Frode`s Usher oppsett! Kjøpt hus! HW10 er kjøpt!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Frode`s Usher oppsett! Kjøpt hus! HW10 er kjøpt!

Så var tiden inne for at eg og startet egen tråd!

Kan begynne med å si at eg kommer fra Stord, har vore interessert i lyd lenge.
    Bygde mine første høytalere da eg gjekk på barneskulen, hadde masse løye med dem!
    I ungdommstiden kom bilanlegg, men det gjekk fort forbi (har litt interesse enda).
    Jobber som skipselektriker på båt i middelhavet og nyter varmt og god vinter .

Anlegget som eg har no er:
    Usher CP-6381
    Velodyne DD12
    Usher P-307A
    Usher Reference 1,5
    Denon 3808
    Xbox 360
    Playstation 3
    DIY DDDAC 2 tårns med SMPS strømforsyning (bilder kommer).

Div andre utstyr:
    Audiolense XO og MP-1R-kit
    Radioshack
    Blue sky exo
    DIY strømkabler og signalkabler
    MIT Terminator høytaler kabler
    Panasonic TH-42PV60

Andre A/V relaterte ting som har vore innom i korte og lange perioder:
    Harman Kardon dvd 47
    Harman Kardon avr 7300
    JBL Northridge E100
    JBL Northridge EC35
    JBL Northridge EP250
    JBL Northridge E30
    Doxa dac 014
    B&W 703
    Xindak xa 6590

Siden eg har selgt JBL settet mitt så mangler eg senter og bakhøytaler, Usher X-616 er klart valg som senter.
    Men har problem med å skaffe ein med rett treverk som eg har på frontene, den fargen er nå utgått..

Bakhøytaler har eg ikkje bestemt meg enda, noen idè`er?

Ellers kan eg si at eg er veldig fornøyd med usher settet mitt, spiller godt i lag med velodyne subben.
    Trenger virkeleg kalibreringa på subben, romme mitt har mange daler og fjell på kurvene!

Berre se på disse frekvensmålingene:

Berre CP 6381

CP 6381 + dd12 (ukalibrert)

CP 6381 + dd12 (kalibrert)

Eg anbefaler alle som har tatt i ein loddebolt og er på jakt etter ein dac med usb inngang til å se nærmere på dddac. For ein lyd den gir!
    Er nesten ferdig med den, mangler berre litt tweaking (har bestilt kvalitets komponenter) og kabinett så er den ferdig!
    Kommer heim fra båten i slutten av denne veka, da skal den bli ferdigstilt og eg skal legge ut bilder vist noen er interessert..
    Har og kjøpt meg audiolense så avspilling fra pc sammen med dac`en skal gå som ein drøm (håper eg)!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye flott!

Det blir nok langt bedre når du har satt deg ned og brukt tiden på å kalibrere DD12en skikkelig.

Hvordan liker du lyden med Usher 1.5? Det er et spennende trinn med en akseptabel pris for mange, som jeg undres litt over at ikke er mer utbredt i de tusen hjem.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, håper audiolense og kan hjelpe..

Usher forsterker settet er heilt fantastisk, fekk det og til halv pris heilt nytt fra dacapo :P

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ett flott anlegg du har her Frode

Det hadde vært hyggelig å hørt litt på det, Stord er ikke lange biten fra Karmøy heller :-D

Før hadde jeg en JBL subwoofer som jeg testa noen plasseringer på, og fant en plassering jeg følte var best. Gjorde ikke noe mer enn det. Satte den opp, og kjørte i gang. Syns egentlig det spilte meget greit sammen med mine gamle Audiovector høyttalere, men jeg kunne helt klart tenkt meg å lært å kalibrert en subwoofer skikkelig. Det hadde vært veldig nyttig :-D

Forresten, siden du har litt Usher ustyr i hus. Vet du hva prisen på Usher 3.0 effekttrinnet er? Jeg har leita litt etter prisen, just for fun. Men finner ingen info, verken på importøren daCapo sine sider eller andre plasser.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    For ett flott anlegg du har her Frode

Det hadde vært hyggelig å hørt litt på det, Stord er ikke lange biten fra Karmøy heller :-D

Før hadde jeg en JBL subwoofer som jeg testa noen plasseringer på, og fant en plassering jeg følte var best. Gjorde ikke noe mer enn det. Satte den opp, og kjørte i gang. Syns egentlig det spilte meget greit sammen med mine gamle Audiovector høyttalere, men jeg kunne helt klart tenkt meg å lært å kalibrert en subwoofer skikkelig. Det hadde vært veldig nyttig :-D

Forresten, siden du har litt Usher ustyr i hus. Vet du hva prisen på Usher 3.0 effekttrinnet er? Jeg har leita litt etter prisen, just for fun. Men finner ingen info, verken på importøren daCapo sine sider eller andre plasser.
    Hey,

Ein lytterunde skal kunne fikses Men har mange ting eg må få fikses ut før isåfall.
    Må gjør ferdig dac`en, handle inn nye sentere og bakhøytalere og få kalibrert med audiolensen .

Å kalibrere subwoofer er ikkje vanskeligt, tar berre lang tid.. Probleme mitt er at det står i ein stue og eg kan ikkje sette den hvor eg vil..

Veit ikkje hva Usher 3.0 koster, dacapo har den ikkje inne heller. Og det ville vist ta lang tid å få den inn.

Hadde vore fint å tatt turen ned å lyttet på array høytalerene når du har fått satt dem opp skikkeleg i den nye leiligheten! Hadde selv lyst på dem, men er ikkje akuratt "stue/dame vennlig".

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    Hadde vore fint å tatt turen ned å lyttet på array høytalerene når du har fått satt dem opp skikkeleg i den nye leiligheten! Hadde selv lyst på dem, men er ikkje akuratt "stue/dame vennlig".
    Det må du bare gjøre, men du får vente til jeg har kommet meg i ny leilighet. Tipper det både høres og ser bedre ut der

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja Har gått opp hvor mye rommet og akustikken har å si.
    Kjøpte nett 3 bøker som omhandler dette emnet, er selv på jakt etter hus og
    da skal det bli andre boller med lytterommet :P
    Aldri meir stue! (går sikkert fint når du er singel )

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott utstyrsliste. Kunne falt for samme oppsettet selv.

Ser du kunne hatt bruk for en system kalibrering hos deg? Akustik tiltak er morsomt å jobbe med selv om det er tidkrevende

A.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ambiance,

Ja kalibrering må til, satt å lekte meg litt med audiolense i går natt. Mektigt program... Ellers er det ikkje så masse eg kan gjøre, høytaler, sub og sweetspot plassering kan ikkje forandres.
    Små justeringer går ann, men har ikkje fått dei store forandringene med å gjøre det, fasen og alt står på "optimalt".

Foresten, har ikkje lyst å selga senteren ? HE-HE :P

Håper snart å finne hus som passer, er lei av å sløse bort så bra utstyr på dette dritt rommet..

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå blitt ferdig med DIY dddac`en min, tok lang tid men er godt fornøyd..
    Fantastisk lyd for lite penger med den dac`en, og siden eg har mesteparten av musikken på dataen så passer det perfekt med denne løsningen.

Har og kjøpt inn audiolense med måle mic, håper å kunne bli kvitt dei stående bølgene i rommet.
    Hadde og vore kjekt med noen akustikk plater til første refleksjon, men siden det er stue så er det uaktuelt. :\

Driver og å leiter etter ein Usher X-616 senter høytaler, helst med gammelt treverk. Gi ein lyd vist noen har ein for salg :P

Kjører no med berre stereo, men når eg ser bluray fra ps3`en så merker eg at masse av lyden er vekke. Har valgt stereo på reciveren, må eg gjøre noe på ps3`en?

Har og tenkt å kjøpe Usher S420 som bak høytalere. Vil heller kjøpe noen billige bakhøytalere så eg kan kjøpe ein god effekt forsterker til senteren.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    Har og kjøpt inn audiolense med måle mic, håper å kunne bli kvitt dei stående bølgene i rommet.
    Hadde og vore kjekt med noen akustikk plater til første refleksjon, men siden det er stue så er det uaktuelt. :\
    Det er mye man kan gjøre for å pynte på det, slik for eksempel

Det er enkelt å tilpasse i form, farge og størrelse etter dine preferanser.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett forskjellige løsninger her på forumet der dei kler f.eks rockwool med gadin tøy.
    Problemet mitt er at eg har ikkje rette vegger på første refleksjonen på sidene, så det er umuligt å plassere platene der.
    Eineste bakom høytaleren som kunne vere aktuelt.
    Tak og gulv vil se for stygt ut trur eg, anlegget tar for stor plass i stua allerede, trur ikkje dama vil være noe glad for plater hengende i taket osv :P.

Foresten, er det ein bassfelle du har i hjørnet bakom høytaleren? Hva direkte gjorde den med lyden syns du? Har litt problem med bassen hos meg..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassfellene hjelper litt på ringingen i mellombassen jeg har hatt i hjørnene med de bakovervendte bassportene. De vil på ingen måte dempe stående bølger eller langt ned i frekvens, da de rett og slett er for små og spinkle til å redusere energien nevneverdig.

Hos meg har de sin missjon. Det avhenger av hvilket bruk du har tiltenkt de hos deg, om du blir førnøyd.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner forresten noen flere bilder av platene og slikt i min tråd eller på minHiFi presentasjon.

Jeg har ikke hengt opp platene på veggen igjen etter at jeg ble ferdig med rammene, men skal legge ut noen skikkelige bilder når det er gjort.

Mine plater er litt over par store for å ivareta WAF, men jeg har ingen andre enn meg å ta hensyn til så da flesker jeg til med noen kvadratmeter

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, veit det må til med dratiske tiltak for å fikse store stående bølger i lavbassen (som eg har). Er ikkje noe eg kan gjøre med der eg bur nå, derfor eg kjøpte velodyne dd12 og audiolense.
    Har foresten vore innom din tråd å sett dei platene før, ser meget bra ut
    Kommer til å gjøre det samme når eg får dedikert rom, men blir kansje ein stund til da eg vil kjøpe og det er usikre tider..
    For gjøre så godt eg kan med det eg har no, men for all del det låter meget bra allerede!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vore litt lite flink med å oppdatere her..

Forandringer i det siste:
    Sendt forforsterkeren til oppgradering med fjernkontroll mod og kansje oppgradere linjedelen.
    Dem skal og gjøre om eine inngangen til ein "prosessorinngang", da slipper eg å stille inn volumet når eg ser film med reciveren (hopper over for forsterker trinnet på den inngangen).

Har ENDELIGT fått tak i X-616 med gammelt treverk! Etter over eit halvt år leiting, så endeligt var det ein som ville selge den her på forumet.

S-520 er og på bestilling! Så no blir det lyd i heimen :P

Har og fått "Master Handbook of acoustics" av F. Alton Everest og "Sound Reproduction" av Floyd E. Toole.
    Trudde det var to hefter, men fekk to store leksikon! Kommer til å ta tid å lese gjennom dem.

Annet AV utstyr som er annkommet er Cowon S9 og Harmony one, begge har gjort livet enklere.

Ellers litt komponenter for tweaking av dddac`en.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert oppsett du har her. Hvordan synes du R1.5 fungerer på høyttalerene. Jeg har harr både Usher høyttalere og effekt, men ikke samtidig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem fungerer veldig bra i sammen, har ikkje hatt andre høytalere/forsterkere i dette oppsettet så har ikkje så mye å sette det opp mot.
    Men er somsagt, er meget fornøyd.
    Du har jo god erfaring innen hifi, hvordan syns du usher produktene var?
    Syns å huske du hadde R1.5 og eit par høytalere i compass serien, stemmer det?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer. Jeg hadde et par CP8871 mkII, og senere R1.5 på Gradient.
    Usher har en fantastisk mellomtone, men kan bli litt basstunge med feil elektronikk
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri kjent eit slik grunnlag i bassen på noen høytalere, kan kansje bli for masse med feil matching som du sier. Kjøpte velodyne dd12, men blir ikkje bruk masse. Blir altfor masse bass på musikk..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •