Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :) - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 51 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1019
    Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvis du ikke har denne så er dette et løp og kjøp. Pain Of Salvation
    er et av de beste progressive bandene og med Pain Of Salvation
    12:05 går de akustisk live. God lyd og fantastiske harmonier. Denne skulle passe ypperlig på dine HT.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Køen er relativt kort så det er ikke lang ventetid så du er en av dem første, ikke noe problem så det er bare å vente til disse høytalerne får sin tid. Jeg synes at elnikken funker bra her jeg, hadde vært moro å prøvd noe annet også men det blir nok ikke billig så jeg får ha det på tenk.
    okay hehe, det er bra, aldri hørt de før :P neste gang jeg skal bytte høyt så skal 400 ses på hvertfall

ja det er det som er med såpass dyre høyttalere, det baller på seg hehe men det er morro da går jo ann og låne noe så du får testa litt og sånt da men tviler ikke på at det funker bra nå også!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Kristiansen

12:05 går de akustisk live. God lyd og fantastiske harmonier. Denne skulle passe ypperlig på dine HT.
    Har hørt navnet på dette bandet men aldri noen låter, skal ta en titt på dette for det er alltid spennende med noe nytt i arkivet. Får sjekke ut noe på Spotify til å begynne med så jeg blir litt kjent med dette. Takker så mye for tips.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hørt navnet på dette bandet men aldri noen låter, skal ta en titt på dette for det er alltid spennende med noe nytt i arkivet. Får sjekke ut noe på Spotify til å begynne med så jeg blir litt kjent med dette. Takker så mye for tips.

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med noen sinnsyke flotte HT :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    Gratulerer med noen sinnsyke flotte HT :-D
    Tusen takk skal du ha Jarand, har vært mange hyggelige innlegg her i det siste så jeg sier nok engang hjertelig takk for all oppmerksomheten folkens. Dere har vært helt enestående.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen skive som du bør spille gjennom på dine HT er Porcupine Tree - Fear Of A Blank Planet. Wilson er genial i å produsere samtidig som dette er av de flinkeste i progressiv klassen. Siden Portnoy har forlatt DT så er det greit å ha noen progressive som fortsatt holder koken(det er jo mulig at du har dette fra før).

Bare advarer mot at dette er sterkt vanedannende musikk. Du ender for opp med 20 album.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen skive som du bør spille gjennom på dine HT er Porcupine Tree - Fear Of A Blank Planet. Wilson er genial i å produsere samtidig som dette er av de flinkeste i progressiv klassen. Siden Portnoy har forlatt DT så er det greit å ha noen progressive som fortsatt holder koken(det er jo mulig at du har dette fra før).

Bare advarer mot at dette er sterkt vanedannende musikk. Du ender for opp med 20 album.

Det kan jeg skrive under på!.

PT er det beste prog.rock bandet, og Roger Waters har fått smakebit allerde.

Men Pain of salvation har ikke jeg hørt, er det like bra som PT på lyd, og musikkteknisk?

A.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Det kan jeg skrive under på!.

PT er det beste prog.rock bandet, og Roger Waters har fått smakebit allerde.

Men Pain of salvation har ikke jeg hørt, er det like bra som PT på lyd, og musikkteknisk?

A.
    POS er noe helt for seg selv. De har en spennvidde og en evne til å lage musikk som griper en og holder fast. Det er helt umulig å sammenligne bandene det er bare å lytte. Start med Remedy Lane, deretter Scarsick og så 12:5 som er en akustisk live. Harmoniene i vokalen på denne live skiva er en sann fornøyelse. Skikkelig artig med god vokal noe som jeg synes mange av de progressive bandene mangler litt av. POS har tekster som kan drive en til vanvidd så ha de fremme når dere lytter, de er halve morroa. Her er forøvrig alle tekstene til 12:5

Sverige har tre store med Opeth, Pain Of Salvation og Katetonia.

De artige med mange progband i dag er at de startet opp som "metal" band med grovling og det hele for deretter gå mere og mere over på den progressive linjen.

Mye av det de lager holder like høyt nivå som DT, Opeth, PT, Rush, Type O Negative

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denne platen har jeg faktisk i samlingen med 3 andre at PT plater, bra musikk synes jeg men jeg har veldig sans for sideprosjektene til Wilson som Blackfield og No-man. Dette er knakende god musikk som er verdt å sjekke ut, sjekka forresten anlegget i går med Mark Knopfler Shangri La og det var sjukt bra lyd på den platen.

Vil også anbefale PT Arriving somewhere dvden, Trains er en av de beste låtene der synes jeg. Er så bra når Wilson ryker strengen, boooing sier det så får han ny gitar og spiller seg inn som en helt. Gavin Harrison speller opp denne låten så bra, det er en fryd og høre på rett og slett.

Har et tips om man liker blues/rock og en lett blanding, da vil jeg anbefale platen Black Country Communision. Sykt bra rock n roll men lyden er kanskje ikke det beste men musikken er helt på topp.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere igjen med fantastisk flotte høytalere.

Jeg forstår man ikke vil si så mye i innspillingsfase av slike høytalere(innspillingstid). Men man gjør jo seg kjapt opp en mening uansett. Du syns garantert lyden er blitt mer rafinert. Men, savner du noe bass? Jeg har jo Mentor 6(tidligere Consept 8 med 8" bass). Jeg må si at 6" gjør mye mer ut av seg enn man skulle tro. Jo bedre høytalere i utgangspunktet jo mer bass får man uansett " på elementene. Jeg innbiller meg at jeg både har bedre og mer bass enn tidligere.
    Hva syns du nå?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Gratulere igjen med fantastisk flotte høytalere.

Jeg forstår man ikke vil si så mye i innspillingsfase av slike høytalere(innspillingstid). Men man gjør jo seg kjapt opp en mening uansett. Du syns garantert lyden er blitt mer rafinert. Men, savner du noe bass? Jeg har jo Mentor 6(tidligere Consept 8 med 8" bass). Jeg må si at 6" gjør mye mer ut av seg enn man skulle tro. Jo bedre høytalere i utgangspunktet jo mer bass får man uansett " på elementene. Jeg innbiller meg at jeg både har bedre og mer bass enn tidligere.
    Hva syns du nå?
    Hei Tor

Jeg spiller og jeg spiller og det jeg merker er at lydbildet er mer ekte og åpent, artistene står mer foran deg og ikke gjemt bak et teppe. Bassen er fast og brilliant så den er ikke noe å si på, selvfølgelig mer moro med 8" ere men jeg får aldri utnyttet potensialet i slike høytalere. Jeg hadde Ikon 7 før så jeg visste på en måte hvilke basstype jeg fikk, har sett for meg at dette er noe jeg kan leve fint med. Det blir en kjapp demo her før eller seinere så kan folk gjøre seg opp en mening også, selv tror jeg disse har masse å gi så her er det bare å mate på med gomusikken.

Lyden er drit bra så jeg er veldig fornøyd med dette kjøpet, men disse har en tendens til å vise sitt sanne jeg på litt mer rolig musikk. Moro å se utviklingen i lydbildet fremover, regner med alt sitter mye bedre når dem er ferdig innspilt. Dem har en fin størrelse som passer stuen her bedre, de blir ikke så massive som dem andre jeg hadde selvom dem var knallfine de og.

Alt i alt så er det lyd i toppklasse og jeg kan ikke ønske meg mere, Mark Knopfler spiller helt fantastisk på denne høytalern så det kan jeg skrive under på.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tor

Jeg spiller og jeg spiller og det jeg merker er at lydbildet er mer ekte og åpent, artistene står mer foran deg og ikke gjemt bak et teppe. Bassen er fast og brilliant så den er ikke noe å si på, selvfølgelig mer moro med 8" ere men jeg får aldri utnyttet potensialet i slike høytalere. Jeg hadde Ikon 7 før så jeg visste på en måte hvilke basstype jeg fikk, har sett for meg at dette er noe jeg kan leve fint med. Det blir en kjapp demo her før eller seinere så kan folk gjøre seg opp en mening også, selv tror jeg disse har masse å gi så her er det bare å mate på med gomusikken.

Lyden er drit bra så jeg er veldig fornøyd med dette kjøpet, men disse har en tendens til å vise sitt sanne jeg på litt mer rolig musikk. Moro å se utviklingen i lydbildet fremover, regner med alt sitter mye bedre når dem er ferdig innspilt. Dem har en fin størrelse som passer stuen her bedre, de blir ikke så massive som dem andre jeg hadde selvom dem var knallfine de og.

Alt i alt så er det lyd i toppklasse og jeg kan ikke ønske meg mere, Mark Knopfler spiller helt fantastisk på denne høytalern så det kan jeg skrive under på.
    He, he..
    ja musikk smaken endrer seg litt med bedre utstyr, har nok vært der gitt. Plutselig blir bedre innspillingere viktigere. Uansett bra høytalere.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he..
    ja musikk smaken endrer seg litt med bedre utstyr, har nok vært der gitt. Plutselig blir bedre innspillingere viktigere. Uansett bra høytalere.
    Jeg har nok den samme musikksmaken tross nye høytalere, men det er moro å se hvor avslørende ting kan bli når det er noe som er mer påkostet. Har du hørt H400 før?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok den samme musikksmaken tross nye høytalere, men det er moro å se hvor avslørende ting kan bli når det er noe som er mer påkostet. Har du hørt H400 før?
    Helicon?
    Våger ikke. Den kan bli for dyrt...:twisted:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon?
    Våger ikke. Den kan bli for dyrt...:twisted:
    Tja, kan jo hende du får tak på noe brukt så prisen ikke blir helt sjokkerende, men det er moro med noe nytt og helt ukjent også. Jeg bare tok en sjans på denne for jeg har hørt så mye godt om den tidligere, har hørt H300 som er en knakende god høytaler og her får man bare mye mer av alt. Det blir jo ikke helt feil det heller.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kan jo hende du får tak på noe brukt så prisen ikke blir helt sjokkerende, men det er moro med noe nytt og helt ukjent også. Jeg bare tok en sjans på denne for jeg har hørt så mye godt om den tidligere, har hørt H300 som er en knakende god høytaler og her får man bare mye mer av alt. Det blir jo ikke helt feil det heller.
    Det virker som du koser deg med lyden nå, og det lover altids godt.
    Jeg koser meg faktitisk fremdeles med mine mentor 6 ennå jeg....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh, Porcupine Tree nevnes! Siste live-DVD', Anestethize, må jo også testes. Og når band som Opeth, Katatonia og PT nevnes, kommer man ikke unna Anathema, og særlig sisteskiva, We're Here Because We're Here. Til slutt må du absolutt kjøre på med Insurgentes-DVD'n til SW, som egentlig er en dokumentar, men som også har noen låter som ikke kom med på Insurgentes-skiva, pluss en Bass Communion-konsert. Velvel, beklager avsporingen, Waters.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tugron
    Oh, Porcupine Tree nevnes! Siste live-DVD', Anestethize, må jo også testes. Og når band som Opeth, Katatonia og PT nevnes, kommer man ikke unna Anathema, og særlig sisteskiva, We're Here Because We're Here. Til slutt må du absolutt kjøre på med Insurgentes-DVD'n til SW, som egentlig er en dokumentar, men som også har noen låter som ikke kom med på Insurgentes-skiva, pluss en Bass Communion-konsert. Velvel, beklager avsporingen, Waters.
    Jeg har ikke fått rota meg til å kjøpe den siste BD til PT enda, er litt treg på bildedelen men Anathema platen har jeg og den har jeg allerede spillt på høytalerne. Faktisk den første platen som fikk peise ut lyden på H400, jeg har ikke en til Steven Wilson heller for jeg synes plata var kjedelig. Den falt meg ikke inn så derfor holder jeg meg til PT og det som trøkker litt, avsporing sier du ? Her er det plass for alt så jeg skjønner ikke helt det med Topic hele tiden, jeg er musikkelsker så her er det bare å folde seg fritt. Alle tips er like godt verdt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som du koser deg med lyden nå, og det lover altids godt.
    Jeg koser meg faktitisk fremdeles med mine mentor 6 ennå jeg....
    Jeg skal ikke klage for å si det sånn så det spilles masse plater igjen, for her skal det spilles inn asap så det blir noen plater om dagen for å si det sånn. Er det ikke sånn det er når man får noe nytt i hus da.

Side 39 av 51 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •