roeng2's rom med lyd - Nye Høyttalere på plass. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 194
    Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    911 eller ? :-)
    Stemmer, du er i rett familie:-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Stemmer, du er i rett familie:-D
    ¨
    Ikke 914/917/924/928/944/968/Boxter. <-- Det er fy fy!

Kun 911/Panamera/Cayman er lov... <-- Da skal jeg hilse om jeg møter deg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    ¨
    Ikke 914/917/924/928/944/968/Boxter. <-- Det er fy fy!

Kun 911/Panamera/Cayman er lov... <-- Da skal jeg hilse om jeg møter deg.
    Hehe, nå har det seg sånn at 911 kun er en utgave og de andre hetter 9xx de to siste modelene hetter 996 og 997.

Men det skal vel litt til for at jeg klarer meg uten anlegg og musikk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kommet til noe endelig resultat av Chapter Precis ennå. EMC1-UP og Precis spiller ikke på lag og er ikke i nerheten av hva jeg søker etter i lyd.
    Har allerede avtalt at jeg kan låne med meg en Meridian G08.2 og Precis i løpet av min ferie om jag ikke skal reise bort.

Skal komme med en endelig dom etter jeg har hatt disse to i hus.

Med EMC1-UP som kilde er 400xi en klart bedra match en Precis. Precis ble rett og slett kjedelig selv om den hadde kontrol, oppløsning og holografi i høy klasse. 400xi spiller tøffere, mer underholdene og ja mer musikalsk i samman med EMC1-UP. Men dette håper og tror jeg forandrer seg med G08.2 som signal kilde, infrir denne komboen er det muligheten der for at elektroniken blir byttet ut i nær fremtid.

Men skal prøve ut flere merker og komboer før jeg gjør endelige valg, har på ingen måte hast værk denne gangen.

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sånn jeg opplevde Chapter og, på den lille stunden jeg hadde den.
    Kanskje vi kan prøve Sugden hos deg etterhvert ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Er sånn jeg opplevde Chapter og, på den lille stunden jeg hadde den.
    Kanskje vi kan prøve Sugden hos deg etterhvert ?
    Det hadde vært knall, så kunne du fått hørt 400xi hjemme hos deg på Spendor også.

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må vi få til!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer og selge anlegg.

Hei vurderer sterkt og selge anlegget mitt da jeg ikke har tid til og bruke det lenger og da jeg har tid har barnet lagt seg. Så da er det ingen mulighet til og nyte dette anlegget.
    Barnet har også begynt og bli ganske aktivt og jeg ønskar ikke og ta sjensen på at han skal få ødelagt noe på anlegget slik at det taper verdi om jeg skal selge det senere.
    Har også behov for en større bil pga barnet så vurderer og bruke pengene som egen kapitel til og finansiere kjøp av ny bil.

Summering:
    -Ikke tid.
    -Barnet en risiko for anlegget.
    -Kjøp av familie bil.

Men uten lyd kan jeg ikke leve så regner med at jeg nå vil få en spennende tid med testing av utstyr til et budsjet anlegg:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker og høyttalere er bestilt!

Da er tøkeperioden grunnet lit barn over

Har i noen år nå klart meg med et flerkanals anlegg til en rimelig normal sum! Barnet er nå tett på 3,5 år og hus er kjøpt, ser derfor muligheten til og igjen satse på god lyd i hjemmet igjen.

I går ble første handel gjort etter mye søking og mye tid brukt inne og ut fra bruktmarkedet. Så da er forsterker i boks, hehe. I dag ble høyttalere bestilt og ventingen er i gang. Kilde til anlegget er jeg ikke sikker på hva jeg går for ennå. Jeg heller mest i retningen mediasenter men for meg er det uvant og tenke anlegg uten cd spiller.

Så da er en Musical Fidelety og 60 kg Canton høyttalere på vei. Så om alt jeg har hel vil nytt utstyr stå i stua før helga.

Har ikke tatt avgjørelse på om jeg skal sette stereo anlegg i eget rom og surround anlegget skal fortsatt stå i stuen. Eller om jeg satser på et anlegg med hovedfokus på stereo og surround som en bonus til film.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiai, lenge siden vi har hørt fra deg nå! Blir spennende å følge med på dette.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Aiai, lenge siden vi har hørt fra deg nå! Blir spennende å følge med på dette.
    Ja det har gått sin tid, men hifisyken har igjen kommet over meg. Skal bli godt og få godlyden tilbake i huset. Kan ikke si at surround resiver og BD spiller fra Sony med Audio Pro blue dimond akuratt pleier suget etter godlyd.

Men du har holdt hobbyen med like ser jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har gått sin tid, men hifisyken har igjen kommet over meg. Skal bli godt og få godlyden tilbake i huset. Kan ikke si at surround resiver og BD spiller fra Sony med Audio Pro blue dimond akuratt pleier suget etter godlyd.

Men du har holdt hobbyen med like ser jeg.
    Hehe, ser den. Men du har da i det minste hatt noe lyd i mellomtiden.

Jepp, selv med mye skolearbeid og litt jobbing i mellomtiden, har man da hatt tid til å sette på litt musikk. Noen endringer har det blitt, og jeg begynner å si meg ganske så fornøyd nå.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har havnet på Grua og har ambisjoner om å pleie lydenskapen igjen, det er hyggelig å lese! Det blir spennende å se hva du drar i hus og kanskje til og med høre hvordan det låter etterhvert:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Ser du har havnet på Grua og har ambisjoner om å pleie lydenskapen igjen, det er hyggelig å lese! Det blir spennende å se hva du drar i hus og kanskje til og med høre hvordan det låter etterhvert:-D
    Ja gikk til innkjøp av større bolig og guttungen har blitt så stor at han ikke tukler med utstyret. Og da mulighet for eget lytterom er til stede så har trangen til godlyd meldt seg for fuldt.
    Er jeg heldig så er forsterker og høyttalere i hus før helga, men det vil vel ta litt tid og spille inn de nye høyttalerene:evil:
    Ser du har bevegd deg inn i tigerstaden, hvorden har det blitt med lyden i nytt rom?
    Ser for meg at lytting både hos meg og andre vil være aktuelt i fremtiden:-D

Newcomer gismo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja gikk til innkjøp av større bolig og guttungen har blitt så stor at han ikke tukler med utstyret. Og da mulighet for eget lytterom er til stede så har trangen til godlyd meldt seg for fuldt.
    Er jeg heldig så er forsterker og høyttalere i hus før helga, men det vil vel ta litt tid og spille inn de nye høyttalerene:evil:
    Ser du har bevegd deg inn i tigerstaden, hvorden har det blitt med lyden i nytt rom?
    Ser for meg at lytting både hos meg og andre vil være aktuelt i fremtiden:-D
    Gratulerer med både ny bolig og nytt anlegg på gang.
    Eget lytterom er et pluss, hatt det selv noen år nå og greit å ha et furterom hvor man kan trekke seg litt tilbake og bare nyte
    Blir spennende å følge deg videre.

gismo

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei gismo

Ser du har byttet ut Scorpio til fordel for Sitara, så meget lekret ut i sort høyglans må jeg si. Ja gleder meg til og komme i gang nå, må si det og høre på musikk uten skikkelig god lyd ikke har ført til mye lytting. Så når den dagen kommer at jeg kan sette meg tilbake, lukke øynene og glemme glemme alt stress i verdagen.

Newcomer gismo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei gismo

Ser du har byttet ut Scorpio til fordel for Sitara, så meget lekret ut i sort høyglans må jeg si. Ja gleder meg til og komme i gang nå, må si det og høre på musikk uten skikkelig god lyd ikke har ført til mye lytting. Så når den dagen kommer at jeg kan sette meg tilbake, lukke øynene og glemme glemme alt stress i verdagen.

Hei igjen.

Ja det ble byttet til et par Sitara for min del, et litt enklere lydbilde(og færre spillende elementer) enn hva Scorpio hadde passer faktisk bedre i mitt forholdvis lille lytterom (15m2). Har i senere tid supplert med 2 stk REL T-5 subber (da i samme hgb finish) for et lite bistand i de laveste oktaver. Disse brukes meget moderat og deler dem helt nede på ca.52-53Hz. 2 stk bidrar med en jevnere og mere korrekt bass i rommet. De er utrolig kjappe (8" elementer) og følger Sitara på et utrolig flott måte samtidig som de ikke spiller lenger ned enn rett under 30Hz som da gjør atte rommet "tåler" dette uten å rote til det i bassen :-D
    Ser du har Canton på vei inn, spennende. Jeg hadde et sett Ref. 9DC innom mellom Scorpio og Sitaraene, en stativer med godt potensialet og utrolig flott finish. Hvilken modell og finish er det du satser på hos deg da?
    Snakkes.

gismo

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei gismo

Jo nå er faktisk både forsterker og høyttalere kommet i hus i dag, Har satt det opp og påbegynnt inspilling av høyttalere. Det ble ett sett med Vento ref 5 DC i sort høyglans. har hør at jeg må regne med opp i mot 100 timer før potensialet viser seg Disse er så store at det blir nok stereo i stua og hjemekinoen flyttes til hobby rommet mitt. Jeg så faktisk på Scorpio 25 som en kandiadat, men lysten for og prøve noe nytt ble for stor. Og kjøre 2 subber i stede for fulrangs høyttaler kan ofte være veien og gå i mindre rom. mye mer kontrol på bassen

Skal se om jeg får knipset et bilde etter vert.

Nå har jeg jobben med og finne meg signal kilden til anlegget, streming er jo inn om dagen. har du noe erfaring med dette?

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med comeback og med ny lyd!
    Kjekt å se flere får opp øynene for Canton. Jeg er svært fornøyd med mine.
    Spesielt blir det moro å følge denne tråden etter de er kommet i hus. Du har jo hatt litt av hvert annet moro, så sammenligning mot disse blir artig å lese om. :-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Gratulere med comeback og med ny lyd!
    Kjekt å se flere får opp øynene for Canton. Jeg er svært fornøyd med mine.
    Spesielt blir det moro å følge denne tråden etter de er kommet i hus. Du har jo hatt litt av hvert annet moro, så sammenligning mot disse blir artig å lese om. :-)
    Takker, gleder meg til og finne ut hva som bor i disse blankpolerte kassene.

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •