Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :) - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 51 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51
Viser resultater 1,001 til 1,019 av 1019
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tanken på DAC har slått meg og det må man ha med på den digitale reisen, har kikket litt på Zdac fra Parasound, PS Audio Digilink 3. Hva er det folket foretrekker til Sonos?

Pris bør ikke være mere enn 5k, jeg har ikke noen form for High-end anlegg så greit vi kan holde budsjettet til mot normalen for flest som er glad i lyd.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Tusen takk og jeg er meget fornøyd, Sonos har integrert nettradio i Sonos appen. Flere tusen kanaler, bare velge og vrake fra alle land.
    Å, jøss - det var nytt for meg. Har de en bærbar høyttaler man kan ta med seg ut på terrassen også, tro.....? Det hadde vært "knall"

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Å, jøss - det var nytt for meg. Har de en bærbar høyttaler man kan ta med seg ut på terrassen også, tro.....? Det hadde vært "knall"
    Det nærmeste du kommer blir Play 3, men da er du avhengig å ha et godt nett som går litt utenfor huset. Bare ta med skjøteledningen så er du i boks.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nærmeste du kommer blir Play 3, men da er du avhengig å ha et godt nett som går litt utenfor huset. Bare ta med skjøteledningen så er du i boks.
    Wifi er ikke noe problem, men skulle gjerne hatt med oppladbart batteri. Whatever- flott alternativ uansett. Takk for tips.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radio funksjonen fungerer veldig bra, utrolig mange kategorier å velge mellom innen musikk osv

Har selv tittet litt på den Zdac, virker spennende! Men kan jo hende noe dukker opp på brukten også
    Min tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke så god greie på DAC'er, men bestilte akkurat Hegel HD11 som har fått gode omtaler. Den er på tilbud nå til 4K hos Soundgarden, så jeg slo bare til mens det fremdeles varte.

Hegel HD11 32 bit D/A-konverter - Sort

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet nylig noen dacer til eget anlegg og den jeg fant klart best i klassen under 10k var Musical Fidelity M1 dac. Hegel HD20 var tett på, men ikke fullt så naturlig i diskanten som MF dacen, så det ble til at jeg kjøpte denne.
    Hadde også Bel Canto 1.5 til test, men denne syntes jeg falt igjennom mot de to andre.
    Bruker den mot Sonos og Arcam BDP100. Den dekker da alle behov rundt avspilling av musikk hos meg.
    I tillegg var faktisk MF M1 den billigste dacen av de tre til 4995,- og det er jo alltid hyggelig.
    Den har også fått svært gode tester bl.a i Stereofile

Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :)-m1-dac-jpg

Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :)-musicalfidelity_m1dac-rear-jpg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et meget spennende valg, prisen er heller ikke avskrekkende men dette skal jeg ha i boksen når jeg går veien mot dacs. Slettest ikke dum den der altså.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Musical Fidelity M1 dac Raymond!
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gå for Musical Fidelity M1 dac Raymond!
    Det hadde vært moro å testet denne først, men det er vel ikke så vanskelig å selge den igjen om det var så krise. DAC er i tankene for tiden, kanskje ikke så dumt når WIMP Lossless kommer.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge siklet på MAC maskiner, det har vært primært iMac som har vært i søkelyset for min del. Grunnen til at jeg falt for denne er at jeg synes de bærbare med litt ekstra skjermstørrelse koster skjorta, men fremover blir det å satse "Geeking" på høyt nivå her. Dette er en konverteringsperiode og jeg har allerede kommet litt inn i gamet så fremskritt skjer, etter mange års PC bruk er dette noe så er dette helt nytt for meg. En ny verden har kommet og allerede godt å prøve noe nytt, hva slags MAC har dere eller Apple produkter bruker dere i det daglige?

Apple - iMac

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant har du testet nad M51 dac'n mot disse også?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Interessant har du testet nad M51 dac'n mot disse også?
    Jeg har bare prøvd M51 litt på Airplay uten at jeg skal si for mye på det, hadde ikke noe å sammenligne med så men det kommer litt mer seriøs testing når jeg har noe på bordet og prøve med.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva slags MAC har dere eller Apple produkter bruker dere i det daglige?
    falt også for fristelsen i 2011, etter mange laptoper av trasig kvalitet kjøpte jeg en macbook air 11". dette er en maskin som overrasker meg stadig, og kvalitetsinntrykket den gir overgår noe annet jeg har eid av datamaskiner.
    overgangen til OSX gikk også smertefritt, og ser meg ikke tilbake nå. den har ikke blitt noe tregere, kanskje bare raskere med de updates som kommer. den ser fortsatt ny ut, og føles ny i bruk, enda jeg har brukt den daglig i 2 år.

dette førte også til kjøp av iPhone, og den gir mange av de samme inntrykk.

osx og ios ble for meg en reddende engel, da det fungerer når jeg vil. med windows var det mye mer geeking som måtte til for at det skulle virke tilfredstillende. at noen mener det er for "newbs" skjønner jeg godt da det er så enkelt i bruk, passer meg fint da jeg var lei av å oppdatere,finne driver osv osv på windows..

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i eplefamilien
    Jeg bruker iPhone og iPad samt AirPort Express og Apple TV.
    Gode, enkle, brukervennlige og supre produkter!

Nå gjenstår bare Mac, men så lenge den 5 år gamle Dell'en tikker og går som en Corolla, så får det vente.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    falt også for fristelsen i 2011, etter mange laptoper av trasig kvalitet kjøpte jeg en macbook air 11". dette er en maskin som overrasker meg stadig, og kvalitetsinntrykket den gir overgår noe annet jeg har eid av datamaskiner.
    overgangen til OSX gikk også smertefritt, og ser meg ikke tilbake nå. den har ikke blitt noe tregere, kanskje bare raskere med de updates som kommer. den ser fortsatt ny ut, og føles ny i bruk, enda jeg har brukt den daglig i 2 år.

dette førte også til kjøp av iPhone, og den gir mange av de samme inntrykk.

osx og ios ble for meg en reddende engel, da det fungerer når jeg vil. med windows var det mye mer geeking som måtte til for at det skulle virke tilfredstillende. at noen mener det er for "newbs" skjønner jeg godt da det er så enkelt i bruk, passer meg fint da jeg var lei av å oppdatere,finne driver osv osv på windows..
    Jeg har en 3år gammel Toshiba Laptop som begynner å bli sliten, skulle nok fått en SSD disk for å friske opp litt men valgte heller ny maskin. Har drevet mye med pcer og slik og ønsket bare å få en annen maskin og nytt os, synes det er for mye problemer og bugs med pcer. Folk kan si hva dem vil og jeg har vært ganske kyndig i gamet, forsiktig og alt men enda kommer det opp mye rare ting som ikke bør være der. Alle kjenner til det og håper Apple's verden kan gi meg et nytt inntrykk datamaskiner igjen.

Jeg har prøvd Air og synes dem er gode men skjermene er kanskje ikke de største for en som ønsker litt mere enn å ha den med rundt.

Selv har jeg Iphone, AppleTV, Ipad etc så jeg er godt i gang og kan kalle meg en Eplefan.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Velkommen i eplefamilien
    Jeg bruker iPhone og iPad samt AirPort Express og Apple TV.
    Gode, enkle, brukervennlige og supre produkter!

Nå gjenstår bare Mac, men så lenge den 5 år gamle Dell'en tikker og går som en Corolla, så får det vente.
    Tusen takk og det er en flott verden og delta i, alt virker somløst og fatter ikke at folk hater disse produktene. Skulle installere printern min, et trykk så var den oppe og gikk så det ble jeg overrasket over. Alt er så enkelt, men merker det er en del snarveier jeg bør lære meg da.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare prøvd M51 litt på Airplay uten at jeg skal si for mye på det, hadde ikke noe å sammenligne med så men det kommer litt mer seriøs testing når jeg har noe på bordet og prøve med.
    Ikke hørt den selv, men må nok få meg en lytterunde hos kompis som har kjøpt seg den. Har jo høstet mye lovord. Du får komme med en oppdatering når du får testet den litt mot dine andre inntrykk mot MF og Hegel

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 3år gammel Toshiba Laptop som begynner å bli sliten, skulle nok fått en SSD disk for å friske opp litt men valgte heller ny maskin. Har drevet mye med pcer og slik og ønsket bare å få en annen maskin og nytt os, synes det er for mye problemer og bugs med pcer. Folk kan si hva dem vil og jeg har vært ganske kyndig i gamet, forsiktig og alt men enda kommer det opp mye rare ting som ikke bør være der. Alle kjenner til det og håper Apple's verden kan gi meg et nytt inntrykk datamaskiner igjen.

Jeg har prøvd Air og synes dem er gode men skjermene er kanskje ikke de største for en som ønsker litt mere enn å ha den med rundt.

Selv har jeg Iphone, AppleTV, Ipad etc så jeg er godt i gang og kan kalle meg en Eplefan.
    skjønner det ! er i samme situasjon selv, er dataelektroniker så har drivet nok med pc'er. noen ganger vil man bare ha noe som fungerer når man trykker på power knappen..

nei, bruker du den mest som en arbeidstasjon skjønner jeg du valgte iMac, da jeg kan se begrensningene til en macbook air.

har du trackpad eller vanlig mus ? jeg har hvertfall blitt veldig glad i den funskjonen der jeg "scroller" mellom åpne fullskjerm applikasjoner ved å sveipe 4 fingre til høyre eller venstre. dette er kanskje ikke så aktuelt når du har såpass stor arbeidsflate på skjermen, men på laptopper er det genialt.

Side 51 av 51 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •