DTS Audio - Multimedierommet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DTS Audio - Multimedierommet

God dag godtfolk. Jeg føler meg idag frekk nok til å lage en tråd over hva jeg har kjørt inn på 16kvm. Noen dedikert hjemmekino får jeg ikke til da studentplassen jeg er gitt ikke tillater et rom for hver hobby.

Anyways, jeg er fornøyd slik det er nå.

Starten på det store lille, var i oktober 07 da jeg fikk en billig, flat Samsung TV. Det gikk an å henge den på veggen, i motsetning til "container-TV'en" jeg tidligere hadde!

Interessen for lyd har alltid vært der, men andre hobbyer/jobb har krevd sitt av budsjettet og stengt lyden ute. Dette er det altså slutt på nå! Endelig.

Vi liker månedlige oppgraderinger og oppdateringer.

Stuff the room is stuffed with:

Skaarer GAN-110 rack, svart top og bunn, blank midt. Her står følgende:
    Pioneer VSX-LX60 Reciever
    Samsung BD-P1400
    Denon DVD-1740

Kabler:
    Monster THX til bakhøytalere
    Xindak SC-01B til frontene

Signalkabler:
    En variasjon av Monster og Argon.

Høytalere:
    Front - Klipsch RF-82
    Bak - KEF iQ5
    Sub - XTZ 99 W12

Så har jeg det jeg kaller workspot, bestående av:
    En MacBook Pro koblet til en Apple CinemaDisplay 20", med litt annet tilbehør og gadgets. Etter litt om og men ble det en iPod Touch 16GB også. Ufattelig hvor masse kult den kan brukes til!
    (Anbefaler progr. som Simplifymedia og Remote. De er begge et must mener jeg!)

Neste prosjekt på lista er senterhøytaler og effektforsterker til frontene. Syns de drar bra til film, men til enkelte musikksjangre, mangler det litt i toppen, litt slapt på høyt volum innimellom.

Spørsmålet er nå, effekt eller senter. Hva vil løfte totalopplevelsen mest, frem til begge er på plass?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemningsfulle bilder, ble litt tristesse over dem, men jeg likte godt stilen!

Du har adskillig bedre oppsett enn da jeg var student, men da var ikke hjemmekino et ord annet enn i scifi.

Om effektforsterker vs senter så høres det ut som om du må ta et oppgjør med deg selv: Prioritere film eller musikk.

Jeg ville tro at med et rom på 16kvm, dine fronthøytalere og med XTZ'en til hjelp, da burde det være nok potensiale til å spille høyt med recieveren hvis du ikke har noe som nuller seg ut i rommet. Selvsagt vil en dugende effektforsterker avlaste recieveren. Hører du film alene vil phantom senter (dvs ingen) gjøre grei jobb, men er dere flere samtidig på filmvisninger, da er en matchende senter den komponenteten jeg ville prioritert høyest.

Spennende å høre hva du faller på!:-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan vel si det slik; å være student er ikke så ille som mange vil ha det til

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Stemningsfulle bilder, ble litt tristesse over dem, men jeg likte godt stilen!
    Enig. Fine bilder!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal dere ha karer. Lurer på om ikke det blir effekt i første omgang, er nødt til å vente litt å se. Filmlyden er kung, men hører en del på musikk så det spørs vel om effekten kommer først for å løfte loungemusikken min

Så er det budsjettet som skriker mer etter senter enn effekt, det må jeg si.. hehe.

Når det gjelder senteren så tenker jeg på RC-62. Har ikke hørt den, men har hørt lillebroren 52 og likte hvordan den opptrådte.

Til effekt blir det Parasound. New Classic passer best med resten, men en A23 frister den også!

Regner med at både en A23 og NC2125 vil gjøre en god jobb, men skal jeg vente å strekke meg til 2250, A21? Evt. step up til RC-64 som senter!?

Umulig å vite :P

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å eksponere slik at man faktisk ser objektet som er avbildet skikkelig, ref et par av bildene overs...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Greit å eksponere slik at man faktisk ser objektet som er avbildet skikkelig, ref et par av bildene overs...
    Yess sir, will think of. Bildeoppdateringer skjer nok på minHjemmekino delen fremover tenker jeg, skal prøve å få vist frem greiene ordentlig

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var neste nyervervelse inne. PS3 80GB

Har funnet programmet EyeConnect til Mac som gjør det mulig å streame musikk og film fra Mac'en til PS3'en, da var det ikke noe å lure på. Eneste jeg sliter med å skjønne e hvorfor ting fungerer litt, så fungerer det ikke og så fungerer det igjen.

Noen som har en litt ustabil stream til PS3?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •