MaW's hjemmekino - studietider... - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 277
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er det vel på tide jeg oppdaterer litt om hva som skjer på min kinofront

Jeg har for tiden ingen kino, og det kommer nok ikke til å bli en skikkelig kino på en stund da de neste årene går til studier på en viss skole i oslo på 2 bokstaver og det er ikke av den billigste sorten. Jeg er jo bare tross alt 22 år og har mange år med kino foran meg.

MEN jeg tenker på nå er, jeg sitter jo igjen med et par Dali 5005, og en Dali C1000 senter, masse kabler, en PS3 og litt diverse annet, så planen nå er å gå for 7.2 uten at det skal koste skjorta. Så gode gamle Dali 5005 i front, Dali C1000 i senter og så finner jeg 4 små passende bakhøytalere til en fin penge og 2 passende subber som gjør en god jobb, og så skal jeg få mest mulig morro ut av dette. Og i tillegg trenger jeg en god reciever, og så skal dette tweakes slik at det spiller ganske så underholdende...

Så noen tips til en råtass av en sub til en fin pris x2? XTZ, SVS?

Og tips til en god reciever? Onkyo TX-SR608? Yamaha RXV667?

Men siden jeg har gått over til å bli bildefreak i mellomtiden så skal det legges en del i tv og der er vel valget nesten tatt. Det blir nok en LG 47LE850, men Panasonic TXP50G20 og Samsung PS50C7705 er også på ønskelisten. Jeg skal snart få tatt en titt på alle disse så får jeg se hva jeg kommer fram til.

Som sagt så er jeg på vi får se stadiet, men det legges ikke mye penger i lyd i år.... Men en god tv MÅ jeg ha.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se du er tilbake Magnus, nå kom jo G20 veldig godt ut i test på Hjemmekino, vil tro du kan få mye glede av den tven. Veldig bra tv til prisen å være, samt sortnivået er jo også toppers på den. Morsom tv med masse muligheter, bare hive pvr recordern, kline på en liten harddisk som kan stå bak tven.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel da er jeg igang igjen. Gikk til innkjøp av en Onkyo TX-NR807 idag, som er starten på min billige men bra kino.

Hva det neste blir er litt usikkert da jeg tar ting som det kommer.

Onkyo 807 med Dali 5005 og C1000 i front er ikke heeeeeelt det samme som Yamaha RXV-3900 med Abrahamsen effekt med Dali Mentor 6 og Dali Mentor Vokal i front som jeg hadde før... MEN, av og til må ma prioritere andre ting enn kun det morsomme.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG BD570, XTZ W99.12 og Yamaha NS333 i hus. LG BD570 er en fantastisk god og enkel bluray spiller som spiler av alt av formater, wifi og utrolig god bildekvalitet. En stor oppgradering på bildesiden. XTZ subben er helt rå, og utrolig at denne bare koster 4000 kr.

Min billigkino består nå av:

Panasonic PT-AE700 projektor
    Onkyo TXNR-807
    LG BD570
    Playstation 3
    Dali 5005 front
    Dali C1000 senter
    Yamaha NS-333 bak og "presence"
    XTZ 99 W12.16 High Glossy

Det fungerer faktisk overaskende bra og gir meg god lyd for lite penger...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    LG BD570, XTZ W99.12 og Yamaha NS333 i hus. LG BD570 er en fantastisk god og enkel bluray spiller som spiler av alt av formater, wifi og utrolig god bildekvalitet. En stor oppgradering på bildesiden. XTZ subben er helt rå, og utrolig at denne bare koster 4000 kr.

Onkyo TXNR-807
    LG BD570
    Playstation 3
    Dali 5005 front
    Dali C1000 senter

Welcome back, nice stuff in the house.

Moro å se bitene faller på plass i heimen din, bilder kanskje ?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok bilder etterhvert, men tviler litt siden forrige kino var x10 av prisen det ligger på nå. :P

Skal i løpet av sommeren antageligvis gå til innkjøp av Panasonic TXP-50V20, så får vi se om det kommer noe etter det...

Jeg sveiper også daglig gjennom bruktmarkedet så kanskje det dukker opp noe interessant der...

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft, dette kan jo bli kjempetøft på et lavt budsjett! Kult at det er studenter i Oslo som deler interessene!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TXNR-807
    LG BD570
    Playstation 3
    Dali 5005 front
    Dali C1000 senter

Dette ser ut som mye moro for penga Du har vært i Mentorland før, men med litt velvilje og den gode innstillingen du har, så blir dette helt sikkert veldig bra. Film er gøy!

Hvor dypt går egentlig disse XTZ subene?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal tilbake til Mentorland, men når man skal studere så må man prioritere andre ting så da gjør jeg det beste ut av det foreløpig.

XTZ subben går ganske dypt, ikke SVS nivå men tilfører et meget bra trøkk når det trengs. I mine ører slår denne subben det meste av budsjett subber...

Legger inn liste over mitt forrige anlegg, slik at jeg ikke blir sett på som en newbie :P

Samsung PS50B855 - 2009's beste tv uten tvil
    Dali Mentor 6, front - fanastiske allround høytalere
    Dali Mentor Vokal, senter - gigant senter uten grenser
    Dali Concept 2 x2 - helt ålreite bakhøytalere
    Yamaha RXV-3900 - beste recieveren i sin klasse
    Abrahamsen V4 effekt - passer perfekt med Mentor, bortsett fra noe "tilslørt" diskant
    Pioneer BDP-LX52 - treig som juling, men fantastisk bilde og lyd.
    Denon DVD-2930 - rå dvd-spiller, og meget god cd-spiller

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal tilbake til Mentorland, men når man skal studere så må man prioritere andre ting så da gjør jeg det beste ut av det foreløpig.

XTZ subben går ganske dypt, ikke SVS nivå men tilfører et meget bra trøkk når det trengs. I mine ører slår denne subben det meste av budsjett subber...

Legger inn liste over mitt forrige anlegg, slik at jeg ikke blir sett på som en newbie :P

Samsung PS50B855 - 2009's beste tv uten tvil
    Dali Mentor 6, front - fanastiske allround høytalere
    Dali Mentor Vokal, senter - gigant senter uten grenser
    Dali Concept 2 x2 - helt ålreite bakhøytalere
    Yamaha RXV-3900 - beste recieveren i sin klasse
    Abrahamsen V4 effekt - passer perfekt med Mentor, bortsett fra noe "tilslørt" diskant
    Pioneer BDP-LX52 - treig som juling, men fantastisk bilde og lyd.
    Denon DVD-2930 - rå dvd-spiller, og meget god cd-spiller
    Når du er ferdig med studiene kan det jo være det har kommet Mentor mk2 Det hadde vært noe!
    Er på tur innover i Mentorland her, så jeg er meget fornøyd om dagen. Ett år etter endte studier, så er jeg endelig på vei dit. Moro som rakkern!

Kult! XTZ kan være en kandidat i kinoen, men har en følelse av at jeg vil vanvittig kjellerdypt, og da er kanskje svs mer tingen ja.

Du hadde jo et virkelig saftig oppsett der!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subwoofer kalibrering

Driver nå med subwoofer kalibrering.

Sub er XTZ 99 W12 og Onkyo TXNR807
    Har foreløpig kun brukt db måler på iPhone (ja, fy fy) (radioshack er bestilt) og guide'n til Hellnoob. Prøver foreløpig med EQ2 aktivert, og "puffen" i den venstre porten.

Første posisjon var bak i venstre hjørnet. Dette ga en meget dyp og god, bass men manglet litt av punch bassen. Denne posisjonen ga også meget greit resultat på målinger i romkorreksjonen.

Andre posisjon jeg prøver nå er foran i høyre hjørnet, vedsiden av høyre høyttaler. Dette gir en meget bra punch, men mister litt av det dypeste. Det rare her er at romkorreksjonen satte alle høyttalere til ca -9 db, og sub til +3,5 db. Dette var ganske rart og ga relativt lite dynamikk, og det ble veldig mye bass. Jeg justerte front og de andre nærmere null, bare med like forskjeller som var målt med romkorreksjonen. Dette ga faktisk et meget bra resultat, dynamikken er tilbake og det er et godt punch i lydbildet. Om dette er spesielt korrekt å gjøre tror jeg ikke, men det låter ganske artig. Spesielt på musikk dvd.

Er det noen tips til hvordan jeg kan gjøre det enda bedre og få til den aller dypeste bassen, men samtidig ha punch? Jeg er veldig nybegynner på subkalibrering, og merker at det ikke er spesielt lett... Noen andre gode guider å følge?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radioshack bestilt og nå er det sub kalibrering på den skikkelige måten!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Radioshack bestilt og nå er det sub kalibrering på den skikkelige måten!
    Hva med en sånn en AVshop.no / DSPeaker Anti Mode 8033C Subwoofer Autoequalizer
    Den gjør en god jobb i bassområdet,og den har en lift 25hz og 35hz funksjon som henter litt ekstra i dypbassen hvis du vil!
    Jeg er hvertfal veldig fornæyd med min,og det har jeg forstått det er mange andre som er også
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp flyttet inn i ny leilighet, så det gir meg nye muligheter.

Ny tv kommer i løpet av neste uke. Hva det blir er litt usikkert, men det blir noe artig. Det står mellom Samsung PS50C7705, LG 47 eller 55LE850, TXP50V20, Samsung LE55C675 eller noe rundt der. vi får se.

Onkyoen skal snart selges og byttes ut med RXV-1067 eller 2067.

Skal gå til innkjøp av nye KEF Q serien når disse blir tilgjengelig. På tide jeg får noen artige høyttalere på plass igjen. Savnet etter de gamle Mentorene mine er stort.

KEF Q900 vil selvfølgelig kreve en effektforsterker, så det kommer vel noe der etterhvert også...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TV på plass!

Var på utkikk etter en god 55" som hadde mye for penga og til slutt endte jeg på LE55C675 og angrer ikke. Dette er seriøst en svært imponerende tv. Det er synd at Samsungs LCD skjermer havner i skyggen av LED skjermene deres, for LCD skjermene er helt råe. Et kupp til 12995 kr!!

Kommer med en liten minitest etter litt testing osv.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på utkikk etter en god 55" som hadde mye for penga og til slutt endte jeg på LE55C675 og angrer ikke. Dette er seriøst en svært imponerende tv. Det er synd at Samsungs LCD skjermer havner i skyggen av LED skjermene deres, for LCD skjermene er helt råe. Et kupp til 12995 kr!!

Kommer med en liten minitest etter litt testing osv.

Du har det å trekke til deg store tver skjønner jeg, får sitte med 42" min en stund til så det går vel det også. Grattis med ny og flott tv, håper du kan ta noen bilder av denne med en kilde tilkoblet.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal mikse og trikse litt i morra så kommer det et bilde eller 2...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal mikse og trikse litt i morra så kommer det et bilde eller 2...
    Det ser vi virkelig frem til mister, håper å se det blir no knæsj bilde å få lagt et øye til.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel siden jeg har et noe labert hjemmekino system for tiden, så blir det ikke all verden, men det kommer det kommer!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel siden jeg har et noe labert hjemmekino system for tiden, så blir det ikke all verden, men det kommer det kommer!
    Labert og labert, men det blir en velkomst til Mentorland igjen med tid og stunder tenker jeg. Vi har plass til deg igjen så det er vel bare å spane fremover på brukten, er det for galt med det man har så kan man alltid selge og kjøpe noe annet. Er nok ikke så dårlig så det ikke er godt for noe.

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •