Roger Waters - Apple iMac i hus, Mac fans her? :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 51 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1019
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er lenge siden det har skjedd no her inne, er kun no små utskiftninger og sånn da. Men i morgen blir det noe helt spesielt, da skal jeg faktisk ha min første gitar. Jeg har aldri spillt før men nå er det ikke bare med å lytte på musikk som gjelder, nå blir det å skape litt også med tid og stunder. Dette er noe jeg virkelig ser frem til, kom over noe på brukten i dag som jeg skal ha det moro med fremover. Valget av gitar ble en Ibanez SZ520QM og forsterker ble:

http://www.chrisguitars.com/iban-sz520qm-blue.jpg

Roland Scandinavia - CUBE-60

Med dette er det med pedal, veske, reim, gitarstativ og nøvendige kabler. Jeg gleder meg som en unge til å få dette i hus, kommer til å legge ut bilder av alt dette i morgen når jeg har fått samlet sakene til fotografering.

Noen som spiller gitar her ?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en gang en Ibanez hos meg, var en utrolig fet gitar, men selve kroppen var så tung at det ble litt vanskelig å bruke den. (15år gammel spjæling på den tida).

Cube 60 er en suveren forsterker til prisen, har spilt mye på den.

Hvor kjøpte du pakken ifra? Alt brukt eller?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser flott ut dette her, en av mine gitar-elever har lik gitar - og den er slett ikke så værst. Enkel hals som gjør at en kan lære mye uten å slite for mye.

Blir gøy å høre om du liker den etter noen mnd.

Cube 60 har jeg også hatt - mye go' lyd for pengene.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er lenge siden det har skjedd no her inne, er kun no små utskiftninger og sånn da. Men i morgen blir det noe helt spesielt, da skal jeg faktisk ha min første gitar. Jeg har aldri spillt før men nå er det ikke bare med å lytte på musikk som gjelder, nå blir det å skape litt også med tid og stunder. Dette er noe jeg virkelig ser frem til, kom over noe på brukten i dag som jeg skal ha det moro med fremover. Valget av gitar ble en Ibanez SZ520QM og forsterker ble:

http://www.chrisguitars.com/iban-sz520qm-blue.jpg

Roland Scandinavia - CUBE-60

Med dette er det med pedal, veske, reim, gitarstativ og nøvendige kabler. Jeg gleder meg som en unge til å få dette i hus, kommer til å legge ut bilder av alt dette i morgen når jeg har fått samlet sakene til fotografering.

Noen som spiller gitar her ?
    Har selv en Ibanez EX serien, en jeg faktisk fant på søppelfyllinga, helt strøken og funker helt fint. Har nettopp begynt spille selv og kjøpte meg en Line6 Toneport ux2 som man kobler til pc og man laster ned sanger til den og får noter og samme lyd som bandet har, kjempe fornøyd med den så er det gøy og lære seg å spille med den også.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe spesiellt forhold til Ibanez ennå, men vil gjerne bekrefte at Cube forsterkerne er råmorsomme og da spesiellt til prisen. Det er ikke mange småforsterkere som har slike muligheter. Det må i såfall være Line6 og de koster jo en del mer.

Disse Cube 60 forsterkerne kan oppnå relativt høye volum lærte jeg nå forrige torsdag da jeg og noen medstudenter hadde en beskjeden skolekonsert på Breidablikk Ungdomsskole i Sandefjord.

Da brukte vi 2 stk Cube 60 (En på hver gitar) og det fylte faktisk mesteparten av "foraet" med godlyd. (Stort rom, tipper 100kvm med kriker og kroker) Og dette til tross for at forsterkerne sto bak på "scenen".

Nå skal det sies at jeg selv ikke spiller gitar men er mere glad i å spille bassgitar og har også prøvd Cube modellene for bassgitar. Disse er også veldig morsomme og kan sammenlignes helt direkte da de nesten er identiske iallefall på layout og brukervennlighet siden. (Bare forskjellige effekter).

