Sphinx Kino - Tw9000 på plass i kinoen:-) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 203
    Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Min Earthquake Cinènova Grande 7 har en litt høy transformatorlyd hvordan er din Earthquake Cinènova Grande 5?
    Min er heilt stille.. Eg kan legga øyra heilt inntill uten at eg høyrer ein lyd..
    Så da kan henda du har eit jordingsproblem eller nåke på din?

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den brukt og tidligere eier har satt på et meget provisorisk nettstøpsel. Den leveres jo med engelsk stikk. Jeg har bestilt med en Furutech sak som skal bytte den ut med. Kan koblingen til jord der skape slik lyd?

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Jeg kjøpte den brukt og tidligere eier har satt på et meget provisorisk nettstøpsel. Den leveres jo med engelsk stikk. Jeg har bestilt med en Furutech sak som skal bytte den ut med. Kan koblingen til jord der skape slik lyd?
    Eg trur at min blei leveret orginalt med da støpselet som står på nå. Da eit ganske stort og solid støpsel. viss det er bytta støpsel, så ville eg ha åpna da opp og sitt korleis da såg ut. Men trafoduring kjeme ofta av jordingsproblemer. Da er min erfaring.. Men da kan jo og væra eit anna apperat med trafo som lager trøbbel.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ein tur på ebay, så fekk eg handla meg inn eit drivverk til dac`en min. Da blei ein sony cd spelar som skal få jobben til eg kjeme over eit Audio Note drivverk på brukten.

Eg fekk og med meg ein ny pre som eg har hatt før. Ein Parasound NC 2100. Detta er ein bra preamp som eg var fornøyd med. Det einaste minuset med den var at da ikkje var display og da er ganske vanskelig å sjå kva volum du har på den.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då var forforsterkaren på plass. Sjøl om eg har hatt denna forforsterkaren før, så blei eg veldig overraska over kor møkje bedre lyden blir når du kjører egen forforsterker. LX-81 er jo ikkje ein av dei billigaste surround forsterkerane heller og eg trudde da skulle blir mindre forskjell denna gongen. Men bassen var møkje strammare og diskanten var luftigare...

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har eg mottatt drivverket frå England. Da virka som da er utrulig god bygge kvalitet på dette drivverket. Eg gleda meg til å komma heim frå jobb og testa da...

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge sio da blei oppdatert her ser eg:-)

Eg har nå solgt dac, drivverk, effektforsterker og forforsterker. Dette blei solgt til fordel for ASR emitter, squeezebox receiver og ipad.

Eg har ikkje fått meg ein ny dac, men det blir sikkert den nye arcam dac`en eller hegel dac`en.

Eg kjører squeezpad som fjernkontroll til squeezebox receiveren og det fungerer veldig bra:-) Her er eit bilde av korleis det ser ut..(Bilde er lånt av squeezepad.com)

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satsa på å få testa å styra WD live tv med ipad i dag. Ser greit ut da og.. Masse muligheter med ipad:-)

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig lite trafikk på tråden din da. Krem-produkter!
    Grattis med Emitter! Nydelig sak. Etter omtale å dømme på diverse nettsider, gir den nok enorm eierglede.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk:-)
    Bryr meg ikkje så masse om det er lite trafikk på tråden. Det er jo ikkje derfor den er der.. Kjekt å ha når du skal stille spørsmål:-)

Eg er veldig fornøyd med ASR emitteren. Den er heil klart den beste forsterkeren eg har hatt på array 1400. Bassen er skikkelig stram og fin:-)
    Eg mangler litt i oppløsninga, men eg rekner med da kjeme når eg får meg dac`en. ASR`en har veldig høg eierglede:-) Den er veldig godt skrudd sammen og alt føles veldig solid ut..

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du kunne tenkt å prøve Abrahamsen V6.0 på oppsettet ditt.
    Tror den vil bli feil, ettersom den gjør bassen litt slappere. Den har ikke den kontrollen på bassen som jeg hadde ønsket. Hegel er nok et mye bedre valg.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, då er vell den kansje ikkje den mest ideelle. Eg trur hegelen er ein veldig bra dac. Den har jo fått fleire gode testar. Men eg har veldig lyst å prøva den nye Arcam dacen og. Arcam er jo kjent for å lage musikalske produkter.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WD tv live appen funka ikkje så veldig bra. Den fant ikkje alle filmane og navigeringa var tungvindt. Eg vil heller fortrekka fjernkontrollen. Nåken så veit om/når det kjeme ein app til A.C. ryan?

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jee...
    Her skjer jo litt
    Missunelig på Emitter. Min favoritt amp av dei eg har høyrt.
    Spennande med IPAD som remote, vurdere dette sjølv, men trur venter til den kjem på det norske markedet(?).

Prøvde ringe deg endag, får prøve igjen imorgon.
    Har eit streaming spørsmål til deg

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eimitteren e kjekk den:-) Angra ikkje på kjøpet av den.
    Ipaden i samarbeid med squeezeboxen fungera heilt topp. Veldig kjekt å kunne bla i cdane og få opp bilder. Da kjeme jo ein ny ipad om ikkje så lenge. Da e sikkert den så vil komma på da norska markedet. Den nye skal væra litt mindre og ha videokamera. Men eg kunne ikkje tenkt meg å hatt ipaden mindre egentlig..

Eg kan ringa te deg i dag eg:-) Va å feirte bursdagen te silje i helgo..

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ein del problemer med serveren som eg har bygd, så vurderer eg å gå over til ein ferdig løysning.

Problemet med den eg har i dag er at den er ustabil og at det hakker av og til ved avspilling av mkv filer.

Vil Acer easystore H340 kunne streame 1080p mkv filmer uten problem? Eller finst det bedre løysninger i samme prisklasse?

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det eg har forstådt, så skal denne fint kunne streame 1080P mkv filmer over nettverket:-) Men er det nåken her inne som har denne serveren?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sphinx
    Vil Acer easystore H340 kunne streame 1080p mkv filmer uten problem? Eller finst det bedre løysninger i samme prisklasse?
    Jepp, det er ingen problem i det hele tatt, har ikke prøvd men vil tippe en greit klarer å spille av opptil flere filmer samtidig også Dersom jeg kommer på det senere kan jeg gjør test på det senere.. Tester har forøvrig også vist at H340 er raskere enn de aller fleste NAS.

Kjøpte denne selv for en god stund siden og har ikke hatt noen problem med den, rett og slett 100% stabil Har i etterkant utvidet med eksternt esata kabinett da jeg gikk tom med den interne diskplass.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørres veldig bra ut:-) Då blir da bestilling av ein sånn!

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har eg fått meg ein ACER home server og den fungere veldig bra. Den e meir stabil og brukervennligheten er møkje bedre enn på den galme home serveren min. Eg har nå sitt eit par filmar på den og steaming til WD live/A.C. Ryan funka perfekt:-) Anbefala klart acer serveren...

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •