roeng2's rom med lyd - Nye Høyttalere på plass. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 194
    Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opgradering av EMC1UP

Etter demo den 10 januar fikk jeg oppleve at det er på høy tid med en service på spilleren. Jeg hadde til da opplevd problemer med avlesning på 3 cd`r, men etter vært som de ble lagt cd`r i spilleren under demoen fant jeg fort ut at den hadde blitt svert så kresen.

Ringte Electrocompaniet for og høre hva de kunne gjøre, fikk beskjed om at de ikke kunne reparere drivverk da det ikke ble produsert service deler til det. Men de kunne bytte til en siste utgave av den type drivverk, men dette kunne ikke bli gjort i Oslo da de skulle få nye forhandlere. Så valget jeg fikk var og vente i ca 3 uker eller sende den til Tau, prisen var også ganske stiv og oppå dette ville pris for frakt komme.

Jeg tok så kontakt med ECS Holding AS for og høre hva de tok for og gjøre dette, der var prisen en helt annen:-D
    Spurte også om det var noe og hente på og oppgradere strømforsyningen, fikk til svar at de trode jeg hadde den siste men at de kunne sjekke dette når jeg leverte den inn.

Så dette er hva som skjer nytt drivverk som tar det meste av formater og skal låte vesentlig bedre en det gammle. Strømforskyning blir byttet om det ikke er siste utgave som sitter i spilleren.
    Og om det blir skiftet drivverk og strømforskyning kommer dette til og koste det samme som om jeg skulle kun skiftet drivverk hos EC på Tau.

Så har du eldre EC som trenger service eller vil oppgradere vil jeg anbefale dere og ta en prat med ECS Holding AS, de holder til på Lørenskog rett utenfor Oslo.

Leverer spilleren om ca 14 dager da de måtte bestille flere drivverk da de gikk tom forige uke, gleder meg og er spent på om jeg får igjen en ennå bedre spiller!

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Takker for en hyggelig demo! Jaggu på tide jeg fikk hørt anlegget ditt!
    De så jo lekre ut, mye smalere enn de bildene jeg har sett tyder på, men er jo ett skikkelig møbel dette!

De spiller mere klinisk enn jeg er vant med, men det kledde jo også den litt mere rocka musikken vi hører på.
    Låt egentlig bra på alle typer musikk, noe som er viktig med allsidig smak, veldig detaljert og fint fra mellomtone og oppover, men savnet litt punch og kontroll i bassområdet til tider. Er bass nok, men noe gjør at den virker litt flytende.
    Men de har stort potensiale, ingen tvil!

Vi tar en dag som vi prata om med plassering og litt måling, da tipper jeg den virkelige god lyden kommer.

God kveld/helg!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Runelang81

Takk for et gort men koslig besøk i går kveld.

Fikk dårligere kontroll på bassen og mindre punch i bassomerådet da jeg flyttet høyttalerene lenger ut fra bagvegg på torsdag.
    Så kommer til og teste ut mer nå i helga for og se om jeg finner en bedre plassering.
    Tror også jeg kan tjene litt på og bytte signal kabel da jeg synnes den jeg har nå er litt upresis i nettop bassen + litt kornete helt i toppen.

Har du fått testet litt med red dawn ennå?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny isignal kabel i hus.

Da har jeg kommer hjem fra OHC med ny signal kabel.

Nordost Heimdall XLR

Skal nå gi den en grundig lyttevurdering, håper den er like god som tester rundt om sier. Skal være den kablen som gir mest for pris i Nordost sitt kabelsortiment.

Med en gang hører jeg klart at Heimdall er mye mer nøytral en det Audioqest er, låver godt og tror dette virkelig setter siste prikken over i'en på lyden.

Betalte i sin tid det samme for en Red Dawn 1m som man nå gjør for Heimdall 1m, sier litt om hvor mye prisene har gått ned de siste 7år.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heimdall er testet og blir!

Da har Heimdall fått gått en del timer i mitt anlegg og for meg er dette en god signal kabel.
    Er ingen ting som stikker seg ut og jeg fikk på plass den oppløstheten og detaljerikdommen jeg var ute etter i topp. Mellom tonen fikk litt mer snært og detaljer. Bass fikk jeg en mengde mer detaljer i og den strammet seg opp betraktelig, og dette uten og miste noe nivå på bass.

Så da blir det to sett med kabler lagt ut for salg:

- Audioquest king cobera 1m xlr
    - Monster cable M1000i 1m xlr

Leker også med tanken på og prøve Nordost høyttaler kabler, men vet ikke om jeg har så mye og hente der i mot hva jeg har nå. Men det koster ikke og prøve, om det ikke blir en foredring til det bedre da!

Men nå er første ting som skal gjøres og bytte drivverk på EMC1UP og jobbe videre med plassering og akustikk. Og få møblene som er bestilt i hus, de kommer forhåpentlig vis til neste uke.Så får vi se hvor oppgraderingssyken får meg til og gjøre neste gang. (Noe sier meg at det blir mer effekt)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny bilder ar lagt ut.

Da har jeg lagt ut bilder av anlegget i den nye leiligheten.
    AVforum.no - roeng2's HiFi

Bildene er ikke de beste men håper på og få hjelp til og ta noen bedre bilder da mitt kamera SUGER.

Skal også senke tv'n ca 20 cm da mitt nye av-rack er en del lavere en mitt gammle.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å se at dine erfaringer mtp. Heimdall'ene er positive

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Kjekt å se at dine erfaringer mtp. Heimdall'ene er positive
    Mye blest og klager på Nordost om dagen så og gå mot strømmen.

For meg spiller det ingen rolle hva kablene heter bare de gir god lyd.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, lydkvaliteten står jo i høysetet, og hvis noen er så naive(/døve??) at de tror at de kan smekke inn en billig kabel basert på metall av heller tvilsom kvalitet og smekke det inn i ett anlegg til +50K og tro at det ikke har en degraderende funksjon (untatt på Metall og musikk med dårlig lydkvalitet). Husk og at signalveien i en komponent ofte tilsvarer den i en kabel, og min formening er at ett anlegg sjelden er bedre enn dets svakeste ledd

Greit man stiller seg tvilende til deres reklame som tilsier at deres ledere er "raskere" enn andre og at det skal ha noen effekt... Men om de er "raskere" burde det vel tilsi at det er lite motstand i kabelen og at signalet vil bli overført "friere"?

Iallefall har jeg hørt dem og synes at "mørk bakgrunn" på denne og derav større 3D følelse enn andre kabler. Er en misoppfatning blandt folk at "lydbildet" skal bli større.... realiteten er at det blir mindre, men mye mere presist, mindre "diskantfølelse" og mere lettflytende med knivskarp dynamisk gjengivelse av hele frekvensspekteret

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig enig med deg og din oppfatning av kablen, og det er nettop de kvalitetene som fikk meg til og kjøpe Heimdall.

Er egentlig litt nyskjerig på og prøve ut litt med andre høyttaler kabler for og se om jeg kan heve lyden jeg har nå ennå litt. Men vet ikke helt hvor jeg skal begynne og lete, det er jo så mangt og velge i.

Er egentlig veldig fornøyd med Monocle X men lurer på om jeg kan få litt mere dynamik og detaljer om jeg bytter til annen kabel.
    Har du noen kabler du tror kan gjøre denne jobben bedre en monocle X til under 15k og så klart jo billigere jo bedre:-D

Er meget fornøyd med lyden jeg har nå men man streber jo alltid etter noe ennå bedre.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du smekker til på Heimdall høyttalerkabler så blir det heller ikke feil...
    Innehar mange av de samme egenskapene som signalkablene... Men, ikke i like stor grad. Tviler på at du vil bli skuffet iallefall

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg vel egentlig skaffe meg en test av Heimdall hjemme hos meg, eller er det mye og hente på og gå ennå høyere opp på Nordost stigen? Eller koster det mer en hva det er og hente om man går høyere?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, tror det koster mye mere enn det smaker hvis du skal gå noe mere opp i pris. Da tror jeg du bør begynne å se på anlegget (og evt. vurdere oppgraderinger der) før du begynner å se på dyrere kabler.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hatt besøk og akustikkplatene ble fjernet.

Har i dag hatt besøk av Gwandarion og Runelang81.

Har den siste tiden fått nye møbler i stuen og flyttet litt på tv'n, og etter dette har jeg slitt med at det har manglet noe oppover i lydbildet.

Så vi begynte med og flytte på høyttalerene men dette gjorde svert lite med problemet.
    Tok så og fjernet platen bak sitteposisjon og da kom mye på plass, prøvde med og ha plater på siden og bak høyttaler fjernet så de på sidene og det ble ennå bedre.
    Tok så og fjernet det bak høyttalerene og da er lyden som den skal, så demping er nok ikke tingen for stuen min i alle fall ikke i den grad jeg har gjort det. Mulig jeg også må se hva difusorer kan gjøre da dette ikke vil dempe energien.

Stor takk til Gwandarion og Runelang81 for det hyggelige besøket å at dere hjalp til med bedre lyd igjen.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for nydelig gryterett og en trivelig kveld !
    Utrolig stor forskjell med de grepene vi gjorde på lyden.
    Aldri hørt en sånn forvandling fra Opeth-Deliverance cd'en første gang vi prøvde og til siste turen etter vi hadde prøvd oss frem litt med plassering av HT og fjerning av plater :-)Som å fjerne ett tykt teppe fra høytalerne. Morro!

Prates.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sku ynskje eg var der Morsomt å høre forskjellene. Sitter selv og tenker på dette med demping, men er jo usikker på om det funker her. Dessuten bor jeg her jeg bor nå frem til sommer'n, så blir det noe nytt noe. Har det veldig mye for seg slik generelt?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Sku ynskje eg var der Morsomt å høre forskjellene. Sitter selv og tenker på dette med demping, men er jo usikker på om det funker her. Dessuten bor jeg her jeg bor nå frem til sommer'n, så blir det noe nytt noe. Har det veldig mye for seg slik generelt?
    Hei tugron.

Du har jo stående invitasjon til meg så det er bare og høre om det passer for meg en gang du har lyst.

Demping kan gjøre under for lyden men om det blir for mye demping kan det bli skikkelig skjerings. Her spiller det mye inn hva du har i rommet, her har jeg gått fra og ha 3 dempe plater til 0. Og dette skyldes noen nye møbler og at jeg senket tv'n ca 20 cm så alt spiller inn.

Regner med at min bedre halvdel blir glad når hun kommer hjem fra besøk hos familie og finner ut at dempeplatene er fjernet:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ta kontakt en dag, har møe lyst til oppleve oppsettet ditt Må bare karre meg til å ta turen.

Kan tenke meg mye spiller inn, ja. Har dog ikke lyst til å begynne å gjøre noe med det vesle rommet jeg bor på nå. Men, til høsten skal det settes skikkelig opp.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tugron : Er jo en del oppsett i området, så kommer du nedover, er du ihvertfall invitert hit og hvis du er lysten på det.

Og ja, det var enorm forskjell hos Ronny , så rom/demping/møblering har mye mer å si enn ihvertfall jeg hadde erfart fra før av.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Runelang81:

Det hadde vært kjempefint Særlig med tanke på at jeg ikke fikk med meg demorunden dere hadde. Vi kan jo evt avtale en dag, skal jo helst passe for alle berørte.

Flytter sammen med fruen til høsten, så vi får se hvor mye jeg får lov til å putte inn i stuen. Men det hadde vært moro å pusla litt med demping, trur jeg. Blir uansett en opptur å få anlegget i større rom, da jeg vet av erfaring at rommet jeg har nå er for lite. Når man dessuten skal ha seng og skrivepult i samme rom, er det store begrensninger.

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •