Holy Diver's ytterst ydmyke.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 49
    Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Holy Diver's ytterst ydmyke.

Mangler en del, men er på veg!

Ved siden av god film, så er musikk høyt prioritert. Derfor klamrer jeg meg fremdeles til mine gamle Mission’s.

Anlegget lever fremdeles under rådende omstendigheter:
    1. Student.
    2. Dårlig rom, bl.a. bare 3 vegger…
    3. Gal baby med jevnlig utagering på knapper og ledninger.

Derfor folkens, show mercy.

Elektronikk:
    Reciever: Onkyo TX-SR 600E
    DVD-spiller: Onkyo DV-SP 501
    Stereo forsterker: Onkyo A-803
    CD-spiller: Onkyo DX-710
    Platespiller: Panasonic
    Videospiller: Radionette (Må beholde den pga mine gode gamle konserter på vhs..)

Høytalere:
    Front: Mission 751
    Bak: Mission M71 i
    Center: Mission M5C
    Subwoofer: Sony SA-WX900
    På huggu: AKG 501

Kabler/stativer:
    Monster Mseries CX-2 i front
    Ukjent merke til bakhøyt.
    Monster Interlink digital IDL-100 coax
    Monster V2SC scart
    Audioquest turquiose 2
    Sandfylte Target stativer i front,
    B-tech (sandfylt) bak
    B-tech senterhøytalerstativ

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må ikke glemme denne...

Min største lydopplevelse hittil fra en så liten sak.... helt avsindig!!

AKG 501

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser da flott ut det!

velkommen hit, forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut det der.. Det er vanskelig å ha råd til dyrt utstyr når man er student og har en baby

Ser du har en del cder... Ikke dårlig

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har mye utstyr her.
    Ja anlegett passer inn her. Her godtas alt så lenge det er bilder og man har lyst til å vise frem hva man har så er det bare å kjøre på.
    Skulle du ha foretatt noen små endringer så hadde en center vert å anbefale. Det hever filmlyden flere hakk opp.
    Sub er det som kan vente litt til man er fornøyd med resterende. Og i en liten kåk er det kanskje heller ikke nødvendigt.
    Velkommen til forumet og håper å se og høre mere fra deg.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter de gamle mission høytalerene??

Og hvordan er m71? Jeg lurer på å bruke de som bakhøytalere en gang..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen i forumet, Holy Diver! Er du DIO-fan?

Det ser jo veldig bra ut det der. Liker Mission, de har en tight, presis lyd. Du som har baby har vel skjønt en del av problematikken med å kombinere hifi og baby. Her er ihvertfall en tråd som kanskje kan gi noen tips, og som du kanskje vil bidra i selv:

Barnesikring av Audio/Video-utstyr

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Geiri:
    Jeg har siklet meg dehydrert på centerhøytalere. Er inneforstått at en god center må til, og har absolutt en plan den dag pengene er på plass. Blir sannsynligvis en Mission det òg. I og med at fronthøyalerne mine ble produsert i 1994, så er det vanskelig for meg å finne en center som matcher i lyd, men jeg har pratet med folk i Mission og de mener Mission m5c vil være tilfredsstillende i "lydlikhet". (Det eneste som er utrolig leit, er at det er Elkjøp som fører Mission i Norge. Veldig vanskelig å få kyndig hjelp og veiledning av dem. Fatter ikke at Mission vil selge høytalerne sine gjennom en slik svak forhandler.)

Moho:
    Jeg har hørt på Mission i alle år og liker svært godt den stramme, klare, "engelske" lyden. Elementene i 751 er små, basselementet har en diameter på kun 130mm, og utfordringene har altså ligget i de nedre frekvenser. etter en stund plukket jeg høytalerne ned fra veggen, og satte de på sandfylte stativer på spikes, og jeg fikk en ny høytaler hva bassgjengivelse angår. Høytaleren er tung og dyp i konstruksjonen og fungerer svært godt, spesielt til pop/rock. 751 drives av en eller annen grunn i 6 ohm.

Mission m71 spiller jeg inn for tiden. Uansett, dette er en mye "lettere" høytaler på alle måter. Jeg er likevel svært glad for dette kjøpet og jeg har selvsagt tyvlyttet nok til at jeg tror de vil gjøre en god og klar jobb bak i systemet. Moho, ser du lyden i m71 i forhold til prisen, kr 1995,- for paret, så er dette en kjempegod høytaler. Uten at det er en avgjørende faktor, så har M71 vunnet alt av tester i sin klasse.

Roffe:
    Du kan ta deg ei bolle på at jeg er DIO fan ja.. hehe Gode gamle Ronnie gir fremdeles jernet!
    Takk for tips rundt sikring av audio/video utstyr. Likte spesielt godt at det ble fokusert på sikring til fordel for utstyret og ikke spesielt til fordel for barnet. haha

Takk for innspill folks.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser bra ut velkommen.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holy Diver
    Du kan ta deg ei bolle på at jeg er DIO fan ja.. hehe Gode gamle Ronnie gir fremdeles jernet!
    Takk for tips rundt sikring av audio/video utstyr. Likte spesielt godt at det ble fokusert på sikring til fordel for utstyret og ikke spesielt til fordel for barnet.
    "Ta deg en bolle"... Du er vel ikke Pondus-fan også?

Når det gjelder barnesikring så er mange av tipsene der for å sikre barna også. Spesielt du som har stativhøyttalere kan få utfordringer med at barna velter høyttalere ned fra stativet eller velter hele stativet. Jeg mistet en gang en høyttaler på størrelse med dine Mission ned på såkalt uslitelig Laminatgulv, og det ble DYPT hakk i gulvet. Fallhøyden var lavere enn stativene dine. Jeg ville seriøst vurdert å veltesikre stativhøyttalerne for å beskytte barna mot fallende høyttalere.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet!

--dagens værvarsling melder om stor fare for fallende høyttalere og skrikete små unger.

Mitt beste tips: Heng ungen opp i en stol, slik at han eller hun svever rett over bakken. Og elastiske strikk...slik ungen kan hoppe opp og ned! :lol:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettop kjøpt nye kabler til mine M74i så jeg er spent på om jeg hører bedring i lyden. Driver og avisolerer nå... Stønn

Mission gir veldig mye lyd for pengene, det kan jeg si meg enig i

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe, joda, jeg skjønte egentlig at det var til barnas beste, og jeg har klødd meg mye i mørkets dal for å finne ut åssen jeg skal få kombinert dette med unge og stereo. Noen anbefalte meg en gang å skru fast høtaleren i stativet, men jeg vegret meg for å lage hull i Rosewood'en og festet i stedet høytaleren i stativet ved hjelp av festetyggis (noe som virket dempende på uønsket vibrering helt til tyggisen tørket..)

En annen, litt anstrengt situasjon er når sønnen vår tar fart med trillebilen sin, lager et innbitt ansiktsutrykk, for deretter å mose inn i recieveren så knappene spruter av Onkyo'en. Som du kjønner, jeg er svært takknemmelig for din barnesikringstråd

Magnera: Jeg må teste ut det med den elastiske strikken.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moho, det hadde vært artig å hørt hvilke forandringer det blir med nye kabler til dine Mission's.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom ungen er på racerbil stadiet er han kanskje blitt litt for stor for stikkhusken...Men lykke til

Kanskje får du noen gode tips i barnesikringstråden som du kan bruke..til du har fått orden på sakene må både du, ungen og ikke minst utstyret ha lykke til :lol:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moho, det hadde vært artig å hørt hvilke forandringer det blir med nye kabler til dine Mission's.
    Nå er jeg student, så jeg har ikke råd til all verden, men hadde før enkel Monster xp, og kjøpte nå Tara Labs Nexa. Skal skaffe bananplugger senere, for det var litt små vrient å knote bak på forsterkeren.

Første inntrykket mitt er at jeg har fått mer åpen lyd, Ting er mer fremrtredende nå, og jeg aner muligens (får se etterhvert) at mellomtonen har blitt mer fremtredende, da dette var noe jeg savnet før.

Er fornøyd hittil, og mannen i hifi klubben sa det ville ta litt tid, så blir vel bedre etter hvert da regner jeg med.

Jeg har friskt i minnet en kamerat av meg sine høytalere, Mission M72. Synes huske han fikk innmari mye lyd ut av dem, og hørte på dem på nytt i påskeferien da jeg var hjemme. Min hukommelse stemte, bassen er spesielt tydelig der, og høytalerene gir fra seg mye mye mer lyd enn man skulle tro ved å se på dem. Vi har kommet fram til at dette er at han har en god plassering, bra kabler og generelt bra komponenter, men vi har også funnet ut at jeg burde få hvertfall like god lyd på mine.

Hittil synes jeg ikke det, men jeg har innmari liten plass, og plasseringen av høytalerene er langt fra ideell. (Se evnt bilder på linken min under).
    Men jeg er meget godt fornøyd med mine høytalere, og vet at de har potensiale over et de presterer her.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine bilder du har Moho!
    De aller fleste høytalere får jo aldri spille under helt optimale forhold. Derfor er det som du sier viktig å ikke glemme at 752'ene dine vil kunne prestere mer under andre romforhold.

Nesten det første jeg gjorde når jeg flyttet hit vi bor nå, var å koble opp anlegget. Jeg syntes spesielt bassen var helt suveren i den perioden. Etterhvert kom flere møbler og annet rask inn i stua, og nå er ikke lyden(spesielt bassfrekvensene) like god lenger. Men det trøster å vite at når lommeboka tillater bedre rom, vil sannsynligvis høytalerne få gunstigere arbeidsforhold.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine bilder du har Moho!
    De aller fleste høytalere får jo aldri spille under helt optimale forhold. Derfor er det som du sier viktig å ikke glemme at 752'ene dine vil kunne prestere mer under andre romforhold.

Nesten det første jeg gjorde når jeg flyttet hit vi bor nå, var å koble opp anlegget. Jeg syntes spesielt bassen var helt suveren i den perioden. Etterhvert kom flere møbler og annet rask inn i stua, og nå er ikke lyden(spesielt bassfrekvensene) like god lenger. Men det trøster å vite at når lommeboka tillater bedre rom, vil sannsynligvis høytalerne få gunstigere arbeidsforhold.
    Sant sant. Gleder meg til å flytte ut til noe større en 17m2... ("Stuen" anlegget står i er 12m2.
    Kameraten med M72 Hadde de på vegg fester høyt på veggen vinklet nedover. Det fungerte hvertfall veldig bra der..

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut det her. 8)

DU har ikke tenkt på en billig sub? Det hever lydopplevelsen mange hakk, spesielt når du har stativhøytalere..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •