Alfa Thor's hjemmekino i 360 grader

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alfa Thor's hjemmekino i 360 grader

Hei, hei, alle sammen, og velkommen inn i min lille kino. For å ta en kikk, gå inn på http://www.cirkel360.no/pages/eksempler.html , og klikk på "Hjemmekino" under "Avanserte visninger" i menyen på høyre side.
    Dersom du ikke får opp bilde, så må du laste ned en liten iPIX plug-in. Ligger en link til den nederst på siden.

mvh
    Thor Atle

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget strøkent. En ekte hjemmeKINO Hele 9 gode sitteplasser :shock: Stilig løsning med iPix der du kan legge inn hotspots for utstyret. Nice 8)

Bruker du ofte alle sitteplassene?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke så ofte det er "utsolgt", nei. :lol:
    Det er mest for å få en liten kinofølelse.

Thor Atle

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet... Nice Kino, med capital K! 8)

Mvh

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høy faktor. Og suveren måte å vise den frem på!

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva syntes du om de Gale bak høyttalerne AlfaThor :lol:

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøff måte å pressentere rommet på.
    Like den detaljen med Angelina Jolie 8)

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -dts-
    Hva syntes du om de Gale bak høyttalerne AlfaThor :lol:
    Jeg synes de fungerer godt. Fikk de anbefalt av Hifi klubben, i og med at jeg har en forholdsvis simpel forsterker med kun Dolby pro logic. Gir en bedre "spredning" av lyden. Har ikke hatt andre bakhøyttalere her, så jeg har ikke noe å sammenligne med...

mvh
    Thor Atle

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatert ...

Nå er siden oppdatert med "lysbildeshow".
    http://www.cirkel360.no/pages/hjemmekino.html

mvh
    Thor Atle

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh så inni hampen herlig frekt. Kan jeg få spørre hvor mye du har lagt ut på dette? Jeg tenker på stoler, innredning, anlegg, prosjektor og dette. Hva for et anlegg er det du har?

Gale bakhøyttalere ser jeg noen skriver. Mulig dette vises i 360-grader visningen, men er på jobb, og der er de ikke for happy om en installerer alt mulig stæsj. Og tro meg, det er nok ting som blir installert uten at folk vet det selv, jeg rensker maskinen en gang i uken for spion-programware og lignende. Uansett, det var en digresjon. Det må vel være fint å ha besøkende der for å se film da?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Onkel Kompost
    Åh så inni hampen herlig frekt. Kan jeg få spørre hvor mye du har lagt ut på dette? Jeg tenker på stoler, innredning, anlegg, prosjektor og dette. Hva for et anlegg er det du har?

Gale bakhøyttalere ser jeg noen skriver. Mulig dette vises i 360-grader visningen, men er på jobb, og der er de ikke for happy om en installerer alt mulig stæsj. Og tro meg, det er nok ting som blir installert uten at folk vet det selv, jeg rensker maskinen en gang i uken for spion-programware og lignende. Uansett, det var en digresjon. Det må vel være fint å ha besøkende der for å se film da?
    Noe nøyaktig regnskap har jeg ikke ført. Rommet er bygt i fra scratch i en kjeller, og kom nok sum a sumarum på en del tusenlapper. Men det måtte gjøres allikevel, så det regner jeg ikke med. :P Forsterkerern og høyttalerene (-gale) hadde jeg også i fra før, så de kan også holdes utenfor. Kinostolene fikk jeg i fra Sagatun kino på Hamar da de renoverte sin storsal, kost 0,-. Projektoren valgte jeg å kjøpe gjennom Elkjøp pga av 30 dagers bytterett (noe jeg ikke angrer på, da den 1. hadde flere døde pixler) og betalte vel ca, 21' for den. Dvdspilleren ga jeg vel ca 2500,- for. Alt i alt, med byggingen av rommet, det elektriske anlegget, varmekabler, projektor og annet utstyr tipper jeg at det har gått et sted rundt 60'. Verd hver eneste ' spør du meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlfaThor
    Noe nøyaktig regnskap har jeg ikke ført. Rommet er bygt i fra scratch i en kjeller, og kom nok sum a sumarum på en del tusenlapper. Men det måtte gjøres allikevel, så det regner jeg ikke med. :P Forsterkerern og høyttalerene (-gale) hadde jeg også i fra før, så de kan også holdes utenfor. Kinostolene fikk jeg i fra Sagatun kino på Hamar da de renoverte sin storsal, kost 0,-. Projektoren valgte jeg å kjøpe gjennom Elkjøp pga av 30 dagers bytterett (noe jeg ikke angrer på, da den 1. hadde flere døde pixler) og betalte vel ca, 21' for den. Dvdspilleren ga jeg vel ca 2500,- for. Alt i alt, med byggingen av rommet, det elektriske anlegget, varmekabler, projektor og annet utstyr tipper jeg at det har gått et sted rundt 60'. Verd hver eneste ' spør du meg.
    Håhå, ja det er noen som har det. Tror ikke kinoene i min umiddelbare nærhet (Bergen) kommer til å pusse opp og bare gi folk seter. Men litt flaks må en jo få lov å ha, det synes jeg.

Hvordan er det forresten å se DVD på større lerret? Ser man lett pixelleringene eller?

Tror DVD-r er et litt mere labert format, så en film i dag der en lett kunne se kanter også videre.

Men men, til lykke videre med din FABELAKTIGE kinosal. Litt misunnelig nå

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt ut Gale bakhøyttalerne med JBL slik at du får likt rundt! Har du ikke DD/DTS reciver? Dolbr Pro Locic er jo "antikk" nå?? Søk litt rundt på QXL så finner du sikkert noe billig der! Synd å ikke ha DD/DTS på et slikt rom!

ProtoType

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Bytt ut Gale bakhøyttalerne med JBL slik at du får likt rundt! Har du ikke DD/DTS reciver? Dolbr Pro Locic er jo "antikk" nå?? Søk litt rundt på QXL så finner du sikkert noe billig der! Synd å ikke ha DD/DTS på et slikt rom!
    ProtoType
    Du har nok rett i at pro logic er gammelt nå, men desverre så setter økonomien enkelte begrensninger. :roll:
    Neste post på programmet er en reall aktiv sub, så ny forsterker og nye kabler. Har gjennomgående lagt lite i lydbiten av rommet. Men det er gøy å ha et løpende prosjekt også, da.

mvh
    Thor Atle

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget kult. Angelina gjorde turen meget bra :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •