Tigerbergets hjemmekino er historie. - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 27 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 524
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tor
    Ja jeg vet hvordan det er å ha høytalere som ikke yter det man ønsker fordi man blir tvunget til å plassere høytalerene langt ut på sidene for å gå fri fra lerretet. før jeg havnet på jbl array-1400 så har jeg byttet flere høytalere fordi de ikke fungerte i min løsning.

Nå som jeg får det nye lerretet levert til uka så skal det bli morro å se hvordan det vil fungere med høytalerene bak lerret. Du får ta deg en tur bort når jeg er ferdig for å se/høre hvordan det har blitt. det er jo ikke mange meterene å kjøre
    Kjerringa er offshore i et par uker så jeg er hjemme med ungene, men uka etter så tar jeg turen. You Bet! :-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Det er Klipsch som er i førersetet tett fulgt av SVS forslaget til Antiloop.
    Må uansett ta meg tid til å ta en tur bort til Lsound.
    Føler ikke jeg får utnyttet potensialet i den glimrende Dalihøyttaleren etter ny plassering, men jeg får se om flere timer med flytting og lytting gjør underverker.
    Luftet markedet litt.
    Riktig, synd å kvitte seg med slike herligheter men håper du blir fornøyd med det nye du skal ha i hus. Moro å prøve noe nytt også og det blir nok bra skal du se, lykke til fremover med testinger og evt nytt kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende med litt action her!

Klipsch til film er kongetøft så jeg skjønner godt du tenker på det. Dynamikk er moro

Legg gjerne ut noen ord om forbedring etter oppdatering av EQ1. Tenker fremdeles på denne dingsen som et potensielt kjøp.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 3 stk Lyngdorf effektforsterkere på vei ut av hus.
    Har vært et hyggelig bekjentskap i ett snaut års tid, og nå blir det noe annet.
    Hadde sett for meg mer lytting på musikk, men det går nesten utelukkende i film, så da vil jeg prøve andre forsterkere som ikke har typisk nøytral hifi lyd.
    Parasound og Emotiva er hete kandidater. Matcher bra på Dali sies det..
    Lurer på om NC 5125 er kraftig nok eller om jeg skal gå for 250 watteren i 2 eller 5 kanaler?
    A 21 er jo også fin, men A51 er litt dyr synes jeg.

Fikk lite og tildels rar respons på frontrekka mi som jeg testa markedet på uten at jeg valgte å selge, så jeg beholder mine Mentor inntil videre.
    De spiller jo egentlig ganske bra da.

Koblet opp Z7'en med alle 7 høyttalere i drift i dag uten effekttrinn, og jeg må si at den imponerte meg ganske mye! Trodde ikke det var så mye futt i den lille tassen, men det var det faktisk.
    Kan leve med kun Z7 på leting etter ny effektforsterker, så slipper jeg å gjøre noen fjerne impulskjøp.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Klipsch i forhold til å være tett inntil vegg??
    Tåler de bedre enn Mentor å stå tett inntil side og bakvegg?

Har du sjekket det?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 3 stk Lyngdorf effektforsterkere på vei ut av hus.
    Har vært et hyggelig bekjentskap i ett snaut års tid, og nå blir det noe annet.
    Hadde sett for meg mer lytting på musikk, men det går nesten utelukkende i film, så da vil jeg prøve andre forsterkere som ikke har typisk nøytral hifi lyd.
    Parasound og Emotiva er hete kandidater. Matcher bra på Dali sies det..
    Lurer på om NC 5125 er kraftig nok eller om jeg skal gå for 250 watteren i 2 eller 5 kanaler?
    A 21 er jo også fin, men A51 er litt dyr synes jeg.

Fikk lite og tildels rar respons på frontrekka mi som jeg testa markedet på uten at jeg valgte å selge, så jeg beholder mine Mentor inntil videre.

Koblet opp Z7'en med alle 7 høyttalere i drift i dag uten effekttrinn, og jeg må si at den imponerte meg ganske mye! Trodde ikke det var så mye futt i den lille tassen, men det var det faktisk.
    Kan leve med kun Z7 på leting etter ny effektforsterker, så slipper jeg å gjøre noen fjerne impulskjøp.
    NC 5125 er mer enn kraftig nok for Mentor6 samt senterkanalen. Du bruker 4 av kanalene til frontene og den siste til senteren. Med et strømtrekk på 1600watt så leverer den varene i forhold til oppgitt effekt.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    35A per kanal burde da duge til at det er strøm til høytalerne

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    NC 5125 er mer enn kraftig nok for Mentor6 samt senterkanalen. Du bruker 4 av kanalene til frontene og den siste til senteren. Med et strømtrekk på 1600watt så leverer den varene i forhold til oppgitt effekt.
    Tenkte samme tanken der ja. Har allerede dobbelt sett med høyttalerkabler i veggene slik at jeg kan singelwire ut fra 2 kanaler til en høyttaler på venstre og høyre front.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Hvordan er Klipsch i forhold til å være tett inntil vegg??
    Tåler de bedre enn Mentor å stå tett inntil side og bakvegg?

Har du sjekket det?
    Nope, men nå blir det ikke bytte i første omg.
    Tror nok plassering er viktigere på musikk i 2 kanaler enn surround i 8 kanaler.
    Bruker kinoen mest til film så derfor vurderte jeg bytte.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert sett på denne siden Spesialtilbud ***** - JFS SOUND SYSTEMS litt nedover på siden

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som du ser i signaturen min ett par Focal høyttalere, samt Parasound 2250..
    Hadde før Midgard Oberon til samme høytalerne, og jeg kan bare si GO PARASOUND!!!!
    Det ble sååå mye bedre til film, bare for å ta ett eksempel, så ta skyte scenen i Open Range. Der kjenner jeg nå skuddet fysiskt, det gjorde jeg ikke før.
    Så du bommer ikke med å velge Parasound ihvertfall... :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Du har sikkert sett på denne siden Spesialtilbud ***** - JFS SOUND SYSTEMS litt nedover på siden
    Oisann...se det ja. Takk for den linken H/K.
    Har sendt mail til et par forumbrukere som har samme forsterker på AVtorget. begge brukt til rundt 12.000,-
    Håper jeg får svar i løpet av helga, hvis ikke så fristet den hos JFS no veldig...:-D

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hadde du tenkt å bytte Daliene med? Klipsch? Ble bare litt nysgjerrig.

Virker som du er fornøyd med dem til musikk. Hva spiller du mest og er det uten sub? Hva synes du?

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også sjekket her:

Audio Advisor

Parasound kan normalt bruker på både 110V og 230V.

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg sa jo den hadde ganske bra med krefter. Ble imponert over den jeg også!

Blir spennende å høre hvordan du synes det låter med parasound hvis det blir så du skaffer deg det. Tenker litt på det til effekt jeg også. Litt feit lyd til film synes jeg er herlig!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hva hadde du tenkt å bytte Daliene med? Klipsch? Ble bare litt nysgjerrig.

Virker som du er fornøyd med dem til musikk. Hva spiller du mest og er det uten sub? Hva synes du?
    Ja. Var inne på å bytte til RF-82 eller den nye WF-35.
    Antiloop lovpriset SVS MTS-01 også til film, så den skulle jeg også sjekke ut.
    For å gjøre en lang historie kort, så ble det i løpet av året mye mer filmtitting i forhold til musikk i 2 kanaler på meg.
    Derfor vurderte jeg å bytte ut Mentor rekka mi i front.
    Fikk mye rar respons om folk som ville bytte i det ene og det andre men ingen med cash, så derfor beholder jeg Mentor rekka mi enn så lenge.
    Kan være jeg får et løft med Parasound effektforsterker til filmlyd på frontrekka? Jeg tror ihvertfall det..:-D

På musikk er jeg veldig førnøyd, men etter omplassering nærmere sidevegg pga større lerret så ble det ikke helt det samme.
    Har brukt et par kvelder på vinkling og gud vet hva jeg ikke har flyttet på så nå låter det bedre.
    Spiller alt fra Norsk visesang og jazz til Deep House men er ingen rock og metalldude.
    Bruker subbene hele tiden. SVS AS EQ1 gjør en flott jobb på mine PB 13 Ultra, så i mine ører så gir bassen en ekstra dimensjon, men skrur av YPAO i receiveren når jeg spiller musikk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Jeg har som du ser i signaturen min ett par Focal høyttalere, samt Parasound 2250..
    Hadde før Midgard Oberon til samme høytalerne, og jeg kan bare si GO PARASOUND!!!!
    Det ble sååå mye bedre til film, bare for å ta ett eksempel, så ta skyte scenen i Open Range. Der kjenner jeg nå skuddet fysiskt, det gjorde jeg ikke før.
    Så du bommer ikke med å velge Parasound ihvertfall... :-D
    Høres bra ut partyboy.
    Har slått fra meg tanken på Emotiva når jeg leser om at noen av dem går i protect og må bytte forsterkerprintkort.
    Parasound kjøpt i Norge er på toppen av ønskelista nå ja...:-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du gjør lurt i å beholde dem. Hvorfor? Jeg bytta for en tid tilbake fra Tact SDA2175 (samme som du hadde, men bare eldre utgave). Det låt bra, men med Emotiva så ble det en helt annen sus over sakene! Synes det ble mer dynamisk og mer liv i sakene. Jeg tror du skjønner hva jeg mener, men finner ikke noen bedre måte å beskrive det på.

For min egen del er jeg ikke noen misjonær på noen som helst måte når det gjelder Emotiva, men jeg tørr likevell anbefalle deg å teste dem. Ganske trivlige priser der om dagen også. Personlig synes jeg løsningen Devilej valgte med 2x XPA-5 virket spennede. En fronthøyttaler pr effekt - jeg kunne tenkt meg den løsingen hadde plassen og lommeboka tillatt det (har pusset opp for en del kr de siste månedene...).
    Høres bra ut partyboy.
    Har slått fra meg tanken på Emotiva når jeg leser om at noen av dem går i protect og må bytte forsterkerprintkort.
    Parasound kjøpt i Norge er på toppen av ønskelista nå ja...:-D
    Det er vel ikke mange som har hatt det problemet?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Tror du gjør lurt i å beholde dem. Hvorfor? Jeg bytta for en tid tilbake fra Tact SDA2175 (samme som du hadde, men bare eldre utgave). Det låt bra, men med Emotiva så ble det en helt annen sus over sakene! Synes det ble mer dynamisk og mer liv i sakene. Jeg tror du skjønner hva jeg mener, men finner ikke noen bedre måte å beskrive det på.

For min egen del er jeg ikke noen misjonær på noen som helst måte når det gjelder Emotiva, men jeg tørr likevell anbefalle deg å teste dem. Ganske trivlige priser der om dagen også. Personlig synes jeg løsningen Devilej valgte med 2x XPA-5 virket spennede.
    Skjønner akkurat hva du mener så jeg er jo spent på Parasound match..

Ang Emotiva så leser jeg bare innlegg i TEKNISK Emotiva tråden + en fyr som solgte XPA-3 på brukten som allerede var byttet deler i.
    Mulig jeg er litt paranoid på denne egenimporten og velger det "trygge" Norge.
    Sikkert ubegrunnet, men....tja, en kompis har en XPA-2. Kanskje jeg skulle spør om å få teste den ut for å høre på klangen i den?

XPA-5 er jo halv pris av en brukt Parasound 5125 og så er den kraftigere i tillegg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Ville også sjekket her:

Audio Advisor

Parasound kan normalt bruker på både 110V og 230V.
    Hmm..trodde kun det var 110V på Parasound?
    Er det en swich bak på 220/110V eller er det bare å plugge i veggen etter å ha byttet støpselet på ledningen?

Side 17 av 27 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •