roeng2's rom med lyd - Nye Høyttalere på plass. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 194
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er akkurat det. Anlegget får spille i et større rom, og det (kan) være lettere å plassere det. Vi får se, det blir spennende.

Det hadde jo vært moro det. Det er nok ikke noe problemer for fruen heller, bare jeg sier ifra litt på forhånd. Så dere er velkomne til høsten!

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal du ikke se bort i fra at vi dukker opp, bare og gi en av oss beskjed det.
    Fått hente lapp fra posten i dag sa fruen, så da har jeg noe og glede meg til jag kommer hjem

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ifra på forhånd jeg
    Ah, alltid moro med hentelapper Jeg har akkurat brent av 5000 på dekk og felger til bilen, så blir lite nytt både på utstyrs- og musikk/dvd-fronten fremover. :P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bil koster ja, men man er jo ganske så avhengig av og ha det når man bor i Norge. Jeg må kjøpe nye sommer dekk selv i år jeg, penger jeg heller skulle brukt på musikk:twisted:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Plinius på besøk!

[I dag fikk jeg to store esker inn i stuen min, disse ineholdt Plinius CD-LAD (pre)og SA-100 (effekt). SA-100 yter i klasse-A 2x100watt og i klasse-AB 2x300watt og en vekt på 32kg.

-dsc00419-komprimert-jpg

-dsc00422komprimert-jpg

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det ble......?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    venter i spenning......

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo en brukbar størrelse på de kjøleribbene til SA-100:-D
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si fra om du ikke kommer overens med Plinius CD-LAD. Jeg vet muligens om et nytt hjem til den

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Det var jo en brukbar størrelse på de kjøleribbene til SA-100:-D
    Bitteliten forsterker....

Sitat Opprinnelig postet av Zion
    Si fra om du ikke kommer overens med Plinius CD-LAD. Jeg vet muligens om et nytt hjem til den
    Håper ikke Roeng2 selger CD-LAD'n min, da blir det månelyst

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hehe, ja det hadde tatt seg bra ut:-D Kvelden du kommer å henter den ligger det bare et par tusenlapper og ei flaske årgangsvin (som kan skylle vekk sorgen) på bordet og venter på deg
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runelang81
    Og det ble......?
    Har ikke fått hørt så mye på de ennå men at høyttalerene minne trenger mer kraft for og få bassen til virkelig og svinge er det ingen tvil om lenger. Denne oppgaven gjør i alle fall Plinius meget bra. Skal legge ut mer info her etter jeg har fått lyttet mer og prøvd ut vinlking på Høyttalere.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Bitteliten forsterker....

Slapp av Ola jeg skal ikke selge barna dinne.

Har vinklet høyttalerene mer ut nå og det ordnet litt på problemet med mørk mellomtone. Skal prøve meg frem og se hvor bra Plinius og AP kan spille på lag.
    Ergrer mg litt at utgangs spenningen på EC er så høy, meget følsom volum kontrol kan man si:-D

Hvordan går det med deg og min lille sorte slanke?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Hehe, ja det hadde tatt seg bra ut:-D Kvelden du kommer å henter den ligger det bare et par tusenlapper og ei flaske årgangsvin (som kan skylle vekk sorgen) på bordet og venter på deg
    Eneste senario med penger inne i bildet, er at jeg må bla opp en haug med lapper og håpe på og overtale Ola til og selge.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg klar for og skrive en konklusjon om Plinius i mitt oppsett.

Kan trykt si dette er en forsterker med masse kontrol, dynamik, detaljer og holografi. Men den har meget høy følsomhet noe som førte til at EMC1-UP ikke fungerte optimalt med den da jeg så vit kunne flytte på volum kontrolen før jeg var på ganske så høyt volum.
    Så da ble jeg enig med Gwandarion om at vi også skulle bytte låne cd-spiller.

Lyden med EC EMC1-UP og Plinius på Scorpio kunne jeg gjerne leve med, det er detaljer, dybde og rom av meget høy klasse. SA-100 holder Scorpio i et jerngrep og tryller frem dynamik og får frem en bass med så mye detaljer at jeg føler dette er noe jeg vil ha:-D.
    Men da EMC har høy ut spenning og Plinius har meget høy følsomhet fører dette til 0 bruker venlighet og noe jeg vet jeg ikke kan leve med i lengden:evil:

Lyden med Marantz A15-S1 blir ikke det jeg håpet på, det er stremt detaljert men det blir for lyst og pågående. I den grad at det blir slitsomt og høre på musikk. Faktis i den grad at min bedre halvdel sier, dette låter ikke bra det blir alt for lyst.

Da har jeg i alle fall funnet ut at jeg har mye mer og hente ved og bytte til forsterker med større strømreserver og av høyere kvelitet. Det er bare så synd at Plinius med sin høye følsomhet ikke vil fungere i mitt anlegg uten at jeg må bytte ut cd-spiller. Men er redd jeg fremdeles ville hat problemer med høy følsomhet på Plinius og lettdrevene Scorpio.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye høyttalere på plass :-D Fransk krutt pakker!

Etter mye tenking og prøving frem og tilbake med Scorpio fant jeg ut disse ikke passet inn i min stue. Det spillte bra men ikke slik jeg vet de kan spille, så da tok jeg valget og bestemte meg for og bytte til noe annet som ikke er så krevende på plassering.

Jeg har jo tidliger hatt gode erfaringer med Focal Electra 926 på min nåverende elektronikk. Og hadde også hørt at den nye Electra 1027s skulle ha rettet opp de svakhetene som 926 hadde. Så det ble naturlig for meg og prøve og få tak i et sett med Electra 1027S/BE.
    Det lyktes meg i og komme over et sett med 1027s og en som ville gjøre en bytte handel med Scorpio. Så på lørdag tok jeg turen ned til kristiansand og opp igjen (ca76mil) for og gjøre handelen. Så vel hjemme igjen var jeg veldig spent på hvordan de ville spille i min stue, og heldigvis så kan jeg vel si at dette var en stor opptur fra 926.
    Og ja de fungerer mye bedre i min stue en det scorpio gjorde allerede ved første forsøk. Plasserte de der scorpio sto de spiller veldig bra slik men gleder meg til og få testet ut flere plasseringer og fintune lyden.

Mer utfylende om hvordan dette blir da jeg får tid til og teste ut fintuning og plassering. Gleder meg dette lover godt:-D

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Du må skrive mer når inntrykkene har satt seg. Hvordan vil du raskt forklare de største forskjellene?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Spennende. Du må skrive mer når inntrykkene har satt seg. Hvordan vil du raskt forklare de største forskjellene?
    Det er mer bass og mer dynamik i bass og mellomtone, toppen er ikke så pågående. Alt i alt så har de mye av det jeg ikke fikk scorpio til og prestere i min stue. Det er lettere/bedre og finne en høyttaler som passer inn i rommet eller og få rommet til og passe høyttaleren.

Brukte lang tid på og bestemme meg for og bytte høyttalere da scorpio er meget gode. Men måtte innse at skal jeg få den virkelig gode lyden måtte de ut og noe annet inn.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere

Håper du slenger inn noen kommentarer etter at de har fått litt mer tid på seg hos deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Græts