Alt i alt så er Roland Cube en usedvanlig morsom serie forsterker som ALLE har råd til!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hadde en gang en Ibanez hos meg, var en utrolig fet gitar, men selve kroppen var så tung at det ble litt vanskelig å bruke den. (15år gammel spjæling på den tida).

Cube 60 er en suveren forsterker til prisen, har spilt mye på den.

Hvor kjøpte du pakken ifra? Alt brukt eller?
    Jeg er ikke kjent med noen gitarer for å si det sånn, dette er min første gitar så jeg skal starte fra bunn og prøve å lære det mest grunnleggende. Selve pakken fant jeg på Finn.no faktisk og alt er pent brukt. Det var en grei pris så det er like greit å starte med noe som funker bra, og trene seg opp på den og gå høyere opp i registeret på luksusen seinere.

Drømmen er en av disse:

Harmony Central®: Ibanez Introduces 20th Anniversary Joe Satriani Guitars

Produktbilde

http://www.music123.com/item/expande.../276622jpg.jpg

Dette er gitarer jeg synes er bare drit lekre som står høyt på ønskelisten, men det får komme en gang i fremtiden og det er lov å drømme seg bort i lekre saker.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ser flott ut dette her, en av mine gitar-elever har lik gitar - og den er slett ikke så værst. Enkel hals som gjør at en kan lære mye uten å slite for mye.

Blir gøy å høre om du liker den etter noen mnd.

Cube 60 har jeg også hatt - mye go' lyd for pengene.
    Jeg snakka med Scenario Musikk i Tromsø i dag og fikk anbefalt den forsterkern, så fant jeg denne pakken med en fin gitar og denne forsterkern på finn. Da var det ikke mere å nøle med egentlig, så dette kan bli moro å koble opp og det ser jeg virkelig frem til.

Dette kommer nok til å bli en skikkelig utfordring men det er jo spennende med musikk, så jeg får bare smøre meg med tolmodighet og ta det som det kommer. Moro at det er folk som spiller litt her inne også, ikke den vanlige stereo praten hele tiden.

Driver du som musikklærer eller noe? Har du noen gode gitar linker til meg med noen tips og triks på?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Har selv en Ibanez EX serien, en jeg faktisk fant på søppelfyllinga, helt strøken og funker helt fint. Har nettopp begynt spille selv og kjøpte meg en Line6 Toneport ux2 som man kobler til pc og man laster ned sanger til den og får noter og samme lyd som bandet har, kjempe fornøyd med den så er det gøy og lære seg å spille med den også.
    Jasså, den saken der må du fortelle litt mere om, alltid moro med gadgets som gjør hverdagen litt lettere for deg innen musikken. Åssen stil spiller du da? Jeg selv tenkte å havne på rockebølgen og jobbe meg utover til noe rock n roll med tid og stunder. Det vil nok ta tid men det er ikke noe problem, går lettere med ting man liker så det vil bare bli mer glede enn noe annet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Har ikke noe spesiellt forhold til Ibanez ennå, men vil gjerne bekrefte at Cube forsterkerne er råmorsomme og da spesiellt til prisen. Det er ikke mange småforsterkere som har slike muligheter. Det må i såfall være Line6 og de koster jo en del mer.

Disse Cube 60 forsterkerne kan oppnå relativt høye volum lærte jeg nå forrige torsdag da jeg og noen medstudenter hadde en beskjeden skolekonsert på Breidablikk Ungdomsskole i Sandefjord.

Da brukte vi 2 stk Cube 60 (En på hver gitar) og det fylte faktisk mesteparten av "foraet" med godlyd. (Stort rom, tipper 100kvm med kriker og kroker) Og dette til tross for at forsterkerne sto bak på "scenen".

Nå skal det sies at jeg selv ikke spiller gitar men er mere glad i å spille bassgitar og har også prøvd Cube modellene for bassgitar. Disse er også veldig morsomme og kan sammenlignes helt direkte da de nesten er identiske iallefall på layout og brukervennlighet siden. (Bare forskjellige effekter).

Alt i alt så er Roland Cube en usedvanlig morsom serie forsterker som ALLE har råd til!
    Det er jo mere musikere her inne enn jeg trodde jo, men det er jo ikke noe bedre enn det. Jeg kommer til å prøve å ta noen greie bilder av dette utstyret som sagt i morgen, så prøve det og se at alt rocker som det skal. Er jo bare kjempe moro at disse Roland forsterkerne er skikkelig bra da, er jo bare det som gjør det litt ekstra moro også. De koster lissom ikke for mye og er veldig rimelige etter ytelse, hvor lenge har du spillt bassgitar?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, den saken der må du fortelle litt mere om, alltid moro med gadgets som gjør hverdagen litt lettere for deg innen musikken. Åssen stil spiller du da? Jeg selv tenkte å havne på rockebølgen og jobbe meg utover til noe rock n roll med tid og stunder. Det vil nok ta tid men det er ikke noe problem, går lettere med ting man liker så det vil bare bli mer glede enn noe annet.
    Rock her også...du må få deg en toneport ux2..drittgøy. Så lær deg å spille ironman til ozzy først, den er lettest å lære. Metallica bruker også line6 produkter, så det er ikke noe dritt

YouTube - My new Tone Port UX2

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rock her også...du må få deg en toneport ux2..drittgøy. Så lær deg å spille ironman til ozzy først, den er lettest å lære. Metallica bruker også line6 produkter, så det er ikke noe dritt

YouTube - My new Tone Port UX2
    Den virket som en fin gadget etter å ha sett noen av disse youtube videoene, kan no bli en investering ved en seinere anledning. Ironman er en klassiker så jeg får prøve meg på den da. Toneporten virket for meg som et praktisk verktøy for meg, så det er bare å koble til maskin og laste ned greier. Dette er for godt til å være sant?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den virket som en fin gadget etter å ha sett noen av disse youtube videoene, kan no bli en investering ved en seinere anledning. Ironman er en klassiker så jeg får prøve meg på den da. Toneporten virket for meg som et praktisk verktøy for meg, så det er bare å koble til maskin og laste ned greier. Dette er for godt til å være sant?
    Den er helt genial. Det er masse tilkoblingmuligheter på den, ett nyttig verktøy og det skal være litt gøy å lære å spille også.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo recording muligheter og det hele, så da kan det bli moro å se hva man kan få laget ut av dette her. Er det masse å sette seg inn i ?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo recording muligheter og det hele, så da kan det bli moro å se hva man kan få laget ut av dette her. Er det masse å sette seg inn i ?
    Neida, jeg lærte fort å bruke den. Har ikke lært meg recordingen helt ennå, bare prøvd litt, må lære å spille skikkelig først. Blir fort lite skinn igjen på fingrene når man har en ux2, kan holde på i timevis :-D

Var faktisk en helt lik denne jeg fant, alt folk kaster??? Ibanez EX Series New Old Stock - eBay (item 360075910815 end time Nov-29-08 07:58:38 PST)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, jeg lærte fort å bruke den. Har ikke lært meg recordingen helt ennå, bare prøvd litt, må lære å spille skikkelig først. Blir fort lite skinn igjen på fingrene når man har en ux2, kan holde på i timevis :-D

Var faktisk en helt lik denne jeg fant, alt folk kaster??? Ibanez EX Series New Old Stock - eBay (item 360075910815 end time Nov-29-08 07:58:38 PST)
    Det hører med spillingen de, slitte fingre og andre smerter. Er helt utrolig hva folk kaster egentlig, men det jo noe som heter finders keepers så det kommer godt med. Kan ikke si noe annet enn at det er et veldig godt funn da, så lenge den er pen å se på samt god og spille med er det ingen sak.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor legger du ikke ut bildene slik?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler absolutt å ta noen gitartimer før du setter i gang. Det er ikke så dyrt som mange tror heller, da det er mange musikkstudenter og slikt som trenger kronene og pedagogisk erfaring for studiene.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hvorfor legger du ikke ut bildene slik?
    Jeg tenkte på folk med litt trege linjer jeg da, så jeg tok en liten link mulighet i stedenfor så folk kan se det de vil enn å vente. Er noen enda med trege linjer enda her i landet.

Side 2 av 51 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •