Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :) - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 51 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1019
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Quote:vebbis:

Hvis du liker litt mer heavy musikk som låter bra "Roger" kan du jo prøve deg på noe fra Paradise Lost albumet til Symphony X på de nye høyttalerne dine Du kan jo forsåvidt synes ha du vil om musikken, men det synes jeg er et av de mest vellydende metal-albuma som finnes. Låter rett og slett helt sinnsykt bra, lydkvalitetsmessig altså. Du kan jo sjekke paradise lost sangen, rolig og fin. Ellers er Seven en knallsang og. Faktisk bare knallsanger på det albumet
    --------------

Jeg har Paradise Lost album frem til Draconian Times, lenge siden jeg har hørt på dem nå så det er kanskje på tide å få frem platene igjen på en liten runddans i cdspillern. Symphony X har jeg så vidt hørt på, tror jeg har hørt en låt derfra som het "Fallen". Vet ikke om det stemmer men dem er ikke så kjente i mine ører, er så mye musikk på markedet så det er relativt vanskelig å følge med i svingene på dette.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til gutta:

Det er bare å prate musikk her inne for det er ganske høyt under taket, dette er noe vi alle er int i så derfor er det fritt frem for dere å diskutere. Kan ikke bli lang tråd om man bare fokuserer på anlegget man har og null endringer, derfor har vi litt takhøyde så føl dere frie som fuglen til å poste relaterte saker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Quote:vebbis:

Hvis du liker litt mer heavy musikk som låter bra "Roger" kan du jo prøve deg på noe fra Paradise Lost albumet til Symphony X på de nye høyttalerne dine Du kan jo forsåvidt synes ha du vil om musikken, men det synes jeg er et av de mest vellydende metal-albuma som finnes. Låter rett og slett helt sinnsykt bra, lydkvalitetsmessig altså. Du kan jo sjekke paradise lost sangen, rolig og fin. Ellers er Seven en knallsang og. Faktisk bare knallsanger på det albumet
    --------------

Jeg har Paradise Lost album frem til Draconian Times, lenge siden jeg har hørt på dem nå så det er kanskje på tide å få frem platene igjen på en liten runddans i cdspillern. Symphony X har jeg så vidt hørt på, tror jeg har hørt en låt derfra som het "Fallen". Vet ikke om det stemmer men dem er ikke så kjente i mine ører, er så mye musikk på markedet så det er relativt vanskelig å følge med i svingene på dette.

Jeg har ikke noe særlig forhold til Paradise Lost bandet selv, men det jeg mente du burde sjekke ut var albumet Paradise Lost av bandet Symphony X. Det kom i 2008 var det vel, og som nevnt, synes jeg det er et av de absolutt best produserte metal-albumene. Det låter i hvert fall helt sinnsykt hos meg så da burde det låte nesten like sinnsykt hos deg 8)
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Paradise Lost albumet, liker jeg best Set the World on Fire 8)

Ellers så er vel den saken om Dyers Eve basstrommene er "fake" eller ikke, en del diskutert, her er feks en tråd ->So who recorded the drums? - Metallicabb.com

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Fra Paradise Lost albumet, liker jeg best Set the World on Fire 8)

Ellers så er vel den saken om Dyers Eve basstrommene er "fake" eller ikke, en del diskutert, her er feks en tråd ->So who recorded the drums? - Metallicabb.com
    Vel, jeg er egentlig helt sikker på at det er Ulrich bare ved å høre på det. Er veldig stilen hans, og det er ikke blodtight mye av det som er på Justice heller. Er bare basstrommene på den sangen som er urealistiske i forhold til hva han er i stand til med så mange forsøk han ønsker. Og de kan klippes så de høres bra ut så jeg veit ikke hvorfor det er så mye diskutert egentlig.

Jeg tror ikke folk tenker over hva konsekvensene av å enten bytte trommeslager, eller bruke trommemaskin egentlig har. En trommemaskin kan man detektere den dag i dag, hvis de ikke har gjort en *******s jobb med å gjøre forskjell på slagene i forhold til hvor hardt de har slått. Det låter ikke naturlig nok. Og i 1988 vil jeg tro dette var veldig dårlig alternativ og jeg tviler på det i det hele tatt var mulig. I hvert fall ikke med det resultatet der.

Og i forhold til studio-innspilling tror jeg også folk undervurderer hva et menneske faktisk kan få til med så mange forsøk man bare vil. Det er noe ganske annet enn hva man klarer live. Med mindre man er rett og slett bare jævla god da Men DET er jo ikke Ulrich 8)
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Tja det kommer jo an på om du liker Megadeth det da :wink:

Men ja absolutt, Rust in peace er et av mine favorittalbum av de i hvert fall og her får du det jo på rekke og rad. Aldri hørt akkurat det opptaket her, men vil absolutt tro det er verdt pengene ja. Hmm.. kanskje jeg må kjøpe meg ny konsert-dvd i dag 8)
    Var ikke så dyr og bestilte den. "Roger Waters"; fin tråd du har så jeg følger i alle fall med. Anlegget er selvsakt grisefint...

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med dine flotte Helicon?
    Angrer ikke på at Mentor måtte vike, regner jeg med8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon funker veldig godt men jeg savner litt 8tommers trykk. Jeg ble nok litt bortskjemt med m8 her i gården, lydkvaliteten på helicon er i en helt annen verden. Skulle ønsker jeg hadde en del kroner til ny elektronikk. Håper vi kan ta en dag med å teste elektronikken din på høytalerne mine. Hadde vært moro å prøvd dette.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon funker veldig godt men jeg savner litt 8tommers trykk. Jeg ble nok litt bortskjemt med m8 her i gården, lydkvaliteten på helicon er i en helt annen verden. Skulle ønsker jeg hadde en del kroner til ny elektronikk. Håper vi kan ta en dag med å teste elektronikken din på høytalerne mine. Hadde vært moro å prøvd dette.
    Ja, det hadde hvert gøy! Vi får til det en dag8)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er vel litt mer punch på Helicon'ene?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Men det er vel litt mer punch på Helicon'ene?
    Det er punch ja men det er litt mindre i disse enn Mentor osv, dette er mere Hifi-korrekt som de kaller det. Dvs ikke mye boosta lyd, men dem spiller forbausende bra og oppløst så ikke misforstå.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke! Det var det som imponerte meg med Ikon mk2 også. Så jeg gleder meg fælt til å få de i hus, som burde skje til helga...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Tviler ikke! Det var det som imponerte meg med Ikon mk2 også. Så jeg gleder meg fælt til å få de i hus, som burde skje til helga...
    Kjøpte du dine fra Marcus Thranesgate eller? Det blir nok stas å få de hjem tenker jeg, moro å se at det skjer ting rundt om i det strake land i hvertfall. Bare å ta fortsettelse følger replikken det da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er punch ja men det er litt mindre i disse enn Mentor osv, dette er mere Hifi-korrekt som de kaller det. Dvs ikke mye boosta lyd, men dem spiller forbausende bra og oppløst så ikke misforstå.
    Da blir vel neste stoppested 800MK2 eller MS5 og kanskje et par JC-1? :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bassegutt
    Da blir vel neste stoppested 800MK2 eller MS5 og kanskje et par JC-1? :-D
    Haha, du sier noe og det hadde vært drømmen men jeg får roe meg ned her. JC1 blokkene har jeg drømt om siden jeg hørte de for første gang, virkelig flotte blokker som gjør alle toner til enda bedre. Det blir vel litt voldsomt her altså, men pokker så moro det hadde vært om lommeboken tillatte det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom endelig HD-boksen fra Canal Digital, vi har tidligere hatt FAAL KabelTV men nå har de gjort et samarbeid med Canal Digital. Det er godt å få gode tvbilder til en forandring, nå har jeg hatt analoge tvsignaler i alle år så det var godt å bli kvitt dem. Fordelen med dette var at vi fikk selve boksen for ca 1000kr samt hele grunnpakka for 299 i året. Du leste riktig og normalt tar de 299 pr mnd. Jeg synes det er et meget godt tilbud så jeg slo til, tven har aldri vært klarere så dette var et godt kjøp og en flott investering for heimen.

Boksen heter Canal Digital HD 104C, den er nok standard om man ikke skal ha PVR utgaven. Jeg har aldri hatt sånt i hus så dette er helt nytt for meg enda, men det var ganske idiotsikkert og sette opp så det var ikke noe problem med det.

Litt informasjon men det er noe jeg stusser litt på, den har en tendens til å miste signalet så skjermen blir svart en stund. Plutselig kommer den tilbake, kan det være no jall med HDMI kabel eller lign? Jeg skal prøve litt frem og tilbake og se om det kan bli bedringer, noen med erfaringer fra denne modellen?

HD-dekoder 104 C - Canal Digital NO

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg lånt et godt kamera av min svigerinne så i morgen skal jeg endelig ta nye bilder av oppsettet mitt igjen, nå er det en stund siden høytalerne ble kjøpt inn og profilen har vært rimelig stille i mellomtiden. Jeg har fått noen forespørseler om å legge ut nye bilder, nå er endelig tiden inne så jeg tenkte å krabbe rundt i stuen i morra og ta bilder fra alle vinkler. Når alt dette faller på plass så håper jeg bildene faller i smak, jeg er ikke noe annet enn amatør på dette området så jeg håper de funker.

Jeg har prøvd å justere litt på høytalerne her så dem får litt mer luft fra bakvegg, nå står høyre høytaler 60cm fra sidevegg og 37cm fra bakvegg. Det er 2 meter fra center til center av høytalerne. Hvordan plassering foretrekker dere for best mulig resultat?

Ellers er det ikke mye som har skjedd her enn hva forrige post sier, endelig flott å få litt smaken på HD på tven her. Da begynner ting å bli litt mer tidsriktig på det området også, synes det tar lang tid å få alle kanaler i dette formatet da. Nå har flatskjermer vært så lenge på markedet og så lite skjedd, men vi får vel gi det 10år til så er det vel konvertert.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sweetspot 2 meter fra høyttalerne også eller?Den rettvinklede trekanten er veldig viktig for hvor godt lydbildet blir...og vi snakker nøyaktighet ned mot halvcentimeter'n
    Her hos meg så blir også 37 cm til bakvegg for lite siden Helicon 400 har mye futt i bassen.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til bildene Raymond! Gratulerer med HD boks forresten
    Min tråd

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg lånt et godt kamera av min svigerinne så i morgen skal jeg endelig ta nye bilder av oppsettet mitt igjen, nå er det en stund siden høytalerne ble kjøpt inn og profilen har vært rimelig stille i mellomtiden. Jeg har fått noen forespørseler om å legge ut nye bilder, nå er endelig tiden inne så jeg tenkte å krabbe rundt i stuen i morra og ta bilder fra alle vinkler. Når alt dette faller på plass så håper jeg bildene faller i smak, jeg er ikke noe annet enn amatør på dette området så jeg håper de funker.

Jeg har prøvd å justere litt på høytalerne her så dem får litt mer luft fra bakvegg, nå står høyre høytaler 60cm fra sidevegg og 37cm fra bakvegg. Det er 2 meter fra center til center av høytalerne. Hvordan plassering foretrekker dere for best mulig resultat?

Ellers er det ikke mye som har skjedd her enn hva forrige post sier, endelig flott å få litt smaken på HD på tven her. Da begynner ting å bli litt mer tidsriktig på det området også, synes det tar lang tid å få alle kanaler i dette formatet da. Nå har flatskjermer vært så lenge på markedet og så lite skjedd, men vi får vel gi det 10år til så er det vel konvertert.

Nice dette blir spennende hvordan syntes du der spiller ? veldig lekre HT iallefall

Side 42 av 51 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •