Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :) - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 51 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1019
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er punch ja men det er litt mindre i disse enn Mentor osv, dette er mere Hifi-korrekt som de kaller det. Dvs ikke mye boosta lyd, men dem spiller forbausende bra og oppløst så ikke misforstå.
    Skal jo være massevis av punch i Helicon.
    Ønsker du mer kan jo en musikalsk sub gjøre underverker. Har kjøpt meg en Velodyne CHT-12Q og du verden så det funker på musikk. Kanonbra på film hvis man liker punch og ikke MÅ ha kjellerbassen.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Har du sweetspot 2 meter fra høyttalerne også eller?Den rettvinklede trekanten er veldig viktig for hvor godt lydbildet blir...og vi snakker nøyaktighet ned mot halvcentimeter'n
    Her hos meg så blir også 37 cm til bakvegg for lite siden Helicon 400 har mye futt i bassen.
    Jeg har desverre litt teit stue for den er avlang så det er vanskelig å tilpasse den gylne triangel her inne. Det går ikke ann å trekke de mer ut fra vegg for da ender dem opp foran sidevinduet her, vil tro jeg sitter rundt 3,5 meter fra høytalerne i sweetspot. Skulle ønske jeg hadde mer å går på her hjemme, hadde jeg vunnet noen millioner så hadde alt vært annerledes.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gleder meg til bildene Raymond! Gratulerer med HD boks forresten
    Tusen takk for det Bendik, det var godt å få et bredt utvalg med kanaler. CD har jo ofrer de fleste av sine kanaler i 18dager til fri visning også, blir sliten av å zappe her skjønner du.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kriss66
    Nice dette blir spennende hvordan syntes du der spiller ? veldig lekre HT iallefall
    De spiller veldig bra men jeg vet det bor mer i dem, men jeg skulle hatt bedre plasseringsmuligheter her i huset. Det er veldig begrenser og selv ønsker jeg meg dedikert rom, det hadde vært det beste for da kan jeg isolere meg der med musikken min i rette omgivelser.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Skal jo være massevis av punch i Helicon.
    Ønsker du mer kan jo en musikalsk sub gjøre underverker. Har kjøpt meg en Velodyne CHT-12Q og du verden så det funker på musikk. Kanonbra på film hvis man liker punch og ikke MÅ ha kjellerbassen.
    Velodyne er super subber og de er vel en av dem som er mer musikalske som finnes på markedet, aldri vært helt fan av sub på musikk egentlig. Det blir litt overflødig, heller er par større gulvstående enn sub. Er kanskje ikke helt sånn det burde ha vært, men disse spiller med god bass men må bare tilpasse forholdene litt bedre. Hadde vært moro å prøvd litt demping for å få fast og presis lyd. Jeg er fornøyd med høytalerne mine og det er det viktigste for meg.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor blir det av bildene av dine flotte helicon?????
    Jeg så disse i butikken idag og det var en helt annen verden å se dem i virkligheten enn på bilder.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Hvor blir det av bildene av dine flotte helicon?????
    Jeg så disse i butikken idag og det var en helt annen verden å se dem i virkligheten enn på bilder.
    De kommer ut i dag faktisk og de blir tatt når det er dagslys så jeg regner med å få dem ut i løpet av dagen. Likte du synet av hva du så?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kommer ut i dag faktisk og de blir tatt når det er dagslys så jeg regner med å få dem ut i løpet av dagen. Likte du synet av hva du så?
    jeg likte synet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    jeg likte synet.
    Det er et flott møbel og i ekte treverk, håper jeg kan få ut det beste av bildene i det minste. Er ikke no proff på dette området så jeg har noe å jobbe med, bildene jeg har hatt tidligere har jo funket sånn greit for seg. De har vært greie nok til at folk bruker dem i sine annonser.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de første bildene på plass og som jeg har nevnt tidligere så er dette rommet vanskelig å ta gode bilder i, neste rundte skal jeg prøve å ta litt close-up bilder så vi får frem flere detaljer. Dette var det jeg hadde å by på i første omgang, regner med resten er inne i løpet av helgen tenker jeg.

Håper bildene duger enn så lenge og dette krever tolmodighet og prøvelse på høyt nivå, ellers kommer de andre bildene når jeg får litt bedre lysforhold da.

Bye so long folks.....

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser helt konge ut Raymond! Dette er virkelig fine høytalere, og som jeg skrev i hifi tråden din. De gjør seg veldig godt ut i stuen din

Så gratulerer igjen, må få komme meg bort å få lyttet på disse snart
    Min tråd

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har skjedd lite her i det siste men for litt siden solgte jeg den ene QED Qunex Silver Spiral RCA kabelen min, i dag henta jeg den andre som jeg hadde bestillt og valget fallt på Van Den Hul - The D-102 III, hørt flere gode ord om denne så da var valget enkelt.

Legger med et bilde for de som ikke har sett den før, denne kabelen skal brukes mellom forsterker og cdspiller.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tiden flyr.....

Tiden har stått stille en stund nå var det på tide å investere i noe smått men gøy igjen, jeg har lenge siklet på lyd til å ha rundt ørene så jeg gikk i en pakt med meg selv og kjøpte Denon AH-A100 (Denon's 100års jubeleumsmodell).

Nåværende tidspunkt bruker jeg disse på mine B&W MM1 PC Høytalere, regner med det tar litt tid å spille dem inn men første inntrykket jeg sitter igjen med er at disse er veldig åpne og luftige. Ganske detaljert og flott lytt i fra alle kanter egentlig, prøver ut litt forskjellig musikk og synes disse har et veldig korrekt lydbilde etter min mening. Jeg har ikke verdens best detaljerte hørsel men for mitt bruk så er disse mere enn gull, de er lette å ha på hodet samt det rundt ørene er ekte skinn. Deilig å slippe å ha ører som er saftige etter en tids bruk med slik på ørene.

Det blir kanskje investert i en liten Head-amp etterhvert men først skal jeg prøve ut det jeg har tilgjengelig, om det er noen som har tips om amps som passer til Denon ønsker jeg gjerne tips fra publikum.

Grunnen til at jeg valgte disse er comfort, utseende og lyden selvfølgelig. Er det noen der ute som vil dele litt erfaringer med Head-Fi så er jeg med på en liten prat rundt temaet.

Link til hodetelefonene:

DENON AH-A100 Hodetelefon | Hi-Fi Klubben

Bilder og innehold, om det er av ønske kan jeg legge ut flere bilder senere. Disse bildene er tatt med min Samsung Galaxy S 2 telefon, kvaliteten er ikke det beste men det får duge for denne gang. Enjoy

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De der så jo nice ut! Gratulerer med head-fi! Tar vel ikke lange tiden før du må oppradere med en headset-forsterker?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    De der så jo nice ut! Gratulerer med head-fi! Tar vel ikke lange tiden før du må oppradere med en headset-forsterker?
    Tusen takk for det du.

Det vil komme med tiden så vi får se hva markedet har å tilby, spennende tider i vente fremover så vi får se hva det faller på.

Tar gjerne i mot tips så bare kom med råd og tips for det setter jeg uendelig pris på, dette er et marked jeg kjenner lite til og vil vite mere om.

Newcomer clundbe sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det du.

Det vil komme med tiden så vi får se hva markedet har å tilby, spennende tider i vente fremover så vi får se hva det faller på.

Tar gjerne i mot tips så bare kom med råd og tips for det setter jeg uendelig pris på, dette er et marked jeg kjenner lite til og vil vite mere om.
    Gratulerer inn i head-fi verden. Nå er det bare å surfe Ebay etter en god dac og en rørforsterker. Og plutselig så kommer lysten til å prøve åpne hodetelefoner også God tur..

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du ente opp med dem ja! Gratulerer Raymond!
    Er kjempe gode øreklokker, misunnelig!!
    Min tråd

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis. Headfi er et godt tilskudd til hverdags-godlyden

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Så du ente opp med dem ja! Gratulerer Raymond!
    Er kjempe gode øreklokker, misunnelig!!
    Det ble dem litt pga det er jubileumsmodeller samt jeg synes dem er veldig behagelig å ha på, vil si det er deilig å slippe plast/sky på ørene når man kan bruke ekte skinn isteden.

Takk takk Bendik.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bircoff
    Grattis. Headfi er et godt tilskudd til hverdags-godlyden
    Tusen takk for det, håper disse kan bidra til mye koselig lyd fremover og jeg har nok software og mate med så jakten på en god amp er neste steg i dette prosjeket.

Side 43 av 51 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •