tugrons NAD/Dali-oppsett - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Matrix Mini-I

Har de siste dagene sikla litt på Matrix Mini-I, og har lyst til å prøve denne i oppsettet. Aragon-DACen fungerer relativt bra her, i alle fall med tanke på TV-lyd og filmlyd. Men på musikk virker den i noen partier litt for lys.

Mini-I har både USB og hodetelefonforsterker, noe som Aragon D2A ikke har. Spørsmålet mitt er hvor en bør bestille den fra. Jeg ser en del blir solgt på ebay, men det er flere nettbutikker som tilbyr den. Ser man nå også får den med fjernkontroll, noe jeg godt kunne tenkt meg. Noen forslag til hvor jeg bør kjøpe den fra?

Link til test: Matrix Mini-I - Headphonista Magazine

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det ikke er tamaudio.com som er produsenten selv. Mener det var noe forandring på nettsiden før i år, så jeg er litt usikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Lurer på om det ikke er tamaudio.com som er produsenten selv. Mener det var noe forandring på nettsiden før i år, så jeg er litt usikker.
    Har vært innom siden, ser fin og ryddig ut. Har egentlig tenkt på den i utgangspunktet, da det virker som det er relativt enkelt å bestille derfra. Undertegnede har ikke tatt i bruk PayPal før, men det skal vel være relativt sikkert?

Har du forresten prøv Mini-I?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Mini-I ja. Ikke fått testet så mye da vi har flytta og jeg har ikke satt opp anlegget slik det skal være.

Paypal er helt sikkert. Bruker det ofte og blir nesten irritert når nettsteder ikke har det.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, spørs nok om det blir lagt inn en bestilling veldig snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noe inn, noe ut

Da er en Dali Mentor Sub ankommet oppsettet. Raskt satt opp før undertegnede for sørover, spiller den meget bra. Når jeg ankommer Trondheim igjen, blir det nok enda litt mer testing mtp plassering, deling o.l.

Aragon D2A MKII har funnet seg en ny eier, og jeg må ut på leting etter ny DAC.
    Har et par navn på blokka til nå:

- Matrix Mini-I
    - Cambridge Dacmagic Plus
    - Audio-GD NFB-5

Har hatt den originale Dacmagic tidligere, og vært fornøyd med den. Men, hadde vært moro å teste noe annet denne gangen. Derfor har jeg sett meg ut Matrix Mini-I, og blant annet teddytusen har vært behjelpelig der. I det siste har også Audio-GD NFB-5 seilt inn som en utfordrer.

Kravene til DACen er 2 digitale innganger (optisk og coax) pluss USB, og en helt grei hodetelefonforsterker (mulig den må drive Audio Technica ATH-M50 en og annen gang).
    Matrix virker veldig fin, har fått mye skryt, og kommer nå med fjernkontroll. Digg for oss late sofaslitere. Men, Dacmagic Plus stiller med noen filtre som det kan være moro å teste. Testet ikke dette noe særlig på forrige modellen. Aller mest interessant nå for tiden er nok Audio-GD NFB-5, som stiller med 9 (!) forskjellige filtre. Jeg kommer nok til å bruke tiden frem mot jul på å bestemme meg, da jeg ikke har behov for noe DAC før de tider.

Noen som har noen erfaringer med disse? Eventuelt noen andre forslag å komme med i samme prisklasse ($300 pluss/minus)?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det vært en ny DAC i hus en stund, en Audio-GD NFB-5. Fikk den relativt raskt fra Kina. I esken var det i tillegg til selve DACen en strømkabel, en optisk kabel og en USB-kabel.

TVn står tilkoblet med optisk, og fungerer nokså bra. Den blir for det meste bruk gjennom coax og USB, til henholdsvis film og musikk fra CD og avspilling av Spotify. Og den gjør jobben akkurat så bra som forventet. Min forrige DAC, en Aragon D2A MKII, hadde litt for lyse tendenser for min del. Det ble ordnet godt opp i med NFB-5. I tillegg har man også 9 forskjellige filtre man kan leke litt med. For øyeblikket er det filter 9 som brukes.

Som headamp er den også god. Den har blitt testet med Denon AH-D1100 og 2000, Audio Technica ATH-M50, og Hifiman HE-500 (hadde besøk av BleaK her på forumet, som venter inn en Audio-GD NFB-10SE veldig snart), og ingen av de gjorde seg helt bort.

Alt i alt er jeg meget fornøyd med kjøpet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny leilighet

Da er anlegget satt opp i ny leilighet, og det låter relativt bra. Jeg lurer dog på om en Auralex Subdude/Gramma under min Dali Mentor Sub vil hjelpe noe særlig på vibrasjoner hos naboer? Vi har naboer på begge sider, men ingen over eller under (bor i rekkehus). Jeg hørte forøvrig basstoner fra den ene naboen her om dagen, så jeg regner med at bassen vandrer her. Volumet står lavt på sub (ca 10), og jeg deler på rundt 60 Hz i NAD C390DD. 390DD har en form for EQ der man kan heve og senke dB ved 40, 60, 90, 120, 180 og 240Hz, denne har jeg ikke lekt så mye med ennå.

Noen formening?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en tur på loppemarked i går, sitter jeg nå med et par Mission 761. Betalte 40 kroner for disse, noe jeg er relativt fornøyd med. De virker som de skal, og nå er jeg på utkikk etter en forsterker til disse. Jeg er ikke så lysten på å bruke noe særlig mer enn maks 4-500 kroner på denne. Jeg har en Audio-GD NFB-5 som er tiltenkt oppgaven som DAC i dette oppsettet, og en Cambridge DVD89 som sølvplatesnurrer. Rommet det skal stå i, er maks 10 kvadratmeter. Det blir enten et kontor eller et gjesterom, der sistnevnte allerede har en TV.

Noen som har noen forslag til forsterker? Kunne vært moro med en eldre type stereoreceiver, men har også tenkt på små t-amps, type Muse og lignende. Som sagt, maks 500 kr.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •