davalex' HiFi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: davalex' HiFi

Newcomer davalex sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

davalex' HiFi

Hei,

Da er endelig alle komponentene i mitt gamle HiFi-anlegg byttet ut, og jeg tenkte det var på tide med en liten oppdatering på hva jeg har stående hjemme i stua.

Jeg har, i motsettning til mange andre, et stereo oppsett. Ingen hjemmekino på meg, iallefall ikke foreløpig!
    Jeg hører på alle typer musikk, men det går mye i rock, pop, country, akustisk og jazz. Så når jeg skulle ha nye høytalere var det et krav at de klarte alle typer musikk tilfredstillende, en god allrounder med andre ord. Valget falt derfor på B&W CM7. Som jeg var å hørte på flere ganger i butikken. Synes den var overaskende god i diskant og mellomtone. Bassen er også fast og god, og ikke alt for dominerende. Jeg har en ganske liten stue, så det var også viktig at de klarte seg godt i mindre rom, noe jeg virkelig synes de gjør.
    Jeg har byttet ut metallplatene mellom terminalene med et par hjemmelagede kabler av KWIK-12. Dette hjalp betraktlig i "toppen".

En liten liste over komponentene:

Forsterker:
    Advance Acoustic MAP-105

Høytalere:
    B&W CM7

CD-Spiller:
    Marantz CD5001

TV:
    LG 37LB2R

Filmfremviser og spillemaskin:
    Playstation 3

Kabler:
    Taralabs Omni 3
    Pure-AV Signalkabel (byttes ut ved første anledning)
    Pure-AV HDMI-kabel
    Monster Signalkabel fra TV til forsterker

Anlegget blir brukt til både film og musikk, men det er musikken som står i hovedfokus og det er i utgangspunktet det anlegget er beregnet på. God lyd på film er bare en ekstra fordel!

Hittil synes jeg kombinasjonen Advance Acoustic og B&W CM7 har fungert veldig bra, den kunne nok godt hatt litt mer krefter, i 8ohm yter den ca 55W.
    Når jeg hører på Diana Krall - A night in Paris er instrumentene velplasserte i lydbildet, det er god dynamik og detaljene i musikken kommer godt frem, samtidig som det er god dynamikk og at lyden ikke blir flat. Diana sine S-er er myke og høres bra ut, ikke skarpe slik som jeg har hørt dem på veldig mange andre stereoanlegg.

Bruce Springsteen' "Born in the USA" høres veldig bra ut! God driv og dynamikk, uten at det blir rotete. "The River" er klokkeklar og høres utrolig bra ut.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, men det kan nok hende det kunne gjort seg med et par mono-blokker og en cd-spiller av bedre kvalitet. Det får bli på neste års budskjett.

Legger med noen bilder av oppsettet mitt!

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Hei!
    Enter for fort er noe dritt!

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynnte det å likne noe :smile:
    Liker veldig godt designet på høyttalerne dine 8-), virker som det er et godt musikkformidlings anlegg det du har!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Designet er jeg veldig fornøyd med, har en stor WAF-faktor over seg. Ga dama valget mellom SA1750 og B&W CM7, og heldigvis synes hun CM7 så mye bedre ut. Bra for meg, iogmed at jeg synes disse låter mye bedre!

Musikkformidlingen er det ikke noe å klage på! hehe! ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •