Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :) - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 51 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 1019
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det ble ENDELIG en liten bestilling fra Dynabel i kveld, har savnet skikkelig nettkabler så jeg endte opp med å kjøpe 4m lengde av denne typen med identiske supra støpsler og kontakter.

Da blir det 3 slike kabler som jeg skal bruke til forforsterker, effekt og cdspiller, regner med jeg kjøper mere seinere når jeg får oppgradert litt mer i racket. Er ikke annet å gjøre enn å vente så jeg kan begynne med å avisolere og skru sammen disse kablene, nok et lite men morsomt byggesett som det skal bli hyggelig å begynne med.

Supra LoRad

Dette er de gamle kontaktene, de jeg fikk hadde visst et nytt design men pytt pytt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye nettkabler i hus, fikk sakene fra Dynabel i dag så det var bare å få skrudd dette sammen fortere enn fy.

DETTE FIKK JEG I DAG

ETTER NOEN 10 MINS JOBBING MED LITT VERKTØY SÅ BLE DE FERDIGE

Det er godt å få skiftet ut de kablene som følger med anlegget, når man vil koste på det litt så er dette verdt å bruke pengene på. Jeg fikk med det et roligere lydbilde, ting kom litt tydligere frem og resultatet ble jeg meget fornøyd med.

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye kabler. Vurderer du pyntestrømpe på dem, eller blir de værende slik de er i dag? Uansett er det en fordel med tilpassede kabler mtp kabelsalaten.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Nye nettkabler i hus, fikk sakene fra Dynabel i dag så det var bare å få skrudd dette sammen fortere enn fy.

DETTE FIKK JEG I DAG

ETTER NOEN 10 MINS JOBBING MED LITT VERKTØY SÅ BLE DE FERDIGE

Det er godt å få skiftet ut de kablene som følger med anlegget, når man vil koste på det litt så er dette verdt å bruke pengene på. Jeg fikk med det et roligere lydbilde, ting kom litt tydligere frem og resultatet ble jeg meget fornøyd med.
    Nice Roger

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk med det et roligere lydbilde, ting kom litt tydligere frem og resultatet ble jeg meget fornøyd med.
    eeeh - javel?

Pent er det, og sikkert praktisk - men mener du 100% at du fikk bedre lyd?
    Ville du klart å skille dette i en blindtest?

Jeg bare spør, for diskusjonene har gått høyt på andre tråder om dette.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg spent her...

Hvis du heeeeeeeeeeelt ærlig nå

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har disse kablene selv på mine produkter. Det jeg merket var at all bakgrunnsstøy forsvant. Om det løfter lydbildet vet jeg ikke.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke misforstå - jeg ville sette stor pris på om dere fikk noe mere ut av slik endring - jeg er ikke skeptisk, bare nysgjerrig.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ikke misforstå - jeg ville sette stor pris på om dere fikk noe mere ut av slik endring - jeg er ikke skeptisk, bare nysgjerrig.
    Jeg har samme kablene, og mener i likhet med Roger og da-ty, at bakgrunns"støyen" blir borte. Ikke at jeg har lagt merke til mye støy før de kom i hus, men alt ble enda mer svart etter skjermede strømkabler ble koblet til
    Jeg er forøvrig "kabelnyskjerrig" selv, men mener at skjermede strømkabler har en effekt her i hus hvertfall...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Jeg har samme kablene, og mener i likhet med Roger og da-ty, at bakgrunns"støyen" blir borte. Ikke at jeg har lagt merke til mye støy før de kom i hus, men alt ble enda mer svart etter skjermede strømkabler ble koblet til
    Jeg er forøvrig "kabelnyskjerrig" selv, men mener at skjermede strømkabler har en effekt her i hus hvertfall...
    Disse LoRad kablene er godt skjermet. Er nok det som fjærner bakgrunnstøyen. Er du med til Waters den 26?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    eeeh - javel?

Pent er det, og sikkert praktisk - men mener du 100% at du fikk bedre lyd?
    Ville du klart å skille dette i en blindtest?

Jeg bare spør, for diskusjonene har gått høyt på andre tråder om dette.
    Som de andre gutta her sier så har vi de samme nettkablene men jeg fant ut at støyen forvant, synes også at ting kom litt klarere frem så det er en billig investering ellers bare kablene feite og gode i seg selv. God skjerming gjør nytta det altså.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som de andre gutta her sier så har vi de samme nettkablene men jeg fant ut at støyen forvant, synes også at ting kom litt klarere frem så det er en billig investering ellers bare kablene feite og gode i seg selv. God skjerming gjør nytta det altså.
    Når støy forsvinner kan lydbildet virke litt roligere. Men hos meg hørte jeg nada forskjell.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typhoon7
    Gratulerer med nye kabler. Vurderer du pyntestrømpe på dem, eller blir de værende slik de er i dag? Uansett er det en fordel med tilpassede kabler mtp kabelsalaten.
    Tusen takk for det Typhoon7

Jeg har vel ikke vurdert det egentlig, kablene er rene og pene som dem er og synes dem ble litt tøffe med skikkelig kontakter. GULL.... Oh, what a price.

Ellers ble kablene på 1meter hver seg og synes det ble bra, savner ikke noe for å si det sånn på kabelsiden.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Når støy forsvinner kan lydbildet virke litt roligere. Men hos meg hørte jeg nada forskjell.
    Jeg synes at det ble en forbedring, var mere ro der om du skjønner og nå er de gamle kablene pressa ned i en skuff og der blir dem.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så forresten den nye prosessoren til Parasound New classic i dag. Ser veldig bra ut. Bygget på kabinettet til NC2100. Hadde vært noe for deg Raymond når du skal kjøpe det et kino oppsett

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så forresten den nye prosessoren til Parasound New classic i dag. Ser veldig bra ut. Bygget på kabinettet til NC2100. Hadde vært noe for deg Raymond når du skal kjøpe det et kino oppsett
    Jeg har faktisk tittet litt på den og sikler litt ja, men må slutte å tenke i denne hobbyen fordi det kan bli litt dyrere enn man ønsker. Men flott er den i hvertfall.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er faktisk forskjeller... Kanskje jeg burde revurdere de svarte strømkablene etterhvert! :-D

Ja dette er dyre greier. Man går ikke fra RXV3900 til RXV1900 , eller fra Ikon 8 til Concept 6 liksom. Det går en vei og det er bortover og veldig mye oppover! Lurer på i hvilken klasse jeg ligger i når jeg er 30 år...

Vent til nyåret, da kommer mid- og high-end nyhetene fra Yamaha. Blir veldig spennende! Håper de kommer med noe lignende det Denon og Onkyo har kommet med nå, type 9.2 med audyssey dsx lignende greier.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse LoRad kablene er godt skjermet. Er nok det som fjærner bakgrunnstøyen. Er du med til Waters den 26?
    Ja, virkelig Også syns jeg lederene virket mer som høyttalerkabler enn som "vanlige" strømkabler. Virket som om de var bygget opp av fler tynne ledere enn standard som sitter i veggen.
    Den folien sammen med kraftig gummi/plast gjør nok susen ja!

Tenkte å henge meg på ja Kan ikke være for lenge, da jeg skal i bursdag til ett stykk nevø etterpå, men blir en stund i Ikonverden! Vi får starte tidlig

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angående strømkabel så er jeg også helt enig med dem andre som har supra lorad kabelen her, maw ja du kan jo lage deg en kabel å sjekke dette.

jeg hadde mangen komponenter i mitt gamle hus å når alt sto på (2 effekttrinn,hjemmekinoreciever, og cd spiller) kunne en høre gnittring og en svak svak skurring uten at en hadde musikk på, kun volum. med 3 kabler var denne lyden nesten helt borte, snakker om å gå fra en skala der 10 er mye å 0 er lite så var det omtrent som å gå fra 10 til 2. om det spillte bedre utenom dette vet jeg ikke følte det ble bedre trykk i bassen når den sugde strøm men dette kan være ren innbillning:???:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    angående strømkabel så er jeg også helt enig med dem andre som har supra lorad kabelen her, maw ja du kan jo lage deg en kabel å sjekke dette.

jeg hadde mangen komponenter i mitt gamle hus å når alt sto på (2 effekttrinn,hjemmekinoreciever, og cd spiller) kunne en høre gnittring og en svak svak skurring uten at en hadde musikk på, kun volum. med 3 kabler var denne lyden nesten helt borte, snakker om å gå fra en skala der 10 er mye å 0 er lite så var det omtrent som å gå fra 10 til 2. om det spillte bedre utenom dette vet jeg ikke følte det ble bedre trykk i bassen når den sugde strøm men dette kan være ren innbillning:???:
    Godt vi alle er enige og de som er skeptiske så koster det ikke mye for en slik kabelengde og et par kontakter, da har man i hvertfall prøvd og ingenting er bedre enn det.

Side 6 av 51 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •