Hjemme hos Denonbuster: Onkyo PR-SC5509, Rotel RB1510 + RB1562 - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 52 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1023
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker selv for besøket Kokken.

Bilde:
    Når det gjelder projektor-"problemene", så er jeg også usikker på hva som lager støy i bildet. Som så mange andre, har jeg bare en projektor - og har derfor ikke testet denne duken med andre projektorer.

Akkurat dette med bilde er litt på vent, da ny 3D teknologi er på trappene......

Lyd:
    Da vi testet åpningsscenen i James Bond, var jeg selv meget overrasket over detaljrikdommen og ryddigheten i lydbildet, selv på ( for meg ) et avsindig høyt volum. Jeg tror ikke at det på noe som helst tidspunkt har blitt spilt med slik volum i kinoen hos meg.

Subvolumet er ikke veldig høyt hos meg, ca 2-3db opp fra Audyssey´s anbefaling/kalibrering. Men det rister, buldrer og braker greit nok......:roll:

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

Noe som er spesielt tøft med kinoen din er at du klarer å kombinere et så stilrent interiør med så gøy lyd. Hver gang hun gamle damen fyrte av noen skudd fikk jeg "hentesveis" !!

Det litt "kornete" bildet forsvinner nok med ny PJ. Litt rart at en bare kunne se det på "ekte" filmer, på animerte var det helt topp.
    Men, "problemet" med kornete bilde er en bagatell, opplevelsen i kinoen din var makeløs, når dere diskuterte saker og ting mens master&commander og "a letter from ..japan..?" rullet klarte jeg ikke følge med, det føltes som jeg var i krig.. :-D
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan og som sagt, takk for at vi fikk besøke deg.

Jeg ble imponert av kinoen din. Det ga meg noen idè'er som jeg kan ta med videre når jeg får anledning til å bygge et dedikert kinorom.
    Var morsomt å få høre Klipsch. Vurderte samme fronter som du har når jeg skulle handle, men endte opp med JBL da jeg ikke visste om noen forhandler her i distriktet.

Er stort sett enig med de andre 2 som var der. Det eneste jeg savnet var litt mer volum på sub.

James Bond filmen skal jeg teste hos meg selv ved første anledning + den tegnefilmen. (Rattatouile?)
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok litt konservativ og forsiktig med volum på sub. Det må ikke bli overkill, men jeg skal teste med et par db til.

Filmen var Rattatouille.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kalibrert og 'rett' så skal det vel ikke være noen fare for overkill. Mange synes det blir litt tamt når man ikke har all forvrengning og uevnheter man er vant til, men...

Jeg kører nå faktisk helt uten romkorrekson i kinoen, siden det faktisk låter bedre på satelittene. Subbene låter faktisk fryktelig tøft uten, men det er litt mer tilfeldig hva som låter bra eller ikke. Går nok tilbake til korrekson etter hvert.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske "tørt" i bassen hjemme hos meg, noe som nok kan oppfattes "lite bass" eller "lavt volum"

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å lese om hvordan det høres ut der inne, men selvsagt enda kjekkere å få oppleve det.
    Ikke la ded gå for lenge til du inviterer igjen

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forresten fått Auralex'ene under eD'ene? Alltid spent på en tweak virker :wink:.

Angående Ratatouille så kan jeg anbefale å lage Rat(t)atouille ala Ratatouille, det er et velsmakende tilbehør til mange kjøttretter.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått testet ennå.

[OT]
    Driver med et lyn prosjekt ala terrasse og levegg i hagen.
    Her skal det graves, støpes, bygges terrasse og levegg i løpet av 5 kvelder.
    Onsdag: Graving, 10 hull, 40cm diameter, 70-80cm dybde.
    Torsdag: "Montering" av 10 støperør, fylle disse med cement og plassere stolpesko.
    Fredag: Bygge sammen rammeverket til terrassen.
    Lørdag: Skru terrassebord
    Søndag: Bygge levegg.

Er fortsatt i rute, så det lover godt.

[/OT]

Når dette er feridg, og hvis W ikke "kalver" i løpet av neste uke, er planen å få testet auralex´ne da. Mulig allerede på mandag.

Rattatouille´n skal testes, den så meget bra ut.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden det er skrevet noe som helst i denne tråden her.

For meg som jobber i båtbransjen, er det skikkelig travle tider i løpet av våren og sommeren. Nå har ting begynt å roe seg litt ned, og jeg kan igjen begynne å tenke på lyd og bilde.

Foruten AV relaterte oppgraderinger, har det også blitt familieforøkelse siden forrige gang. Nå er allerede lille Ida blitt 7 uker, så tiden flyr.

Så, til gårsdagens oppgraderinger.

I påvente av å finne en stereoforsterker som jeg har lyst å parre Dynabel´ene med, valgte jeg å gå for en billig, noe midlertidig, løsning i loftstua.
    Kjøpte meg en Denon, ja det ble Denon igjen, AVR 1611.
    Den skal kun brukes i stereo, sammen med lyd fra TV og iPod dock´en Denon ASD-51W.

Denne dock stasjonen virker meget grei i bruk, og spesielt mtp at den har innebygget WiFi.
    Denne kan streame musikk rett fra NAS eller fra PC med Windows media player.
    All musikk ligger allerede på harddisk, og skal derfor streames trådløst til denne dock stasjonen. Fra dock stasjonen går signalet digitalt til AVR 1611.

Med tiden kan det jo selvsagt settes inn en ekstern dac mellom dock og receiver, men det blir nok ikke før receiver er byttet i en skikkelig 2 kanaler.

Hjemme hos Denonbuster: Onkyo PR-SC5509, Rotel RB1510 + RB1562-denasd51wbk_1-jpg

Selvsagt glemte jeg fjernkontrollen igjen på hos HFK Stavanger, så jeg fikk ikke satt den opp i går

Hjemme hos Denonbuster: Onkyo PR-SC5509, Rotel RB1510 + RB1562-denavr1611bk_1-jpg

Bilder av oppsettet kommer etterhvert.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med både familieforøkelse og ny receiver i loftstua.
    Den Dockingen så ikke dum ut!
    Mulig at en slik kan være en løsning hos meg også, Har riktig nok ikke Ipod, men den streaming funksjonen høres veldig kjekk ut :-)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Asd-51w

Takker.

For min del er det streaming funksjonen som er det viktigste........

Nå er det slik at den dockingen ikke virker enda
    Den har både manuelt og automatisk søk etter tilgjengelige nettverk.
    På automatisk søk finner jeg ingen nettverk, selv om jeg har 4 stk. som er godt tilgjengelig på både laptop og iPhone.

På manuelt søk, prøvde jeg 8-10 ganger, med reboot og reset av dockingstasjonen mellom hvert søk.
    Etter en runde med google, så jeg at jeg ikke var alene om å ha det problemet. Fikk bare opp feilmeldingen: " Failure, reason unknown"
    Tok noen søk til, og da fikk jeg koblet til nettverket.

Internett radio ble satt på, men det kom ikke lyd. Var inne i menyen og endret til digital ut ( bruker dac i receiver ), men da forsvant tilkoblingen til nettverket. Resatte deretter boksen på nytt, koblet igjen til på den manuelle måten. Byttet om til analoge kabler, og det ble lyd på internettradioen8) .

Gleden ble kortvarig
    Tenkte at problemet med analog/digital ut ble løst ved nedlasting av ny software, så da gjorde jeg selvsagt det.
    Nå kan jeg ikke koble til nettverket. Har prøvd sikkert 20 ganger, både automatisk og manuelt, med gjentatte reset´s og reboot´s.

HFK Stavanger har bestilt ny dock til meg, håper den nye er noe mer stabil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1611 til cerwin vega clsc 10?

Noen formening om hvordan denne receiveren vil være til disse i ett surround oppsett? har en Yamaha RX-V657 pr i dag, men kunne tenkt meg å bytte ut denne med en som har hdmi og HD lydformat støtte, kjører all video/lyd ut fra en htpc med ATI 5850 skjermkort.

Kjører 5.1 oppsett med CV høytalerene (clsc-6 center, og clsc-6 bakhøytalere, 12" sub)

Denne receiveren er jo veldig rimelig da, så hvis den passer høytalerene mine så ville den kanskje vært ett ok kjøp? eller ville den gitt dårligere kvalitet på lyden enn den receiveren jeg har pga av lavere watt (yamaha oppgir 95w i 8 ohm)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig....

Etter noe lang leveringstid på ny iPod dock fra HFK Stavanger, fikk jeg endelig hentet den nye i går.

Det startet som det sluttet med den forrige, store problemer med både det ene og det andre.
    WiFi delen var da noe bedre på denne, men langt fra det man forventer av et slikt produkt. Jeg koblet til med kablet nett, og fikk lastet ned siste software.

Omsider ble software oppdatert, og det var på nytt tid for å få dock´n opp å gå.
    Denne gangen virket alt utrolig fint, den fant selv de tilgjengelige trådløse nettverkene, og tilkoblingen var ingen problem. Internett radioen fungerer som den skal, men bitrate´n er noe lav, 160-320kbps.

Streaming av musikk trådløst fra laptop fungerte også meget bra, men det hakker på wav og alt annet som er over 320kbps. Mulig dette er pga den trådløse routeren, og ikke dockingstasjonen.

Over kablet nett fungerer dette utrolig bra. Den har enkel og grei GUI over S-Video, som gjør det enkelt å bla i menyer og finne fram til det man vil spille.

Bruker for tiden kablet nett, mens jeg vurderer en oppgradering av routeren.
    Nå står det å spiller, viktig å "spille inn" Cat5 kablene

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke undervurdere innspilling av nettverk

Godt å høre at du har fått det til. Feilen kan som du sier ligge i den trådløse ruteren din. Den kan også skyldes annen trafikk på pcen. som feks oppdateringer, virus-scanning osv.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fint å endelig få det til.

Jeg sjekket også med leieboerens usikrede nettverk, og det var ikke noe fart der heller.

Mulig jeg må slå til på en slik.
    Hjemme hos Denonbuster: Onkyo PR-SC5509, Rotel RB1510 + RB1562-router-jpg

Denne har 150mbps, mot min som han 54mbps....

Tipper det er forskjellen, men er ikke sikker.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Det er fint å endelig få det til.

Jeg sjekket også med leieboerens usikrede nettverk, og det var ikke noe fart der heller.

Mulig jeg må slå til på en slik.
    Hjemme hos Denonbuster: Onkyo PR-SC5509, Rotel RB1510 + RB1562-router-jpg

Denne har 150mbps, mot min som han 54mbps....

Tipper det er forskjellen, men er ikke sikker.
    Var jeg deg ville jeg heller gått for en litt dyrere variant. som feks. denne:

Har litt dårlig erfaring med billige trådløse routere fra tidligere.

Og med Elkjøps 30 dagers garanti kan du jo bare gå å levere den tilbake og få igjen pengene om det ikke virker ;-)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg så dette bildet, med 3 antenner, mye flotte lys og en tekst som sa: "Jeg ville gått for noe dyrere...." , tenkte jeg en pris på minst 10x forslaget mitt, men et par hundrelapper fra eller til. Dette kan nok bli et godt alternativ.

Regner med at den funker på vanlig Telenor ADSL........

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Når jeg så dette bildet, med 3 antenner, mye flotte lys og en tekst som sa: "Jeg ville gått for noe dyrere...." , tenkte jeg en pris på minst 10x forslaget mitt, men et par hundrelapper fra eller til. Dette kan nok bli et godt alternativ.

Regner med at den funker på vanlig Telenor ADSL........
    Det gjør den nok :-) Plug and play!

Det kan hende det kan være lurt å sette den opp som et rent aksesspunkt dvs at du deaktiverer router funksjonen på den så ip adressene kommer rett fra ADSL modemet.
    Alternativt kan du sette modemet I Bridge og bruke den inne bygde routeren i den trådløse ...
    Dette er rett og slett for å redusere antall IP-adresser/porter som signalet må passere før det når "ADSL linja"

Mest sannsynlig vil du ikke merke noe til dette i det hele tatt

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, mye mulig jeg svinger innom Elkjøp en av de nermeste dagene.
    Det begynte akkurat å hakke i musikken her, mulig det kommer av koblingen mellom router og laptop, eller det at laptopen lider litt i mangel på strøm.

Side 43 av 52 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •