Hjemme hos Denonbuster: Onkyo PR-SC5509, Rotel RB1510 + RB1562 - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 52 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1023
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Popcorn A-110 var i følge RuneW ikke så bra på hverken naivgering eller lyd
    Navigering i filmer er veldig bra. Det var blant musikk det er litt mer gammeldags.

Når det gjelder kvaliteten på lyden er det kanskje bare jeg som surrer. Har ikke hørt noen klager fra andre?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Det kommer an på NAS'en og hvor oppegående du er på IT. Jeg har litt peil på Windows-miljø, men en n00b på Linux. Med de how-to som ligger på nett, så kom jeg i mål, men det tok tid. Når det er sagt så har jeg kastet min NAS ut av squeeze-oppsettet mitt og gått over til å bruke en haugammel PC med XP i stedet. Mye mer brukervennlig (for meg)... ;-)
    Jeg har en gammel PC som egentlig skulle brukes i et større oppsett av Tvix, men siden Tvix ikke er spes bra på musikk, ble det prosjektet lagt på is.
    Der kjører jeg XP. Den kan jo faktisk bare stå i det tekniske rommet i kjelleren, så kan jeg streame via WiFi til eks. Squeezeboks da?

iPhone kan også brukes på Squeezebox, kanskje med fordel også...
    Nice.....

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Navigering i filmer er veldig bra. Det var blant musikk det er litt mer gammeldags.
    Det var egentlig på musikk jeg mente, men ikke sikkert det kom så godt fram.

Når det gjelder kvaliteten på lyden er det kanskje bare jeg som surrer. Har ikke hørt noen klager fra andre?
    Har egentlig hatt nok med å få Tvix til å fungere, så jeg er rimelig akterutseilt når det gjelder mediabokser.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kjører jeg XP. Den kan jo faktisk bare stå i det tekniske rommet i kjelleren, så kan jeg streame via WiFi til eks. Squeezeboks da?
    Jupp

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp
    Hmm.... Hva er haken her da?
    Utrolig at det kan være så lett ( i utgangspunktet lett, men for meg.....)

Altså:

Server med Squeezecenter
    Ekstern harddisk
    Wifi til Squeezebox
    Dac eller lignende

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hake jeg vet om er at SqueezeServer (SS) software ikke er heelt glad å kjøre fra ekstern disk. Dersom den ikke henger på når SS starter, da mister den noe sync og det er litt dill å få det igang igjen. Så min løsning er å bruke intern disk og ekstern disk brukes KUN til backup/sync.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.... Hva er haken her da?
    Utrolig at det kan være så lett ( i utgangspunktet lett, men for meg.....)

Altså:

Server med Squeezecenter
    Ekstern harddisk
    Wifi til Squeezebox
    Dac eller lignende
    Du må bare få så bra wi-fi løsning at jeg klarer å ta det inn hos meg...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hake jeg vet om er at SqueezeServer (SS) software ikke er heelt glad å kjøre fra ekstern disk. Dersom den ikke henger på når SS starter, da mister den noe sync og det er litt dill å få det igang igjen. Så min løsning er å bruke intern disk og ekstern disk brukes KUN til backup/sync.
    Ja, kan jo bytte ut de interne diskene som sitter i serveren da......

Penger....penger....pernger....

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Du må bare få så bra wi-fi løsning at jeg klarer å ta det inn hos meg...
    Det er bare å spytte i halvparten å prisen det koster å oppgradere systemet.
    Så kan du bare koble deg på

Nei Pokker!!! Sitter jeg her å "jobber" etter kl 16 på en fredag.......?
    På tide å dra hjem

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde at dersom man kobler disse billige mediaspillerne til en bra DAC så tar den seg av godlyden? Har lest i et forum om Dune HD Base 3.0 at flere har ment på det. Da er det vel bare å finne en NMT med grei navigering? Noen burde starte en tråd om dette.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, utfordringen er vel nettopp dette med navigering: http://avforum.no/forum/av-prosessor...t-display.html

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker også i de baner at en bra dac vil gjøre jobben med god kvalitet på musikk.
    Det vanskelige er navigeringen.

Jeg ønsker å kunne sitte i godstolen/sweetspot uten å ha en mac/pc på fanget.
    Jeg vil ikke ha noen kabler, som er synlige eller strekker seg over gulvet til en dac.
    Det beste alternativet til nå, tror jeg er en squeezebox duet, med trådløs tilkobling til server med musikk på.

Tvix, som jeg bruker i dag, har en alt for dårlig fjernkontroll - til at jeg syns det er ok. På video siden fungerer tvix greit nok, men til musikk, tror jeg det blir noe tungvint.
    I kinoen bruker jeg Harmony 900, men tror ikke jeg går for noe multikontroll løsning i stereo oppsettet.

Squeezebox har fjernkontroll med en liten skjerm på, slik at jeg kan se albumcover.

Hva med mappestruktur, kan man se dette på kontrollen?
    Hvordan fungerer navigeringen? Vil jo ikke ha på tv når jeg skal lytte til musikk.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Trodde at dersom man kobler disse billige mediaspillerne til en bra DAC så tar den seg av godlyden? Har lest i et forum om Dune HD Base 3.0 at flere har ment på det. Da er det vel bare å finne en NMT med grei navigering? Noen burde starte en tråd om dette.
    Det er mange løsninger for grei navigering på NMT'er rundt omkring. Noen av dem ser helt greie ut og har avanserte navigeringsmuligheter:

[MUSIC] Music Jukebox Release 8 Download and Installation

Jeg sitter "as we speak" og prøver Music Jukebox 8. Jeg mener å huske å ha forsøkt det før uten hell (navigeringen i jukeboxen gikk greit, men musikken spilte ikke...), men vi får se om jeg klarer det bedre denne gangen.

Movie Jukebox har jeg fått relativt god snøring på og har satt opp barne-avdeling og voksenavdeling med skjult tilgang. Hvis det er interesse for det, kan jeg sikkert skrive litt om det.

Kan gjøre det samme hvis jeg får til Music Jukebox'en også.

EDIT: Hvis dette blir rotete skrevet, er det fordi jeg og W har akkuratt har hatt både mine foreldre og svigerforeldre - samt hennes foreldre og svigerforeldre på middag. Det blir vel sånn kjapt regnet 8 stk.....eller var det 4?

Whatever, noe vin ble det hvertfall
    Vi har alle våre måter å takle besøk av svigers på... ;-)

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter "as we speak" og prøver Music Jukebox 8. Jeg mener å huske å ha forsøkt det før uten hell (navigeringen i jukeboxen gikk greit, men musikken spilte ikke...), men vi får se om jeg klarer det bedre denne gangen.

Movie Jukebox har jeg fått relativt god snøring på og har satt opp barne-avdeling og voksenavdeling med skjult tilgang. Hvis det er interesse for det, kan jeg sikkert skrive litt om det.

Kan gjøre det samme hvis jeg får til Music Jukebox'en også.
    Her er det bare å skrive det du orker, og tråden "min" er åpen for alle forslag.
    Jeg vet jo at du ikke gjør noe halvveis, så det er bare å komme med det når du er klar.

Vi har alle våre måter å takle besøk av svigers på... ;-)
    [SPOILER]I mitt tilfelle, er svigers 100 ganger bedre en mine egne foreldre [/SPOILER]

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Apple tv

Kjøpte meg en apple tv rett før jul og innstallerte xbmc på den. Den brukes til bilder, musikk og xvid/divx. Funker helt rått sammen med iphone/Touch også.
    Alt jeg ville ha var enkel tilgang på media jeg har på pcń. Henter filmer trådløst og funker som bare det. Den store bonusen er jo det fine grensesnittet på xbmc. Den henter alt av cover/album og info om musikken/filmene som du har liggende på pcń.

Det er min anbefaling.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det bare å skrive det du orker, og tråden "min" er åpen for alle forslag.
    Jeg nekter å tro at det ikke er mennesker som har 10 ganger så mye greie på PCH'er og film/musikk-biblioteker enn meg her på forumet, men de vil jo for pokker ikke stå fram...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J
    Squeezebox har fjernkontroll med en liten skjerm på, slik at jeg kan se albumcover.

Hva med mappestruktur, kan man se dette på kontrollen?
    Hvordan fungerer navigeringen? Vil jo ikke ha på tv når jeg skal lytte til musikk.
    Hvis du tagger filene skikkelig så trenger du ikke oversikt over mappestrukturen. Du navigerer i album, artister, sjanger (da jeg gikk på skolen måtte man skrive genre...), årstall, etc. Man kan f.eks. lage en Julemusikk-sjanger slik at kona lett finner frem til egnet musikk når hun skal vaske huset og bake kaker

Men ja, du kan navigere i mappetruktur, du går inn på Musikkbibliotek->musikkmappe.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hvis du tagger filene skikkelig så trenger du ikke oversikt over mappestrukturen. Du navigerer i album, artister, sjanger (da jeg gikk på skolen måtte man skrive genre...), årstall, etc. Man kan f.eks. lage en Julemusikk-sjanger slik at kona lett finner frem til egnet musikk når hun skal vaske huset og bake kaker

Men ja, du kan navigere i mappetruktur, du går inn på Musikkbibliotek->musikkmappe.
    Med Squueezebox brukes altså bare displayet på fj.kontrollen?
    Da er det egentlig likt som på iPhone/iPod da.

Har på ingen måte brukt for å se mappestrukturen, bare tenkte ikke så langt.

Da jeg brukte PS3 til avspilling av musikk i kinoen, var det jo mappestrukturen man så. Kom ikke på at det kunne gjøres likt iPhone osv....ops:

Tenkte også litt i baner av en slik i loftstua.....

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nekter å tro at det ikke er mennesker som har 10 ganger så mye greie på PCH'er og film/musikk-biblioteker enn meg her på forumet, men de vil jo for pokker ikke stå fram...
    Da bør de jaggu komme seg ut av skapet......

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    ...Det jeg savner på SB er mulighet for Spotify men jeg mener å ha lest rykter om at dette er under utvikling. Av den grunn har jeg ikke giddet å sette meg inn i Spotify ennå, men leser jo at folk skryter av det.
    Jeg kjører Spotify via Squeezeboxen trådløst til anlegget pr i dag, men det er da kun som signaloverføring. Jeg må fortsatt bruke pc til å styre selve Spotify, mens Squeezebox bare henter det avspilte inn som en radiokanal på nettverket.

Min NetGear ReadyNAS Duo var både enkel å sette opp og å installere Squeezeserver på, men som Kokken skriver er det litt ekstra knot i brukergrensesnittet i forhold til en pc som bare står og går.

Side 34 av 52 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •