roeng2's rom med lyd - Nye Høyttalere på plass. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 194
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med kommende leilighet, roeng2

Rekner med at jeg tar turen innom Ola (Gwandarion) i Februar når AVexpo skal arrangeres på Gardemoen. Får jeg kanskje ta en tur innom deg også da, på en liten demo?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Gratulerer med kommende leilighet, roeng2

Rekner med at jeg tar turen innom Ola (Gwandarion) i Februar når AVexpo skal arrangeres på Gardemoen. Får jeg kanskje ta en tur innom deg også da, på en liten demo?
    Så klart du kan komme på en demo, burde jo ha fått til lyden innen den tid

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nøkklene til den nye leiligheten i min lomme:-D

Så innflytting vil skje i romjulen, godt ikke julen ikke skal feires hjemme da allt vi har nå står i esker:twisted:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flyttet inn i ny lellighet i dag.

I dag har jeg flyttet inn i nykjøpt leillighet.

Anlegget er satt opp og første inntrykk er at her er det store potensialer for god lyd.

Endelig er jeg ferdig med akustikkens terror og kan konsentrere meg om og nyte musikk og god lyd.

Bilder vil bli lagt ut når jeg får tatt de.

Active Runelang81 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    443
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ferdig med det verste altså...bra! Flytting er IKKE gøy.
    Blir det demoklart hos deg eller?

Mvh Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som en umulighet det:-D

Nå er det bare og få ting på plass i heimen og finne tid til og tune anlegg.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny leilighet roeng2 :-D

Vi venter vel alle på bilder!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Gratulerer med ny leilighet roeng2 :-D

Vi venter vel alle på bilder!

Takk.

Ja skal knipse noen bilder med en gang det egner seg for og vises frem.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -pc020004-jpg

Her er første bildet av anlegg i ny lelighet, skal kjøpe nytt rack og legge opp kabel skjuler fra tv og ned til rack. Venter også på at elektrikker skal komme og koble opp så jeg får tv signal i kontakt som er bak racket. Nå er tv signalet i kontakt på gal vegg:evil: og derfor ligger det en kabel teipet fast til gulv.

Legget ut bilde på min profil når ting er på plass og jeg er fornøyd.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttaler plassering og vinkling.

Pga waf begrenser avstanden til bakvegg seg til ca 50cm og tilsvarende til side vegg. Men ut i fra manualen til AP så skal den mest ideale avstanden være fra bakvegg være på 130cm og 50cm fra sidevegg.

Jeg har også funnet til nå funnet ut at to vinklinger jeg føler passer bra til rommet.

Vinkling 1: De står vinklet ca 5 grader inn mot lytteposisjon.

Vinkling 2: De står vinklet så de krysser ca 30cm fremfor hodet i lytteposisjon.

Bruker nå mye tid på og finne løsninger på akustiske tiltak som holder waf på et nivå samboeren tillater.Dette vil nok kreve mye planlegging og egeninsats for og få til. Men det er vel det som er noe av gleden ved denne hobbyen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte i går akustikk plater fra rockwool så nå gjenstår det litt egeninsats for og lage akustikkplater som vil egne seg i en waf AV-stue.

Planen er og lage en ramme og trekke de med stoff, en av paltene har jeg tengt til og få trykket opp bilde på stoff for så og henge opp bak lytte posisjon (over sofa).

I utgangs punktet har jeg tenkt og ha plate bak begge høyttalerene og bak lytte posisjon. Vil se om det også er behov for plater på sideveggene.

Kommer nok ikke til og rekke og få dette på plass til demo nå den 10 men håper og kunne få trukker opp en plate så jeg kan henge den opp bak lytte posisjon.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til gismo

Jeg er også nyskjerrig på de samme tingene som du er. Ser at Scorpio II går 1hz lavere og spiller 7000khz høyere en scorpio I.
    Er jo også spennende om dette forandrer karakteren på de så mye at elektroniken ikke passer til de.

Men er det mulig uten og gjøre noe annet en og skifte element kan det jo være noe og tenke på når oppgradering spøkelest herjer for fult neste gang.

Newcomer gismo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp:-D ok for meg.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roeng2
    Pga waf begrenser avstanden til bakvegg seg til ca 50cm og tilsvarende til side vegg. Men ut i fra manualen til AP så skal den mest ideale avstanden være fra bakvegg være på 130cm og 50cm fra sidevegg.

Jeg har også funnet til nå funnet ut at to vinklinger jeg føler passer bra til rommet.

Vinkling 1: De står vinklet ca 5 grader inn mot lytteposisjon.

Vinkling 2: De står vinklet så de krysser ca 30cm fremfor hodet i lytteposisjon.

Bruker nå mye tid på og finne løsninger på akustiske tiltak som holder waf på et nivå samboeren tillater.Dette vil nok kreve mye planlegging og egeninsats for og få til. Men det er vel det som er noe av gleden ved denne hobbyen.
    Hei.
    Har lagt ned masse tid på plassering og har i mitt lytterom kommer frem til at vinkling er best når den krysser ca. 20 cm bak lytteposisjon. Dvs at diskantene treffer hvert øre på hver side av hode, om det er lov å si det sånn . Der har jeg iallefall den ultimate stereo/halogrfi følelsen. Bruker da som oftest Roger waters sin Amused to death som preferanse.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også nyskjerrig på de samme tingene som du er. Ser at Scorpio II går 1hz lavere og spiller 7000khz høyere en scorpio I.
    Er jo også spennende om dette forandrer karakteren på de så mye at elektroniken ikke passer til de.

Men er det mulig uten og gjøre noe annet en og skifte element kan det jo være noe og tenke på når oppgradering spøkelest herjer for fult neste gang.
    Hei gjen.

Ja ser det samme som deg, men det er jo i bunn og topp og kan da ikke skjønne at dette skulle vedrøre elementene. Mener derfor at ved bytte at feks. diskant vil denne bare bli bedre, for delefilteret bør jo ikke ha noen begrensining oppover? Og dele mellom bass, mellomtone og diskant er jo på de samme frekvenser?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gismo
    Hei gjen.

Ja ser det samme som deg, men det er jo i bunn og topp og kan da ikke skjønne at dette skulle vedrøre elementene. Mener derfor at ved bytte at feks. diskant vil denne bare bli bedre, for delefilteret bør jo ikke ha noen begrensining oppover? Og dele mellom bass, mellomtone og diskant er jo på de samme frekvenser?
    Du er inne på noe der, jeg har vurdert og ta kontakt med ohc for og høre om det er mulig og pris for de 6 elementene! Om du finner ut noe før meg så gi gjerne beskjed:-D
    Om dette er mulig er det ikke noe jeg kommer til og sette realisere med det første.
    Slik det låter hjemme hos meg nå føler jeg ikke at det er noe jeg savner, hadde demo hjemme hos meg i dag og høyttaler plaseringen ble endret på etter å ha kjørt en kalibrerings cd som Mor10 hadde med seg.
    De står nå bare svakt vinklet innover ca 5 grader inn mot lytteposisjon, før dette hadde jeg de ca samme vinkling som deg.

Hvor har du akustikkplater plasert i rommet ditt? Jeg har akustikkplater bak begge høyttalere og en bak lytteposisjon, skal også prøve og ha på sidevegg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til gismo

Ringte til OHC i dag for og finne ut hvordan det er og skifte elementer på Scorpio I til Scorpio II.
    Svaret jeg fikk var at dette mente de ikke ville la seg gjøre uten og bytte delefilter også, men de var ikke 100%. Så skal man få et 100% svar på dette må man kontakte Audiophysic og høre med de. Han mente også et det var svert liten forskjel på I og II og at kostnaden ville bli mye større en hva men fikk igjen for det!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til gismo

Ringte til OHC i dag for og finne ut hvordan det er og skifte elementer på Scorpio I til Scorpio II.
    Svaret jeg fikk var at dette mente de ikke ville la seg gjøre uten og bytte delefilter også, men de var ikke 100%. Så skal man få et 100% svar på dette må man kontakte Audiophysic og høre med de. Han mente også et det var svert liten forskjel på I og II og at kostnaden ville bli mye større en hva men fikk igjen for det!
    Hei igjen.

Ok skjønner. Men de nye elementene skal da være noe bedre iht AP sine nettsider da men. Kanskje det ikke gir så mye som det koster, den kjøper jeg tvert8)
    Skal sende en mail til AP og høre hva de mener iallefall, og om disse event kan kjøpes rett fra tyskland (kanskje noe å spare da?)

Vedrørende avtander og demping så har jeg et litt for lite lytterom (ca.15m2), men beholder det endog, for fordelen med å ha eget er enormt stor syns jeg
    Jeg har ca.70cm til bakvegg og akustikkplater bak høytalerne. Avtand til sidevegger er drøye meteren (noe jge syns er viktig) og så har jeg akustikk plater på sidevegger (ved første refleksjonspunkt).
    Har ikke loddrett vegg bak lytteposisjon (men skrått tak ned) så der synes jeg ikke å oppnå noe med akustikkplater(har testet).
    Men jeg har bassfeller i begge hjørner bak lytteposisjon noe som jeg synes har en viss effekt på den totale lytte opplevelsen (kanskje mere påkrevet i et mindre rom som jeg har?)
    Men dette er mitt rom og er sikkert helt anderledes i et annet:wink:

Dag (gismo)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gismo
    Hei igjen.

Ok skjønner. Men de nye elementene skal da være noe bedre iht AP sine nettsider da men. Kanskje det ikke gir så mye som det koster, den kjøper jeg tvert8)
    Skal sende en mail til AP og høre hva de mener iallefall, og om disse event kan kjøpes rett fra tyskland (kanskje noe å spare da?)

Dag (gismo)

Du får gi meg beskjed om hva svaret fra AP blir, er veldig fornøyd med minne Scorpio og kommer nok til og ha de lenge:-D

Kunne vært gøy og hørt de med copland elektronik en gang;-)

Jeg føler i alle fall at jeg har funnet komponenter som spiller veldig bra sammen og tror det blir en stund til at noe skal byttes ut.
    Skal teste litt med signal kabler da jeg tror jeg kan hente en del der på fintuning.

mvh
    Ronny

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Scorpio

Hei igjen Ronny.

Du skal få beskjed om jeg får noe svar da..
    Jeg er også meget godt fornøyd med mine og føler ikke av den grunn noen trang til å bytte elementer, men litt nyskjerrig og om det skulle bli litt bedre gjør jo ikke det noe8)

Ja skulle også vært artig å hørt dem på din elektronikk, så kanskje vi kunne fått testet det en gang? Bor ikke hundre mil fra hverandre akkurat

Ser du har Audioquest king cobra i dag på signalveien og det er jo en bra kabel da, hatt den selv (rca) og den var bra syns jeg. føler at det faktisk ikke er "veldig mye" å hente på kabler etter å ha prøvd "en del" på både signal og HT siden. Like mye snakk om at du "trives med de" og for min del setter jeg pris på bra byggkvalitet og kontakkvalitet etc.

Snakkes Ronny:-D

mvh
    Dag

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •