Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 51 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1019
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du er omtenksom du, nesten like omtenksom som meg som forsøkte å se om det var mulig å lære bort et triks. Det var ikke vondt ment, selv om det kan oppfattes sånn.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg anbefaler absolutt å ta noen gitartimer før du setter i gang. Det er ikke så dyrt som mange tror heller, da det er mange musikkstudenter og slikt som trenger kronene og pedagogisk erfaring for studiene.
    Jeg får lokalisere noen folk så får jeg se hva jeg skal gjøre, vil virkelig lære meg og spille så dette virker moro og show var det i hvertfall å få utstyret i hus. Kjenner noen som spiller så dem får guide meg på rett spor, dette virker som dette blir mye øving fremover.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øving gjør mester ja, har selv fire elever - og det er ikke vanskelig å se\høre hvem av dem som øver mye.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er omtenksom du, nesten like omtenksom som meg som forsøkte å se om det var mulig å lære bort et triks. Det var ikke vondt ment, selv om det kan oppfattes sånn.
    Haha, jeg pleier å brukte photobucket til å legge opp bilder i denne tråden, så jeg synes det funker greit med slike linker. Du er jo sånn langhåra dude og regner med du speller litt selv? Jeg skal gå til innkjøp av bøker og tuner i første omgang, så dette blir nok moro når jeg kommer i gang med dette her altså. Det er så mye å sette seg inn i, vet ikke om det er noen som gir ut leksjoner i her i byen. Jeg får kontakte noen bekjente fremover og se åssen det går.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Øving gjør mester ja, har selv fire elever - og det er ikke vanskelig å se\høre hvem av dem som øver mye.
    En kamerat av meg spiller litt på en Telecaster og det funker bra, har vel spillt et års tid nå vel og han begynner å få litt teknikk. Det er jo bra å se at folk som aldri har tatt i en gitar vil gjøre det bare bedre og bedre. Du bruker ikke sånne opplæringsdvd greier og sånn eller? Det virker ikke som det er det beste å lære fra, liker det litt sånn at folk kan stå der og forklare og ellers har jeg prøvd strengene i dag og synes det er en god gitar. Dette er kjempe fint og jeg angrer ikke dette kjøpet, alltid hatt stor int av musikk men aldri tatt steget for å lære men jeg skal kjøre på fremover og se hva jeg klarer over tid.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltids en Kommunal Kulturskole du kan henvende deg til, om de ikke har kapasitet (noe de aldri har) så kjenner de helt sikkert til andre som gir leksjoner.

Jeg har aldri spilt selv, men drevet en del i studio og med live lyd. Mange av vennene mine er musikere, så jeg snylter på de så godt det lar seg gjøre.
    Jeg har vel en over snittet god forståelse for musikk (skrytepave), noe man får av å drive aktivt med det. Det man kan sette langt mer pris på å lytte, dersom man har litt musikkteoretisk forståelse.

Jeg har store hender og rekker over tolv tangenter, så piano burde ha blitt banket inn i meg som liten. Nå har jeg bare blitt en klossete kar med store hender og platesamling

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var første hjelpemiddel bestillt:

Gitarakkorder deluxe » Bokklubben

Skal ut og se etter en Gitartuner i morra, så meg får stemt denne musikkskapern.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er alltids en Kommunal Kulturskole du kan henvende deg til, om de ikke har kapasitet (noe de aldri har) så kjenner de helt sikkert til andre som gir leksjoner.

Jeg har aldri spilt selv, men drevet en del i studio og med live lyd. Mange av vennene mine er musikere, så jeg snylter på de så godt det lar seg gjøre.
    Jeg har vel en over snittet god forståelse for musikk (skrytepave), noe man får av å drive aktivt med det. Det man kan sette langt mer pris på å lytte, dersom man har litt musikkteoretisk forståelse.

Jeg har store hender og rekker over tolv tangenter, så piano burde ha blitt banket inn i meg som liten. Nå har jeg bare blitt en klossete kar med store hender og platesamling
    Nå synes jeg du skryter ille her altså.

Det er bare bra det å ha kunnskaper og det skal ingen ta fra en mener jeg i hvertfall, så det bare noe som skal brukes så lenge man lever. Man kommer ikke langt uten kunnskaper, så du spiller piano med hele albuen på engang du altså. Da er det bare til å se på fingrene til Steve Vai da, skjønner åssen fordeler han har da mens hans spiller. Det er sykt hvor store hender han har, han er jo bare helt syk på denne gitaren da. Spiller som et uvær og drar toner som ingen har hørt maken til. Det er psyko spilling uten like.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    En kamerat av meg spiller litt på en Telecaster og det funker bra, har vel spillt et års tid nå vel og han begynner å få litt teknikk. Det er jo bra å se at folk som aldri har tatt i en gitar vil gjøre det bare bedre og bedre. Du bruker ikke sånne opplæringsdvd greier og sånn eller? Det virker ikke som det er det beste å lære fra, liker det litt sånn at folk kan stå der og forklare og ellers har jeg prøvd strengene i dag og synes det er en god gitar. Dette er kjempe fint og jeg angrer ikke dette kjøpet, alltid hatt stor int av musikk men aldri tatt steget for å lære men jeg skal kjøre på fremover og se hva jeg klarer over tid.

Teknikken min er enkel når det gjelder opplæring, finn en sang du liker. Tren på grep, på solo, bassoverganger osv, ja alt du kan bruke som passer inn i den sangen. Når du er mett - skift til en annen go' låt du liker - og begynn på nytt igjen.

Ikke noe dvd'er osv hos meg nei. Men en grei sangbok med besifring er ikke til å forrakte.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Teknikken min er enkel når det gjelder opplæring, finn en sang du liker. Tren på grep, på solo, bassoverganger osv, ja alt du kan bruke som passer inn i den sangen. Når du er mett - skift til en annen go' låt du liker - og begynn på nytt igjen.

Ikke noe dvd'er osv hos meg nei. Men en grei sangbok med besifring er ikke til å forrakte.
    Da får jeg begynne på pink floyd med engang da, er jo en god start med Wish you were her da. Den er ikke den helt umulige å lære seg, så jeg har en del grep å få med meg altså. Jeg får være min egen soloartist en stund fremover.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg begynne på pink floyd med engang da, er jo en god start med Wish you were her da. Den er ikke den helt umulige å lære seg, så jeg har en del grep å få med meg altså. Jeg får være min egen soloartist en stund fremover.

Har The Wall, med noter og besifring - den har gitt meg mange lange koselige kvelder.. Flott til både gitar og piano - enkle grep også..

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Eit tips kan være å laste ned dei 12 gratis videoene på denne siden. Der viser han deg basis kunnskapene for å spille guitar. Greier du alt han seier i dei 12 videoene er du komt langt, han har videoer for heile sanger men dem koster.

Ellers støtter eg at du finner ein enkel god sang som du kan, så kan du f.eks laste ned eit program som heiter power tab og gå til denne siden for å laste ned tabulatorer (instrukser på hvordan du skal spille). Husk å velg powertab filene, hvordan å lese tabulatur viser han deg i videoene.
    Vist du liker å bruke tabulatur så ville eg heller brukt guitar pro, men det koster..

Er veldig kjekt å ha ein venn som kan spille, for å høre på hva du gjør gale å rettleie deg. Meget viktig at du ikkje lærer deg uvaner og tar snarveier når du spiller, dei kan bli vanskeligt å fikse på seinere!

Denne fremgangsmåten fungerte fint for meg å broren min, guitarlærer var uaktuelt da eg spiller for det meste når eg er ute på båt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodehf
    Hei

Eit tips kan være å laste ned dei 12 gratis videoene på denne siden. Der viser han deg basis kunnskapene for å spille guitar. Greier du alt han seier i dei 12 videoene er du komt langt, han har videoer for heile sanger men dem koster.

Ellers støtter eg at du finner ein enkel god sang som du kan, så kan du f.eks laste ned eit program som heiter power tab og gå til denne siden for å laste ned tabulatorer (instrukser på hvordan du skal spille). Husk å velg powertab filene, hvordan å lese tabulatur viser han deg i videoene.
    Vist du liker å bruke tabulatur så ville eg heller brukt guitar pro, men det koster..

Er veldig kjekt å ha ein venn som kan spille, for å høre på hva du gjør gale å rettleie deg. Meget viktig at du ikkje lærer deg uvaner og tar snarveier når du spiller, dei kan bli vanskeligt å fikse på seinere!

Denne fremgangsmåten fungerte fint for meg å broren min, guitarlærer var uaktuelt da eg spiller for det meste når eg er ute på båt.
    Jeg har bestillt disse videoene du linka til her så skal jeg sjekke ut programmet i morra, så det blir nok litt å fikle med alt dette her altså. Dette er sykt masse å sette seg inn i, men jeg er klar for mye moro fremover og en god lyd håper jeg klarer å skape også.

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bilde av min trofaste gitar.
    En Fender Stratocaster Plus USA (produsertes ikke lenger)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fender er jo en av toppene på kransekaka da, kunne tenkt meg signaturmodellen til David Gilmour fra Pink Floyd. Den koster 34.000kr så det er litt for mye for meg i hvertfall, men det er jo lov å handle når lottopremiene kommer så vi får håpe den tid kommer fort. Det kunne vært godt med litt ekstra nå mens julen skriker sitt jag igjen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper på en ny gitar før jul jeg også..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drømmer om en Les Paul altså? Her blir det enten Ibanez (Steve Vai/Joe Satriani) utgave eller Fender Stratocoaster med tiden.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drømmer om en Les Paul altså? Her blir det enten Ibanez (Steve Vai/Joe Satriani) utgave eller Fender Stratocoaster med tiden.

Jepp, synes halsen på LP er utrolig god..

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

En slik en kanskje? Har sett den live ved en musikk forretning ved Tåsen i Oslo. Nice kan man si.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jubeleumsmodell som koster 30k, og det er skikkelig billig vet du. Er faktisk litt dyrt for meg i hvertfall men fin og rå er den uten tvil. Ganske mye kult man får kjøpt når penga er der altså, skikkelig sykt altså hvor fantasien strekkes i slike tilfeller.

Side 3 av 51 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •