Grimstads hjemmekino - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette så jo meget så bra ut :-D

Hvordan er det med kjølinga til projektoren da den er innebygd?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå prøvd å sammenlikne HTPCen og Dune spilleren litt.
    Jeg kjører TMT på HTPCen og har siste firmwareoppgradering på Dunespilleren. Sammenlikningen er kun med bluray. Her er mine inntrykk så langt:

Bildet på HTPCen virker litt mer "crispy" enn på Dunespilleren. Jeg har aldri sett et bedre bilde enn det denne klarer å trylle fram! Men det er mulig at TMT har en lite bug - bildet gjør et lite hopp av og til. Det er ingen regelmessighet i dette og en merker ingenting på lyden. Derfor er det ikke alltid at en ser det. Jeg bruker derfor allikevel heller HTPCen enn Dune spilleren til vanlig. Andre fordeler med HTPCen er jo hurtighet. Jeg tviler på at det finnes en standalone spiller som er like rask i gang som denne. Dune spilleren er heller ikke treg, men PCen overgår altså denne på hurtighet.

Når det gjelder hakking generelt så opplever jeg begge løsningene som gode. Jeg har satt PCen på 23 hz (23.976) og det samme på Dune spilleren. Selv om det står i beskrivelsen av oppgraderingen at dette er noe som Dune skal gjøre automatisk, så ble hakkingen betydelig redusert når jeg gjorde dette manuelt.

Hvis jeg har satt igang en lengre kopieringsjobb på den USB disken som jeg skal lese film fra, så hakker det også. Jeg regner med at det er fordi USB hastigheten da blir fordelt på flere operasjoner og da er det ikke nok hastighet igjen for krevende Bluray.

Internt i huset mitt har jeg kun 100mbit linje. Dette holder ikke for å streame bluray, men det går bra med vanlig DVD og matroskafiler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Dette så jo meget så bra ut :-D

Hvordan er det med kjølinga til projektoren da den er innebygd?
    Både inn og utblåsing på projektoren er jo foran og bak og de delene er jo ikke innbygd. I tillegg er det jo masse luft inni den drageren som projektoren er innebygd i.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grimstad
    Både inn og utblåsing på projektoren er jo foran og bak og de delene er jo ikke innbygd. I tillegg er det jo masse luft inni den drageren som projektoren er innebygd i.
    Ok

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering:
    Som nevnt bruker jeg nå først og fremst en PC som Plasmaboy har satt sammen til meg. Denne har Asus ATI Radeon HD5450 som skjerm og lydkort. Og nå kjører jeg PowerDVD 10 med den siste patchen.

Og aldri har bildet flytt bedre. Jeg kan nå spille film etter film (bluray) uten et eneste rykk.

En annen fordel med HTPC er jo start tiden. Filmen starter jo nesten med en gang en setter den igang.

Jo - nå er jeg strålende fornøyd!

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker tanken å bygge en HTPC selv.
    Hvilke CPU er det som er satt inn? Kjører med miniITX med Atom prosessor eller er det vanlig i3 av en eller annen slag?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker tanken å bygge en HTPC selv.
    Hvilke CPU er det som er satt inn? Kjører med miniITX med Atom prosessor eller er det vanlig i3 av en eller annen slag?
    Du trenger nok ikke sette sammen noe særlig kraftig maskin. For det er først og fremst skjermkortet som er det vesentlige her. Min maskin bruker en CPU Athlon II X2 245 prosessor.
    Det du imidlertid kan vurdere er et ssd drev. Da starter maskinen raskere og ting flyter litt bedre.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har SSD disker i en av maskinene mine.
    Vet ikke helt hvor nødvendig det er i en HTPC 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har SSD disker i en av maskinene mine.
    Vet ikke helt hvor nødvendig det er i en HTPC 8)
    Min maskin er nesten identisk til den som Plasmaboy har. Den eneste forskjellen er at han har en SSD disk. Og hos han så virker det faktisk som at bildet flyter hakket bedre enn hos meg. Vi vet ikke ennå om det er disken som gjør forskjellen, men lurer altså på det...

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo en mulighet.
    Er kjent problem med små "barnefeil" på SSD disker enda.
    Magnetiske disker har "et par" år's forsprang :P
    Men uansett. Blir helst avspilling fra netverksserver for min del hvertfall.
    Er ikke nok plass til disker i en normal HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Neo83
    Blir helst avspilling fra netverksserver for min del hvertfall.
    Er ikke nok plass til disker i en normal HTPC [/QUOTE]

Husk da bare å ha gigabit nettverk. 100mbit holder ikke for bluray, jeg har prøvd.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grimstad
    Min maskin er nesten identisk til den som Plasmaboy har. Den eneste forskjellen er at han har en SSD disk. Og hos han så virker det faktisk som at bildet flyter hakket bedre enn hos meg. Vi vet ikke ennå om det er disken som gjør forskjellen, men lurer altså på det...
    Projectoren har vel mest å si.
    Jeg spiller alt unntatt PAL av med 60Hz på WD live og HTPC og det er smoooth:-D
    Dette er sikkert fordi Bravia 3 enginen i projectoren min ( WV80 ) fikser det.

Jeg streamer Avatar BD fra en USB disc koblet til kontor PC'en min over 100Mb nettet til WD live uten hakking8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Projectoren har vel mest å si.
    Jeg spiller alt unntatt PAL av med 60Hz på WD live og HTPC og det er smoooth:-D
    Dette er sikkert fordi Bravia 3 enginen i projectoren min ( WV80 ) fikser det.

Jeg streamer Avatar BD fra en USB disc koblet til kontor PC'en min over 100Mb nettet til WD live uten hakking8)

Jo, jeg har prøvd igjen og det virker av og til greitt. Tidligere her prøvde jeg å streame Avatar fra PCen til Dunespilleren og det hakket hele tiden. Så prøvde jeg å streame fra Dune til PCen og det hakket like mye.

Men her forleden streamet jeg en annen bluray film fra PCen min på kontoret og det fungerte bra. Så det er noe med nettverk som jeg ikke skjønner....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere ser så har jeg dempet kinoen min mye. Jeg har dempingsplater i hele taket og hele veien i veggene. Det gjør at det er svært lite refleksjon i rommet (som er bra) men også at rommet sluker lyd. Det har vært vanskelig å oppnå de store lydtrykkene pga av dette.

Jeg har derfor nå investert i nye høyttalere og nye (for meg) subber. I tillegg har jeg byttet receiver.
    Og for å si det med en gang: Nå svinger det skikkelig!

SVSene mine hadde bra lyd, men litt dårlig følsomhet. De var nok ikke riktige for rommet mitt. Nå er de byttet ut med Klipsch RF-82. Disse har 11db bedre følsomhet (98db) og er litt råere i klangen. Noe som nok passer rommet godt slik at lyden blir riktigere.

Den gamle selvlagde subbben min er blitt byttet ut med 2 x SVS PB-10. Disse virker det som ikke det er noen bunn i... Fantastiske subber!

Yamahaen er byttet ut med Onkio TX-SR875 receiver.

Så nå er det bare å komme på besøk!

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende. Tenker nok du får litt mere fart på trykket der nå ja :-)
    Du opplever ikke diskanten i 82 som noe skarp? Eller har kanskje dempet så mye at det ikke høres? =)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jeg opplever lyden fra RF-82 som mer rå i klangen enn det MTSene gjorde. Samtidig så er rommet så dempet at det passet egentlig greitt. Før var nok lyden for dempet.
    Samtidig håper jeg at lyden vil bli litt mer finslepet når høytalerne blir mer innspilt. Nå er de jo helt nye....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått en del timer på høyttalerne og opplevelsen er nå som følger: jeg liker råheten i diskanten. Den passer godt i rommet mitt og gjør at lyden er mer frempå, mer tilstede enn den var med SVSene. Men bass er det for mye av. Den er i tillegg ikke spesiellt presis (den kan jo være fordi de står i hjørnene). Men når jeg kjører subbene i bunnen (deler på 80hz) så kan jeg justere bassen riktig og da blir det mye bedre, også på musikk. Så jeg er foreløpig godt fornøyd!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterings bilder med høytalere i romet ?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Oppdaterings bilder med høytalere i romet ?
    Det nytter ikke med nye bilder, da det vil se helt likt ut. Høyttalerne og subbene er nemlig plassert bak en vegg foran. På denne veggen henger lerretet og på sidene og under er det montert høyttalerstoff. Bak dette er altså fronthøyttalerne og subbene.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny lyd!

Jeg kan skrive under på at lyden i Klipchene passer rommet bedre enn det MTS'ene gjorde.
    Nå er jeg til en viss grad innhabil da jeg har levert receiver og subber, men jeg ble veldig godt fornøyd resultatet.

Har du fått senteren enda?

Du burde få tatt noen bilder av kinoen uansett.

HVis du har problemer med booming ( 60 - 80 Hz ) så må du nok inn med mer demping rundt høyttalerene. målet må jo være å få det til å spille bra i "pure" for kun å bruke sub på film.

Hvis du kommer innom meg en dag kan du få låne noen nye filmer til testing. For eksempel Resident evil afterlife, drittfilm med sinnsykt bra lyd og bilde.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •