Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :) - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 51 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1019
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min erfaring med PU er at det er alfa/omega for et velykket vinylrigg prosjekt. Kan lønne seg å legge litt ekstra i den
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Min erfaring med PU er at det er alfa/omega for et velykket vinylrigg prosjekt. Kan lønne seg å legge litt ekstra i den
    Det blir litt av prosjektet å få lagt denne på et nivå som gjør at det blir moro å spille, er ikke vits å sitte med en halvgjort prosjekt når man først er i sving med noe mener jeg. Dette er satt litt frem i tid og ønsker gjerne og rådføre meg med de store vinylentusiastene først.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en tlf til Håvard Snapa. Han er veldig dyktig, og kan råde i alle prisklasser
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det blir litt av prosjektet å få lagt denne på et nivå som gjør at det blir moro å spille, er ikke vits å sitte med en halvgjort prosjekt når man først er i sving med noe mener jeg. Dette er satt litt frem i tid og ønsker gjerne og rådføre meg med de store vinylentusiastene først.
    Skaff deg samme spiller som meg, Raymond

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en tlf til Håvard Snapa. Han er veldig dyktig, og kan råde i alle prisklasser
    Jeg skal notere meg denne personen, hvem er det forresten? Det er flott med folk som virkelig kan sakene sine på dette området.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Skaff deg samme spiller som meg, Raymond
    Den ligger nok litt utenfor mitt budsjett mister, men skal ikke si noe annet at jeg kunne tenkt meg den så det er ikke noe hemmelighet i hvertfall.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal notere meg denne personen, hvem er det forresten? Det er flott med folk som virkelig kan sakene sine på dette området.
    PlanetSnapa (PLSN)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det ankommet en liten dings i huset igjen og denne gangen en liten sak fra Apple, de fleste kjenner igjen den lille mediaboksen som A-TV. Jeg har aldri testa denne saken før, men har fått prøvd den litt på forskjellige områder. Jeg synes den snakker godt med mine andre I-enheter og moro er det. Nå er den bare koblet med en HDMI rett i tv og da bør man kanskje se etter en DAC med tiden. Uansett så er dette litt lengre frem i tid, men hyggelig å leke seg litt med denne rakkern i hvertfall.

Apple TV – lei HD-film og TV-serier - Apple Store (Norge)

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte min platespiller av Håvard. Kunnskapsrik og trivelig type.

Jeg har, for ordens skyld, en Well Tempered Amadeus med DV20X2L-pickup. Jeg var på god gli og kjøpte også Well Tempered sin eksterne psu til platespilleren også. Usikker på om den var verdt pengene (omtrent det samme som Håvard sa også), men det får bare være. Nå er den komplett i alle fall. Skulle jeg kjøpt en annen spiller ville jeg antakeligvis ha sett litt mer på Trans Rotor.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt å se du holder koken enda. Byttet ut parasound settet også ser jeg. Fornøyd med vincent? Hadde en sa91 preamp for hånd, men kjøpte nad s100 heller. Da vincent ikke hadde fjernkontroll.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Morsomt å se du holder koken enda. Byttet ut parasound settet også ser jeg. Fornøyd med vincent? Hadde en sa91 preamp for hånd, men kjøpte nad s100 heller. Da vincent ikke hadde fjernkontroll.
    Jeg er ikke så kjøpemodus som før men det er bedre tider i vente, lydmessig så synes jeg det er bra som det er i dag. Alt kan bli bedre men jeg gidder ikke å blakke meg, selv solgte jeg Parasound for å nedgradere anlegget og da ble det Vincent pga pris og ytelse. Det er mye bra der ute men fant en balanse mellom god lyd og økonomi, er det noe spennende som skjer hos deg for tiden da?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. Har nettopp handlet inn en del utstyr, brukt. Fikk meg nettopp en nad s100. Ellers rolig. Kunne tenkt meg nye høytalere etter hvert

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 3 hele år med Denon BDP 2010 blitt en koselig historie og jakten på noe nytt fortsetter, fikk ordnet meg et lån på Cambridge 752 BD på test for å se hva den kan gi meg. Etter litt prøving med forskjellige lydspor så faller den litt igjennom, hadde håpet denne var det ultimate men synes det ble kanskje litt tynt på flere av sporene. Uansett så er er jeg en erfaring rikere men sitter med noen tanker og håp for å finne en god kandidat.

Har fått litt tips om å prøve en DAC og se hvordan den påvirker lydbildet, men skal prøve å låne med meg en godsak og teste grundig. Det er ikke vits å kjøpe noe uprøvd og da er jo det hele bortkasta, men synes det med erfaringer gjør mye selv om det ikke er store jobben du gjør. Hva skjer videre mon tro?

Litt om mine ønsker på den fremtidsrettede spilleren.

+ Det jeg ønsker er at den skal være rask
    + Brilliant lyd og bilde
    + God analoge del
    + Solid og bra konstruksjon
    + Stabil og rolig drivverk

Tar i mot tips med stor takk.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke prøve deg på en slik Oppo 103? Tror jeg henger meg på den bølgen når feriepenger kommer
    Min tråd

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,731
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 3 hele år med Denon BDP 2010 blitt en koselig historie og jakten på noe nytt fortsetter, fikk ordnet meg et lån på Cambridge 752 BD på test for å se hva den kan gi meg. Etter litt prøving med forskjellige lydspor så faller den litt igjennom, hadde håpet denne var det ultimate men synes det ble kanskje litt tynt på flere av sporene.
    Interessant... Synes du Denon BDP 2010 hadde bedre lyd, eller er det bare det at du krever mer lyd av en spiller nå ved åppgradering.

Driver å lukter litt på Cambridge selv, så da hadde det vært greit å vite før man evnt kjøper.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Skal ikke prøve deg på en slik Oppo 103? Tror jeg henger meg på den bølgen når feriepenger kommer
    Jeg har ikke tenkt meg på det området men har et par andre på hånda som skal testes ut i ukene som kommer så vi får se hva vi får til der, det er mye fett på markedet men det er det å få mest for pengene som gjelder for mitt tilfelle. Si feks å kjøpe en spiller til 10k er litt i overkant spør du meg, men det er kult for dem som har den muligheten med å kjøpe sånt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Interessant... Synes du Denon BDP 2010 hadde bedre lyd, eller er det bare det at du krever mer lyd av en spiller nå ved åppgradering.

Driver å lukter litt på Cambridge selv, så da hadde det vært greit å vite før man evnt kjøper.
    Jeg har skrevet litt om dette i tråden til Cam 752og er enig med What Hifi sitt utsagn, det er en meget flott spiller med et hav av muligheter. Om du er av den typen som liker litt fyldig og morsom lyd er kanskje ikke dette rette produkt for deg, men for all del så går det ann å prøve den og se hva du synes selv i hvertfall.

Denonen hadde litt mer av den lyden jeg er vant til, synes at spillern min var god men nå er den historie i dette huset. Den hadde rundet over 3 år og lysten på noe nytt var sterkere enn før.

Det jeg ønsker er noe friskere saker bare, gjerne en som er litt raskere og trenger jo ikke all verden med dill dall men ønsker noe rent og pent som låter bra. Ganske enkelt og byttesjuken kom og da var det ikke annet å gjøre.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz har veldig gode spillere som nok også kan levere endel av det du ser etter på stereo siden. Denon bygger jo sine spillere på endel av Marantz sine komponenter, men er noe enklere.
    Under messen til OHFS i fjor stilte Akustikk med endel Marantz utstyr til gode priser. Kan kansje være verd å ta en tur dit for å kikke hva som finnes
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kanskje mere dill dall og ekstra greier enn du tenker deg (og koster en del)
    Men første jeg tenker på når de nevner god analog lyd fra bd spiller må vel Oppo 105 nevnes.

Den må vel også importeres, kan ikke si jeg vet om noen som selger den i norge.
    Oppo BDP-105 Blu-ray 3D Player | Home Theater

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz har veldig gode spillere som nok også kan levere endel av det du ser etter på stereo siden. Denon bygger jo sine spillere på endel av Marantz sine komponenter, men er noe enklere.
    Under messen til OHFS i fjor stilte Akustikk med endel Marantz utstyr til gode priser. Kan kansje være verd å ta en tur dit for å kikke hva som finnes
    Marantz er ganske like sånn sett men tenkte kanskje å prøve 3313 spillereren til Denon mens jeg er i gang, vil ha noe som er litt musikalsk og gir litt for penga med andre ord så det hadde vært hyggelig med Marantz også for all del. Husker du ca hva Akustikk la seg på av tilbud sånn ca?

Side 48 av 51 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •