Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :) - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 51 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1019
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om man skal dele et sted så må man trikse og mikse med delefilter osv, men her har vi bare koblet høytaler pr effekt. Det ble også brukt et ekstra sett med høytalerkabler til for å dele opp signalene. Lurer på hvordan i denne teorien man skal biampe ellers.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Mer strøm til høyttalerne, som kan ha en viss positiv effekt.

"Passive biamping (where two amplifiers are used in a bi-wiring connection) is, IMHO, a waste of money. Although there may be some moderate sonic benefits, they are not worth the expense of the extra amplifier."
    Ja det vet jeg, men jeg tenkte på forskjell i navn eller uttrykk på de forskjellige.
    Og her beskrives det jo at dette er biamping. Og det var mitt poeng.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Ok, så påstanden er at:

1 Doble kabler fra forsterker til høyttalere er biwire.
    2 Det samme fra 2 forsterkere til høyttalere også er biwire.
    3 Det samme som 2 men med aktiv deling er biamp.

Hva er forskjellen mellom 1 og 2?
    Da er vi vel enige?

1 biwire
    2 passiv biamp
    3 aktiv biamp

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å si at dette er biwiring er tull, uansett om man heter Rod Elliot eller ei! :evil:
    Bi-wire betyr veldig enkelt to kabler
    Bi- amp betyr like enkelt to forsterkere.
    Benytter man to forsterkere så biamper man, vanskeligere er det ikke.

Men det er riktig at det finnes flere måter å biampe på. Med aktiv deling er det jo tvingende nødvendig.
    Med passiv deling kan man enten la hver forsterker drive hver sin kanal (høyttaler) eller hvert sitt frekvensområde (diskant/bass).

Ofte er tanken enten å benytte to forskjellige forsterkere, som hver har sin største styrke innen hvert sitt frekvensområde. F.eks strømsterk transistorsak til bass, og rør til diskant.
    Eller så benytter man to identiske forsterkere som drar hver sin høyttaler og dermed slipper unna med halvparten av strømstyrken (hver seg) som basselementene krever.

Min erfaring er at sistnevnte (vertikal deling) har hatt størst positiv effekt på lyden.

Innfører man aktiv deling samtidig er det langt flere parametre som endres på en gang, og det er vanskelig å si hva (eller hvor mye) av endringene som skyldes innføringen av flere forsterkere.

At biwiring stort sett er bortkastet er jeg enig med Rod Elliot i.
    At (passiv) biamping er bortkastet er jeg ikke enig i.
    At aktiv deling er overlegent passiv KAN jeg være enig i. Men mange tror at alle høyttalere har elendige passive delefiltre, mens alle (uansett erfaring og kunnskaper) kan få til et bedre aktivt filter. DET er feil!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på leiten etter en ny erstatter for mine fjernkontroller og har tidligere hatt Logitech Harmony One som jeg solgte fort pga jeg synes den var pes å bruke. I dag så jeg en sak som gjør saken litt annerledes og en enkel modell ankommer markedet ganske snart, grunnen til at jeg ikke likte Harmony One er navigeringen inn og ut fra touchscreen, den nye Harmony 300 passer meg og mine krav perfekt. Det skal bli moro å få testa den ut og den har selvfølgelig internettbasert programmering.

Harmony® 300i Remote

Se litt selv og den har KUN knapper og INGEN skjerm, denne skal testes og til en latterlig pris 250kr så er det vinn eller forsvinn som gjelder.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Men vet du noe mere om den.
    Ser meget interessant ut for meg. Men ser på bildet ut som den kan konfigureres til 4 enheter.
    Og jeg har ikke mindre enn 7 enheter jeg vil ha inn på én fjernkontroll.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Men vet du noe mere om den.
    Ser meget interessant ut for meg. Men ser på bildet ut som den kan konfigureres til 4 enheter.
    Og jeg har ikke mindre enn 7 enheter jeg vil ha inn på én fjernkontroll.
    Det er nok bare 4 enheter som kan programeres desverre men for meg så holder det akkurat, men fant noe på Audiophile sine sider om denne fjernkontrollen i form av en pressemelding.

Harmony 300i - ny fjernkontroll fra Logitech

Da får du nesten kjøpe 2stk ellers må du gå for en Harmony One, 900 om du ønsker det lille ekstra tror jeg.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jo brukandes ut den, gi litt feedback når du får brukt den litt...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Så jo brukandes ut den, gi litt feedback når du får brukt den litt...
    Til prisen så er den latterlig, men har alltid savnet en kontroll som ser fin ut og har kun knapper. Denne skal kjøpes inn så fort den kommer i handel.

I følge Komplett så skal den være i handel den 16 Juli, dog en liten stund til men vi får se nærmere om datoen endrer seg.

Komplett.no - Logitech Harmony Remote 300i,

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Da får du nesten kjøpe 2stk.....
    Haha....
    Da forsvinner nesten litt av poenget med all-in-one fjernkontroll hvis man trenger flere av dem.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig kom meldingen at selve Roger Waters er tilbake på veien, denne gangen blir det en The Wall turne og dette er jo Roger's verk som de fleste vet. Han skal først ut på til uniten og Europa i 2011 så det blir skikkelig bra, håper virkelig at jeg får tak på billetter for dette kommer til å bli helt sykt.

Roger Waters :: The Wall Live :: Official Site

Kan legge ved linken fra Vg & Braindamage at nå snakker vi fact.

Her er datoene for «The Wall»-turnéen - VG Nett

Pink Floyd news :: Brain Damage - Roger Waters announces The Wall Live 2010 tour dates

De med respekt for seg selv og musikken burde ta turen og oppleve en av verdens største musikere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HÅ HÅ HÅ... me want.... Roger Waters (ikke han på avforum, men han mindre kjente ifra Pink Floyd) er og blir min favoritt. The wall er også et av mine favoritt PF album.... hååååå hååååååå (raffen).

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig kom meldingen at selve Roger Waters er tilbake på veien, denne gangen blir det en The Wall turne og dette er jo Roger's verk som de fleste vet. Han skal først ut på til uniten og Europa i 2011 så det blir skikkelig bra, håper virkelig at jeg får tak på billetter for dette kommer til å bli helt sykt.

Roger Waters :: The Wall Live :: Official Site

Kan legge ved linken fra Vg & Braindamage at nå snakker vi fact.

Her er datoene for «The Wall»-turnéen - VG Nett

Pink Floyd news :: Brain Damage - Roger Waters announces The Wall Live 2010 tour dates

De med respekt for seg selv og musikken burde ta turen og oppleve en av verdens største musikere.
    Dette skal jeg SÅÅÅ oppleve. Madison Square Garden i NY hadde virkelig gjort seg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    HÅ HÅ HÅ... me want.... Roger Waters (ikke han på avforum, men han mindre kjente ifra Pink Floyd) er og blir min favoritt. The wall er også et av mine favoritt PF album.... hååååå hååååååå (raffen).
    Han på Avforum er bare en wannab så han er ikke noe å se på, men selve "kongen" derimot har jeg ikke noe å si mot. The Wall er kongealbum, håper virkelig tidene blir publisert asap for europa. YEZZ!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Dette skal jeg SÅÅÅ oppleve. Madison Square Garden i NY hadde virkelig gjort seg.
    Det blir nok en event som man ikke kan gå glipp av, dette er så stort at Metallica kan bare legge seg å sove.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir helt syyykt. Får håpe de kommer seg til Europa snarest, men kanskje det blir en tur til USA

Rogers (uekte), Metallica skal foresten konkurere mot The Wall scenen neste år. Ikke at jeg tror de greier det, men vi får se hva de greier å diske opp. U2 var farlig nærme med 360 turneen. 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Det blir helt syyykt. Får håpe de kommer seg til Europa snarest, men kanskje det blir en tur til USA

Rogers (uekte), Metallica skal foresten konkurere mot The Wall scenen neste år. Ikke at jeg tror de greier det, men vi får se hva de greier å diske opp. U2 var farlig nærme med 360 turneen. 8)
    Hadde vært moro å oppleve de på en skikkelig stage for en gangs skyld, amerikanerne kan det med å ha svære saker og ikke minst store opplevelser. Dette kommer nok til å bli årets høydare så her er det bare å få tak på billetter fortere enn svint, kan ikke gå glipp av dette altså og da føler jeg virkelig verden faller om ikke det skjer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Wall turne og dette er jo Roger's verk som de fleste vet.
    Nesten, ikke helt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Konkurrere? Hæ? Hva slags konkurranse er dette? Det høres tøvete og feil ut, men man vet jo aldri i disse konkurranse/kjole/danse/stem ut/grand prix/pop/mote/se&hør/alt annet enn musikken-tider.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden konkurere var tydeligvis det mest forferdelige og idiotiske ordet jeg noengang kunne brukt, så får jeg forklare meg

Metallica skal neste år ut på en gigant turne. Der skal de ha en scene som er på størrelse med og inspirert av The Wall scenen.

Side 27 av 51 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •