MaW's hjemmekino - studietider... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 277
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt mer eksakt modell kanskje?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt alpha 7,8 delta 270, cd 73, 82 cd 93-
    har testa cd 72, fmj 23,33,36. alle er bra men til hver sin og bruk.
    du kan jo begynne å høre på en cd 73.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Takk for tipset! Har egentlig aldri vært noe fan av Marantz men...

Profil 2.0 bryr meg midt i rævva. Har prøvd det mye på PS3n nå, og er IKKE imponert i det hele tatt. Dessuten går det alt for tregt. Når du skal se ekstramateriale så skal du ha det med EN GANG, ikke om 25 minutter...

Bare tull i mine øyne. Så Pioneer BDP-LX71 eller Samsung BDP-2500 er jo et par muligheter. LX71 har jo skikkelige stereo utganger, (egen del med ca. 3 cm fra L til R) og den vil nok fungere bedre på cd enn BDP-2500. Men nå har jo aldri en blu-ray spiller vært egnet som cd-spiller, så vi får se. Sikler litt på Denon DVD-2930, men er liksom fornøyd med 1930 som dvd-spiller så da trenger jeg jo egentlig bare cd-spiller. 8)

Men så frister det med ny tv og da. Skal gå vekk fra projektor og prøve plasma. Nå har jeg vært innom CRT, LCD, projektor så nå mangler jeg bare plasma. Der frister LG 50PG7000. Blir en med full HD til rundt 15000

Æh, blir vanskelig detta. Men tror jeg må gjøre meg ferdig med lyden først, så tv for komme senere...
    Ikke fan av Marantz? Har du sett de modellene som kommer nå eller? Dette er skikkelig kvalitet tvers igjennom, les tester så ser du hva dem er gode for.

Topp shit mann!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: ombestemte meg...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet ut mine Tara Labs Prism Nexa med Monster Cable MCX-2S høyttaler kabler nå. Fikk satt på skikkelige Argon plugger og skikkelig terminger med strømper og hele pakka. Så nå er kabeldelen skikkelig hvertfall!

Tro det eller ei, men mener faktisk det låter bedre. Mer oppløst, litt mer tyngde i bånn og litt mer rolig. Mulig det er placebo, men mulig jeg har rett ogå?

Mentor Vokal kom også på plass igår. Fantastisk senter som er miiiiiiiilevis foran Dali C1000.

Er fantastisk fornøyd med anlegget nå. Savner ikke subwoofer en gang. Anbefaler Mentor på det sterkeste til alle!

Så nå mangler bare Pioneer spilleren så er vi ferdig med lyddelen for nå. Neste blir bilde!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 6 er konge. Faktisk så konge at jeg til tider ikke får bestemt meg. Den låter da pokkern meg bedre enn mentor 8 ?!

Men dette stemmer med mine erfaringer ellers med dali, med egnang de får dedikert mellomtone, så kødder de det litt til for seg selv....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 er jo vill! Men den krever jo 2-3 ganger mer kraft enn Mentor 6 for å låte topp. Tror Mentor 8 er mer en filmhøytaler, men Mentor 6 fungerer bedre som allround og musikk høytaler. Men når du først nevner mellomtonen så er det mulig du har rett faktisk, når jeg tenker meg om. Ikke at jeg husker alt fra sesjonen med Mentor 8 men.

Men at Mentor 8 er en totalt vill høytaler er det ingen tvil om. Istedenfor å kjøpe 6 cerwin vega med 2x15"i front så kjøp heller et par Mentor 8. Den knuser alt! (hehe, dårlig eksempel men ser at mange CV gutter liker flest mulig 15" i front)

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Mentor 6 er konge. Faktisk så konge at jeg til tider ikke får bestemt meg. Den låter da pokkern meg bedre enn mentor 8 ?!

Men dette stemmer med mine erfaringer ellers med dali, med egnang de får dedikert mellomtone, så kødder de det litt til for seg selv....
    Er helt enig med deg her!

Men er det ikke på tider med bilder i denne tråden snart?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager! Her er et tatt med mobil så ikke døm meg! :-D

MaW's hjemmekino - studietider...-n750020320_4705080_3475-jpg

Som dere ser her er det fortsatt litt jobb med å skjule kabler osv.

Skikkelig bilder kommer når jeg får lånt speilrefleksen til fatters!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over en heftig Denon DVD-2930 på bruktmarkedet så da er denne på vei til min stue! Impuls kjøp er gøy!

Blir gøy å se hvor mye bedre bilde blir på dvd, men også gøy å få en dvd-spiller som faktisk er skikkelig god på cd'r også. Det var det som var målet. I tillegg er den litt mer robust, mer informativt display og litt grommere enn dvd-1930.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du fornøyd med Mentor Vokal?

Jeg skal også ha den, men har ikke hørt den enda...ops:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Maw, du slo til på den som lå her om dan altså. Det er godt at folk velger Denon spillere, så du slo fra deg Pioneer altså. Vil skje ting i heimen her i dag også, om ikke lenge kommer det gitarsett inn her.

Mentor Vocalen rocker seg gjennom filmen?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Ble Denon foran Pioneer, det var vel egentlig fordi jeg har Denon fra før og alltid vært fornøyd med det og når jeg så 2930 til den prisen så bare smallt jeg til.

Mentor Vokal er en helt rå senter. Alt av snufsing, patting, spytting, harking og alle andre lyder munnen lager komme jo med. Den har en enorm dynamikk hvis lydsporet sørger for det, og alt av dialog er betyyydelig tydligere enn Dali C1000 og stemmer har mye mer tyngde i seg. Det er liksom som å lette et slør vekk fra diskanten og mellomtonen......og bassen. Btw, Maskingevær er den helt rå på! :-D

Den er svær, men utrolig pen. Anbefales på det sterkeste.

Men vurderer en Abrahamsen til til senteren. Setter jeg den på brokobling kjører den 280 beinharde kontrollerte watt rett i senteren... :-)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Denon DVD-1930 solgt. Så er det bare å vente på Denon DVD-2930. Blir KONGE! 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deilig da å bli kvitt ting mener jeg, og dette er ikke noe bedre enn man kan tenke seg da. Moro at det blir skikkelig bra hos deg nå, dette lover bare supert fremover og kinoens neste investering er?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er dritgøy. Det koster penger detta, men vi lever bare en gang gjør vi ikke? Hvorfor bare sitte å drømme om ting? :-D

Hva som blir neste veit jeg ikke. Nå er jeg på en måte ferdig med lyddelen når 2930 kommer. Jeg kan ikke ha sub fordi jeg bor i leilighet med en del folk rundt her. Men tror det blir en 50"-52" tv. Her frister LG 50PG7000, Samsung PS50A766 eller Samsung LE52A676, Samsung LE52A866. Får se lett hva pengene strekker til.

Skal rydde litt opp i kabler. Skal bl.a kjøpe Monster MCX-2s til senteren også. Syntes de fungerte knallbra og så fikk jeg skikkelig terminering og plugger på de også. Slipper den stygge harde kobber kabelen som ligger i TL Nexa kablene

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det litt dårlig ut med Denon spilleren alikevel. Selgeren sa at jeg fikk den for 2500 kr, og jeg tok den. Litt senere fikk jeg mail om at han hadde fått et bud på 3000. Tenkte at det var jo greit, men brøt alikevel en avtale. Men 500 fra og til er jo greit. Så idag fikk jeg beskjed om at en annen hadde bydd 3500, og igjen brøyt avtalen selv om han sa at jeg hadde fått den til 3000 kr. Har selges lov til dette? Skjønner at selger vil ha mest mulig for den, men når selger sier at du kan få den til gitt pris så er det jo en avtale her. Og hvis jeg da sier ja til 3500, hvordan kan jeg vite at han ikke får enda et "bud" på 3700 eller 4000? Dette var litt snodig syntes jeg....og frustrerende da jeg trodde jeg fikk den og solgt min nåværende dvd-spiller.

Så jeg trekker meg fra kjøpet... og bestiller en Pioneer DV-LX50 istedenfor.
    med mindre det kommer en 2930 på brukttorget av en skikkelig selger...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/38916

Dette er en knall avspiller som er state of the art i følge What Hifi, vil anbefale deg denne og la han selgern ryke og reise. Forbanna tulling kaller jeg slike selgere, men jeg ville satset på denne spillern og du vil nok ikke angre et sekund.

Les anmeldelse her:

Marantz DV7001 review - whathifi.com

Jeg skulle hatt denne spillern selv men jeg har kjøpte meg 1940 til Denon siden ikke 8k var inne til en ny. Dette er et meget godt tilbud som jeg ville slått til på.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er rimelig frustrerende...

Den ser helt konge ut den, men litt ovenfor det jeg kan gi akkurat nå. Siden jeg jobber i Elkjøp, så får jeg Pioneer til god pris så da går jeg heller for det. ;-)

Pioneer DV-LX50 review whathifi.com

og den får rimelig bra i tester den og. I hjemmekino sa jo de at den kunne forsvare prisen som cd-spiller aleine... Kanskje noe overdrevet, men tviler heller ikke for den gjør faktisk en formidabel jobb som det... mens what hifi sier noe annet da. men men...vi får se.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er helt konge også....

Den fikk vel andre plassen på what hifi faktisk, så det er en super spiller så jeg skjønner hva du satser på i forhold til pris og fordeler. Pioneer er kjempe saker bare synd disse tv'ene deres er svært overpriset, kommer dem til å synke i pris med tiden eller vil de holde seg der?

Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •