MaW's hjemmekino - studietider... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 277
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Roger Waters]
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules

Haha, jeg foretrekker rock n roll så det er ikke noe som er bedre enn det, nye guns n roses plata er skikkelig rock n roll som duger skal du se. Regner med du har fått tak på plata selv, ellers er jo Slayer koselig da...
    Godt det er flere med god musikksmak her

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt klart og selv orker jeg ikke slik "hifi" musikk som det blir presentert på messer og slikt, folk skal på død og liv prøve å få frem alle detaljer i disse referanseplatene sine. Må nesten bestille alt fra utlandet for normale folk har jo ikke hørt om de engang, men det er noe bra der men så mye kjedelig altså. Jeg har 3 konserter til året og det er metallica, marillion og acdc. Det kommer til å ta helt av, endelig oppleve skikkelig rock n roll på norsk jord.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er dette vi kaller for referanse musikk? Det er bra opptak og alt sånn men synes det virker litt kjedelig i lengden med den akustiske delen, blir jo ikke oppløftende toner som spilles i en slik nedtona del. Det er bedre med hans band og greier, synes jeg hørte noe av dette på Horten messa. Har litt flashback fra all den møkka dem spilte der, gi anleggene noe i å bite i mener jeg.

YouTube - John Mayer - Where The Light Is - Belief [HQ]

Hvilken dvd er denne konserten tatt fra, her var det litt mer av det jeg liker... Masse godt gitarspill og litt god feeling på engang ......
    Samme konsert! :-D

Det er masse varierende under den konserten. Vil kalle det blues-rock. Jeg bare valgte ut en sang jeg liker veldig godt, som kun er gitar... Jeg også er heller ikke noe fan av "referanse" musikk, men en herlig bluesrock konsert som dette slår ikke feil.

YouTube - Vultures (Live in L.A.)

Trommespillinga i starten der låter helt heeerlig tight.

Denon DVD-2930:

Denne kom idag! Satt opp og prøvd ut. Må si at bilde er et stort hopp opp fra Denon DVD-1930. Det første som slo meg var hvor naturlige fargene er, men også skarphet og detaljer er vesentlig bedre. Byggekvaliteten er skikkelig, og oser kvalitet.

Slenger ut litt overall inntrykk etterhvert...

MEN, sliter med at den bruker litt tid på å hoppe mellom kapitler. Bruker litt tid på å lese, men skal undersøke dette mere. Hvis det blir et problem får jeg heller sende den på service. Føler ikke at jeg er lurt av selger her, tvertimot. Er uansett en garanti sak, og med kjentfolk i "klubben" så var visst ikke service noe problem...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Det er masse varierende under den konserten. Vil kalle det blues-rock. Jeg bare valgte ut en sang jeg liker veldig godt, som kun er gitar...

Jeg også er heller ikke noe fan av "referanse" musikk, men en herlig bluesrock konsert som dette slår ikke feil.
    Ok, da får jeg nesten bestille meg den på dvd, duger da det også enda for meg selv om jeg skulle ønske jeg hadde fremtidensformat. Det er godt så lenge dem ikke holder på med den akustiske delen over lengre tid, er så forbanna kjedelig i lengden så jeg går for denne dvdn selv. Den skal inn på neste budskapsaften her tenkte jeg.

Budskapsaften = Gode venner med sans for god musikk, og da har jeg playlister med feks

metallica
    acdc
    pink floyd
    roger waters
    david gilmour
    marillion
    the clash
    guns n roses
    steve vai
    joe satriani
    billy idol
    dire straits
    foo fighters
    eric clapton
    lynyrd skynyrd

+ ønskelåter fra folket, faktisk veldig moro å dra på med Dire straits heavy fuel, så det rister i veggene til dem oppe. Det er moro :d

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er masse varierende under den konserten. Vil kalle det blues-rock. Jeg bare valgte ut en sang jeg liker veldig godt, som kun er gitar... Jeg også er heller ikke noe fan av "referanse" musikk, men en herlig bluesrock konsert som dette slår ikke feil.

YouTube - Vultures (Live in L.A.)

Trommespillinga i starten der låter helt heeerlig tight.

Denon DVD-2930:
    Denne kom idag! Satt opp og prøvd ut. Må si at bilde er et stort hopp opp fra Denon DVD-1930. Det første som slo meg var hvor naturlige fargene er, men også skarphet og detaljer er vesentlig bedre. Byggekvaliteten er skikkelig, og oser kvalitet.

Slenger ut litt overall inntrykk etterhvert...

MEN, sliter med at den bruker litt tid på å hoppe mellom kapitler. Bruker litt tid på å lese, men skal undersøke dette mere. Hvis det blir et problem får jeg heller sende den på service. Føler ikke at jeg er lurt av selger her, tvertimot. Er uansett en garanti sak, og greit med kjentfolk i "klubben"...
    Jeg har hørt at 2930 er treg så det er nok bare slik spillern er altså, men det skader ikke å sjekke det opp med en evt service om det er noe du misliker med denne spillern. Denon er ikke av dem raskeste tror jeg, fine bilder og lyd osv men det kan forekomme noe treghet med navigering mellom kapitler osv.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var jeg forberedt på, men virker som laseren sliter litt av og til. Hører at den jobber veldig på enkelte filmer. Og det kan ta gaaanske lang tid til tider....

Men gidder ikke stresse med det nå. Tar det til uka. Er uansett dritfornøyd. :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne John Mayer saken synes jeg var veldig bra

YouTube - Slow Dancing In A Burning Room (Live in L.A.)

Jeg bestilte den dvd'n med det samme, skal inn på neste budskap den.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Budskapsaften

lynyrd skynyrd
    Beklager hvis dette er for OT, men har du fått med deg at billetter til Spektrum ble lagt ut i dag? Har sett en LS-DVD hos en kompis som er meget bra, husker ikke hvilken. Og nå skal de altså fylle Spektrum i Mai.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du ikke får hørt den med HD-lyd da. Det er LITT forskjell på et 448 kbps DD 5.1 spor og et TrueHD 96kHz/24-bit spor på 7-10 mbps... :-D

Men DD sporet låter nok knallbra det og. Det gjorde det hvertfall Dave Matthews & Tim Reynolds - Live at radio city hall, der BR versjonen hadde TrueHD men var kun Region A så måtte nøye meg med DD 5.1 spor fra DVDn

BTW: Ingenting er OT her... så du er unnskyldt Cav. ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Beklager hvis dette er for OT, men har du fått med deg at billetter til Spektrum ble lagt ut i dag? Har sett en LS-DVD hos en kompis som er meget bra, husker ikke hvilken. Og nå skal de altså fylle Spektrum i Mai.
    Jeg så det nå, skal ha det i bakhodet og se om det er noen som henger med på den. Kunne tenkt meg en Free bird live, da hadde jeg falt død om. Det er sinnsyk rå utgave på dvd'n som heter Lyve fra dem. Helt sjukt

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått testet 2930 litt mer

Er fortsatt imponert over hvor mer naturlige fargene er. Det er mer ekte på en måte, og har en dybde som ikke var på 1930. Skarpheten er en del bedre, men ikke myyye bedre enn på 1930. Støyreduksjonen er genial på litt eldre "skitne" filmer og får det til å se veldig bra ut. Den oppskalerer bildet veldig bra til 720p uten tegn til "tagger eller kanter", som det var litt av på 1930. Panoreringer synes jeg også er vesentlig bedre på 2930, og det virker mer rolig.

Lyden er det ikke så mye å si på da denne går digitalt til reciever uansett. Har ikke fått testet ut LPCM funksjonen enda, men veit ikke om det gir så mye ekstra.

På CDer er den mye bedre enn 1930 + dacen i 2807. Det er mer oppløst, litt tightere og tyngre i bassen og på en måte "større" enn 1930+2807. Alt i alt VELDIG bra med Van Den Hul Hybrid analog kabel. Så da slipper jeg å tenke på cd-spiller.

Alt i alt VELDIG fornøyd, men om jeg hadde brukt 7500 på den i ny utgave tviler jeg sterkt på.... Men til 3000 er den et kupp!

Sliter fortsatt litt med lesetrøbbel, men det ordnes opp mellom meg og selger hvis eventuell rep. blir nødvendig. Men den går helt normal ved normal bruk. Så vi får se etterhvert. har en dialog med selger rundt dette...så det går vel i orden.

Så nå sier jeg LYDDELEN for FERDIG!
    PS: jeg kan ikke ha sub! :-P

Og så til noe annet:
    Bilder kommer ved juletider da jeg får lånt kamera. Skal få ordnet en skikkelig profil med skikkelige bilder. så da er det bare stikke å kommentere og stemme litt folkens....for de som gidder å følge med her. ;-)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begynt å kikke på tv. Grunnen til det er at jeg egentlig har plass til projektor, sånn med tanke på framtiden også etterhvert som jeg går over til studentlivet...(huff)...så kan jeg ikke ha projektor.

Den skal ikke være under 50 tommer, må ha Full HD, godt sortnivå, ca. rundt 20 000 og se bra ut.

Noen tips?

Jeg har sett mye på
    Samsung LE52A676 - dette er faktisk en råbra tv! sykt sortnivå.
    Sony KDL52W4500 - har ikke sett denne enda men hører den er topp.
    LG 50PG7000 - veeeldig usikker, men ser bra ut
    Samsung PS50A766 - god plasma men ikke helt overbevist av samsung som plasma tv

Og selvfølgelig Pioneer PDPLX5090 men den blir litt for dyr...

De det faktisk står mellom er Samsung LE52A676 og Sony KDL52W4500

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg har begynt å kikke på tv. Den skal ikke være under 50 tommer, må ha Full HD, godt sortnivå, ca. rundt 20 000 og se bra ut.

Noen tips?

Jeg har sett mye på
    Samsung LE52A676 - dette er faktisk en råbra tv! sykt sortnivå.
    Sony KDL52W4500 - har ikke sett denne enda men hører den er topp.
    LG 50PG7000 - veeeldig usikker, men ser bra ut
    Samsung PS50A766 - god plasma men ikke helt overbevist av samsung som plasma tv

Og selvfølgelig Pioneer PDPLX5090 men den blir litt for dyr...
    Er ikke noen tv ekspert, men synes da Samsung`n er meget bra. Ser flott ut gjør den også. Monterer jo en del Sony og Samsung skjermer. Vil vel si at Sony ikke er like bra. LG kjenner jeg ikke til, men Samsung plasma er heller ikke noe å skryte av.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er liksom noe eget med Samsung. De er så forbanna bra på LCD tver. Jobber med disse hver dag på jobb, og den 52 tommeren som imponerer meg mest er 676'n.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja det er liksom noe eget med Samsung. De er så forbanna bra på LCD tver. Jobber med disse hver dag på jobb, og den 52 tommeren som imponerer meg mest er 676'n.
    LEA676 du tenker på?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jobber med disse hver dag på jobb
    Stemmer det.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp LE676 jeg mente.

Eller....går forbi dem hver dag da. Trykker litt. Slår litt. Titter litt....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp LE676 jeg mente.

Eller....går forbi dem hver dag da. Trykker litt. Slår litt. Titter litt....
    Ikke bra. Jeg pakker de ut annenhver dag. Henger de opp hos andre og ikke hjemme hos meg selv

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de bare henger "der" der jeg jobber.... og sikler etter ekte HD bilder.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja, de bare henger "der" der jeg jobber.... og sikler etter ekte HD bilder.
    Slike jobber er ikke bra Gå for Samsung`n du. Monterte senes opp en slik tidlig i denne uken. 46" med Canal digital tuner. Kan si det ble supre bilder.

Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •