Hjemme hos Denonbuster: Onkyo PR-SC5509, Rotel RB1510 + RB1562 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 52 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 1023
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser riktig bra ut!
    Hadde man bare hatt såpass med plass her, jeg får vel innrede kjelleren her en vakker dag.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumpys
    Ser riktig bra ut!
    Hadde man bare hatt såpass med plass her, jeg får vel innrede kjelleren her en vakker dag.
    Det er ikke så stort som det ser ut som. 3,62 i bredden og 4,82 i lengden.
    Ca 17 kvm. Lyver litt disse bildene kan man si.

Trenger ikke så veldig stor rom, alt i fra ca 12 kvm funker jo, selv om noen har kinoer som ikke er mer enn 8 kvm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Det er ikke så stort som det ser ut som. 3,62 i bredden og 4,82 i lengden.
    Ca 17 kvm. Lyver litt disse bildene kan man si.

Trenger ikke så veldig stor rom, alt i fra ca 12 kvm funker jo, selv om noen har kinoer som ikke er mer enn 8 kvm.
    Jo det stemmer det du sier, det så virkelig mye større ut på bildene dine, da finnes et kanskje håp for meg og i kjelleren - en dag..

Må si du hadde en interessant fargekombinasjon som jeg selv aldri skulle engang tenkt på å ha gjort(før man så dine bilder da..), men som ser riktig bra ut det også.

Man blir jo iallefall inspirert det er sikkert, kanskje man begynner med noe prosjekt like etter jul, da har vi vel fått pusset opp badrommet her.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumpys
    Jo det stemmer det du sier, det så virkelig mye større ut på bildene dine, da finnes et kanskje håp for meg og i kjelleren - en dag..

Må si du hadde en interessant fargekombinasjon som jeg selv aldri skulle engang tenkt på å ha gjort(før man så dine bilder da..), men som ser riktig bra ut det også.

Man blir jo iallefall inspirert det er sikkert, kanskje man begynner med noe prosjekt like etter jul, da har vi vel fått pusset opp badrommet her.
    Rommet er i et hjørne i kjelleren, og ble påtenkt allerede før huset ble bygget.
    Kinoen ble påbegynnt for ca ett år siden.

Mye tenking før jeg gikk igang, slik at byggetiden var bare noen få uker.

Kinoen er i samme stil som resten av huset, moderne/funkis, og har derfor en skjelden fargekombinasjon.

Selvsagt er det ikke like bra som en ekte "batcave", men det funker veldig bra, samtidig som det er et koselig som å være i. Det går an å sitte der å høre litt musikk å ta et glass uten å se film.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemmekino

Hei jeg har et rom i kjelleren som ser slik ut som ditt. Størrelsen på rommet er 280x520. Vil ha lerret på veggen som er 280 har du noen anbefalinger om størrelse og typer lerret. Det er ikke vindu i rommet.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ali DALI
    Hei jeg har et rom i kjelleren som ser slik ut som ditt. Størrelsen på rommet er 280x520. Vil ha lerret på veggen som er 280 har du noen anbefalinger om størrelse og typer lerret. Det er ikke vindu i rommet.
    Du kan overta det gamle lerretet mitt, men det er ikke mer enn ca 230 bredt.

NB: bonderomantikk begynner om en halvtime.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du vil nesten få et for stort lerret til det rommet isåfall, vil anbefale deg å regne ut anbefalt sitteavstand/lerret størrelse på denne siden, så har du et utgangspunkt iallefall.

Viewing Distance Calculator - Metric

Selv får jeg vente 1-2 år på å kjøpe lerret/projektor, men det gjør ikke så mye, når det har gått 2 år gjetter jeg man får en ok projektor til rundt 15-20k,kanskje samme kvalitet som 25-30k er i dag(les: Panasonic pt-ae3000), dessuten er det jo kjekt om man rekker å begynne å innrede i kjelleren..

Denonbuster: foresten hvor stort er ditt rom, og hva er dine synspunkt som størrelse på lerret, stemmer med disse calculatorne?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet mitt er 362cm bredt og 482cm langt. Sitteavstanden er ca 380cm fra lerretet. Med 106" er det ok når bildet er 16:9, men jeg syns det blir litt lite når bildet er 2,35:1 - tenker defor på å flytte lerretet ut til fronten på den falske frontveggen ( se bilder tidliger i tråden ) Da blir sitteavstanden ca 310-320cm.

Ser forørig at du har Denon 4310, er det gode greier?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Ser forørig at du har Denon 4310, er det gode greier?

Det tør jeg ikke riktig garantere, er mange år siden jeg sist var innsatt i hjemmkino/surr.forst. osv osv, faktisk ikke siden -96->2k da jeg den gang hadde noen rotel forforst, rotel effektblokk, og en pioneer dolbyprologic decoder sammen med PSB800 høyt., og noen små Jamo surround høyt.

Det jeg vil fram til er at jeg nettopp har kjøpt den, og holder fortsatt på med å lære meg alle funksjoner som jeg faktisk har bruk for også er vel høyttalerne nettopp begynt bli innspillt sånn passe.. Så det jeg kan si er bare mine inntrykk av denne uten å ha noe bra referanse av nyeretid å vise til.

Som du ser kjører jeg på XTZ sine høyttalere som ikke er kjent for verken låte bra før man har spillt dem inn minimum 100 timer, og dessuten er dem ikke spesielt lette å drive for forsterkeren..

Hva som slo meg først var faktisk at jeg ble litt skuffet over kraftreserven i avr-4310, og fikk litt inntrykk av at det har ikke skjedd så veldig mye siste årene med tanke på integrerte recievere forutenom at de har bedre og flere dsp/funksjoner, da med tanke på at 'før i tiden' var det jo en kjent sak at integrerte system og recievere spesielt ikke var plassen man fikk god-lyd pga. bl.a. liten PSU.

Hva jeg kan si er at jeg synes Audyssey fungerer bedre enn hva jeg forventet meg, jeg opplever musikk, effekter/possisjoner i upmix av stereo lydspor til surround som veldig bra(markant og tydlig), lydsport med dedikerte lydkanaler er som forventet bra.

Du kjenner jo til Denon så du vet jo hvordan Denon låter, ikke så markant i diskantområdet som kanskje Yamaha er(derfor ble det Denon og ikke Yamaha som jeg først hadde tenkt til disse høyttalerne).

Er ikke så mye mere jeg tør å si pr. i dag, forutenom at jeg vurderer forstatt på om jeg skulle ventet på og kjøpt avr-4810 pga sin fullgode støtte til DPL IIz, og ikke bare 7.1 system.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mest spennende med 4310/4810 er jo muligheten for ekstra høyttalere i front. Etter så jeg forstår kan dette kun kombineres med 5.1 på 4310? Jeg er allerede veldig godt vant med 7.1 og ønsker ikke å ta ett steg tilbake. Mulig det da må bli 4810.... selv om den er kostbar. Mulig jeg da venter et år til Denon har fått litt mer tid på seg, og implementerer mulighet for 9.1 eller 11.2

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo begrenset hvor bredt lerret du kan bruke så lenge du ikke skal ha et akustisk lerret. I praksis trenger du jo min 30cm på hver side for å få plass til fronter. Med lengden på ditt rom, så blir vel omkring 220cm bredde det maksimale.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har solgt lerretet mitt, og da var 200*300 cm akustisk DIY lerret bestilt på avshop. Det sår 1-2 uker leveringstid, så da regner vi med ca 2 uker. Fortsatt noe usikker på størrelse og fasong ( 16:9/2,35:1 )

Blir det 16:9 må det bli med maskering topp og bunn, 2,35:1 med sidemaskering.

Med mine begrensede håndaebeids kunnskaper kan dette bli spennende.

Uansett så blir det gøy med akustisk lerret og ny frontvegg.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg akkurat bestilt flere akustikkplater. 30mm tykke og standard 60*120cm, selvsagt i svart.

Platene skal dekke hele frontveggen, den innvendige altså
    Her er det allerede skrå-skårne plater i hjørnene, men når lerretet flyttes frem til fronten på den falske veggen, blir det plass til å fylle hele veggen med plater.

Vil tro dette er en fordel når fronter/center/sub blir plassert bak lerretet.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt Rack

hele denne helgen har gått med til å lage nye hyller i det tekniske rommet mitt.
    Har kjøpt "Broder" systemet på IKEA.
    Det er egentlig gode greier, men det ble noe mer montering, enn først planlagt. Minner mye om butikkinredning, men er litt mer heavy.

Jeg gikk for den 80cm brede versjonen av Broder hyllene.
    Da er det god plass, både på sidene og bak. Alle hyllene er laget med midtfelt av "netting", noe som gir god luftgjennomstrømning.

All elektronikken som tidligere fantes i Kinoen, er nå flyttet ut på det tekniske rommet. Projektoren henger fortsatt i taket, men mulig den også havner inn her etterhvert.

Nå trenger jeg jo da selvsagt en IR forlenger til alle fjernkontrollene, regner med at dette er noe som Clas Ohlson leverer.

Noen bilder følger.

Denon AVR 3808
    Hjemme hos Denonbuster: Onkyo PR-SC5509, Rotel RB1510 + RB1562-094-jpg

Fra bunn:
    NAD 2700 PE som rumperister-forsterker
    Server til Tvix og Harddisker
    Behringer FBQ2496
    Denon DVD 1910
    Canal Digital HD-PVR

Hjemme hos Denonbuster: Onkyo PR-SC5509, Rotel RB1510 + RB1562-101-jpg

Tvix og en av harddiskene
    PS3
    Litt av 3808`n

Hjemme hos Denonbuster: Onkyo PR-SC5509, Rotel RB1510 + RB1562-109-jpg

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på en liten tanke her.
    Kunne egentlig tenke meg en veldig liten monitor 12-15/16" som jeg kan ha i racket.
    Slik at denne viser det samme som på lerretet inne i kinoen, mye greiere mtp innstillinger med OSD osv.

Noen som har sett noe lignende?
    Skal egentlig bare ha noen billige greier.

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke peil på det med en liten skjerm.

Ville bare kommentere v2 versjonen blir jo kjempe bra
    Hvordan har du gjort med all kablingen fra der anlegget stod?

Jeg må virkelig få fingen ut å komme på en demo hos deg også ops:

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumi
    Har dessverre ikke peil på det med en liten skjerm.
    Prøvde å finne diverse skjermer, men alle de som har HDMI koster en hel del mer enn nødvendig.
    Samtidig skal alle ha så forb%€#et store sjermer
    Vil egentlig bar ha en liten en.

Ville bare kommentere v2 versjonen blir jo kjempe bra
    Hvordan har du gjort med all kablingen fra der anlegget stod?
    Alle kablene gikk innvendig i høyre vegg. Trukket i rør som normalt blir brukt til sentralstøvsuger.
    Disse kom ut helt bak i det hjørnet, lagde bare et lite hull i veggen, og trakk inn i det tekniske rommet. Hadde litt å gå på kabellengdene, så det var en enkel sak.

Håper det akustiske lerretet kommer denne uken. Har fri fra jobben neste uke, så da regner jeg med at jeg klarer å bygge ferdig den nye frontveggen da.

Kommer til å gå for 16:9 med mulighet for maskering til 2,35:1
    Enten manuell eller automatisk på en eller annen måte.

Jeg må virkelig få fingen ut å komme på en demo hos deg også ops:
    Any time, men nå kan det jo være lurt å vente til V2 er helt ferdig.
    Du er uansett velkommen.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Venter på lerret

Ringte AVShop i dag fo rå høre hvordan det lå an med lerretsduken.
    Den er ikke kommet inn til deres lager ennå.
    Lerretet er ventet inn i løpet av 1-2 uker, og skulle gå derfra straks det var inne på lager.

Medregnet litt forsinkelsr her og der, er ikke lerretet på plass hos meg før om tidligst 3 uker, kanskje ikke før om 4 uker

Kjipe greier siden jeg har noen fridager neste uke.....

Får bruke tiden til å montere de nye In-Wall høyttalerne fra Klipsch i mellomtiden.

Disse blir stående helt øverst på bakveggen. Lurer litt på om jeg skal montere de me diskanten nedover for å slippe unna refleksjoner fra taket.....

Tips, noen????

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feil

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    Jeg har desverre lite og bidra med, men synes det er spennende og følge med.
    Stå på!
    Det spørsmålet om hornet øverst eller nederst kan du sikkert få svar på hos Resonans :wink:

Side 5 av 52 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •