Holy Diver's ytterst ydmyke. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe! Jeg er bare glad jeg hadde et ekte troll på lur da spøken ble avslørt..

Det er en arbeidskrevende prosess å teste ut ulike plasseringer, så jeg har ennå ikke spikret den permanent i gulvet. Vært mye borte i det siste, så det gjenstår fremdeles noen timer med tuning og optimalisering. Førsteinntrykket er likevel at den gjør en god jobb med film, musikk er mer utfordrende. Men som sagt, det gjenstår en masse prøving og feiling. Mangler db-måler, så parameterne er i dag fiskene i karet, slengbuksa og nyanlagt bakoversveis.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mektig imponert over Sony-skiltet ditt, skikkelig gjennomført :razz: . Ganske stor forskjell i oppdateringsfrekvens hos deg i forhold til visse andre her på forumet som bytter utstyr oftere enn bleier... Men det smaker jo mye bedre når man har ventet lenge, ikke sant?

Gratulerer forresten, håper du kommer tilbake med referat om resultatet om ikke så lenge.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tråd med støv på.

Takk for sist.

Da var det nesten to år siden forrige oppdatering, huff! Samtidig skal det sies at avforum.no benyttes flittig til tross for at egne utstyrsoppdateringer er sjeldnere enn demokratiske valg på Cuba.

Nå har det likevel skjedd noe i mellomtiden, om enn ikke så drastisk i av-hylla. Jeg, eller vi, har blitt huseiere siden sist, og en halv tomannsbolig er nå lokalet for mang en sen filmkveld.

I dag ankom en etterlengtet Yamaha DVD-S1700 som jeg håper vil ta opp stafettpinnen etter en tilårskommen og dessverre haltende Onkyo dvd-spiller. Det knytter seg en del spenning rundt denne Yamaha spilleren da den er akkurat dyr nok (for min del) til at mange kanskje vil riste på hodet og tenke at idioten like godt burde ventet på litt rimeligere HD-DVD eller BlueRay spillere. Men, det er nå en gang slik at jeg verken har fått skaffet projektor ennå (selvfølgelig samboers skyld) eller fancy flatbrødtv, så det jeg først og fremst trenger er en god formidler av mine gamle dvd’er, samt en spiller som heller ikke gjør skam på musikk i stereo.

Noen bilder følger.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder av Yamaha DVD-S1700.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Både med ny spiller og ny bolig
    Denne har gjort det veldig godt i tester, så jeg regner med du blir fornøyd
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha, devilej!

Jeg er fornøyd med både spiller og bolig. Det er helt utrolig å kunne sette seg ned med den samme gamle bunken dvd plater og oppleve dem "på nytt igjen" hva lyd angår. Jeg visste virkelig ikke at man kunne høre Peter Gabriel puste i mikrofonen mellom låtene..

Det som ikke er like bra er at jeg sliter med bildet når jeg spiller sone 1 NTSC dvd'er. Jeg må inn i menyen på dvd-spilleren og skifte til NTSC hver gang før jeg skal spille en NTSC disk for å unngå hakking og en ujevn flyt i bildet. Jeg vet ikke hvorfor dette problemet oppstår, da jeg ikke hadde problemer med det med min forrige 6 år gamle Onkyo spiller..

Det verste med det er at når jeg tvinges til å stille spilleren inn på NTSC, så forringes bildet noe, det er ikke lenger like skarpt og veldefinert som ved PAL. Lyden påvirkes seff ikke av de ulike bildeinnstillinger, men jeg skulle gjerne kunne sett disse filmene i samme gode kvalitet som jeg kunne før. Rart å kjøpe ny spiller i dag, for så å finne ut at den behersker dette problemet dårligere enn min forrige verneverdige dvd-spiller. Noen tips eller forklaringer som kan løse uføret?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holy Diver
    Min største lydopplevelse hittil fra en så liten sak.... helt avsindig!!

AKG 501
    Så en liten forhåndsomtale enten i Stereophile eller Home Theater av AKG 701 som skulle testes i neste utgave.. De forventet en ny referanse. Høres ut som de er enig med deg

DrE

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vanskelig å forklare hvordan det høres ut, men jeg har ikke hørt en slik lyd via ordinære høytalere noen gang. Nå skal det sies at jeg ikke er spesielt bevandret (ikke begavet ), men jeg tror faktisk en må grave svært dypt i lomma på høyre rompeball for å matche denne typen hodetelefoner. Jeg har ennå ikke fått skaffet meg en dedikert hodetelefonforsterker til den, men jeg har et stort ønske om å prøve ut det på disse.

Det blir spennende å lese denne forestående testen. Kunne du gitt en lyd her om du skulle ramle over omtalen i et eller annet blad?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holy Diver
    Kunne du gitt en lyd her om du skulle ramle over omtalen i et eller annet blad?
    Klabert! Abonnerer på begge de aktuelle magasinene, så jeg får prøve å huske det (har darla-scene-hukommelse).

DrE

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •