AjSelj's Hifi | Stue kino på G - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 235
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kunne jo ha fått tak i lave stativer bare for å løfte frontene litt. 20-30cm kanskje. Det ser fett ut med sub'ene der de står og med monitorene oppå.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du kunne jo ha fått tak i lave stativer bare for å løfte frontene litt. 20-30cm kanskje. Det ser fett ut med sub'ene der de står og med monitorene oppå.
    Jada så greit ut det, men nå har jeg vert så heldig å få låne noen stativer fra kenti her og dessuten virket det ikke til å være optimal plassering av subbene.
    Mulig jeg kan gjøre andre tilltak for å få bassen til å sitte der den skal, men det er helt klart et skritt i riktig retning å heve høytalerene.
    Får se i morgen som nevnt hvordan bassen blir med den plasseringen jeg har nå.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at førsteinntrykket virker positivt da, noe som forsåvidt ikke overrasker meg.

Sleng ut noen bilder når du har fått flyttet litt rundt på ting da

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Bra at førsteinntrykket virker positivt da, noe som forsåvidt ikke overrasker meg.

Sleng ut noen bilder når du har fått flyttet litt rundt på ting da
    Det overasket ikke meg heller da jeg viste at det var for lavt slik det var, men alltid greit å få bekreftet det man tror.
    Kanskje det blir noen bilder også, men ser litt rart ut uten noen tv her akkuratt nå :-( Er jeg riktig heldig blir den borte en stund.
    Desto mer tid til musikk i stereo

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Får nesten beklage mangelen på oppdaterte bilder med stativene, men de fleste stundene har egentlig vert brukt forran høytalerene og ikke bak kamera
    Har nå forrøvrig fått tilbud om studieplass i utlandet for å fullføre studiene og da må jeg alikevel vurdere fortsatt eierskap av såppas mye utstyr.
    Av erfaring fra sist vet jeg at å selge ting om sommeren er vanskelig, men vil jo helst vente så lenge som mulig før jeg eventuellt begynner å selge noe.

Merker jo at eD aldri trenger å annstrenge seg her hos meg og HM3 er en helt konge frontrekke her hos meg. Uten tvil det mest komplette systemet og det jeg har vert mest fornøyd med av det jeg har hatt til nå.
    Med korreksjon og godt integrerte subber overgår dette alle tidligere oppsett jeg har hatt også med storebror Tensor.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i verden har du fått studieplass da? Og hvor lenge? Og hvilken studieretning?

Kjedelig å selge utstyr, men hadde nok vurdert det samme om jeg hadde vørt student og skulle reist bort i lengre tid. Bare ikke selg stativene, hehe..

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blandede følelser, kan du ikke få lagret anlegget imellomtiden? Hvor skal du å studere de?

Skal se etter anonsene dine, kansje jeg river i noe av det du har, egentlig frister hele anlegget.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hvor i verden har du fått studieplass da? Og hvor lenge? Og hvilken studieretning?

Kjedelig å selge utstyr, men hadde nok vurdert det samme om jeg hadde vørt student og skulle reist bort i lengre tid. Bare ikke selg stativene, hehe..
    Jeg har fått studieplass ved et meget anerkjent tysk universitet for økonomi, i utgangspunktet dreier det seg om et år, men det er også mulighet for lengre studier der.

Det er kjedelig å selge utstyr, men det gir jo ikke akkuratt noen avkastning å ha det stående pakket ned heller :|.
    Grunnen til at jeg nevner det alt nå er vel at jeg brant meg på salgstørke sist sommer. Hadde tenkt å kontakte deg ang stativene, har vert veldig snilt av deg å la meg låne dem og jeg har nok ikke glemt at de ikke er mine.
    Kunne sikkert solgt dem for deg også, men regner med at de kan være greie å ha for deg.
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Blandede følelser, kan du ikke få lagret anlegget imellomtiden? Hvor skal du å studere de?

Skal se etter anonsene dine, kansje jeg river i noe av det du har, egentlig frister hele anlegget.
    Ja det er litt blandede følelser.
    Å lagre det hele, hmm har tenkt på det, men som nevnt er det en del som er usikkert, både med tanke på varigheten på studiene og det at jeg ikke har egen leilighet. Skal nok ikke se bortifra at en del av pengene går med til eget bosted og da er det jo bedre å ha solgt før jeg reiser.

Skal jo forrøvrig studere økonomi videre så må nesten tenke litt på det i praksis også
    Hele anlegget frister vel ikke vel? jeg mener du har jo to av mine subber allerede det er jo ennå bedre med et par single til såklart, en subb i hvert hjørne, men det er jo overkill som det er! :twisted:

Om noen ikke har veldig hastverk men er intressert er det jo lov å sende en PM og ta en prat om det, (men vil jo helst drøye det så lenge som mulig selv :cry: ) hehe.
    At ADAM passer godt på Yamaha og sammen med eD er jeg hvertfall ikke i tvil om

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres jo spennende ut, og er sikkert en mulighet som du ikke bør slippe om det er et studie du selv ønsker.

Når det gjelder stativene er det ikke noe stress, da jeg ikke bruker de for tiden. Så det går helt fint at de står hos deg inntil videre.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke noe hensikt å lagre det?
    Kommer jo alltids noe nytt som er bedre, og når du er ferdig har det kommet nyere (og muligens bedre) fra både ED og Adam?
    .. Noen planer om hva du skal kjøpe i tyskland?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med studieplassen, er ikke noe ulempe og dra utenlands å få litt lærdom. Man får fort med seg mye mere enn bare selve studiene, tenker da på språk og hvordan andre kulturer er.

Håper du ikke flytter fra AVforum, men kan holde oss nordborer med litt info fra det store utland Hvor i Tyskland skal du?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Er vel ikke noe hensikt å lagre det?
    Kommer jo alltids noe nytt som er bedre, og når du er ferdig har det kommet nyere (og muligens bedre) fra både ED og Adam?
    .. Noen planer om hva du skal kjøpe i tyskland?
    Hehe vet aldri hva som kommer fra både de merkene og andre i året/årene som kommer nei, men noen merker holder jo lenger på sine modeller enn andre. Time will shåv.

Hva jeg skal kjøpe i tyskland, hm nei det har jeg ikke tenkt på du, men blir neppe noe stort i tyskland.

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Gratulerer så mye med studieplassen, er ikke noe ulempe og dra utenlands å få litt lærdom. Man får fort med seg mye mere enn bare selve studiene, tenker da på språk og hvordan andre kulturer er.

Håper du ikke flytter fra AVforum, men kan holde oss nordborer med litt info fra det store utland Hvor i Tyskland skal du?
    Takker for det, har tilbrakt litt tid i USA tidligere og det er gode erfaringer å ha.
    Kommer nok til å ramle innom forumet fra tid til annen og bråke litt

Er til Mannheim jeg trolig skal flytte, hører mye bra om byen og gleder meg.
    Må bare sørge for å klare de kravene som stilles av meg til sommeren, kan desverre ikke vente med salg av utstyr og oppsigelse av leilighet til jeg får vite om jeg klarer alt eller ikke så må satse nå.

Kanskje jeg møter noen hefra på en tysk messe kommende år.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søtt lite hybelanlegg.. med rør??

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Kommer nok til å ramle innom forumet fra tid til annen og bråke litt

Er til Mannheim jeg trolig skal flytte, hører mye bra om byen og gleder meg.

Kanskje jeg møter noen hefra på en tysk messe kommende år.

Mannheim er en flott by, akkurat passe stor. Jeg har bod på hotell der 3 ganger når jeg har vært nede på Sinsheim messen, bilstereo. Å det er jo ikke langt opp til Frankfurt derfra som har alt man kan ønske seg.

Du skal nok ikke se bort fra at jeg dukker opp på noen messer der nede til neste år. Så titter du innom forumet, så kan man holde kontakten der.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var annonser for forsterker, høytalere og subber lagt ut.
    Selger også racket, kabler og spikes men venter med å legge ut annonser på det. Kan uansett nevne at Atacama Equinox AVI TL skal selges, det er med dreibart feste for 50" plasma skjerm og en nypris på rundt 7500,-

Kommer garantert sterkt til bake, men vet bare ikke om det blir noe det kommende året.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Søtt lite hybelanlegg.. med rør??
    Får se nå da

Reciever, kilde, kabler og PC er solgt samt stativer returnert (takk for lånet kenti). ADAM er for lengst pakket ned og venter på nye eiere.

Om noen i oslo området er mer enn passe intressert i noe kan jeg sikkert ta en tur innom for en liten test

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man selge med stort tap eller skal man sette ting på lagring da?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Skal man selge med stort tap eller skal man sette ting på lagring da?
    Kanskje like greit å selge med litt mer tap enn først antatt, om de likevel skal stå i et skap å synke i verdi til du får brukt for dem igjen?

Spørs jo selvsagt på hvor mye du trenger pengene, og om du er gira på å ta dem frem igjen om et år og nyte

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker lykke til med både utstyrssalg og studier. :smile:

En kamerat av meg tok et år med økonomi i Mannheim i løpet av studiet ved NTNU. Han var meget fornøyd og har hatt flere turer tilbake til Tyskland på ferier/besøk senere også.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Ønsker lykke til med både utstyrssalg og studier. :smile:

En kamerat av meg tok et år med økonomi i Mannheim i løpet av studiet ved NTNU. Han var meget fornøyd og har hatt flere turer tilbake til Tyskland på ferier/besøk senere også.
    Ble stille en stund her, ikke skjedd så mye siden sist.
    Bekreftelse på studiene er på plass og ser på leiligheter i tyskland.
    Har omsider flyttet fra tigerstaden og skal for et par snaue måneder bli boende i en fin liten del av bygdenorge.

Har fortsatt ikke solgt høytalerene eller subbene, men har en hyggelig kjøper på begge deler som forrhåpentligvis får svingt seg før jeg reiser i slutten av august. Har vel å merke ikke hatt ADAM høytalerene oppe av eskene, faktisk tatt ibruk et par Patos høytalere jeg kjøpte for et par år siden og noen DIY subber jeg hadde stående.
    Nå rykker det imidlertid litt i rockefoten og jeg har skaffet meg en billig men god NAD preamp og vurderer sterkt å slåtill på et par store RF høytalere fra Klipsch alt denne uken.

Kan spørre hva i all verden jeg skal kjøpe det for nå som jeg har så mye pakket ned, men et godt tilbud kan friste den beste
    Står litt mellom RF-63, 83 eller RF-7 classic slik det er nå, men det er jo nesten håpløst å finne noe godt svar på hvilken av de tre som er den mest komplette og beste høytaleren av de tre.

Ser ikke bortifra at det blir et ganske kort eierskap, men siden jeg nå har annledning og økonomi til å teste spennende utstyr får vi se hva som skjer kommende uke.

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •