Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 51 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 1019
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :)

Jeg legger meg inn her også som alle andre, kan prate litt om planer og fremtiden. Så det skjer litt i casa del waters igjen, i dag kom min Parasound NC2250 fra det glade postkontor. Der trenger de folk virker det som, for ekspeditøren i kassa klarte ikke å bære dette lille monsteret. Så jeg måtte komme bak og hente den selv, snakker om service. HAH!

Ellers skal Rotel sendes pent tilbake der den kommer fra og Parasound skal jobbe nå, den skal virkelig jobbe hardt denne gangen. Det skal bli godt å teste ut dette monsteret, har sett frem til dette veldig lenge og endelig kom dagen der oppgraderingsmontsteret viste sitt sanne jeg. Jeg har jo profilen min enda, så det er greit å ha ett åpent forum der folk kan komme og diskutere litt og komme med forslag til forbedringer.

Det vil komme ut nye bilder på profilen og noen små forandringer, så det skjer ting over tid og ikke slik som mange andre her som hiver ting ut samme dag de får det. Noen som kjenner seg igjen? Nå som monsteret er i hus er trangen for å sjekke ut nye høytalere nå da, men hva passer bra til New Classic serien til Parasound mon tro? Jeg tar i mot tips og sjekker ut ved en seinere anledning, er noe som sier at jeg må til Helv. skjerpe meg...... Den indre stemmen sier så, er flere som sier det samme men men.

Jeg skal ha meg strømfilter med tiden, greit å samle alle kontaktene i en padde. Så vi får se hva som skjer altså, vært hyggelig om flere av dere stakk innom profilen min og la igjen en kommentar. Liker å lese deres kommentarer, så bare si deres ærlige mening. Jeg kan ta i mot ris også om noe kan forandres på. Ellers er jeg ganske åpen for det meste i denne heimen, ikke noe som skal hindre enn en flat lommebok. Ellers så er alt realativt mulig å få til. Det er ikke noe 6 sifret tall på dette anlegget og det kommer det aldri til å være heller, men jeg prøver å finne ut det som passer meg innenfor en normal grense.

Det har skjedd litt på anleggsfronten min også, var skikkelig gira på surround men etterhvert synes jeg bare stereo ble bare mer int siden jeg er mest opptatt av musikk. Det kan kanskje bli noe surround greier ved seinere anledning, men nå er det musikken som står mest i fokus hos meg i hvertfall.

Ellers så vil jeg takke for at dere tok litt tid og leste igjennom her, det kommer no bilder i løpet av kvelden her. Små gleder kan bli forbanna store også...

Vi sees folkens.....

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesning. Ser ut som du har en god plan der, og jeg kjennner meg godt igjen i det du nevner. Er så og si i samme situasjon selv, og det skal bli gøy å få noe nytt og spennende i hus.

Gleder meg til å se litt bilder. Keep up the good work!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du fikk profil på forumet også. Lettere å følge med å komme med innslag.

Jeg er jo mest spent på om du opplever noen forandringer på Parasound under innspillingen. Og om du opplever den som en oppgradering?

Ellers høyttalere?? Hvilken prisklasse tenker du på?

A.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Godt å se at du fikk profil på forumet også. Lettere å følge med å komme med innslag.

Jeg er jo mest spent på om du opplever noen forandringer på Parasound under innspillingen. Og om du opplever den som en oppgradering?

Ellers høyttalere?? Hvilken prisklasse tenker du på?

A.
    Nå har jeg vært på lyttekveld hos Hifiklubben og lyttet på dyrere Dali Modeller og likte veldig godt Mentor 8. Den var det trøkk og virkelig oppløst lyd i, det er en modell jeg har hatt i kikkerten. Ellers er jeg åpen for mye annet moro, når det kommer til pris vil jeg vel holde meg på max 30k rett rundt tenker jeg.

Jeg kobler opp Parasounden i morra og avgir litt rapport og hiver opp nye bilder. Legger noen til profilen og noen her for å vise litt da se, det skal være nok watt til å gi ikon 8 et godt løft nå for å si det sånn. Den Rotel saken var ikke så sterk i watten, så vi får bare håpe på ett godt resultat så lenge det låter finere og strammere er jeg bare glad til. Det er oppgradering nok for meg......

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var ikke bare bare gitt, først er det flotte racket mitt litt på trynet. Det er braketter bak effekttrinnet så jeg får ikke forsterkern her inn i racket. Når jeg plasserer det riktig, så er det klart at brakketten butter i mot treverket bak i center på racket. Da må vi til med drill og borre opp en åpning bak så jeg får inn forsterkern, når det er gjort må jeg til igjen med å lage spor i racket så jeg får inn høytaler og rca kablene. Er det noen møbler som er laget for dette begynner jeg å lure nå, den treplata bak har bare vært i veien heletiden. Så jeg skjønner ikke at de kunne hatt en smal metallbrakett der isteden.....

Jeg kom ikke lengre enn jeg fikk plassert denne amerikanske monster musikkbringeren, nå er alt tilkoblet og samt fått litt orden på kabelsalaten bak her. Den er så ryddig jeg kan få den, men disse ledningene tar mer plass enn de har lov til. Nå er klokka 01.53, så jeg får vente med testingen av musikk og lydnivåer i morgen, endelig så er den på plass i hvertfall. Det vil komme litt informasjon åssen det hele virker på Ikon 8, synd at ikke døgnet er lengre så jeg kan få trøkka på nå. Det klør litt i fingrene men jeg får holde ut med dårlig søvn og stor trang til å teste ut monsteret.

Nå er er stereoen sånn jeg vil ha den, pen å se på samtidig litt bola med muskler. Her skal dynamikken få svinge og bassen skal sitte der den skal....

Venter i spenning................

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Esken til Parasound i hus og klar til oppakking, kniven er på plass til ta litt røsk oppakkingen.

Bilde av esken fra siden, er den ikke flott å se på?

Næmen, se hva jeg fant oppi esken, denne var vel fin eller?

Dette er lekkert, det er da min mening i hvertfall......

Da har jeg noen bilder av selve gliset her og resten finner du på min side som er linket under her...

Jeg har da prøvd denne forsterkern ett par dager nå og synes det var virkelig en oppgradering for min del, den trenger litt oppvarming til for å nå opp til der den skal være. Det har blitt prøvd diverse plater og synes forsterkern leverte veldig bra og kontrollert bass, og det var mye å gi mens volumet bare øket så jeg synes at dette er virkelig ett godt kjøp i hvertfall. Det ble plutselig mye finere i racket synes jeg også, så dette er bare stort pluss fra min side så jeg ser at denne oppgraderingen var verdt pengene. Når det kommer til lytteinntrykk med første møte med Parasound NC 2250 var den noe kald så jeg ble ikke paff av glede. Jeg fikk spillt masse forskjellige plater i går og merket at den varmet seg bare mer og mer, den ga skikkelig **** og rocka som et slag fra *******. Det er masse gode ord om Parasound så derfor kjøpte jeg like godt denne effekten, og den passer jo til forforsterkern jeg hadde så matchinga med de to kunne ikke blitt bedre.

Plater som ble brukt til oppvarming første dag:

Billy Idol - Idolize Yourself (sjekke lyden i rock n roll)
    Dire Straits - On Every Street (sjekke akustikk og instrumenter)
    Kari Bremnes - Erindring (sjekke klang og dypere bass toner)
    Metallica - The Black Album (Sjekke dynamikk og raske toner)

Vil komme frem med flere lytterfaringer siden, er bare i oppvarmingsmodus enda, men det lover godt i hvertfall og det er det ingen tvil om. Dette trøkker og gir masse liv i mellomgulvet her, spiller den nye til metallica nå og synes at lyden på den plata er ufattelig dårlig. Det er ikke godt å si hva dem spiller inn musikken sin men, de er ikke opptatt av rene lyder lengre for å si det sånn. Håper å få noen innspill her og se hva folket synes.

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du fant noe i esken også. Kjedelig hvis den hadde vært tom. :-)

Gratulerer med ny forsterker. Ingen gal sak det der.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha, den svarte til mine forventninger i hvertfall. Nå har jeg lyst på nye høytalere og det er ikke bra for meg eller økonomien. Ikon 8 får rocke litt til tenker jeg, er lissom Mentor 8 som frister veldig nå da. Jeg skal snakke med klubben og evt høre på dem hjemme, kjenner eiern der så det er ikke noe problem å få dem testet.

Noen som vet om bra høytalere som passer til Parasound New Classic serien?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye bilder er på plass i profilen og alt er endelig i orden, nå kan dere komme og gi ris og ros. Jeg har gjort mitt for å få det bra, og er det noen her som har synspunkter på mitt "verk" så skriv inn kommentarer og gjerne legg igjen en score. Er dette godt nok? La meg få høre fra dere........

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratsy med nye produkter. Det var jo ikke bare en liten oppgradering heller dette
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Gratsy med nye produkter. Det var jo ikke bare en liten oppgradering heller dette
    Det var en liten som ble en veldig stor en for å si det sånn, dette er flotters og du er snart i mål med nye høytalere og forsterkersett?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det var en liten som ble en veldig stor en for å si det sånn, dette er flotters og du er snart i mål med nye høytalere og forsterkersett?
    jeg har fått veldig mane hendvendelser på utstyret for å si det sånn, men så langt er ingenting i boks. Bakdelen ved å deale i disse prisklassene er at kundegruppen er forholdsvis liten og det tar fort litt tid før man får solgt. Men jeg krysser fingrene, for jeg veit at den muligheten jeg har nå den kommer ikke til å by seg igjen på veldig lenge - om noen gang!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    jeg har fått veldig mane hendvendelser på utstyret for å si det sånn, men så langt er ingenting i boks. Bakdelen ved å deale i disse prisklassene er at kundegruppen er forholdsvis liten og det tar fort litt tid før man får solgt. Men jeg krysser fingrene, for jeg veit at den muligheten jeg har nå den kommer ikke til å by seg igjen på veldig lenge - om noen gang!
    Jeg missunner ikke folk som skal selge dyrt high end her inne, er som regel veldig vanskelig å få solgt disse tingene. Det er ikke annet å gjøre enn å håpe på det beste, og ellers synes jeg oppgraderingsmonsteret mitt begynner å sniffe litt igjen. Det er nok nå så jeg får vente, visa'n har en grense den også. Takker f. for det...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testing testing....

Det har gått noen plater i sølvplatesnurrern i dag også, er enda i testperioden så jeg har enda et stykke igjen men hva får man gjort enn å spille plater.

Platene som er spillt i dag er:

Allan Taylor - Colour to the moon
    Evanescence - Fallen
    Jean Michel Jarre - Aero

Jeg synes fortsatt lyden er en del bedre enn før, så dette lover bare bra dette her. Da er det bare å få gjort et vellykka ran så jeg får nye høytalere i hus, noen som blir med på en Nokas? Vel, jeg er fornøyd med det jeg har og bedre blir det utover prøve perioden. Lytterommet kunne ha vært bedre også, men når det kommer til akustikktiltak er jeg så grønn som gresset.

Men man skal være glad for det man har, noen som har den regelen her inne?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det er mange her inne som ikke helt lever etter den regelen der. Det er mye fristende som man ikke har...:-) Ser forøvrig veldig bra ut med parasound/marantz/dali. Jeg kjenner meg igjen i at rommet kan forbedres. Sysler med noen tanker rundt det selv. lykke til med videre testing!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EON
    Tror nok det er mange her inne som ikke helt lever etter den regelen der. Det er mye fristende som man ikke har...:-) Ser forøvrig veldig bra ut med parasound/marantz/dali. Jeg kjenner meg igjen i at rommet kan forbedres. Sysler med noen tanker rundt det selv. lykke til med videre testing!
    Det tror ikke jeg heller gitt, men det er noe av det som gjør det gøy da. Ellers er det stor fremgang på prosjektet ditt ser jeg, er moro å følge med i slike tråder synes jeg. Åssen resultat håper du å sitte igjen med? Er vel kanskje ikke lenge til du er i mål, og da er det nok leven i stua og ikke noe er bedre enn det. Det er et bra og gjennomført prosjekt du har foran deg, så dette er bare gode ord og lykke til videre. Den sitter som ei kula!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målet med dette for min del er et rom som brukes til rekreasjon for både undertegnede, kona og ungene. Det optimale er jo når alt føles helt ok, og rommet bare brukes. Dette klarer jeg å gjøre i lange perioder :-) Etter fjorårets oppussing og investering i PJ + reciever, så ble rommet bare brukt i mange måneder. Men så er man så dum å stikke på en messe/besøke en annen entusiast, eller "gærning" som noen velger å kalle oss, og så er det påen igjen med oppgraderinger osv. Men det er jo litt av moroa også da; at man ikke blir ferdig noen gang :grin:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EON
    Målet med dette for min del er et rom som brukes til rekreasjon for både undertegnede, kona og ungene. Det optimale er jo når alt føles helt ok, og rommet bare brukes. Dette klarer jeg å gjøre i lange perioder :-) Etter fjorårets oppussing og investering i PJ + reciever, så ble rommet bare brukt i mange måneder. Men så er man så dum å stikke på en messe/besøke en annen entusiast, eller "gærning" som noen velger å kalle oss, og så er det påen igjen med oppgraderinger osv. Men det er jo litt av moroa også da; at man ikke blir ferdig noen gang :grin:
    Det er kanskje ikke helt sunt å dra på messer og besøke disse folkene her inne, de har som regel noe du ikke har og veldig mye bedre. Da er det ikke lett å stå som en mann og si nei, men det er moro å se hva folk er villige til å strekke seg til her inne. Den ene og andre her bygger og står i, det er bare så bra resultater som vises også. Er nok en del her inne som sitter med mye ideer og hvordan ting skal være. Det er ikke annet å gjøre enn å bøye seg i støvet og si.... FY!

Er en liten stund siden jeg joinet avforum nå, men pokkers så mye bra informasjon og ting som har hjulpet meg en del på vei. Det er en del her inne som vet mer enn de har godt av, så best å ikke overbelaste hodet så ting går rett vest. Oppgraderingssyken er en sterk epedemi som spres fort her inne, alle kan bli rammet og få som kommer friske tilbake. De får som regel en kort sykemelding, og da er man rammet på nytt. Åssen hadde det gått hvis de hadde vært millionærer?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da er det bare å få gjort et vellykka ran så jeg får nye høytalere i hus, noen som blir med på en Nokas?
    Jeg kan ta med slegge!

Trenger Parasound selv men hakke peng nå, misunnelig på deg nå :twisted:

Kult å høre at Dali og Parasound er en fin kombo Har liksom ikke tenkt på det før, enda min far har Dali 450 på HK forsterker. (Para og HK er vel noe i samme gaten hvis jeg ikke tar feil?)

Keep on rockin' :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg kan ta med slegge!

Trenger Parasound selv men hakke peng nå, misunnelig på deg nå :twisted:

Kult å høre at Dali og Parasound er en fin kombo Har liksom ikke tenkt på det før, enda min far har Dali 450 på HK forsterker. (Para og HK er vel noe i samme gaten hvis jeg ikke tar feil?)

Keep on rockin' :-D
    Parasound har en varmere klang og dette funker bra sammens synes da jeg, selv om jeg ikke er noe hifi spesialist. Det er godt trykk i mellomgulvet og det er solid lyd oppover også, ikon 8 har en liten svakhet i øvre mellomtonen. Det er bra oppsett synes jeg, kommer nok til å gå for andre høytalere med tiden så vi får se hva som skjer egentlig. Når det kommer til Harman Kardon vet jeg bare dem er strømsterke, skal noe til å finne no mer strømsterkt enn de. Det er bra saker, men aldri noe jeg har prøvd å ha en lytt til.

Det som er morsomt er bare å teste ut og prøve masse forskjellig, så finner man noe som passer i sitt oppsett.

Side 1 av 51 1 2 3 4 5 11 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •