Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :) - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 51 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1019
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Har kanskje mere dill dall og ekstra greier enn du tenker deg (og koster en del)
    Men første jeg tenker på når de nevner god analog lyd fra bd spiller må vel Oppo 105 nevnes.

Den må vel også importeres, kan ikke si jeg vet om noen som selger den i norge.
    Oppo BDP-105 Blu-ray 3D Player | Home Theater
    Denne finnes på Noobleman's sine sider og har en noenlunde stiv pris også.

Oppo BDP-105EU - OPPO

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kanskje mere dill dall og ekstra greier enn du tenker deg (og koster en del)
    Men første jeg tenker på når de nevner god analog lyd fra bd spiller må vel Oppo 105 nevnes.

Den må vel også importeres, kan ikke si jeg vet om noen som selger den i norge.
    Oppo BDP-105 Blu-ray 3D Player | Home Theater
    Den selges i Norge, men ved egenimport blir sluttprisen betydelig lavere. Nobleman og OHFC selger Oppo i Norge

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Marantz er ganske like sånn sett men tenkte kanskje å prøve 3313 spillereren til Denon mens jeg er i gang, vil ha noe som er litt musikalsk og gir litt for penga med andre ord så det hadde vært hyggelig med Marantz også for all del. Husker du ca hva Akustikk la seg på av tilbud sånn ca?
    De solgte ut ting de hadde på lager i fjor, og avslagene var ganske bra. Hva de eventuelt har i år vet jeg naturlig nok ikke.
    Klubben liker å presentere Denon sine spillere som det samme som Marantz, men ifølge MArantz stemmer ikke dette. Denoen er enkle kopier sier de
    Den nye UD7007 virker lovende. Jeg brukte selv 7006 lenge, og var veldig fornøyd med den
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden har også en Oppo spiller i sitt sortiment, men vi får se de får inn 105 modellen. Slik den står i dag er den altfor dyr for meg i hvertfall, bør nok ha en skikkelig receiver for å få max utbytte av den altså.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    De solgte ut ting de hadde på lager i fjor, og avslagene var ganske bra. Hva de eventuelt har i år vet jeg naturlig nok ikke.
    Klubben liker å presentere Denon sine spillere som det samme som Marantz, men ifølge MArantz stemmer ikke dette. Denoen er enkle kopier sier de
    Den nye UD7007 virker lovende. Jeg brukte selv 7006 lenge, og var veldig fornøyd med den
    Det ville vel vært merkelig å si noe slikt om et annet selskap som eies av samme holding-gruppe?

Link: DM-holding

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz har vært ledende i mange år nå de og dem produseres på samme fabrikk, mye av innmaten er nok lik men om vi merker den store forskjellen til syvende og sist er jo et 1000kr spørsmål. Har tittet på de nye modellene der men da kommer vi oppi en pris som er noe over det jeg har mulighet å legge i dette. 10k er mye spenn for en vanlig arbeider altså.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Det ville vel vært merkelig å si noe slikt om et annet selskap som eies av samme holding-gruppe?

Link: DM-holding
    At en produsent sier noe om en annen produsent, eller at en importør uttaler meninger om konkurrerende utstyr er vel ikke direkte uvanlig.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz har vært ledende i mange år nå de og dem produseres på samme fabrikk, mye av innmaten er nok lik men om vi merker den store forskjellen til syvende og sist er jo et 1000kr spørsmål. Har tittet på de nye modellene der men da kommer vi oppi en pris som er noe over det jeg har mulighet å legge i dette. 10k er mye spenn for en vanlig arbeider altså.
    Forskjellen ligger vel i hovedsak i lydfilosofien rundt 2-kanals avspilling der jeg finner Denon endel lysere (slankere) i klangen enn Marantz (Som jo var det du var inne på tidligere her). Hører man ikke forskjeller er jo problemet løst, og man kan kjøpe hva som helst. Det hadde jo i seg selv vært ganske befriende, men da ville jeg blitt litt skeptisk om jeg levde av å selge hifi
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden har også en Oppo spiller i sitt sortiment, men vi får se de får inn 105 modellen. Slik den står i dag er den altfor dyr for meg i hvertfall, bør nok ha en skikkelig receiver for å få max utbytte av den altså.
    Nettop derfor jeg tenkte på 105.

Etter hva jeg har googla meg til så er denne ment for nettop denne kunde gruppen som har prioritert godt analogt stereo eller har enda god, men ikke helt oppdatert receiver (dette er jo etter hva de selv sier).

Så 105 imot 103 om jeg skjønner det har et merkbart mer påkosta analogt trinn, bedre DAC etc.

105, er vel sånn sett også omtrent 5 cm høyere enn 103 og veier mer (sier sånn sett at det er mer i den).
    Tror og det er en par ute i verden som bruker Oppo'n rett på effekt forsterkerne og har droppa pre\receiver trinnet siden den og har en par HDMI innganger, men hva slags bakgrunn og krav disse personene har aner jeg ikke.

Men ja selv om man egen importerer så kommer vel den fort på andre sida av ti tusen, det er litt mye for en BD spiller :P

Har sjøl kommet fram til at noe mer enn 103 hadde jeg hatt behov for, og det er ikke høy pri hos meg heller, tror kanskje det kan ta sin tid før jeg bytter bd spillern (billig phillips), for det virker som jeg må se det harde at jeg må bruke penger andre steder enn på A\V

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen ligger vel i hovedsak i lydfilosofien rundt 2-kanals avspilling der jeg finner Denon endel lysere (slankere) i klangen enn Marantz (Som jo var det du var inne på tidligere her). Hører man ikke forskjeller er jo problemet løst, og man kan kjøpe hva som helst. Det hadde jo i seg selv vært ganske befriende, men da ville jeg blitt litt skeptisk om jeg levde av å selge hifi
    Jeg har hatt en veldig god Marantz CD/DVD spiller i min tid og det var massive saker i hvertfall, har kommet til steg to på prosjektet mitt og har koblet opp 752 med en NAD M51 DAC på test for å løfte lyden et par hakk.

Veldig overbevisende på Airplay med Spotify til AppleTV rett i dac via HDMI. Skal teste litt fremover og se hva vi får til med denne vidunderboksen.

Skal teste å dele litt filer via Itunes biblioteket, så jeg får legge noen dager med test her i hvertfall.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettop derfor jeg tenkte på 105.

Etter hva jeg har googla meg til så er denne ment for nettop denne kunde gruppen som har prioritert godt analogt stereo eller har enda god, men ikke helt oppdatert receiver (dette er jo etter hva de selv sier).

Så 105 imot 103 om jeg skjønner det har et merkbart mer påkosta analogt trinn, bedre DAC etc.

105, er vel sånn sett også omtrent 5 cm høyere enn 103 og veier mer (sier sånn sett at det er mer i den).
    Tror og det er en par ute i verden som bruker Oppo'n rett på effekt forsterkerne og har droppa pre\receiver trinnet siden den og har en par HDMI innganger, men hva slags bakgrunn og krav disse personene har aner jeg ikke.

Men ja selv om man egen importerer så kommer vel den fort på andre sida av ti tusen, det er litt mye for en BD spiller :P

Har sjøl kommet fram til at noe mer enn 103 hadde jeg hatt behov for, og det er ikke høy pri hos meg heller, tror kanskje det kan ta sin tid før jeg bytter bd spillern (billig phillips), for det virker som jeg må se det harde at jeg må bruke penger andre steder enn på A\V
    Det er bare å finne verdier som betyr noe for deg i en spiller, What Hifi gav denne 3/5 stjerner mens Watt gav den full pott så det er mange delte meninger der ute. Jeg synes det er fint å få testet ting hjemme før man evt kjøper ting og tang, dessverre er utvalget her nede veldig labert så jeg får ta det jeg finner. Du kan koble ting og tang og på disse multispillerne som gir mange muligheter. Uansett trenger man disse tingene eller kan man ha en rimeligere sak og la resten av dekodingen gå via en påkostet receiver i såfall. Skal teste litt med DAC som jeg skrev til Devilej så jeg får se hvordan det hele blir, selv føler jeg spilleren kan bli litt overflødig og kan muligens ta noe som er rimeligere å pøse på med en DAC til denne isteden.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget er tatt og den som trakk det lengste strådet var.......

Jeg har kikket på spillere over lengre tid og da har jeg valgt ut 2 enheter som skulle få litt prøve her hjemme, 752 utgikk for jeg har ikke brukt for alt det ekstra samt jeg ville bruke mindre penger på dette styret.

Selv trenger jeg ikke en multispiller til dette formålet og da så jeg ikke grunn til å legge mer enn nødvendig i det, i all enkelhet så kjøpte jeg meg Panasonic DMP-BDT500 som innfridde mine ønsker.

* Enkelt og tidløst design
    * Rask oppstart,
    * God byggekvalitet
    * Låter bra til prisen
    * Kommer veldig godt i tester
    * Mye for pengene

Link til produkt via produsentens egne sider:

Blu ray - Blu ray-spillere - DMP-BDT500 - overview - Norge

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å finne verdier som betyr noe for deg i en spiller, What Hifi gav denne 3/5 stjerner mens Watt gav den full pott så det er mange delte meninger der ute. Jeg synes det er fint å få testet ting hjemme før man evt kjøper ting og tang, dessverre er utvalget her nede veldig labert så jeg får ta det jeg finner. Du kan koble ting og tang og på disse multispillerne som gir mange muligheter. Uansett trenger man disse tingene eller kan man ha en rimeligere sak og la resten av dekodingen gå via en påkostet receiver i såfall. Skal teste litt med DAC som jeg skrev til Devilej så jeg får se hvordan det hele blir, selv føler jeg spilleren kan bli litt overflødig og kan muligens ta noe som er rimeligere å pøse på med en DAC til denne isteden.

Absolutt ikke noe avgjort her i gården, tror jeg kan klare meg lenge med bare en basisk spillern jeg har, men skulle også gjerne hatt mulighet for eventuelle SACD'r det har jeg sånn sett ikke i dag, uansett kommer nok til og måtte innse at jeg trenger nye hvitevarer før jeg får klart et budsjett til noe så lite nødvendig som ny blueray spiller

Uansett, "må" ha effekttrinn og ny senter høytaler først.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle den ikke brukes som 2 kanals kilde også?
    Det er vel ikke Panasonic sin sterkeste side
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser bra ut på papiret iallefall.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt ikke noe avgjort her i gården, tror jeg kan klare meg lenge med bare en basisk spillern jeg har, men skulle også gjerne hatt mulighet for eventuelle SACD'r det har jeg sånn sett ikke i dag, uansett kommer nok til og måtte innse at jeg trenger nye hvitevarer før jeg får klart et budsjett til noe så lite nødvendig som ny blueray spiller

Uansett, "må" ha effekttrinn og ny senter høytaler først.
    Det koster blod for det meste man skal ha så det er greit å finne en balanse der man føler man får noe igjen for penga, SACD er et format som er ute for lengst av spill, synd de ikke lager slikt for de vanlige artistene. Man kan jo selvfølgelig få mye klassisk etc enda, men i den gata er ikke jeg for å si det sånn.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der har jeg enda cdspillern min men synes denne låt fint på musikk rays etc, så det passer meg midt i blinken for å si det sånn. Dette er faktisk kvalitet forhold til disse enkle spillerne deres.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Det ser bra ut på papiret iallefall.
    Ikke sant så dette var ingen dum kandidat, har sett ut flere men enten blir dem for dyre eller noe annet som jeg ikke likte.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny spiller! Den ser flott ut. Håper du blir fornøyd med denne.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Gratulerer med ny spiller! Den ser flott ut. Håper du blir fornøyd med denne.
    Tusen takk for det og selv er jeg meget fornøyd så denne skal gjøre jobben i videoens tjeneste en stund fremover.

Side 49 av 51 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •