MiniKino alà Kai - 9høyttalere på 9kvm [Sånn går no dagan...]

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 70
    Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MiniKino alà Kai - 9høyttalere på 9kvm [Sånn går no dagan...]

Hallo godtfolkt...

Er en flittig leser her på forumet, og sporadisk debatant, og fant ut idag å hive ut første innlegg i egen tråd. Har hatt "minhjemmekino" profil et års tid, men i anledining en liten makeover av tv-stua, tenkte jeg å presentere meg litt i forumet også...

Bor og virker i Mo i Rana, hvor fruen og jeg bor i en tomannsbolig. Tv-stua er heldigvis i et påbygg som deler vegg med noe annet enn vår egen stue. Rommet er circus 3x4m, hvor vi kun har et 5.1 oppsett, i bang-4-your-buck klassen, og en toseter med individuell rygg. Koselig for oss to, men bakdelen er helt klart når vi har besøk...

Har mye som krever min tid om dagen, men skal prøve å fortelle litt mer og legge ut litt bilder, både før vår lille make-over og etter...

mvh Kai

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 789 dager er det kanskje på tide med innlegg nr 2 denne tråden....

En del har skjedd siden da;

Pioneer amp'n ble bytta ut med en H/K AVR.
    Rack er bytta to ganger, og håper dette holder en stund til...
    En ekstra XTZ sub kom sommern 2009.
    Dynavoice 5.0 sett ble i sommer solgt, og Klipsch kom inn i stede.
    Nylig kom Epson projektor i hus + lerret ligger på posten og venter på å bli avhentet.

Har grunnet at HDMI kabler skal fra front i rom til bak, måtte rive ned de små kabeltunnelene jeg hadde før, og opp med nye. Disse gav også plass til fetere kaliber på HT kablene bak.

Bakkanalene er nå bipolare, så disse står nå på sideveggene, istede for i hjørnene der Dynavoicene sto tidligere. DVD hyller er flyttet på og lyd absorbentene er flyttet på for å få symetri.

Det som gjennstår nå, er å sku prosjektorfestet i taket, hente og montere sammen rammelerretet, og fyre igang Mangler desverre belysning pr idag, men leter aktivet etter noe som vil passe rommet...

Nye bilder av det ferdige resultatet kommer så snart som det lar seg gjøre..

Et par bilder har jeg fra det som ER ferdig

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidenes bump Flotte akustikkplater! Hvor har du kjøpt dem?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de akustikkplatene var stilig. Grattis.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker før det De er DIY. Rammer som rommer 3cm Rockwool aku.plater, trukket med fleecepledd, og deretter hvit stoff. Som "pynt" er det brukt no designer gardiner fra IKEA. Har 3 stk på hver side (speiler hverandre).

Var på tur til å linke til bildene jeg har fra byggingen av disse på et annet forum, men oppdaget til min forskrekkelse idag at en haug med bilde-linker var døde. Hadde glemt å flytte disse bildene fra mitt gamle web domene til den ny på disse, så spørs det hva jeg finner igjen lokalt... :|

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS... Klipsch RS surround er Bipole ikke Dipole

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Di akustik platene bør du ta patent på. :-D Knall stilige.
    Noen flere bilder hadde gjort seg. Er resten av rommet i den stilen, blir dette knall bra.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Var på tur til å linke til bildene jeg har fra byggingen av disse på et annet forum, men oppdaget til min forskrekkelse idag at en haug med bilde-linker var døde. Hadde glemt å flytte disse bildene fra mitt gamle web domene til den ny på disse, så spørs det hva jeg finner igjen lokalt... :|
    Legg bildene opp på AVForum-serveren neste gang, så blir de ikke borte

For øvrig må du jo bare spinne av gårde på postkontoret og hente lerretet. Ligger vel an til å bli en lang filmhelg

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Takker før det De er DIY. Rammer som rommer 3cm Rockwool aku.plater, trukket med fleecepledd, og deretter hvit stoff. Som "pynt" er det brukt no designer gardiner fra IKEA. Har 3 stk på hver side (speiler hverandre).

Det må jeg si var et flott håndverk! Jeg har aldri laget slike selv, brukte du et helt vanlig fleecepledd? Går lydbølgene greit gjennom disse slik at akustikkplatene gjør jobben sin?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje håp...
    "Dette betyr for deg som hjemmesidebruker, at du ikke lengre vil kunne nå hjemmesiden på denne adressen. Din konto er fremdeles aktiv, og du kan logge deg på hjemmeside-serveren, slik at du selv kan overføre alle dokumenter til ny hjemmeside-server. "

Da blir det bergningsaksjon i helgen

Svar på spm og bilder kommer senere i kveld

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Det må jeg si var et flott håndverk! Jeg har aldri laget slike selv, brukte du et helt vanlig fleecepledd? Går lydbølgene greit gjennom disse slik at akustikkplatene gjør jobben sin?
    Det går jeg sterkt utifra. De har iallefall en merkbar effekt på "klangen" i rommet. Når jeg har fått fikset bildelinkene i tråden min på HFS, skal jeg linke dit.

-----

Da har jeg fått fatt i bildene før web område stenges. Det var godt

-----

Rammelerret ble montert og skudd opp fredagskveld. Projektorn kom også opp. Etter litt knoting ble bildet justert innafor rammen på lerret og det måtte selvsagt testet litt. Førsteinntrykket, selv uten noen form for kalibrering, var helt bakoversveis... Kort fortalt var dette verdt hver ei krone.

Bilder m.m kommer så snart jeg får anledning til å ta bilder Gleder meg til å dele mine inntrykk av alt det nye stashe etterhvert som ting blir kalibert og justert.

mvh Kai

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ble litt mørke (undertegnede og Lightroom er ikke helt enige om dagen), ble da noen bilder iallefall...

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo ordentlig stilig Heftig Bump ja hehe.
    Min tråd

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble utrolig bra, Kai!

Likte veldig godt hele rommet egentlig, stooor forskjell fra før og til nå! Her mangler det også utvilsomt ingenting på kamerakunnskapene!

mvh
    Christoffer!

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å se flere ranværinga hær inne8)

Meget bra bilder av ett flott oppsett.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Dette var jo ordentlig stilig Heftig Bump ja hehe.
    Takker og bukker
    It was a nice dump yes

Sitat Opprinnelig postet av zantrix
    Dette ble utrolig bra, Kai!
    Likte veldig godt hele rommet egentlig, stooor forskjell fra før og til nå! Her mangler det også utvilsomt ingenting på kamerakunnskapene!

mvh
    Christoffer!
    Thx U Sir!
    Ja, som sagt er en 4x økning i bildeareal merkbart for å si det mildt! Angående lyden: etter å ha sett noen filmer den siste uka, merker jeg bl.a:

Detaljer... Det er mer enn før. Både forran og bak. Gir såpass mersmak at det frister veldig å få 2 små klipsch bak også og dermed få 7.1. Men nå først ha KR til det :P

Høyere driftseffekt. På H/K kan "oppstarts volumet" justeres valgtfritt. Før var -30dB passende, nå har jeg satt -40dB. Sånn at om fruen skal inn der på dagtid, ikke får hjerteinfarkt når vignetten til filmstudio plutselig kommer.

Generell bedre lyd, kort og godt.

At RF52 spilte 50x bedre inne på mitt knappe 10kvm rom enn hva Dynavoice M65 gjorde. M65 hadde liten til ingen bass der inne (både mid- og dyp bass). Mens RF52 både har punch og tykk nedover. Tror faktisk jeg godt kunne ha sett film uten sub'ene om det skulle vært "nødvendig".

Sitat Opprinnelig postet av Sviggum
    Artig å se flere ranværinga hær inne8)

Meget bra bilder av ett flott oppsett.
    Takk takk!
    Ja, det florerer ikke med sambygdinger på avforum akkurat. Vet det finnes en del som er hjemmekino entusiaster, men ikke bryr seg om å bruke tid på forum. Synd, men sånn er det vel bare...

mvh Kai

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig stilig og vel gjennomført rom.
    Hva heter den fargen på veggen? Den var megert pen.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Skikkelig stilig og vel gjennomført rom.
    Hva heter den fargen på veggen? Den var megert pen.
    Takk takk

Det er Lady ELLER Sens, fargen heter KVIST.
    Ligger kort "rominfo" på profilen: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/zemtex

mvh

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er reklamasjonsmelding sendt til Komplett på Popcorn A-100. Satser på at det ikke tar lang tid før jeg får RMA nummer og får sendt den inn. Blir noen kjedelige uker, men men... Har fungert i 2 år. RIP

Newcomer Sviggum sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk!
    Ja, det florerer ikke med sambygdinger på avforum akkurat. Vet det finnes en del som er hjemmekino entusiaster, men ikke bryr seg om å bruke tid på forum. Synd, men sånn er det vel bare...

mvh Kai[/QUOTE]

Har bod i Tromsø de siste 7 åran, så har ikke så god kontroll på ka som finn seg på Mo. Trur du e den første ranværingen eg har sett hær inne.
    Har tenkt meg tell Mo i jula, så e bærre å inviter på demo om du mått føl før det. 8)

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •