tugrons NAD/Dali-oppsett - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den så ikke dum ut. Googla den litt, og absolutt ikke dum.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hadde Kimber Hero en gang..
    Flott kabel! Crisp og dynamisk!
    Ja det er en veldig god kabel og i mitt forige oppsett spillte den bedre en både Red dawn og Pro-Sillway.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er positivt å høre, og greit å ta med seg. Takker for info til begge her!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Dette er positivt å høre, og greit å ta med seg. Takker for info til begge her!
    Baaaaare hyggelig

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs nok om det blir litt testing av forskjellige kabler etter jul. Hadde vært moro å prøvd det i alle fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt offtopic

Har litt lyst til å gi en god musiker litt cred her: Steven Wilson, kjent fra Porcupine Tree. Fikk i dag LimitedEdition av hans første album hjem, og dette er noe helt spesielt. Pakken består av 2CD'r, en med den originale CD'n, og en med låter som ikke kom på CD 1. Det følger med en DVD med stereomix og 5.1 mix av albummet. Det som er spesielt med denne DVD'n, er at den inneholder 18 min av en video som skal vises under show neste år. Coveret, som faktisk er en bok med fotografier fra hans reise verden rundt, er like så stort som en bok.

Får dere mulighet en gang, anbefales det å høre gjennom denne CD'n. Jeg ahr etter første gjennomlytt funnet ut at dette ikke bare er årets album(egentlig 2009, da det kun er begrenset opplag som har kommet ut nå), men også en plate jeg aldri kommer til å kvitte meg med. Han tar et oppgjør med nedlasting og ungdommens holdninger til musikk nå til dags, og han har faktisk et poeng!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei tugron.

Du fikk i gang en skikkelig demo runde her på Hadeland gitt, håper du finner veien hit fra Lillehammer i januar.
    Store muligheter for at det blir lakt tyngre musikk i spilleren her hos meg en enkelte er vant med. Men det må de tåle.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper virkelig jeg får til å komme jeg og Det skal bli spennende å få høre opsetta deres! Håper det er lov med litt medbrakt? Har et par spor jeg har pleid å sammenlikne oppsett med. Regner nok med at jeg kommer til å lære mye den dagen og

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Medbrakt er selfølgelig lovlig, er jo ikke norske alko lover vi følger

Skal man kunne danne seg et riktig bilde av anlegget i forhold til sinne referanser er kjent musikk et must.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Det er nettopp det, så tar nok med noen plater. Spesielt en plate jeg skal ta med, som jeg fikk litt sjokk på når jeg spilte med Xandra. Med Cambridge'n hørte jeg sporet helt vanlig, men når jeg brukte Holfi'n, merka jeg faktisk støy på det sporet. Så den må nesten testes ut på andre anlegg Jeg gleder meg som en unge i alle fall.
    Hm, kommer faktisk ny TV til meg snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har såvidt begynt å tenke litt på noen innkjøp, og det som i denne omgang muligens skal anskaffes, er en sub og en platespiller. Blir nok en liten stund til innkjøp, men går i gang med å skaffe litt info nu. Sub'en skal primært brukes til filmtitting i 2 kanaler, og muligens bittelitt til noe musikk. Størrelse 8-10 tommer. Ser for meg maks pris på rundt 5000 der. Kan få fatt på en Dynabel Arges for 4500, noen formeninger om denne?

Platespiller har jeg og lyst på. Det jeg ser for meg der er en grunnmodell av noe slag, altså ikke av det dyrere. 2500-3000 kroner er vel en grei pris for den første platespilleren, synes jeg.
    Musikken det går i er prog og noe akustisk, i tillegg til en del metal.

Noen som har noen formeninger/forslag, kom med de

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser behovet for en hodetelefonforsterker melde seg, da jeg til høsten skal flytte inn sammen med kjæresten. Hu har faktisk tenkt litt på en slik en som bursdagsgave eller noe i den duren Tenkte på denne Argon-ampen, noen som har prøvd den? Skal ikke være enormt dyr denne ampen, man er da student

Edit: Da er en Argon HA-1 hentet. Snill kjærest Blir vel testet en gang i slutten av februar, da man skal til Bergen til uken. Tok og med noen Soundcare Superspikes som jeg skal ha under Xandra'n min, da den står nesten rett på uten noe i mellom nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte ut...?

Har snubla over et Holfi pre/effekt sett til 6000 kr. Det er snakk om Power 8 EE og Pre 8 EE. De er noen år gamle, men det er da CD-spilleren min og. Skal ned og få hørt på de en dag, men hva trur folket her inne om denne komboen?

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Har snubla over et Holfi pre/effekt sett til 6000 kr. Det er snakk om Power 8 EE og Pre 8 EE. De er noen år gamle, men det er da CD-spilleren min og. Skal ned og få hørt på de en dag, men hva trur folket her inne om denne komboen?

Holfi lager mye musikalske komponenter, men jeg liker ikke utseende på de.

Det beste er om du får lånt det med deg hjem, og teste det i egen stue. Spiller det bra så er det definitivt verdt pengene!

A.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Holfi lager mye musikalske komponenter, men jeg liker ikke utseende på de.

Det beste er om du får lånt det med deg hjem, og teste det i egen stue. Spiller det bra så er det definitivt verdt pengene!

A.
    Jeg ser den, mange som ikke helt klarer typen treutførelse på de. Jeg for min del har blitt veldig vant med CD-spilleren, som er et komponent jeg tviler jeg kommer til å bytte ut de første åra.
    Jeg skal inn og høre på de, settet står i Hamar. Skal høre hvordan det eventuelt er å låne de med og høre på de. Er ganske spent, synes Lyngdorf'en min klarer seg godt i oppsettet, samtidig er det alltid en liten del av meg som vil bytte ut.

Var du forresten på Porcupine Tree-konserten?

Edit: Kan se ut som noen allerede er interessert i Holfi-oppsettet. Om det ikke blir solgt, skal jeg og høre på det til uken, eller mest sannsynligvis uken etter. Om det blir solgt, driver jeg og vurderer å spare opp til Lyngdorfs TDAI2200 med RoomPerfect, etter å ha hørt hvor godt det fungerer i andre oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har man fått koblet opp Pre 8 og Power 8, og spilt av noen låter. Og kan med en gang si, med lettelse, at jeg ikke har gjort noe dårlig kjøp. Dette settet spiller annerledes enn Lyngdorfen på alle måter. Og med det mener jeg ikke at Lyngdorf spiller dårlig, jeg har blitt såpass glad i merket at jeg har bestemt meg for at det blir noe fra Lyngdorf også i fremtiden. Men, her i min leilighet spiller Holfi med så mye mer rom en hva både min SDAI2175 og en Thule IA252B som jeg lånte, gjorde. Der Thule og Lyngdorf spilte fra høyttalerne, spiller Holfi fra hele veggen, om folk skjønner hva jeg mener.
    Blir nok spilt en del fremover, for akkurat nå synes jeg at jeg har fått et helt nytt oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye

hodetelefoner og DAC vurderes for tiden. Jeg sitter med Denon AH-D1000 og en Argon HA-1 hodetelefonforsterker nå, og det fungerer tålelig godt. Men grunnet flytting til høsten igjen pga studier har jeg tenkt å oppgradere litt på den fronten, og kjøpe inn noen Denon AH-D2000 og en Dacmagic, og inntil videre beholde Argon HA-1.AH-D1000 blir degradert til den bærbare musikken. Lyden tar jeg ut fra coax på Holfi Xandra LE.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt småtesting på gang:

En rolig og fin søndag tidligere i sommer tok Spurv seg turen oppover til Lillehammer. Med seg i bilen hadde han noen godbiter, blant annet en spennende DAC fra PS Audio. Mer spennende var den andre boksen han hadde med seg oppover, nemlig en Lyngdorf DPA-1! I tillegg hadde jeg pakket ut min billige Cambridge Dacmagic, som var tiltenkt hodetelefonoppsettet.
    Vi startet med å lytte til anlegget slik det står til vanlig, noe som ga oss et utgangspunkt.

Det hele startet med DAC-testing, og først ut var DACen fra PS Audio. Nå skal det sies at jeg er dårlig til å forklare lyd, så dere er herved advart. Lyden fra denne var god og fyldig, nesten litt "amerikansk", om jeg tør si det. På enkelte typer musikk vil denne låte ganske så rått, men det er jo en liten mulighet for at det er det stikk motsatte i andre enden. Dette er uansett en DAC som hadde fått oppholdstillatelse hos meg.

Neste ut var Dacmagic, og forskjellene var til stede med en gang. PS Audio-DACen låt en del større enn DACen fra Cambridge, noe som kanskje kan tilskrives den fyldigheten jeg tidligere mente å høre fra PS Audio. Allikevel var det også noe ved denne britiske DACen som fikk meg til å dra litt på smilebåndet. Med et anlegg som jeg synes heller en del mot den varme siden koblet direkte, tilførte Cambridgen noe mer nøytralitet i lydbildet. Det er ennå et stykke over på den varme siden, men litt dempet.

Til slutt koblet vi DPA-1 opp, og da kun som RP-modul. Vi brukte da min Pre 8 som pre. Etter 5 målinger hadde vi en Roomknowledge på 97%. Da hadde vi og RoomCorrection på 44%. Opplevelsen rundt dette kommer jeg tilbake med senere, men jeg kan i alle fall si at jeg ikke hadde nektet denne opphold heller.

Et raskt førsteinntrykk her på kveldstid, selv om det er noen uker siden vi gjorde dette.

Vedlegg 68236
    Vedlegg 68237
    Vedlegg 68238

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da er det godt mulig Eric-Grand ryker ut. Litt for store for rommet, og bassen høres veldig godt oppe hos utleier. Jeg har tenkt en stund på å selge de, og heller få inn noen stativhøyttalere. Dali har jeg hørt at passer lydmessig bra med Holfi, så tanken er å teste Mentor 1,2 og Helicon 300 i første omgang. Er spent!

Om noen har lyst på en lytt på Eric-Grand, og i tillegg er i beit for noen nye høyttalere, er det bare å ta kontakt. Befinner seg i Trondheim.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stipendet er på konto, og derfor vurderes litt innkjøp. Det som er rimelig sikkert, er at det blir kjøpt inn en vinylsnurrer, nærmere bestemt NAD C555i, sammen med en Cambridge 640P. Videre er det relativt stor sjanse for at nye høyttalere kommer inn, skal i første omgang lytte til Dali Mentor 2. Dali skal passe meget godt sammen med Holfi, i følge enkelte på hifi4all.dk. Forhåpentligvis er det kjøpt innen starten av februar.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •