Psychonaut's hifi.... - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 240
    Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Låter musikkengelen himmelsk?
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Intermediate Psychonaut sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music Angel

Sitat Opprinnelig postet av ragwo
    Så er musikkengelen balsam for ørene
    Shampo:-D

I forhold til pris å må eg vell si meg enig i at dette er en veldig god amp, du får mye for pengene....

Men eg kan jo komme med litt lyttinntrykk fra slik eg oppfatter den her i mitt hus (mitt og mitt då men) sjølv om det ikkje blir noen utfyllende god tekst av mine "tanker"...

Rør som blir brukt i den er eg ikkje helt sikker på; men er noen kt 88 rør iallefall, men smårør'ene må "Lovemusikk" komme med info på

På lavt volum så klarer det seg veldig bra, låter både musikalsk og artig. Fin diskant og mellomtone, bassen er forsovidt ikkje så verst den heller Det låter varmt og godt... Veldig behagelig å lytte til, men kanskje ikkje helt "rett", vist det er ordet... Men vist eg skrur opp til det volum eg pleier å lytte til så har den en tendens til å falle igjennom, den blir hard og ting begynner å låte litt stressa syns eg... Samtidig, så mister den kontroll i bassen også, og det blir litt for "fyldig".... men **** heller, den er på 65 watt og høytalerene har en følsomhet på 90db, noe anna kan ein ikkje forvente syns eg!!...

Ein ting som var litt synd er den genererer ein god del støy i høytalerene også.. ( 50 hz støy det kalles?? )

I forhold til mine egne amp'er så angrer eg ikkje på at eg har innvistert i dei heldigvis, sjølv om de ikkje har opptimale arbeidsforhold, og eg ikkje får uttnytta det som bor i de.... Music Angel'en mangler en god del i forhold til "rom" følelse, holografi, ja egentlig alt i mine ører, men all honør til MA, uavhengig av prisen så strømmer det ut godlyd av denne, om man liker det eller ikke er jo opp til ein kvar å bestemme.... Men no skal det jo sies at den ikkje er "optimalisert" med rør som passer her hos meg.. Og det kan godt hende at det ville blitt eit mykje bedre resultat med noe annet stående i rørsokkelen...

Vist eg har forstått det riktig så kan denne forsterkeren spille i triode og pentode(?)drift, som man kan velge mellom via en bryter på baksiden... Dette har ikkje eg testa ut enda, og eg er heller ikkje sikker på kva den har vert innstilt på mens eg har hatt den stående her.. Men det vet sikker Lovemusikk (?)....

Men ja, ein god forsterker er det, som eg kunne levd med i mange år tror eg, hadde eg bare ikkje vert så nyskjerrig på andre ting...

Då har eg sikkert sakt nok og avslutter med ett lite foto;

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liten lytterunde med Ear 868 på musik magazinet i Bergen

Etter litt kommunikasjon med Sven Zackariassen, forhandler av EAR Yoshino i Norge så gjorde vi en avtale om at vi skulle møter i musikk-magazinet sine lokaler for en liten test av pre ampen sammen med mine egne 509 blokker...

Ei kanskje litt tungvindt måte å gjøre en slik test på, men ettersom 868'en allereie var solgt så var vi tvungen å gjøre det slik..

Pre ampen (EAR 868) var ny ut av embalasjen når eg i går hørte den, og må spiller en god del timer før den "slipper seg løs", men allerede i går låt det relativt bra i lytteromet til butikken ( sjølv om de har litt problemer med bass i rommet)... Mine monoblokker fekk varma seg opp ein lita stund før Sven kom med pre-ampen, og allereie når vi satt den til å spille kunne en høre mykje av potensialet som ligger i denne pre'en.. Det første som slår deg med Ear produkter er, iallefall hos meg, den nydelige diskanten og mellomtonen.. Luftig og fin... Uten å si så alt for mykje, ettersom dette ikkje var noen "god" test i kjente omgivelser eller noe sånt, så spilte det temmelig greit Som sakt nemt så kunne bassen vert en god del bedre, men dette skylder eg på rommet og ht.. Men derimot toppen låter flott.. Lydbildet var stort, bra holografi og innstumenter og vokal faller veldig bra på plass i lydbildet!!!

Pre-amp, EAR 868;
    Psychonaut's hifi....-16122009032-jpg

Kilden som vi brukte, Mcintosh MCD 301, ein flott sak
    Psychonaut's hifi....-16122009034-jpg

Høgre Ht, samt mine "småe" 509 blokker;
    Psychonaut's hifi....-16122009039-jpg

Takker Sven og Isak hos musik-magazinet for en fin liten lytteseanse!!

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Psychonaut
    Shampo:-D

I forhold til pris å må eg vell si meg enig i at dette er en veldig god amp, du får mye for pengene....

Men eg kan jo komme med litt lyttinntrykk fra slik eg oppfatter den her i mitt hus (mitt og mitt då men) sjølv om det ikkje blir noen utfyllende god tekst av mine "tanker"...

Rør som blir brukt i den er eg ikkje helt sikker på; men er noen kt 88 rør iallefall, men smårør'ene må "Lovemusikk" komme med info på

På lavt volum så klarer det seg veldig bra, låter både musikalsk og artig. Fin diskant og mellomtone, bassen er forsovidt ikkje så verst den heller Det låter varmt og godt... Veldig behagelig å lytte til, men kanskje ikkje helt "rett", vist det er ordet... Men vist eg skrur opp til det volum eg pleier å lytte til så har den en tendens til å falle igjennom, den blir hard og ting begynner å låte litt stressa syns eg... Samtidig, så mister den kontroll i bassen også, og det blir litt for "fyldig".... men **** heller, den er på 65 watt og høytalerene har en følsomhet på 90db, noe anna kan ein ikkje forvente syns eg!!...

Ein ting som var litt synd er den genererer ein god del støy i høytalerene også.. ( 50 hz støy det kalles?? )

I forhold til mine egne amp'er så angrer eg ikkje på at eg har innvistert i dei heldigvis, sjølv om de ikkje har opptimale arbeidsforhold, og eg ikkje får uttnytta det som bor i de.... Music Angel'en mangler en god del i forhold til "rom" følelse, holografi, ja egentlig alt i mine ører, men all honør til MA, uavhengig av prisen så strømmer det ut godlyd av denne, om man liker det eller ikke er jo opp til ein kvar å bestemme.... Men no skal det jo sies at den ikkje er "optimalisert" med rør som passer her hos meg.. Og det kan godt hende at det ville blitt eit mykje bedre resultat med noe annet stående i rørsokkelen...

Vist eg har forstått det riktig så kan denne forsterkeren spille i triode og pentode(?)drift, som man kan velge mellom via en bryter på baksiden... Dette har ikkje eg testa ut enda, og eg er heller ikkje sikker på kva den har vert innstilt på mens eg har hatt den stående her.. Men det vet sikker Lovemusikk (?)....

Men ja, ein god forsterker er det, som eg kunne levd med i mange år tror eg, hadde eg bare ikkje vert så nyskjerrig på andre ting...

Då har eg sikkert sakt nok og avslutter med ett lite foto;
    Er ingen ekspert på rør, er jo ny i denne verden men skal vi se, inngangsrør:
    Ytterst sitter GE ECC82 5814A, USA
    I mitten på dei to, sitter Telefunken ECC85, betegnelsen hugser eg ikke, men er ikke "diamond" som det burde vert, men dei har vist en firkant stemplet inn i bunnen, noe disse ikke er. Skal visnok vere best av Telefunken.
    Men forstått det er MASSE å prøve på den og en kan f.eks tune han til rock eller hardere med andre rør. Trur den no er tunet mer mot acustic og jazz 8)

Bryteren på baksiden trur eg heter pentode opp og da gir den 65w og ned er det 30-35w
    Smak og behag..kjem sikkert an på høyttalere, men lagt merke til at det går mye i Klipsch..dei er jo lettdrevet, ligger vel på ca 100db?
    Mine er på 91 db. Hadde jo vert artig å tatt den med til musikkmagasinet å testen den på slike.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fine lytteinntrykk!
    Den preampen så spennende ut. Regner med at den står høyt oppe på ønskelista. Har headampen kommet i hus?
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Er ingen ekspert på rør, er jo ny i denne verden men skal vi se, inngangsrør:
    Ytterst sitter GE ECC2 5814A, USA
    I mitten på dei to, sitter Telefunken ECC85, betegnelsen hugser eg ikke, men er ikke "diamond" som det burde vert, men dei har vist en firkant stemplet inn i bunnen, noe disse ikke er. Skal visnok vere best av Telefunken.
    Men forstått det er MASSE å prøve på den og en kan f.eks tune han til rock eller hardere med andre rør. Trur den no er tunet mer mot acustic og jazz 8)

Bryteren på baksiden trur eg heter pentode opp og da gir den 65w og ned er det 30-35w
    Smak og behag..kjem sikkert an på høyttalere, men lagt merke til at det går mye i Klipsch..dei er jo lettdrevet, ligger vel på ca 100db?
    Mine er på 91 db. Hadde jo vert artig å tatt den med til musikkmagasinet å testen den på slike.
    Så då er det altså "pentode" modus eg har lytta til, då var det avklart..
    Då skal eg lytte litt til triode i morgon ( bryter ned ) og høre litt på den då... Vil tro at den blir litt mykere i toppen med denne innstillingen.. Men vi får vente å sjå låter Men det er en kjekk forsterker du har

Har foresten kjøpt meg en fin liten bok om rør, lagd av Arvid Fløtre, mer info her; http://avforum.no/forum/vintage-audi...-rorteori.html

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fine lytteinntrykk!
    Den preampen så spennende ut. Regner med at den står høyt oppe på ønskelista. Har headampen kommet i hus?
    Bare hyggelig Ragwo

Den står høyt, høyt på ønskelista, og er nok den neste "store" oppgraderingen som kommer tror eg.. Eneste kjedelige er at prisene har økt, og den koster no 50 fine lapper vist en skal ha med innebygd Phono trinn.. Men det har ikkje eg tenkt til..

Eg hadde jo som nemt tidligere lillebroren til denne pre-ampen på besøk for en stund siden.. Den låt iallefall fantastisk her hjemme, og med en 868 vill det nok låte temmelig mykje bedre.. 868 har jo så og si samme krets som den fantastiske 912, som har fått utrolig mykje bra omtale!!!

Ang headampen, så fekk eg den forgje dagen... Tenkte eg sku gi deg en lyd..
    kunne jo vert morsomt å teste opp mot din lille røramp nede hos deg en kveld

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så då er det altså "pentode" modus eg har lytta til, då var det avklart..
    Då skal eg lytte litt til triode i morgon ( bryter ned ) og høre litt på den då... Vil tro at den blir litt mykere i toppen med denne innstillingen.. Men vi får vente å sjå låter Men det er en kjekk forsterker du har

Har foresten kjøpt meg en fin liten bok om rør, lagd av Arvid Fløtre, mer info her; http://avforum.no/forum/vintage-audi...-rorteori.html
    Kjekt å høre :-D Han e no billig.

Tja trur det heter det, men kan hende eg bommer og..er ikkje helt sikker..hehe
    Ja lydbildet blir ikke den "loadness" effekten som er på 65w..du hører det enklere vis du går fra tja..no vart eg usikker sjølv her..hmm.. vis du går fra triode og til pentode vil du merke da..(vis eg hugser riktig på dette med triode og pentode) :-D
    Lurer no litt på om kordan det hadde vert med transistor på basselementa og rør på resten...sikkert tøft.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang headampen, så fekk eg den forgje dagen... Tenkte eg sku gi deg en lyd..
    kunne jo vert morsomt å teste opp mot din lille røramp nede hos deg en kveld
    Det høres moro ut! Endelig kan vi få bekreftet hva som er best av rør og transistor :lol: Må si at jeg er spent på JBen. Til 5k burde den låte bra.
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg som en unge!
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt DIY

Ettersom eg begynte å bli lei av å ha cd'ene liggende på gulvet, i papp esker osv osv fant eg ut eg ville lage meg en cd hylle.. Sjølv om eg ikkje har noe cd spiller så er det greit å ha orden på den lille cd samlingen eg har

Så eg kjøpte meg ett par hylleplater på IKEA, IKEA | Oppbevaringssystem | BRODER-systemet | BRODER | Hylleplate og noen gjengestenger på Biltema Gjengestang, blankforsinket - Biltema samt noen mutre..

Øverste hyllen monterte eg oppå dørkarmen og bort mot ett skap som står på bakveggen med noen småe vinkler.. Her brukte eg hyllen i sin fulle størrelse (79 cmX36,5cm), de resterende hyllene monterte eg under denne ved hjelp av 3 gjengstenger og mutre.. Desse slissa eg opp slik at bredden på de blei 14,5 cm, akkuratt passe til cd'er. Så det er altså den øverste hyllen som bærer alt..

Så til resultatet, som eg sier meg mer en fornøyd med..
    Psychonaut's hifi....-13012010120-jpg
    Her ser dere også en av gjengestengene slik den er montert, på andre siden er det to stk..
    Psychonaut's hifi....-13012010121-jpg

Som dere ser så er øverste hyllen for litt band "merchandises", Litt sko fra De La Soul og Wu tang:-D og till og med en trommestikke fra motorpsycho.. weee

Cd hyllene på 14 cm passet perfekt bak døren

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Det der så meget bra ut!
    Cd-spiller neste?
    SB Touch

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Det der så meget bra ut!
    Cd-spiller neste?
    Takk

Nje, kommer ikkje til å kjøpe med det første, Pre amp først, etterfulg av litt små tweaks tror eg.

Men tror eg har ei gammel, stygg spiller frå Sony ståede på loftet tror eg, kanskje eg tar den ned .. .

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Nje, kommer ikkje til å kjøpe med det første, Pre amp først, etterfulg av litt små tweaks tror eg.

Men tror eg har ei gammel, stygg spiller frå Sony ståede på loftet tror eg, kanskje eg tar den ned .. .

Har kjøpt nyeste modell MA nå og hos meg oppleves den kraftigere en den andre eg har. (testet ved å bruke smårøra i den gamle)

Skal ha meg Vienna Mozart Grand til sommeren :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Har kjøpt nyeste modell MA nå og hos meg oppleves den kraftigere en den andre eg har. (testet ved å bruke smårøra i den gamle)

Skal ha meg Vienna Mozart Grand til sommeren :-D
    Slit an med enda en forsterker då Korleis driver du det no då, en på vær ht??

Sjølv sitter eg i Bardufoss, førstegangstjeneste, og har "hifi" abstinenser som bare ****!!! Lurer på om eg skal dimme, men får sjå kva som skjer..

Har forsovidt noe på gang på tanke på oppsettet sjølv om eg sitter her oppe, den kommer snart i posten, bare synd eg ikkje får mulighet til å lytte med det første, men eg vet at det kommer til å låte bra Gleder meg til perm, hehe..

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjølv sitter eg i Bardufoss, førstegangstjeneste, og har "hifi" abstinenser som bare ****!!! Lurer på om eg skal dimme, men får sjå kva som skjer..

Har forsovidt noe på gang på tanke på oppsettet sjølv om eg sitter her oppe, den kommer snart i posten, bare synd eg ikkje får mulighet til å lytte med det første, men eg vet at det kommer til å låte bra Gleder meg til perm, hehe..
    Åja du sit der 8) Har selv vert på skjold/øverbygd, så vet kordan det er langt unna milde veslandet..not..kan like godt vere der du er sånn sett, for her er da komt endå meir jevligt me snø og 7-8 minus.

Kjører bare den nye nå. Får se litt senere..men vis eg skal brokoble med disse to som er forskjellige? nææ trur ikkje det. Da blir det for mye jobb. Får ha den andre i garasjen..hehehe ilag med MA høytalerene eg fekk på gjenbruken for 400 hehehe..not..finne en annen plass til dei hehehe..
    Var i byn eg og dama (tidligere ex) og fant nye høytalere (gamle paste ikke inn i stilen hennes i stua hehe..Frank tenkte nye!! ja ja ja oppgradering..jajajajajajaja)
    Det vart Vienna Acoustic, Mozart Grand.. så får se på kjøp til sommeren. Disse var overlegen alle andre i prisklassen 20.000 + hørte noen dyrere f.eks opp til sonus faber kr 70.000 :-D
    Men testa flest i samme prisklasse overalt.
    Men vienna var best. Var litt skeptisk først,da tester skriver dei at dei er litt tilbaketrukket, men etter å ha hørt dei og alle andre,vil eg ei alle andre er litt for frempå. :-)
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er jo ikke du så langt unna, hehe. Sitter nå på Bardufoss VGS med skolearbeid...
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Da er jo ikke du så langt unna, hehe. Sitter nå på Bardufoss VGS med skolearbeid...
    Er det her oppe du bor altså, syns litt synd på deg... Er ikkje store plassen, hadde vell neppe vert noe særlig til "bardufoss" vist det ikkje hadde vore for militæret

Men no har jo solen begynt å vise seg, så det er håp

Mitt nye leketøy, norge er ikkje lenger trygt

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får komme deg fra isødet i nord til isødet i vest
    Her snør det som om neste istid er i anmarsj. Hvor lenge skal du forsvare fedrelandet?
    SB Touch

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •