Hjemme hos Denonbuster: Onkyo PR-SC5509, Rotel RB1510 + RB1562 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 52 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1023
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det vet man aldri ;-) Det kan fort tenkes at selv et lite prosjekt kan ta mangfoldige uker i denne situasjonen Husk på humørsvingninger og eventuelle andre vanlige komplikasjoner

Nå er både delefilteret og kassene ferdig bygget, så det er egentlig bare monteringan i kassen som må gjøres.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Kom over en Electrocompaniet ECi 3 til salgs for 5500,- mulig den er noe for Dynbabel´ene......?!?
    Det har jeg troen på!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Det har jeg troen på!
    Den var i Egersund, så jeg sendte mail til han.
    men det blir ikke noe handel.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interesse for stereoforsterker melder seg da naturlig.
    Men må selge unna litt før dette

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Naim?
    En pakke med 5i cd og integrert kan du sikkert få rundt 15k om du spør pent...

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Hva med Naim?
    Da er veien til NaimUniti meget kort...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er veien til NaimUniti meget kort...
    Det er sant - og den har jo du snart i hus...

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant - og den har jo du snart i hus...
    Fikk den i romjula og spiller på den "as we speak"! Artig sak, men har ikke koblet den til NAS eller iPod ennå.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Naim?
    Naim er selvsagt med i vurderingen, glemte den/de rett og slett ut i farten.

Lurer egentlig på hva som vil fungere med Dynabelene, de er jo litt avslappet i lyden. Det må jo ikke bli for tamt heller.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny kabel

Kom over disse på torget, så da var det bare å slå til. Perfekt lengde til stereo oppsettet i loftstua.

Jeg er kabel skeptiker til de grader.
    Men de var terminerte med bananer, svarte, og passe lengde.
    Så da er det jo greit da.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mediaspiller

Nå trenger jeg hjelp her.

I min søken på bra stereo lyd har jeg kommet i gang med Dynabel 2S, med stativer. Her er jeg ikke helt i mål ennå, men det nærmer seg.

Funderer også på hva jeg skal gjøre med forsterker og avspiller ( CD ), men har ikke kommet til noen konklusjon. Det avhenger litt av bla mediespilleren.

Så til poenget: Jeg er på jakt etter den beste løsningen for å spille av musikk fra harddisk.
    Det finnes et utall av spillere på markedet, disse spiller jo ørten formater, og har masse greier som jeg ikke trenger i stereo oppsettet.

Spilleren skal ikke kobles til noe nettverk.
    Slik vil jeg koble det hele: 1TB harddisk -> via usb -> Ny mediaspiller -> DAC/Stereoforsterker med digital inngang.

Hvilken spiller er det "som gjelder" til musikk?
    Har pr i dag en Tvix, men den funker litt dårlig til musikk.

Takk for all hjelp.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og lurer på om man rett og slett kan koble en dyr DAC til en billig NMT ala Popcorn/Twix/WD/Dune. I siste utgave av Hjemmekino mener de at ved å koble spilleren til DAC'en fra Hegel matcher en CD-spiller i 20-tusenkronersklassen. Jeg skal ihvertfall vurdere det istedenfor en av de dyre Linn-variantene.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo alt for mange alternativer, til at man kan bli klok på noe som helst.

Jeg har tvix i dag, den funker bra på film, men ikke så bra på musikk. Litt tungvint å bruke.

Logitech squeezebox duet ser jo strøken ut, men kan kun kobles til nettverk, og ikke rett i ekstern harddisk.

Popcorn A-110 var i følge RuneW ikke så bra på hverken naivgering eller lyd

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har sett av rimelige mediaspillere, så er det så som så med navigeringen i musikken. De dedikerte musikk-mediaspillere som jeg kjenner til klarer ikke en ekstern disk direkt, da tenker jeg på en USB/Firewire disk og ikke NAS. Logitech krever som du sier en PC eller litt avansert NAS, mens Sonos ikke har samme krav til å legge software på en NAS - holder det med uPNP? Linn kan også kobles mot en NAS, men denne må støtte uPNP. Mao spørs det om en ekstern disk kan brukes direkte.

Et litt out of the box alternativ er å kjøpe en Atom basert miniPC og kjøre optisk fra lydkort til DAC. Mulig at en slik PC må suppleres med (USB) lydkort, men da har du masse muligheter til å bruke den sw du måte ønske. Så lenge den bare skal brukes til musikk, da er det ikke mye ytelseskrav. Har lenge tenkt på å kjøpe en slik bare for å ha mulighet til kjøre Spotify rett på stereoanlegget men har ikke gravd meg helt inn i materien ennå...

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo alt for mange alternativer, til at man kan bli klok på noe som helst.

Jeg har tvix i dag, den funker bra på film, men ikke så bra på musikk. Litt tungvint å bruke.

Logitech squeezebox duet ser jo strøken ut, men kan kun kobles til nettverk, og ikke rett i ekstern harddisk.

Popcorn A-110 var i følge RuneW ikke så bra på hverken naivgering eller lyd
    Mac

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at det kan virke som det blir mye dill&dall med dedikert NAS, men jeg tror ikke du kommer til å angre når du først har fått det til å gå. Jeg kjøpte en Squeezebox #2 for å ha i stua. Koblet den opp i går kveld med kun noen få tastetrykk. Deretter har man hele musikkbiblioteket tilgjengelig samt tilgang til all verdens nettradio. Det jeg savner på SB er mulighet for Spotify men jeg mener å ha lest rykter om at dette er under utvikling. Av den grunn har jeg ikke giddet å sette meg inn i Spotify ennå, men leser jo at folk skryter av det.

Fordelen med Squeezebox, Sonos eller andre dedikerte musikkløsninger er at du kan navigere direkte uten å måtte ha på en skjerm eller TV for å finne frem. Men det er klart, med en PC- eller MAC-basert løsning får du jo alle muligheter.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mac
    Hvis noen kan finne en trådløs USB så kan dette være tingen.

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Det jeg har sett av rimelige mediaspillere, så er det så som så med navigeringen i musikken. De dedikerte musikk-mediaspillere som jeg kjenner til klarer ikke en ekstern disk direkt, da tenker jeg på en USB/Firewire disk og ikke NAS. Logitech krever som du sier en PC eller litt avansert NAS, mens Sonos ikke har samme krav til å legge software på en NAS - holder det med uPNP? Linn kan også kobles mot en NAS, men denne må støtte uPNP. Mao spørs det om en ekstern disk kan brukes direkte.

Et litt out of the box alternativ er å kjøpe en Atom basert miniPC og kjøre optisk fra lydkort til DAC. Mulig at en slik PC må suppleres med (USB) lydkort, men da har du masse muligheter til å bruke den sw du måte ønske. Så lenge den bare skal brukes til musikk, da er det ikke mye ytelseskrav. Har lenge tenkt på å kjøpe en slik bare for å ha mulighet til kjøre Spotify rett på stereoanlegget men har ikke gravd meg helt inn i materien ennå...
    Jeg kan helt klart bruke trådløs overføring fra eks NAS disk eller lignende, og så en squeezebox inn i dac.

Ønsket var å gjøre det enklest mulig, men det ser ikke ut for at musikk mediaspiller produsentene tenker som meg.....

Sonos er også et alternativ, men har ikke satt meg så veldig mye inn i de spillerne ennå.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Skjønner at det kan virke som det blir mye dill&dall med dedikert NAS, men jeg tror ikke du kommer til å angre når du først har fått det til å gå. Jeg kjøpte en Squeezebox #2 for å ha i stua. Koblet den opp i går kveld med kun noen få tastetrykk.
    Er det ikke en skikkelig møkkajobb å koble opp SB og NAS første gangen da?

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Deretter har man hele musikkbiblioteket tilgjengelig samt tilgang til all verdens nettradio. Det jeg savner på SB er mulighet for Spotify men jeg mener å ha lest rykter om at dette er under utvikling. Av den grunn har jeg ikke giddet å sette meg inn i Spotify ennå, men leser jo at folk skryter av det.

Fordelen med Squeezebox, Sonos eller andre dedikerte musikkløsninger er at du kan navigere direkte uten å måtte ha på en skjerm eller TV for å finne frem. Men det er klart, med en PC- eller MAC-basert løsning får du jo alle muligheter.
    Navigeringen er helt klart viktig, og derfor utgår Tvix for min del.
    Sonos er jo spennende, ettersom jeg har iPhone og styre det hele fra denne.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjaah, jeg vet egentlig ikke hvordan det er på dedikerte ut-av-boksen-NAS. Er det ikke Kokken som har en sånn QNAP-løsning mon tro? Kan jo spørre ham om hans erfaring.

Jeg kjører SqueezeCenter på en Windows Homeserver nå men tidligere kjørte jeg på en gammel PC med FreeNAS. Sistnevnte var bittelitt knot i begynnelsen for å installere SqueezeCenter men det finnes såpass greie guider at det går helt fint, selv for en som hater kommandolinjer som meg. Men da det først ruslet var det dønn stabilt.

På WHS-løsningen er det derimot Install->Next->Next->Ok-> osv så er du good-to-go.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer an på NAS'en og hvor oppegående du er på IT. Jeg har litt peil på Windows-miljø, men en n00b på Linux. Med de how-to som ligger på nett, så kom jeg i mål, men det tok tid. Når det er sagt så har jeg kastet min NAS ut av squeeze-oppsettet mitt og gått over til å bruke en haugammel PC med XP i stedet. Mye mer brukervennlig (for meg)... ;-)

Navigeringen er helt klart viktig, og derfor utgår Tvix for min del.
    Sonos er jo spennende, ettersom jeg har iPhone og styre det hele fra denne.
    iPhone kan også brukes på Squeezebox, kanskje med fordel også...

Side 33 av 52 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •