Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :) - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 51 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1019
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Tja det kommer jo an på om du liker Megadeth det da :wink:

Men ja absolutt, Rust in peace er et av mine favorittalbum av de i hvert fall og her får du det jo på rekke og rad. Aldri hørt akkurat det opptaket her, men vil absolutt tro det er verdt pengene ja. Hmm.. kanskje jeg må kjøpe meg ny konsert-dvd i dag 8)
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Probie]At han synger som en kråke er kult synes jeg, men på denne konserten gjør han etter min mening ikke det, er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle det, men likte det ikke i det hele tatt. Vel og merke er synger han ikke så dårlig hele tiden, tror det er enkelte ganger hvor han prøver å synge lyst...

Ja, får kjøpe den og sjekke ut jeg og. Det er veldig mye vanskeligere å få med seg alle detaljer når man er på en konsert enn når man ser på anlegget hjemme i ettertid. Har forsåvidt brent meg på det før, at konserter jeg synes var jævla bra når jeg var der, kanskje ikke var fullt så bra når jeg ser på det i ettertid.. hehe. Instrumenter er forsåvidt greit å få med seg, men vokalen har jeg en tendens til å synes er vesentlig bedre når jeg er der enn når jeg ser på etterpå.
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med at Dave Mustaine synger surt et ikke noe nyhet, har vel stort sett gjort det lenge. Kan jo ta med et klipp som er en del år gammelt, se om dere synes han har forandret seg noe siden den gang.

YouTube - Megadeth-Anarchy in the UK

Når det kommer til Lars Ulrich så synes jeg han er en flopp, er heldigvis ikke han som gjør bandet for det er Hammet og Hetfield. Denne gamle tennisspillern burde kanskje holdt seg på banen enn bak et trommesett, han brukte trommemaskin på One låta så det sier litt om han som trommeslager.

Kanskje Ulrich har noe å lære fra denne karen.

YouTube - Marco Pitruzzella - 'Subliminal Servitude' by Anomalous

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Kristiansen

Desverre forlot Fish etter fire album, men dette debutalbumet er høyt oppe på lista. Nok et tekst og musikkalbum musthave og traumene til Fish er ikke mye gode.

Klarte aldri overgangen til Hogarth så jeg stanset på de fire første. Nå kan jeg jo høre Pete Trewavas i lag med Portnoy i Transatlantic så noe får man jo med seg fra Marillion.
    Jeg synes Hogarth er helt konge, ble ikke så stor fan av "fisken" men synes at nåværende vokalist gjør susen. Har nesten alle albumene til Marillion her, alle studioplatene utenom Less is more så dette er musikk som er min klare nr 2 på lista.

Kan ikke si dette er direkte dårlig.

YouTube - Marillion - Splintering Heart

Jeg synes også Wishing Tree har noen stemningsfylte låter også, det er prosjektet til Steve Rothery som du sikkert vet allerede.

YouTube - The Wishing Tree - Thunder In Tinseltown

Transatlantic er good vibes.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis

Gratulerer så mye med kanskje den flotteste høyttaler-finishen i hifi-verden:-D

Meget meget habil høyttaler du har fått i hus og man blir jo nesten opphisset av å hvile øynene på de, eller er det bare meg

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Gratulerer så mye med kanskje den flotteste høyttaler-finishen i hifi-verden:-D

Meget meget habil høyttaler du har fått i hus og man blir jo nesten opphisset av å hvile øynene på de, eller er det bare meg
    Tusen takk for det Vetteman, synes dem er meget flotte å se på ja. Jeg skal innrømme at jeg har siklet godt på noe sånt, når jeg sitter her og trøkker på pcn faller øyet bort på høytalern. Det er ikke til å unngå for helheten i dette møbelet er helt sjukt. De er finere i virkeligheten enn på bilder, er lov å sikle når man ser sånt egentlig.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    De er finere i virkeligheten enn på bilder
    Det vet jeg alt om Glemmer ALDRI den gang jeg kjøpte H400 av Jfinneru og pakket de ut av eskene. Meg og min gode venn SunZeeker kom vel med noen grove nord-norske lykkegloser som ikke tar seg godt ut her

Mine hadde Rosewood tre i front også, og den synes jeg personlig er den desidert fineste. Fy flate for en eierglede:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg alt om Glemmer ALDRI den gang jeg kjøpte H400 av Jfinneru og pakket de ut av eskene. Meg og min gode venn SunZeeker kom vel med noen grove nord-norske lykkegloser som ikke tar seg godt ut her

Mine hadde Rosewood tre i front også, og den synes jeg personlig er den desidert fineste. Fy flate for en eierglede:-D
    Du hadde den første modellen ? Var det den baffelen løsnet på si sin tid, var et svakhetspunkt på den. Dama her i huset ble med på HFK Grensen og fikk se hvordan de så ut i Cherry, ikke noe problem å få dem i huset her i hvertfall og det er fritt frem hva jeg drar inn av lydprodukter. Hun har også forstått av jo dyrere jo bedre.

Finish og lyden på disse er i toppklasse og skulle ønske kapitalen hadde mulighet til å peise på et par PS JC1 blokker og en skikkelig PRE og en Marantz Pearl Lite spiller. Det jeg har nå duger fint men mye vil ha mer, får ta noe da lottopremien dukker opp så det er lov å drømme.

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med at Dave Mustaine synger surt et ikke noe nyhet, har vel stort sett gjort det lenge. Kan jo ta med et klipp som er en del år gammelt, se om dere synes han har forandret seg noe siden den gang.

YouTube - Megadeth-Anarchy in the UK

Her synger han jo knall, i motsentning til i Sofia hvor han høres mer ut som en eller annen tegneseiefigur på barne-TV. Hører det på feks Holy Wars, som de åpner med (?)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde den første modellen ? Var det den baffelen løsnet på si sin tid, var et svakhetspunkt på den. Dama her i huset ble med på HFK Grensen og fikk se hvordan de så ut i Cherry, ikke noe problem å få dem i huset her i hvertfall og det er fritt frem hva jeg drar inn av lydprodukter. Hun har også forstått av jo dyrere jo bedre.

Finish og lyden på disse er i toppklasse og skulle ønske kapitalen hadde mulighet til å peise på et par PS JC1 blokker og en skikkelig PRE og en Marantz Pearl Lite spiller. Det jeg har nå duger fint men mye vil ha mer, får ta noe da lottopremien dukker opp så det er lov å drømme.
    Jepp, hadde den første. Det med baffelen var ikke noe problem hos meg ihvertfall, men registrerte jo at noen hadde det problemet.

Helicon vokser noe sinnsykt jo bedre elektronikk de får. Jeg prøvde alt mulig rart på mine. En helt AVSINDIG god match med de er NAIM. Men Helicon krever krefter og skal du ha krefter fra Naim så koster det flesk. Men du verden for en deilig match det var.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, hadde den første. Det med baffelen var ikke noe problem hos meg ihvertfall, men registrerte jo at noen hadde det problemet.

Helicon vokser noe sinnsykt jo bedre elektronikk de får. Jeg prøvde alt mulig rart på mine. En helt AVSINDIG god match med de er NAIM. Men Helicon krever krefter og skal du ha krefter fra Naim så koster det flesk. Men du verden for en deilig match det var.
    Jeg har aldri hørt Naim og det er som du sier så det koster nok flesk og det kanskje ikke verdt å satse på engang. Man ønsker ikke å låne seg igjel for å finansiere noe slikt spes med rentene disse kortene har, føler at det jeg har funker godt men hadde vært moro å prøvd noe hardcore forsterkere på dem også. De skal vel takle opptil 300W så det er greit å ha litt mere å gå på, kanskje Biampe et par A21 så blir det andre boller.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Her synger han jo knall, i motsentning til i Sofia hvor han høres mer ut som en eller annen tegneseiefigur på barne-TV. Hører det på feks Holy Wars, som de åpner med (?)
    Hehe, er noen band som passer best på plate rett og slett, desverre så begynner gamle Mustaine og dra på årene så det er vel mindre energi i stemmebåndet også.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han brukte trommemaskin på One låta så det sier litt om han som trommeslager.
    Helt feil. Eneste låten som er "jukset" på er Dyers Eve, som ble spillt inn i noe lavere tempo enn det som er mikset på platen.

Lars Ulrich er definitivt IKKE en trommeslager av øverste klasse, men han gjør jobben sin.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hørt Naim og det er som du sier så det koster nok flesk og det kanskje ikke verdt å satse på engang. Man ønsker ikke å låne seg igjel for å finansiere noe slikt spes med rentene disse kortene har, føler at det jeg har funker godt men hadde vært moro å prøvd noe hardcore forsterkere på dem også. De skal vel takle opptil 300W så det er greit å ha litt mere å gå på, kanskje Biampe et par A21 så blir det andre boller.
    Er jo ikke sååå dyrt da Masse deilig Naim-snacks på Audiogon.com. Naim er verdt HVER en krone. Trust me

JC1 er jo ikke akkurat billig det heller:-D

For "mye" watt gjør ingenting. Heller det enn for lite. Jeg hadde Oberon på mine en god stund. 500 watt i 4 Ohm, funka fett det, så det trenger du ikke bekymre deg for. Finnes sikkert mye som matcher med Helicon som ikke trenger å koste allverden. Det som ihvertfall er helt sikkert er at de må parres med noe som har nok krefter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Helt feil. Eneste låten som er "jukset" på er Dyers Eve, som ble spillt inn i noe lavere tempo enn det som er mikset på platen.

Lars Ulrich er definitivt IKKE en trommeslager av øverste klasse, men han gjør jobben sin.
    Har du en referanse til hvor du har lest at den mix'en er i lavere tempo?
    Synes det høres veldig, veldig rart ut.

At han bruker trommemaskin på One er i alle fall ikke tilfelle.
    SÅ vanskelig er det ikke akkurat å spille One at han trenger en trommemaskin.

Man kan klippe og lime trommer, vokal, gitar og bass så sønder og sammen man bare vil i studio og det er ikke noe problem å få det til å bli bra basstrommer i et tempo som på Dyers Eve, selv med en trommis som egentlig ikke klarer å spille det. Er derfor jeg synes det er veldig rart at de skulle ha gjort noe annet enn å klippe og lime.

Og ALLE klipper de beste opptaka sine sammen så det er forsåvidt ikke noe juks i seg selv. Hetfield sa selv at han klippet inn spesifikke ord han ikke var helt fornøyd med i en og samme verslinje. Jeg synes ikke det er juks å gjøre det på den måten, det sparer bare tid. Han kan synge to halvbra verslinjer og klippe de sammen til en bra med å ta det beste fra hver av de. Hadde han brukt mer tid har han det jo i seg til å få hele linja på samme tak'et. Men Ulrich har det derimot ikke i seg å spille så raske basstrommer så DET derimot, synes jeg er juks å klippe sammen til det det er på studio'en.

Hvis du liker litt mer heavy musikk som låter bra "Roger" kan du jo prøve deg på noe fra Paradise Lost albumet til Symphony X på de nye høyttalerne dine Du kan jo forsåvidt synes ha du vil om musikken, men det synes jeg er et av de mest vellydende metal-albuma som finnes. Låter rett og slett helt sinnsykt bra, lydkvalitetsmessig altså. Du kan jo sjekke paradise lost sangen, rolig og fin. Ellers er Seven en knallsang og. Faktisk bare knallsanger på det albumet 8)

Min hjemmekino

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Har du en referanse til hvor du har lest at den mix'en er i lavere tempo?
    Synes det høres veldig, veldig rart ut.
    Det jeg mener er at den er "speedet" (godt mulig klipping og liming ble nevnt også) opp et hakk for å få det til å låte best, og jeg mener å huske at Lars nevner dette på et intervju. Har dessverre ingen link. Om dette var pga hans ferdigheter på basstrommene eller fordi det skulle høres kulere ut ble det ikke nevnt noe særlig om, men At ting er annerledes i siste mix er jo ikke uvanlig. Uansett, de slipper jo ikke unna, det skal jo spilles live også

dette burde vel dog diskuteres i annen tråd...

Lars Ulrich leverer ujevnt på konserter, det sier jeg meg enig i. Noen ganger spiller han forferdelig, andre ganger spiller han ganske så bra. Metallica er fantastisk live nå, men Ulrichen var nok mer sprek på trommene på 90 tallet. Live shit som nevnt tidligere er jo et godt eksempel på det. Der ligger han på et greit nivå faktisk.

På Big 4 konserten må han nok se seg grundig slått av Dave Lombardo fra Slayer.

Og mustaine? Denne mannen burde holde seg i studio, for han synger som ei skutt kråke parra med en gris til tider...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg mener er at den er "speedet" opp et hakk for å få det til å låte best, og jeg mener å huske at Lars nevner dette på et intervju. Har dessverre ingen link. Om dette var pga hans ferdigheter på basstrommene eller fordi det skulle høres kulere ut ble det ikke nevnt noe særlig om, men At ting er annerledes i siste mix er jo ikke uvanlig. Uansett, de slipper jo ikke unna, det skal jo spilles live også

dette burde vel dog diskuteres i annen tråd...
    Hehe, ja en annen tråd kan jeg vel være enig i.
    Men må bare føye til at man kan jo forandre så mye man ønsker med lydbildet i mixen. Men det går vel mest på volum og eq, ikke hastighet. Man velger seg jo et tempo som sangen skal gå i og må nesten følge det til slutt. Forandrer man tempo forringer det vel lyden en del hvis man skal beholde samme pitch. Setter man opp tempoet på noe vil det vel i utgangspunktet bli lysere samtidig, uten at jeg er utlært på det der akkurat. Har bare aldri hørt om noen som har forandret tempo på noe som er ferdig innspilt.

Min hjemmekino

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan det være meg som har misforstått.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er mulig og jeg skal ikke snakke drit om Metallica for jeg er fan selv, men synes han Ulrichen blir litt slappere med årene. Savner et nytt og bra album av dem, Death Majestic har jeg hørt på engang og det er pga lyden er helt elendig. Jeg sverger til Ride the lightning, Master of puppets og justice for all, da vi hadde god gammal thrash utgave av Metallica.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke sååå dyrt da Masse deilig Naim-snacks på Audiogon.com. Naim er verdt HVER en krone. Trust me

JC1 er jo ikke akkurat billig det heller:-D

For "mye" watt gjør ingenting. Heller det enn for lite. Jeg hadde Oberon på mine en god stund. 500 watt i 4 Ohm, funka fett det, så det trenger du ikke bekymre deg for. Finnes sikkert mye som matcher med Helicon som ikke trenger å koste allverden. Det som ihvertfall er helt sikkert er at de må parres med noe som har nok krefter.
    Hehe, du sier noe men pr dags dato er det ikke mulig med noe innkjøp så mine PS NC får stå litt til men alltid fristende og prøve noe nytt. Det er vel heller penger det står på i dette tilfellet, om jeg vant den flotte summen som gikk i Lotto her om dagen hadde saken vært annerledes.

Matchig og kraft = The real thing.

Side 41 av 51 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •