Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :) - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 51 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1019
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Ja Raymond. Hvordan er det med Helicon i hus. Er det opp til forventningene? Virket som at kona var fornøyd da

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ja Raymond. Hvordan er det med Helicon i hus. Er det opp til forventningene? Virket som at kona var fornøyd da
    Dem speller som bare pokker så jeg er strålende fornøyd jeg, dama elsker dem så det er ikke noe problem. Det er flott med damer som liker at mannen har en hobby.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dem speller som bare pokker så jeg er strålende fornøyd jeg, dama elsker dem så det er ikke noe problem. Det er flott med damer som liker at mannen har en hobby.
    Det er ikke noe som er bedre enn det. Godt du er fornøyd. En super høyttaler, Dalis absolutt fineste finish og farge.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noe som er bedre enn det. Godt du er fornøyd. En super høyttaler, Dalis absolutt fineste finish og farge.
    Finish og farge har jeg forelsket meg i siden jeg så H300 i dagslys for første gang, Cherry er fin den også men denne har det lille ekstra så du får komme med Axel og høre på så kan jeg lage pizza til dere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått rota meg til å kjøpe den siste BD til PT enda, er litt treg på bildedelen men Anathema platen har jeg og den har jeg allerede spillt på høytalerne. Faktisk den første platen som fikk peise ut lyden på H400, jeg har ikke en til Steven Wilson heller for jeg synes plata var kjedelig. Den falt meg ikke inn så derfor holder jeg meg til PT og det som trøkker litt, avsporing sier du ? Her er det plass for alt så jeg skjønner ikke helt det med Topic hele tiden, jeg er musikkelsker så her er det bare å folde seg fritt. Alle tips er like godt verdt.
    Hehe. Kjøp det inn når du har tid. All ære til Anathema, det er nydelig musikk. Hørt Petter Carlsen? Han er "adoptert" av Anathema nå, er med de på turne og greier. Deilig, melankolsk musikk.
    Det er godt å høre. Har du forresten kjøpt inn Recordings ennå?

Og noen tips siden du liker PT: Nosound, Engineers, Lunatic Soul, Riverside og The Pineapple Thief. Ganske så annerledes, men alllikevel noe likhet. Ligger ute på Spotify. no-man og Blackfield hører du jo på allerede.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Hehe. Kjøp det inn når du har tid. All ære til Anathema, det er nydelig musikk. Hørt Petter Carlsen? Han er "adoptert" av Anathema nå, er med de på turne og greier. Deilig, melankolsk musikk.
    Det er godt å høre. Har du forresten kjøpt inn Recordings ennå?

Og noen tips siden du liker PT: Nosound, Engineers, Lunatic Soul, Riverside og The Pineapple Thief. Ganske så annerledes, men alllikevel noe likhet. Ligger ute på Spotify. no-man og Blackfield hører du jo på allerede.
    Jeg får ta det med i neste shopperunde rett og slett, er så mange plater og slik man har lyst på. Når man står i platesjappa er det plutselig ingen av en rar grunn, veldig snodig men det blir flere småkjøp i året så cdon har tjent mange tusen på meg for å si det sånn.

No-man og Blackfield er helt konge, synd det ikke har kommet flere BF utgivelser for jeg synes det var et et spennende prosjekt. Da får jeg en hel masse å sjekke ut da, men moro med nye tips så det setter jeg stor pris på.

Har du fått med deg denne?

Denne sparker ræv!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finish og farge har jeg forelsket meg i siden jeg så H300 i dagslys for første gang, Cherry er fin den også men denne har det lille ekstra så du får komme med Axel og høre på så kan jeg lage pizza til dere.
    Liker ikke cherry fargen så godt, men den du har er superflott. Vi får ta turen om ikke lenge. Du må gjerne ta deg en tur til meg også, nå som ting nesten er 100%

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker ikke cherry fargen så godt, men den du har er superflott. Vi får ta turen om ikke lenge. Du må gjerne ta deg en tur til meg også, nå som ting nesten er 100%
    Du får komme med en invitasjon så kan vi kalkulere litt på dagene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ta det med i neste shopperunde rett og slett, er så mange plater og slik man har lyst på. Når man står i platesjappa er det plutselig ingen av en rar grunn, veldig snodig men det blir flere småkjøp i året så cdon har tjent mange tusen på meg for å si det sånn.

No-man og Blackfield er helt konge, synd det ikke har kommet flere BF utgivelser for jeg synes det var et et spennende prosjekt. Da får jeg en hel masse å sjekke ut da, men moro med nye tips så det setter jeg stor pris på.

Denne sparker ræv!
    Tro meg, jeg er med på den karusellen selv. Her oppe i Trondheim er det veldig enkelt å ta seg en tur innom Platekompaniet kun for å se, men det er søren meg ikke lett å gå ut igjen uten å iallefall kjøpe med seg en CD. I tillegg er jo internett veldig enkelt, burningshed.com har iallefall tjent gode penger på meg.

Da kan jeg avlevere en gledelig nyhet: Geffen og Wilson er i gang med Blackfield III! Er spent på denne, synes I var bedre enn II, men siste var søren meg ikke dårlig den heller. I tillegg driver Wilson med innspilling av sitt andre soloalbum, noe som jeg gleder meg enormt til! Og det aller beste til sist: Wilson og Åkerfeldts skive er godt i gang, og kommer vel forhåpentligvis ut i løpet av tjue-elleve! Storm Corrosion er arbeidstittelen på skiva, og ser ikke bort fra at det blir endelig tittel på skiva heller.

Sistnevnte har jeg dessverre ikke fått med meg, her går det faktisk i DVD-spiller og HD-klar TV ennå. Og jeg lytter generelt veldig lite til Metallica, selv om jeg har en 5-6 skiver av de liggende.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Tro meg, jeg er med på den karusellen selv. Her oppe i Trondheim er det veldig enkelt å ta seg en tur innom Platekompaniet kun for å se, men det er søren meg ikke lett å gå ut igjen uten å iallefall kjøpe med seg en CD. I tillegg er jo internett veldig enkelt, burningshed.com har iallefall tjent gode penger på meg.

Da kan jeg avlevere en gledelig nyhet: Geffen og Wilson er i gang med Blackfield III! Er spent på denne, synes I var bedre enn II, men siste var søren meg ikke dårlig den heller. I tillegg driver Wilson med innspilling av sitt andre soloalbum, noe som jeg gleder meg enormt til! Og det aller beste til sist: Wilson og Åkerfeldts skive er godt i gang, og kommer vel forhåpentligvis ut i løpet av tjue-elleve! Storm Corrosion er arbeidstittelen på skiva, og ser ikke bort fra at det blir endelig tittel på skiva heller.

Sistnevnte har jeg dessverre ikke fått med meg, her går det faktisk i DVD-spiller og HD-klar TV ennå. Og jeg lytter generelt veldig lite til Metallica, selv om jeg har en 5-6 skiver av de liggende.
    Blackfield III ? Da skal den bestilles fort som pokker den er mulig å få kloa i, dette er jo en gledelig nyhet for meg som liker dette bandet veldig godt. Da er det bare å bestille opp så fort disse er tilgjengelige, har hørt Petter Carlsen's plate også men den ble litt tam for meg desverre. Han har god stemme og alt det der, men den funka ikke her i heimen desverre. Wilson og Åkerfeldt blir nok en bra kombo vil jeg tro, Mr Wilson sover ikke for å si det sånn.

Jeg synes det er for få her inne som diskuterer musikk, synes det må bli flere av de også. Kan jo ikke sitte med anlegg til flere hundre lapper uten å diskutere musikken som blir spillt på dem.

Man får denne Bluray saken på dvd også så det er håp for alle, har du kjøpt deg den til Opeth live at royal albert hall? Jeg har bare kikka på et par klipp og den ser god ut, det er gutta som går litt lengre enn det er lov til å gå. Platene blir bare bedre og bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blackfield III ? Da skal den bestilles fort som pokker den er mulig å få kloa i, dette er jo en gledelig nyhet for meg som liker dette bandet veldig godt. Da er det bare å bestille opp så fort disse er tilgjengelige, har hørt Petter Carlsen's plate også men den ble litt tam for meg desverre. Han har god stemme og alt det der, men den funka ikke her i heimen desverre. Wilson og Åkerfeldt blir nok en bra kombo vil jeg tro, Mr Wilson sover ikke for å si det sånn.

Jeg synes det er for få her inne som diskuterer musikk, synes det må bli flere av de også. Kan jo ikke sitte med anlegg til flere hundre lapper uten å diskutere musikken som blir spillt på dem.

Man får denne Bluray saken på dvd også så det er håp for alle, har du kjøpt deg den til Opeth live at royal albert hall? Jeg har bare kikka på et par klipp og den ser god ut, det er gutta som går litt lengre enn det er lov til å gå. Platene blir bare bedre og bedre.
    Hehe, jeg kommer til å sitte pal dagene før BFIII kommer ut. Bestiller alltid tidlig, som oftest får du med noe ekstra derfra da. Som f.eks. Insurgentes-DVD'n, der de som bestilte før en viss dato fikk med en CD med ei låt på, faktisk en SW-låt som senere ble brukt på Blackfield, nemlig Vapour Trail Lullaby.

Hehe, sånn kan det gå. Jeg falt pladask for musikken, men jeg merker at jeg de siste åra har blitt litt mer åpen for annen musikk. Nå om dagene sitter jeg og koser meg med Mari Boine og Grand Archives, som jeg fant billig på på PK.

Det spørs om jeg iallefall må se litt på den da. Planene fremover er skiver fra Nosound, vinyl av PT og innkjøp av en platespiller. Men musikk-DVD'r er alltid digg, så ser ikke bort fra at den finner veien inn hit en dag.
    RAH-DVD'n til Opeth ble tidlig bestilt, faktisk fikk jeg den fra USA til $30 inkludert frakt. Jeg og en studiekamerat som omtrent er like PT/Opeth-gale, satte av en lørdagskveld til musikk, øl og pizza. Den kvelden gikk fort, vi så gjennom både Opeth-, SW- og PT-DVD. Opeth-konserten er rå, på min versjon var det to DVD'r med konsert og dokumentar, og 3 CD'r med hele konserten.

Musikken er vel det viktigste oppi alt detta. Men jeg merker selv hvor moro det er å ha denna hobbyen, selv om det koster kronasjer. Jeg driver selv og vurderer bytte av høyttalere for tiden, da mine rett og slett er for store. Og da er det en liten mulighet for at lillebroren til dine høyttalere blir arvtakeren.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan opplever du Helicon vs mentor?

Min mening om saken er at Mentor nok rocker et par klasser høyere, men at det kan bli litt i overkant med bass og "morrofaktorer". Helicon derimot, vannvittig bra og alt er av passe mengde, dog vannvittig kresen på hva det puttes på av innspillinger, samt forstereri.

H400 er en perle av en høyttaler.. og jeg har jo så si kjøpt den vannrette utgaven av dem :P. hehe.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hvordan opplever du Helicon vs mentor?

Min mening om saken er at Mentor nok rocker et par klasser høyere, men at det kan bli litt i overkant med bass og "morrofaktorer". Helicon derimot, vannvittig bra og alt er av passe mengde, dog vannvittig kresen på hva det puttes på av innspillinger, samt forstereri.

H400 er en perle av en høyttaler.. og jeg har jo så si kjøpt den vannrette utgaven av dem :P. hehe.
    Jeg opplever Helicon som mye mer seriøs og gir passe dose med alt, mentor trøkket mer men med to 8 tommer så sier det sitt. Du har jo selve kongen h 800 så den må spille sjukt, som sagt er lydbildet mer åpent og herlig å høre på. Instrumenter kommer veldig godt frem og stemmer blir bare mer klare og tydelige. Selv om det er mindre trøkk så spiller alt mer ekte, mentoren er helt konge men dette er bare mye finere og raffinert lyd. Regner med at høyttalerne dine spiller helt topp på a21 også. Hadde vært rått og hørt dali sin elektronikk på dem. Dem har noe fint på lytterommet på fabrikken der nede til sånn bruk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound A21 ble noe helt anna enn Dynamic Precision på dem ja . Men også AudioQuest kabling kan anbefales til oppsett med Helicon, stor forskjell ifra mine andre SILK mk2 kabler!

H800 er store ja, men hadde ikke sagt nei til H400, lettere å få til å spille i "normale" rom syns jeg.. Men rosinen hos meg er jo Lyngdorf DPA-1 som rydder opp en hel del!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne sparker ræv!
    Jeg var på denne turnèen og fikk med meg alle banda i Praha. Det var en knallkonsert og Megadeth må ha gjort en av tidenes bedre live-giger. Jeg er i utgangspunktet vesentlig mer Metallica-fan enn jeg er Megadeth, men dæven for en spilling. Kunne nesten ikke sette fingeren på noe som ikke var top notch.

Metallica derimot var rett og slett nesten litt flaut å se på. De startet med Creeping Death og Ulrich prøvde seg på et lite triks i stedet for den vanlige rulla han har inn i hovedriffet etter intro'en. Det ramla nesten fra hverandre bare pga det. Fortsatte med noe av det mest utighte jeg har hørt i hele mitt liv. Jeg har sett Metallica en haug av ganger, men Ulrich blir bare dårligere og dårligere. Basstrommene hans var høyt mixa, noe den stakkars mannen på ingen måte er i stand til å levere med. Hørte hvert slag og alle de tusenvis av slaga som skulle vært der, men som uteble.. hehe. Noe dobbel basstrommemann er han i hvert fall ikke. Hadde han bare giddi å øvd litt så kanskje...

Men dette ble plutselig et veldig negativt innlegg på noe som i utgangspunktet skulle være positivt

Knall konsert, alle spilte som juling, men Metallica passer, for min del, best på plate.. hehe. Live shit er knall forresten, det var jo på tida før han glemte hvordan han spiller trommer. Litt mer tak i Hetfield på den tida og 8)
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vebbis
    Jeg var på denne turnèen og fikk med meg alle banda i Praha. Det var en knallkonsert og Megadeth må ha gjort en av tidenes bedre live-giger. Jeg er i utgangspunktet vesentlig mer Metallica-fan enn jeg er Megadeth, men dæven for en spilling. Kunne nesten ikke sette fingeren på noe som ikke var top notch.

Metallica derimot var rett og slett nesten litt flaut å se på. De startet med Creeping Death og Ulrich prøvde seg på et lite triks i stedet for den vanlige rulla han har inn i hovedriffet etter intro'en. Det ramla nesten fra hverandre bare pga det. Fortsatte med noe av det mest utighte jeg har hørt i hele mitt liv. Jeg har sett Metallica en haug av ganger, men Ulrich blir bare dårligere og dårligere. Basstrommene hans var høyt mixa, noe den stakkars mannen på ingen måte er i stand til å levere med. Hørte hvert slag og alle de tusenvis av slaga som skulle vært der, men som uteble.. hehe. Noe dobbel basstrommemann er han i hvert fall ikke. Hadde han bare giddi å øvd litt så kanskje...

Men dette ble plutselig et veldig negativt innlegg på noe som i utgangspunktet skulle være positivt

Knall konsert, alle spilte som juling, men Metallica passer, for min del, best på plate.. hehe. Live shit er knall forresten, det var jo på tida før han glemte hvordan han spiller trommer. Litt mer tak i Hetfield på den tida og 8)

Kjøpte denne Big Four Blu-rayen da den kom ut og jeg synes den er generelt bra! Megadeth synes jeg spiller bra forutenom stemmen til Mustaine. Har ikke egentlig hørt så mye live fra de tidligere, men jeg må si at Mustaine synger på grensen til horribelt, IMHO! Synes generelt han synger kult på platene og sånn, men ikke nå. Forrøvrig enig i hva du sier om Ulrich, tapt seg stort i forhold til før ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Kjøpte denne Big Four Blu-rayen da den kom ut og jeg synes den er generelt bra! Megadeth synes jeg spiller bra forutenom stemmen til Mustaine. Har ikke egentlig hørt så mye live fra de tidligere, men jeg må si at Mustaine synger på grensen til horribelt, IMHO! Synes generelt han synger kult på platene og sånn, men ikke nå. Forrøvrig enig i hva du sier om Ulrich, tapt seg stort i forhold til før ja!
    Joda, jeg er helt enig i at Mustaine synger som ei kråke. Men på liveopptredener pleier jeg å skille litt hva jeg helt personlig mener om musikerne og hvor nærme de er å utføre det de skal i forhold til et album. Mustaine høres i hvert fall ut som ei kråke både på album og live. Og han synger reintog spiller gitar og synger bedre enn de fleste som skal gjøre de to tinga samtidig. Mulig han høres enda mer kråkete ut live enn på album til og med 8)

Ulrich derimot spiller ikke det han skal. På ingen måte faktisk. Hadde han valgt enklere utveier, men spilt tight (som en trommis burde ha som første prioritet), pga manglende evner hadde det vært noe jeg mye mer kunne levd med enn at han prøver på masse halvfancy saker han på ingen måte klarer å lande. Metallica er topp 2 på favorittband-lista mi, men det er ikke pga Ulrich, det er til tross for Ulrich. Men det skal også sies at jeg synes trommespillinga hans er både variert, interessant og tight på album.

Men tror jeg må få kjøpt meg denna konserten selv, uansett alltid morsomt å se live-opptak.

Hvordan er lydkvaliteten på denne utgivelsen?
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Desverre forlot Fish etter fire album, men dette debutalbumet er høyt oppe på lista. Nok et tekst og musikkalbum musthave og traumene til Fish er ikke mye gode.

Klarte aldri overgangen til Hogarth så jeg stanset på de fire første. Nå kan jeg jo høre Pete Trewavas i lag med Portnoy i Transatlantic så noe får man jo med seg fra Marillion.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er dette verdt investeringen da? Rust In Peace Live [Blu-ray]: Amazon.co.uk: Megadeth: DVD

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg er helt enig i at Mustaine synger som ei kråke. Men på liveopptredener pleier jeg å skille litt hva jeg helt personlig mener om musikerne og hvor nærme de er å utføre det de skal i forhold til et album. Mustaine høres i hvert fall ut som ei kråke både på album og live. Og han synger reintog spiller gitar og synger bedre enn de fleste som skal gjøre de to tinga samtidig. Mulig han høres enda mer kråkete ut live enn på album til og med 8)
    At han synger som en kråke er kult synes jeg, men på denne konserten gjør han etter min mening ikke det, er ikke helt sikker på hva jeg skal kalle det, men likte det ikke i det hele tatt. Vel og merke er synger han ikke så dårlig hele tiden, tror det er enkelte ganger hvor han prøver å synge lyst...

Men tror jeg må få kjøpt meg denna konserten selv, uansett alltid morsomt å se live-opptak.

Hvordan er lydkvaliteten på denne utgivelsen?

Mener å huske at den var bra, det er ikke alltid jeg legger merke til sånt :P. DTS-HD Master Audio, ihvertfall

Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Er dette verdt investeringen da? Rust In Peace Live [Blu-ray]: Amazon.co.uk: Megadeth: DVD
    Kan høre den her:Rust In Peace Live - Megadeth - Spotify

Side 40 av 51 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •