MaW's hjemmekino - studietider... - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 277
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    yeeeah! :-D

Og i det rommet jeg har anlegget nå så kommer det til å trøkke så hinsides mye! :-D

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort rom er det snakk i?

Har en stue på 4 x 6 meter nå, og jeg tenker at et rom på 5 x 6/7 meter ville kanskje vært helt perfekt for mine høyttalere og subber (tenker på den dagen jeg kjøper en til PB13-ultra)... Klipschene trenger også litt plass i tillegg til monstersubbene 8)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det er på 4 x 6 m. Relativt god "lydatmosfære" så lenge jeg plasserer det langs langvegg. Får utrolig bra lyd og heftig bass med det...

Det jeg ser mest fram til er tven. Overgangen fra Panasonic projektoren til Samsung sin toppmodell i plasmaserien blir STOR.

Høyttalere kommer vel litt etter litt i sommer. Har en del annet som må betales, bil osv...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    tror det er på 4 x 6 m. Relativt god "lydatmosfære" så lenge jeg plasserer det langs langvegg. Får utrolig bra lyd og heftig bass med det...

Det jeg ser mest fram til er tven. Overgangen fra Panasonic projektoren til Samsung sin toppmodell i plasmaserien blir STOR.

Høyttalere kommer vel litt etter litt i sommer. Har en del annet som må betales, bil osv...
    Plassering langs langvegg tror jeg vil fungere veldig bra med klipsch! De må som sagt ha litt rom bak seg, men det virker som de er veldig kilne i forhold til sidevegger. Og med plassering langs langveggen vil de jo få litt luft rundt seg

Ja ikke noe vits å stresse, bedre å kjøpe litt etter litt istedet for å kjøpe et helt sett med noe crap høyttalere...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En update:

PS50B855 kommer om en drøy ukes tid. Blir gøy!

BDP1500 selges, og Pioner BDP320 kjøpes. BDP320 er en helt rå avspiller! :-D

Driver å leiter etter høyttalere fortsatt. Budsjettet settes ganske lavt i forhold til forrige innkjøp (Mentor 6). Leiter også på brukt'n.

Når dette er på plass så skal jeg ha en rå senter og sub. Hva det blir veit jeg ikke helt enda.

Min Denon DVD-2930 er fortsatt på service hos HFK. Den har vært der i snart 2 mnd og ikke hørt et kvekk fra HFK, selv om jeg har sendt flere mail. Møkkaservice og elendig kundebehandlig. Blir lite HFK framover... Noen som veit hvilke rettigheter jeg har? Har lest i forbrukerkjøpsloven at jeg har rett på avslag, men også å heve kjøpet pga urimelig service tid.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En update:

PS50B855 kommer om en drøy ukes tid. Blir gøy!

BDP1500 selges, og Pioner BDP320 kjøpes. BDP320 er en helt rå avspiller! :-D

Driver å leiter etter høyttalere fortsatt. Budsjettet settes ganske lavt i forhold til forrige innkjøp (Mentor 6). Leiter også på brukt'n.

Når dette er på plass så skal jeg ha en rå senter og sub. Hva det blir veit jeg ikke helt enda.

Min Denon DVD-2930 er fortsatt på service hos HFK. Den har vært der i snart 2 mnd og ikke hørt et kvekk fra HFK, selv om jeg har sendt flere mail. Møkkaservice og elendig kundebehandlig. Blir lite HFK framover... Noen som veit hvilke rettigheter jeg har? Har lest i forbrukerkjøpsloven at jeg har rett på avslag, men også å heve kjøpet pga urimelig service tid.
    Det skjer ting her med andre ord og ikke noe annet enn moro med det, kjedelig at de bruker så forbanna lang tid på den dvdspillern. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt og maset, snakk med forbrukerrådet og få med deg dine
    rettigheter. De kan ikke drive å tulle med folk slik, hvilke butikk snakker vi om her som ikke gjør jobben sin?

Mye ligger den Pioneer bluray spillern som du skal ha deg på ?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken det er er uvesentlig, (mange HFK medarbeidere som kikker her) men har kikka igjennom kjøpsloven idag og siden de ikke har gitt noe info, og har hatt urimelig lang service tid kan jeg heve kjøpet eller kreve prisavslag.

Så lang tid bruker man ikke på elkjøp en gang, og elkjøp har ikke den mest populære service avdelingen... :-P

BDP320 er en helt ny modell fra Pioneer som ligger på 4995 kr.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon DVD-2500BT

Oj....ja der ble Denon DVD-2500BT bestilt. Hadde litt flaks med en service sak, så om en ukes tid kommer dette kritikerroste monsteret i min stue.
    :-D

....med dvd delen sonefrigjort. 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj....ja der ble Denon DVD-2500BT bestilt. Hadde litt flaks med en service sak, så om en ukes tid kommer dette kritikerroste monsteret i min stue.
    :-D

....med dvd delen sonefrigjort. 8)
    Det løste seg til slutt med dvdspillern altså? Det er jo skikkelig flott spiller da, trodde nesten du skulle ha Pioneer jeg. Vil ikke akkurat si du driver med nedgradering mister. Flotte saker og det er vel ikke lenge til du får en ny flott tv i hus også ?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe....synd de ikke har Pioneer på HFK, da kreditten gjelder kun der. Men tror dette blir konge.

Og når Samsung PS50B855 kommer også (drøy ukes tid), så kan dette by på bildeopplevelser av dimensjoner. Gleder meg veldig! :-D

Så nå er det da: Yamaha RXV-3900 og Denon DVD-2500BT som står for elektronikken.

Sitter fortsatt med et par Dali 5005 som fronter da...men de blir ikke værende lenge føler jeg. :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe....synd de ikke har Pioneer på HFK, da kreditten gjelder kun der. Men tror dette blir konge.

Og når Samsung PS50B855 kommer også (drøy ukes tid), så kan dette by på bildeopplevelser av dimensjoner. Gleder meg veldig! :-D

Så nå er det da: Yamaha RXV-3900 og Denon DVD-2500BT som står for elektronikken.

Sitter fortsatt med et par Dali 5005 som fronter da...men de blir ikke værende lenge føler jeg. :-D
    Det er ikke elektronikken man skal klage på i hvertfall, regner du ender opp med noe fett til høytalere også. Du har en del ting å se over på markedet der, om det er Klipsch som er ditt ønske nå så er jo det kult. Er ikke dem mere filmhøytalere enn musikk ? Er det noe andre fronter du har kikket på i mellomtiden, om du sjekker sidene til klubben eller no så skal du ikke se bort i fra dem har noen fine Dali modeller til demosalg.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå er jeg åpen for det meste, så jeg veit ikke helt hva det blir. Tar det litt som det kommer nå, har gitt opp å planlegge.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm....Mye kikking på høyttalere i det siste. Tenker Klipsch, Dali, B&W osv osv.

Men nå gikk en ting opp for meg. Hva med KEF? Jeg har jo en del fordeler på akkurat det merket når det gjelder priser. :-P

Hva med:
    KEF IQ90 i front
    KEF IQ60 som senter
    KEF IQ10 bak, 4 stk

Har hørt mye bra om disse høytalerne og de er utrolig pene. Så hva sier folket? Noe å gå for?

Jeg har egentlig lyst på 8" på mine neste høyttalere, men disse har kun 6,5" Mye å hente der? Skal jo ha sub uansett! 8)

Har hørt mye bra om disse høytalerne og de er utrolig pene. Så hva sier folket? Noe å gå for? Hvordan vil kombinasjonen KEF og Yamaha være. Etter det jeg har merka fungerer Yamaha med alt

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke noe til KEF selv men det er bra saker så det er noe å tenke på, leste en liten test av Klipsch RF 82 og ble ikke direkte overbevisst for å si det sånn. Men dette merket er jo en kjent slager så det er verdt å prøve, Elkjøp selger vel disse så da sitter vel prisen ganske bra på dem også.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... Liten oppdatering

Samsung PS50B855'n er nå på service for å fjerne buzzelyden som er alt for høy. Blir spennende å se om de får fikset det. Kommer uansett kanskje til å selge den etter jeg har fått den tilbake fordi jeg sikler alt for mye på Panasonic TXP50V10. Klarer ikke helt å legge den fra meg, pga. sortnivået men problemer er at 855 har mer korrekte farger og bedre skarphet. Men vi får se... V10'n frister alt for mye!

Selger også Denon DVD2500BT min.Annonse ligger på torget til 4000 kr. Veit ikke helt hva som erstatter den enda, men blir nok Pioneer BDP320, evt. LX52 eller kanskje Panasonic DMP-BD80.

Høyttalere ser ganske mørkt ut. Jeg har mye jeg skal betale for tiden. Studier, utenlandstur, bil osv så spørs om dette blir dette året... Hvis jeg KLARER. Kanskje jeg kjører en "betal om 6 mnd" kreditt, for jeg føler jeg MÅ ha bedre høyttalere nå!

Vi får se... :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... Liten oppdatering

Samsung PS50B855'n er nå på service for å fjerne buzzelyden som er alt for høy. Blir spennende å se om de får fikset det. Kommer uansett kanskje til å selge den etter jeg har fått den tilbake fordi jeg sikler alt for mye på Panasonic TXP50V10. Klarer ikke helt å legge den fra meg, pga. sortnivået men problemer er at 855 har mer korrekte farger og bedre skarphet. Men vi får se... V10'n frister alt for mye!

Selger også Denon DVD2500BT min.Annonse ligger på torget til 4000 kr. Veit ikke helt hva som erstatter den enda, men blir nok Pioneer BDP320, evt. LX52 eller kanskje Panasonic DMP-BD80.

Høyttalere ser ganske mørkt ut. Jeg har mye jeg skal betale for tiden. Studier, utenlandstur, bil osv så spørs om dette blir dette året... Hvis jeg KLARER. Kanskje jeg kjører en "betal om 6 mnd" kreditt, for jeg føler jeg MÅ ha bedre høyttalere nå!

Vi får se... :-D
    Det skjer litt hos deg altså, faktisk så har jeg oppgrader på rack fronten jeg nå samt jeg skal snart flytte. Kommer mye snacks på markedet nå fremover så det er bare å følge med, har du sett nye Denon 2010 BR spillern ? Den skulle komme til Moss i dag og vil koste rundt 6k, virker som en veldig god spiller og designet er "denon style".

Endte opp med dette racket:

Alphason | AD Series - Model: AD3/105-S

Når det gjelder å handle må kan kutte ned på noe, ferie er luksusvarer vet du og det er jo hifi også. Det kommer vel noe fint brukt om du vil spare en slant, er det ikke bare å ta en sjekk i oslo's butikker og gjøre deg opp en mening på høytalerfronten? Det er mye kreditt i denne bransjen tro meg, selv kan jeg skrive meg på den listen. Desverre, men jeg klarer ikke å spare......

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye Denonen ser unektelig pene ut! Skal ta meg en tur å teste de så fort de er i butikk.

Sikler også på Cambridge 650 cd-spilleren som kommer snart... :-D

jeg ser for meg heeelt i enden:
    TV
    Reciever
    Effekt-forsterker
    Blu-ray spiller
    CD-spiller
    2x fronhøyttalere
    1x senter
    4x bak

dette er det perfekte oppsettet for meg. Et par punkter er jo allerede fikset... :grin:

men først må jeg gjøre unna tv biten, blu-ray biten og høyttaler biten!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye Denonen ser unektelig pene ut! Skal ta meg en tur å teste de så fort de er i butikk.

Sikler også på Cambridge 650 cd-spilleren som kommer snart... :-D

jeg ser for meg heeelt i enden:
    TV
    Reciever
    Effekt-forsterker
    Blu-ray spiller
    CD-spiller
    2x fronhøyttalere
    1x senter
    4x bak

dette er det perfekte oppsettet for meg. Et par punkter er jo allerede fikset... :grin:

men først må jeg gjøre unna tv biten, blu-ray biten og høyttaler biten!
    Det er snakk om at Cambridge sin spiller kommer i september så vi får bare vente på tester, håper disse to kandidatene vil gjøre godt inntrykk på testerne. Åssen er det med farger på komponenter hos deg? Det ligger en Marantz Sa 7001 på sentralen som er veldig billig.

Marantz SA7001 CD/SACD-spiller

Om det er av int ? Anbefales, veldig god spiller til den prisen.

Hvorfor selge din Denon BR ? Holder den ikke mål ?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger den fordi det er ikke den type blu-ray spiller jeg ønsker, dessuten ønsker jeg en som har analoge utganger, litt raskere og har bd-live og alt det nye.

Det er absolutt ingen dårlig spiller. Den gruste jeg min tidligere BDP1500, men vil prøve noe annet... taper ikke noe særli på det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger den fordi det er ikke den type blu-ray spiller jeg ønsker, dessuten ønsker jeg en som har analoge utganger, litt raskere og har bd-live og alt det nye.

Det er absolutt ingen dårlig spiller. Den gruste jeg min tidligere BDP1500, men vil prøve noe annet... taper ikke noe særli på det.
    Det er mye moro som kommer fremover så det skjer litt på den fronten, er ikke noe som er bedre enn det vet du.

Jeg var på Expert Bonus og titta litt i dag, mye fett som hang på veggene og ble anbefalt Samsung så klart. Er den Plasma VS LCD = LED hehe, men det finner man ut av når jeg kommer i de jaktmarker.

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •