Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :) - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 51 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1019
    Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med headfi. Du kan vel komme med noen inntrykk ang headfi kontra fullt system?

A.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Gratulerer med headfi. Du kan vel komme med noen inntrykk ang headfi kontra fullt system?

A.
    Det er jo seff mere trøkk i et system, men det var moro å prøve klokker med god lyd også. Håper bare jeg får anskaffet meg en overkommelig røramp til disse med tiden, angrer ikke på kjøpet for dette var herlige saker å ha på øra.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelige klokker gratulerer, tror jeg med tiden skal kjøpe BW klokkene. Håper de også er bra selvom de riktignok ikke koster like mye....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Nydelige klokker gratulerer, tror jeg med tiden skal kjøpe BW klokkene. Håper de også er bra selvom de riktignok ikke koster like mye....
    Tusen takk for det Danke, neste er jakten på en god head-amp til disse og det kan bli en spennende tid i møte.

Man slår ikke feil med B&W heller.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det gått en dag med testing og har fått prøvd mine Denon AH-A100 på det jeg har tlgjengelig i hus, førsteinntrykket er litt delt enda pga jeg ikke har en dedikert forsterker til disse som er et must. Det jeg kan si at disse låter veldig detaljert og bra driv i bunn, synes disse er veldig behagelige å ha på samt man ikke blir klam på ørene etter flere timers bruk. Når det kommer tul utseendet på dem så er de et blikkfang som er vanskelig å ta vekk øynene fra.

Jeg har brukt disse enhetene under testingen:

B&W MM1 PC Høytalere
    Marantz SA-7001 SACD Spiller
    Parasound NC2100 Forforsterker
    Samsung Galaxy S II Mobiltelefon.

Det er B&W MM1 som har fått mest oppmerksomhet i det siste, men det som slo meg er egentlig hvor lite penger og ressurser som blir lagt i hodetelefonutganger egentlig. Når jeg koblet hodetelefonene til cdspiller og forsterker låt det veldig tamt og lite engasjerende, nesten latterlig å høre hvor dårlige disse inngangene var kontra min mobiltelefon. Når det er snakk om dedikerte forsterkere til slik så er det helt klart et must til dette formålet, håper virkelig at folk som investerer i god head-fi ikke glemmer å anskaffe seg forsterker til dem også.

Den som trakk det lengstre strådet denne gangen er................. And the winner is Samsung Galaxy S II.

Jakten videre er å finne en matchende headamp og håper å finne noe brukbart med tiden fremover, nå går bare tiden med å til spille de inn på all slags musikk jeg har tilgjengelig. Alle vet at lydutstyr som koster litt ekstra har en tensdens til å avsløre dårlige innspillinger, denne gangen er det heller ikke noen unntak. Det er ikke er ingen dårlig egenskap å avsløre innspillinger på den måten, er vel ingen av oss som egentlig liker dårlig lyd så derfor legger vi litt ekstra penger i denne hobbyen.

Vil komme tilbake på et senere tidspunkt med flere inntrykk når jeg får spillt dem inn og fått sving på "elementene". De fleste lydprodukter krever en del innspillingstid før de viser sitt sanne jeg, kan gjerne gå fra 20-200 timer alt ettersom hvor harde de er å jobbe med. Dette er en ny verden for meg og håper en god amp-match vil komme meg til gode i nær fremtid.

Takk for at dere stikker innom, er det noen spørsmål vedrørende disse vil jeg gjerne besvare det etter deres ønsker.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen Raymond!! Kos deg med masse go musikk
    Min tråd

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bursdag i dag? Gratis på dagen8)

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen !

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det ble stille i tråden din også etter at du fikk klokker:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Ja, det ble stille i tråden din også etter at du fikk klokker:-D
    Hehe, det ble kanskje det når du sier det, men klokkene blir bare brukt på pcen og det har skjedd litt i det siste.... Gjort noen små endringer, skriver litt om det med det samme.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen folkens, long time no see.

Det har vært stille her en stund men kanskje på tide med en liten update siden sist, selv kan jeg meddele at det ikke har skjedd veldig spesielle ting her i heimen utenom en nedgradering på høytalersiden og en oppjustering på kildesiden.

Dali Helicon 400 Mk2 ble solgt og erstatter ble Dali Mentor 6 i Cherry, denne er mer tilpasset min stue og spiller godt på det jeg allerede har fra før. Jeg er fortsatt på jakt etter en amp og erstatter for mitt Parasound sett, selv har jeg kikka litt på Ayon men de blir litt dyre for meg for øyeblikket. Ellers har jeg Vincent SV 236 MK2 i tankene, litt pga Hybrid-delen som passer veldig godt til Dali lyden.

Dali Mentor 6 Cherry

Når det kommer til kildesiden ble min 3 år gamle og trofaste Marantz SA 7001 erstattet med Vincent CD S6 MK for jeg ønsket å prøve noe nytt. Vi alle har jo fått med at dette er en bra kilde som har kommet seg veldig godt ut i tester og at prisen er snill også, denne ble kjøpt brukt og virker som fjell. Røret inni den er byttet til noe annet enn det originale, i følge selger så var visst det bedre på alle måter og det gjør jo ikke noe.

Vincent CD6 MK2 Hybrid kilde

Ellers har jeg også gått til investering av et kamera og endte opp med Panasonic Lumix DMC LX5, jeg valgte ikke systemkamera pga de er litt klumpete å bruke men dette kamerat tilfredsstiller mitt behov og vel så det. Her får man gjort en god del samt tatt bilder i RAW format, er ikke noe proff så dette passet meg midt i blinken. Oh yes.

Jeg vet at jeg har vært utrolig treg med bilder og alt det der på profilen, men har gått litt på vent med tanke på jeg ønsker en forsterker først så det hele blir komplett. Dumt å ta noen bilder og så ta nye der igjen for en oppgradering igjen..... Eller?

Ellers er som sagt jakten på amp i fokus en stund til, men om noen vet om en Vincent SV 236 Mk i sølv så hadde det vært fint å høre fra dere.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake til Mentor land Har som sagt også selv lyst å prøve rør med mentor, tror dette er knall match. Morsomt å se at Spilleren din er en hybrid løsning, Vincent har mye fint.
    Hvordan synes du lyden er kontra Marantzen?

Har også sikla litt på det kameraet! Virker veldig snasent Men nå har du ingen unskjulding for å ta nye bilder av oppsettet ditt
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Velkommen tilbake til Mentor land Har som sagt også selv lyst å prøve rør med mentor, tror dette er knall match. Morsomt å se at Spilleren din er en hybrid løsning, Vincent har mye fint.
    Hvordan synes du lyden er kontra Marantzen?

Har også sikla litt på det kameraet! Virker veldig snasent Men nå har du ingen unskjulding for å ta nye bilder av oppsettet ditt
    Tusen takk for det Bendik

Det har vært en god vei å gå på så hvorfor ikke følge den trygge sti, når det kommer til rør så tror jeg det kan virkelig få futten på sakene. Er en del saker der ute som kunne vært moro å ha prøvd, men det må kjøpes for å prøves og sånn gambling liker jeg ikke.

Når det kommer til lyden så synes jeg den ble varmere, mulig jeg høres full ut men det låt roligere i toppen og spilte veldig godt. Håper bare jeg får tak på en amp som matcher kilden min. Er nok bare å vente i det spente.....

Joda, bilder skal bli vettu, har lovet det før og føler meg som en politiker som ikke holder det man lover.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med din nye Vincent kilde. Panasonic har fine kompakt kameraer. Har selv Lumix DMC-TZ20EP. Vil si det er et godt kjøp. 8)

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE= Dumt å ta noen bilder og så ta nye der igjen for en oppgradering igjen..... Eller? [/QUOTE]

NÆHHH.. Synes ikke det.

Ellers gratulerer med nytt Raymond.

A.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nydelig cd spiller, personlig synes jeg Mentor ser bedre ut enn Helicon uten å ha hørt de. Mentor er rett og slett nydelig høytaler.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på tide å vente på den lille gaven fra postenmannen, blir forandringer her og nye bilder vil komme så fort alt er på plass. Jeg tror det blir bra og etter mye tråling av amper så ble valget tatt, om denne matcher 100% som jeg ønsker det så ryker Parasound settet ut på brukten i løpet av uka.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da er det på tide å vente på den lille gaven fra postenmannen, blir forandringer her og nye bilder vil komme så fort alt er på plass. Jeg tror det blir bra og etter mye tråling av amper så ble valget tatt, om denne matcher 100% som jeg ønsker det så ryker Parasound settet ut på brukten i løpet av uka.
    Nå er jeg litt spent på hva dette kan være.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Nå er jeg litt spent på hva dette kan være.
    Det er ikke en stor ting men etter det jeg har lest og hørt så er denne en meget god match til mine Mentor samt prisen er meget hyggelig. Ikke forvent store saker for anlegget mitt er nedgradert og pusset opp til en ny lyd. Dette blir spennende.

Er det noen som tar utfordringen med å gjette seg til hva det kan være da?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet, jeg vet! :-D

Side 44 av 51 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •