom 13" og 16"

Har tre ganske forskjellige kandidater sålangt:
    MPX.no - Acer Aspire TimelineX 4820TG 14" HD LED
    MPX.no - Acer Aspire 5943G 15.6" WXGA LED
    MPX.no - ASUS U53JC 15.6" HD

At disse er på mpx sine sider alle er tilfeldig, handler der jeg finner best pris så det ser jeg på når jeg har bestemt meg for modell.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tipse deg om at Multicom har en del ganske ok maskiner, som du spesifiserer HWen på selv. Kjører en halvannet år gammel Multicom laptop, og det er noe av det beste jeg har hatt. Bra specs og gode priser...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte Multicom selv når jeg kjøpte meg laptop til lange og kjedelige dager i førstegangstjenesten, den fungerer fortsatt helt toppers
    Hvis laptopen skal brukes fram og tilbake fra skole så husk å sjekke litt ang. vekt også, skal tross alt orke å drasse den med

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av totto
    Kan tipse deg om at Multicom har en del ganske ok maskiner, som du spesifiserer HWen på selv. Kjører en halvannet år gammel Multicom laptop, og det er noe av det beste jeg har hatt. Bra specs og gode priser...
    Takk for tipset, hvordan er multicom på batteritid osv?
    Nå tok stasjonære pcen kvelden i går så da ble det egentlig litt mer høyaktuellt med en laptop raskere enn jeg hadde tenkt.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Brukte Multicom selv når jeg kjøpte meg laptop til lange og kjedelige dager i førstegangstjenesten, den fungerer fortsatt helt toppers
    Hvis laptopen skal brukes fram og tilbake fra skole så husk å sjekke litt ang. vekt også, skal tross alt orke å drasse den med
    Skal nok brukes litt fram og tilbake fra skolen ja, men det er verd å nevne at jeg er vant til en gammel Dell insperon 9400 altså enm 17" som var ganske "bulky" sikkert over fire kg :S
    Så når jeg nå går for en 15" som skal bæres i samme sekken og brukes til det omtrent samme, så regner jeg med at jeg tar av minimum en kilo sammen med de to tommene.

Hadde vert fint med litt godt batteritid da, sån tre timer under normal bruk ville vert knall. Acer's timlinex serie er lovende, men 8 -12 timer er jo overkill for min bruk alikevel, så jeg vil ikke ofre så mye ytelse for de 4 - 8 timene jeg ikke trenger.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper min ligger på ca 2.5 timer ved "vanlig" bruk - jeg har den koblet til strøm 99% av tiden uansett så jeg tenker ikke så mye på det, men holder vel 2,5-3 timer tenker jeg.

-t

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper min ligger på ca 2.5 timer ved "vanlig" bruk - jeg har den koblet til strøm 99% av tiden uansett så jeg tenker ikke så mye på det, men holder vel 2,5-3 timer tenker jeg.

-t
    Hvilken modell var det du tok utgangspunkt i når du bygget, og hva ga du for din på den tiden?
    Noen ord om byggekvaliteten på den?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Tror jeg brukte JHL-90+ eller noe i den duren. Den er utgått nå. Husker ikke specs så bra i hodet men er ett GF9800 gfx kort mener jeg, 4gb ram, 320gb hd +++ og ga vel ca 8k. Byggkvaliteten er veldig ok, ikke så mye plastfølelse som du ofte får på laptops i dag..
    -t

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Tror jeg brukte JHL-90+ eller noe i den duren. Den er utgått nå. Husker ikke specs så bra i hodet men er ett GF9800 gfx kort mener jeg, 4gb ram, 320gb hd +++ og ga vel ca 8k. Byggkvaliteten er veldig ok, ikke så mye plastfølelse som du ofte får på laptops i dag..
    -t
    Endte opp med å gå for en HP i Envy serien, var innom multicom og forsøkte å sette sammen en tilsvarende maskin, men det ble fort over 10k.
    Syns egentlig envy 14 var en ganske pen maskin og håper den lever opp til "hypen" på utenlandske forum.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Endte opp med å gå for en HP i Envy serien, var innom multicom og forsøkte å sette sammen en tilsvarende maskin, men det ble fort over 10k.
    Syns egentlig envy 14 var en ganske pen maskin og håper den lever opp til "hypen" på utenlandske forum.
    Er nok ingen dårlig maskin det heller skal du se Envy har fått en del skryt. Hvor kjøpte du fra? HP.com eller? Evt link?

Lykke til og grattis med ny maskin

-t

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok ingen dårlig maskin det heller skal du se Envy har fått en del skryt. Hvor kjøpte du fra? HP.com eller? Evt link?

-t
    Hadde man fått oppgradere litt friere på HP i norge så hadde jeg nok bestillt derfra, men nå er det fire ferdige konfigurasjoner som man må velge imellom og da ble det en handletur på komplett.no som hadde den mest fornuftige modellen på lager. I forrhold til Acer timlineX som jeg også vurderte så kostet HP en tusenlapp mer for samme spec, det syns jeg den var verd med tanke på kvalitets følelsen, lysere skjerm, baklyst tastatur, slot load dvd, beats lyd oppgradering og litt med tanke på utseende

Jeg vet at batteritiden ikke er superbra på denne modellen, og da jeg måtte ha en laptop som hvertfall gikk godt over tre timer i normal bruk valgte jeg å unngå i7 prosessor, dette fordi man da ikke har mulighet til å slå av radeon 5650 kortet og fordi at i5 prosessoren bruker i gjennomsnitt vist nok 10w mindre under bruk.

Jeg fikk desverre ikke med HP envy's berømte høyoppløste skjerm da den kunn var på den dyreste modellen som var hele 5k! mer.
    Syns det var synn at de ikke hadde med denne skjermen på en litt mer fornuftig priset pakke, jeg trenger ikke det voldsome batteriet som følger med der og heller ikke de ekstra 2gb med minne, dessuten ville jeg heller valgt å gå for en hybrid disk med 4gb ssd del enn å bare ha 180gb ekstra lagring.
    Den oppgraderingen kan jeg forrøvrig gjøre selv, samme med ramen.
    Syns derfor at 5000,- mer for en skjerm med høyere oppløsning var drøyt.

Ser frem til å teste den mye omtalte "beats" lyd delen i maskinen, byggekvaliteten er bra det vet jeg etter å ha sett på 13" og 17" av denne pcen, men skal bli spennende å se endringene som ble gjort til det bedre fra forrige generasjon.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man dra til med en SSD disk fra intel med det samme da?
    Alle som har testet SSD skryter jo uhemmet av oppgraderingen det gir, blir jo lite lagringsplass på laptoppen, men har jo et par tb med ekstern lagring til film og tull uansett.
    Noen som har gjort den oppgraderingen her er det verd 1600++ for en 80gb ssd?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-t
    Var nok ingen god maskin det, fikk mye problemer med den og endte opp med å bytte den tre ganger før jeg gikk for en Asus.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbake...

Da var utenlands opphold unnagjort og jeg skal tenke litt lyd igjen :-D
    Funnet meg et hjem for en stund i Lillestrøm som desverre ikke er alt for godt lyd isolert, men det legger bare dempe på de villeste planene for nå.

Blir nok et fokus på en praktisk surround løsning, men ikke tro at stereo er helt glemt av den grunn. Hadde en hyggelig visitt som utstiller på Horten messa igjen for noen uker siden og det gjorde meg ops på en del nye saker.

Etter salg av både ADAM og Klipsch som var innom før jeg reiste for to år siden har det vert lite å skryte av på den fronten, litt Logitech, HK audio (PA) og Dynavoice er alt som står lagret og sistnevnte skal vike for en kraftig oppgradering så snart jeg får bestemt meg.
    En solid surround reciever skal på plass og et nytt lerret på mellom 80 og 84" skal opp snarest. (vanskelig størrelse å finne men grunnet kort kastelengde er det maks)

Har et stort ønske om å kopiere mr: AK litt og gå for en Centurion løsning fra Midgard Audio, men det blir desverre ikke et dedikert rom i denne omgang så fult så barskt får det nok ikke blitt.

Jeg er med andre ord på leting etter noe mer stuevennlig og uten å gi helt slipp på morrofaktoren som jeg hørte under Centurion demo og til en viss grad i RF-7. Prisklasse er ikke helt fastsatt, men en plass rundt 50k for frontrekka er vel en plass å begynne...

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SSD er som en drøm, allt går så mye fortere og holder seg mye lengre, så jeg hadde brukt penger på det

Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •