JackX hjemmekinotråd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 72
    Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kimba
    Dette var rett rått. Pengboka er i orden ser jeg ;-)
    Takk, takk.

Snarere enn ordnet & ryddig pengebok ville jeg ha satset på å ha 'fokuset i orden' :-D .. samt en forkjærlighet for å tråle bruktbørsene verden rundt (pluss grei pris på innbyttet av det gamle utstyret). Skal se det blir utstyr av slikt!

mvh
    JackX

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her får meg til å dra på smilbåndet. Øre til øre.

Må bare si dette gjør svært store inntrykk å se. :twisted:

Gratulerer med nytt utstyr!.

A.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    himmel og hav, dette var nydelig utstyr!!! Gratulerer så mye.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ting skjer.....

Da er det på tide med en ørliten oppdatering igjen.

I dag kom kassen med Finite-racket, nemlig

Pagode Master Reference HD13 Mahogny

Bildene er tatt med lett småskjelven mobilkamera, bedre bilder etterhvert. Kassen var enormt svær, hadde sett for meg en god kveld på montering av racket. Men der ble jeg 'snytt'

mvh

JackX

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fin julegave til deg selv
    Et slik rack er ikke rimelig, men skal vistnok være noe av det beste man kan få tak i.
    Post noen bilder når alt er oppe å star da.
    Fortell gjærne litt om dine erfaringer med Krell ampene, hva du synes om CAST teknologien osv.
    Går selv svanger med planer om ny(e) effektforsterkere til frontrekka til neste år, Evo serien er i utgangspunktet utenfor mitt budsjett, men det er lov å drømme Lurer da spesielt på hva du mener om Evo 403

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er racket sånn noenlunde satt der det skal få gjøre jobben. Bildene er relativt grovkornede, tatt med mobil som de er. Bedre etterhvert, får vi håpe.
    Og som du kanskje ser så er nå alle 3 EVO'er atter samlet, og EVO 707 har fått lov å vise seg så smått frem.
    Lytteintrykk når jeg mottat EVO 525 (om 'noen uker').

JackX

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jackx og gratulerer med lekkert oppsett. Pagode har høy siklefaktor...

Men et anstendig kamera hadde gjort seg, og kanskje et stativ, for bildene er veldig kornete ganske uskarpe.

Får du orden på bildene, havner du på topp ti i minhjemmekino, om det er et mål....?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny BD-spiller i hus.

Var en kjapp tur på byen i dag og handlet en Pioneer BDP LX-91 blurayspiller.

Ganske tunge saker, egentlig, selvom det meste av vekten kommer fra det doble chassiet. Kjører HDMI ut - både til 707 (audio) og til projectoren (HDMI sub): mao er det to HDMI-utganger. Satser på DAC'en i 707. Når jeg får min EVO 525 vil LX-91 tjene som kun BD-spiller.

Pagode Finite har fått på seg Cerabase. Ser litt skikkelig ut, det skal medgis. Om det har noen effekt får tiden vise.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig heftig anlegg du har der JackX. Tung hifi er vel rett beskrivelse, både for lommebok og ikke minst ryggen.

Hvordan oppfatter du lyden/lydsignaturen på det oppsettet? Har hatt Krell tidligere, men ikke så stor skala.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvordan oppfatter du lyden/lydsignaturen på det oppsettet? Har hatt Krell tidligere, men ikke så stor skala.
    Når sant skal sies så er dette oppsettet - per i dag - en stor nedtur fra mitt tidligere FPB 750mcx/Resolution: dette skyldes ene og alene at jeg ikke har noen god CD-spiller (BDP-LX91 er med respekt å melde heller dårlig på CD!), samt at EVO 707 enda ikke har fått et fungerende Dolby HD-kort (en stygg bug i HD-kortet fra Dolby!).

Da blir det til at jeg ikke spiller verken DVD eller BD over LX-91 (mao kun CD) og heller bruker en simpel Samsung-sak (du kan skimte den over EVO 707) til video-formål. LX-91 sender nemlig ut HD-lyd, og det gør ikke Samsung'en. Rare saker, dette her!

Men når EVO 525 kommer (i februar?), og Dolby-kortet er på plass, da .....
    ... tror jeg at jeg vil smile fra øre til øre, og si meg enig med dem som hevder at CD-delen i EVO 525 langt overgår dèn som var i Krell's DVD Standard (min gamle spiller).

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackx_krell
    Når sant skal sies så er dette oppsettet - per i dag - en stor nedtur fra mitt tidligere FPB 750mcx/Resolution: dette skyldes ene og alene at jeg ikke har noen god CD-spiller (BDP-LX91 er med respekt å melde heller dårlig på CD!), samt at EVO 707 enda ikke har fått et fungerende Dolby HD-kort (en stygg bug i HD-kortet fra Dolby!).

Da blir det til at jeg ikke spiller verken DVD eller BD over LX-91 (mao kun CD) og heller bruker en simpel Samsung-sak (du kan skimte den over EVO 707) til video-formål. LX-91 sender nemlig ut HD-lyd, og det gør ikke Samsung'en. Rare saker, dette her!

Men når EVO 525 kommer (i februar?), og Dolby-kortet er på plass, da .....
    ... tror jeg at jeg vil smile fra øre til øre, og si meg enig med dem som hevder at CD-delen i EVO 525 langt overgår dèn som var i Krell's DVD Standard (min gamle spiller).
    Aj...ja det er litt nedtur. Men det viser bare hvor viktig hver og en komponent er i et slikt oppsett! Kjenner meg litt igjen i HD-problematikken, da jeg sitter med en Meridian 861 som fortsatt ikke har fått en dato på HD-oppgradering. Regner med at de kan svare for seg på CES i morgen.

Men så lenge det er noe å vente på....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir målløs av anlegget du presenterer her. Lekkert og gjennomført, og av en kvalitet få andre kan unne seg. Imponert.....:-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1.ste review av EVO 707

Etter forholdene en ganske 'grei' gjennomgang av EVO 707

Krell Evolution 707 AV Preamp Reviewed - AV Preamplifier Reviews, Video Reviews - HomeTheaterReview.com

Han virker ganske entusiastisk, selv om han ikke fikk kjørt full HD (Dolby). Når kortet kommer tror jeg han kommer til å gå opp i fistel ...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [/SIZE]
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hei Jackx og gratulerer med lekkert oppsett. Pagode har høy siklefaktor...

Men et anstendig kamera hadde gjort seg, og kanskje et stativ, for bildene er veldig kornete ganske uskarpe.

Får du orden på bildene, havner du på topp ti i minhjemmekino, om det er et mål....?
    Takk,takk. Pagode er et nydelig møbel, ja nesten som et instrument i seg selv! Kameraet jeg vanligvis benytter var 'til utlån' (i.e. datter hadde tatt det meg seg til skolen), så kvaliteten på mobilen var dèt som stod til disp. Men jeg har tatt noen bilder etter, som du sikkert ser.
    Plassering på noen lister bryr jeg meg heller mindre om, men dersom du mener anlegget bør ligge et-eller-annet sted så er det din fornøyelse å avgjøre dèt :wink:

mvh

JackX

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du store min, denne tråden har jeg visst oversett totalt.

Litt av ett oppsett du har her. Det er ingenting annet å gjøre enn å bøye seg i støvet for slike oppsett, det må da låte noe så borti hel**** bra? :-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei KentOve!

Anlegget kommer til å låte bra når alle komponentene er på plass & alt er innkjørt. Håper jeg ... Men jeg ser for meg en betydelig innsats med romkorrigeringer før jeg tror potensialet har kommet til sin fulle rett.

mvh
    JackX

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mangler, for at alt ska bli "komplett" ?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som mangler dd. er følgende:

• Krell's EVO 525 CD/SACD/DVD spiller. Den er bestilt og skal være rett rundt hjørnet.

• Prosessoren EVO 707 er utrustet med et defekt Dolby-kort. Skal vel komme i løpet av uken, håper jeg.

• Kablene mellom 525 --> 707 --> 403/600 er bestilt. De var ikke å oppdrive i Norge/Sverige, så de måtte bestilles fra Krell (egentlig fra Nordost). Ser ut til at de har tatt båten over 'dammen' .... og er derfor skikkelig forsinket.
      Vi snakker her om CAST MMF.

• Dernest må jeg oppgradere HDMI-kabelen til projektoren til en høyytelsessak. Jobber med den saken.

• Projektoren må skiftes ut til fordel for en ekte 1080p sak. Har en i kikkerten, men vil lese meg opp ytterligere før jeg handler.

• Sist men absolutt ikke sist må rommet 'tunes'. Jeg har bare sorte gardiner rund baut, men vil på sikt koble inn proffe folk som kan måle og anbefale tiltak. Dette er en jobb som vil komme til å ta tid fordi denne delen anser jeg for å være kanskje den viktigste "delen" av et anlegg .... eller dens innvirkning på lydopplevelsen, da, om du heller vil.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Har litt å gjøre fremover da

Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet fra en kompis som hadde KPS25S of FPB250MC at Krell og Krell spiller mye bedre enn hvis du blander merkene.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •