MiniKino alà Kai - 9høyttalere på 9kvm [Sånn går no dagan...] - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ny lageringsenhet ankommet residensen:
    To stk kolli; Disker+Gb switch / NAS stasjon

Veldig morro med pakker

For de som er intr er det snakk om denne:
    Synology Inc. - NEW NAS Experience - Products :: DiskStation DS1010+

Er kommet så langt at jeg holder på å overfører "arkivet" over til NAS'n. Prøver samtidig å lage et oversiktlig system... Skal så snart Gb nett er lagt til kjellern, skal den flyttes ned dit å få stå i fred og ro

Denne NAS'n har et enormt utvalg av funksjoner. På linken over, kan noe av dette leses om.
    OG, om 7.5 Tb med redundant lagring blir for lite, kan jeg hekte på en DX510 (samme utseende), for yttligere 5 diskplasser

Boxee Box er også ankommet. Skal skrive en "review" av denne og NAS'n etterhvert, når jeg får tid

mvh Kai

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oooh, Gratulerer Tør jeg om å spørre hvor mye denne herligheten koster?
    Min tråd

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Oooh, Gratulerer Tør jeg om å spørre hvor mye denne herligheten koster?
    Ser med ergelse at prisen på NAS'n er på en all time low på MPX nå(!)... Styggbilli syns eg, så er du kjapp kommer NAS + 5 disker (seagate) kr; 8.623,75

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pen NAS det der . Selv byttet jeg inn min Netgear DuoNAS ting til en Acer EasyStore 340, siden Netgear'en var småelig treg+fungerte dårlig med Squeezebox og FLAC filer!

Synology tror jeg er veldig bra! Spent på tilbakemelding .

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og der var det oppgradert fra 1gb til 3gb internminne på NAS'n. Merker neppe noe forskjell på min daglige bruk, men men :P

Snart brukt 20% av total kapasitet, så det skal holde greit til jeg er ferdig å sortere gamle disker

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jøss

Kor har æg vært? Har ikke fått med meg at du brukt den gamle tråden din så flittig

Men, e vel på tide med en nye demo? :grin:

Som alltid flotte bilder :grin:

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny demo, ja det lar seg gjør vettu.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "lynquiz": Anbefaling på film til å teste ut forskjell på 5.1 og 7.1? (dvs spenstig aktivitet i lydbilde bakover)..

mvh

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei er vel på tide å ta kamera fatt og knipse litt bilder av det som så langt er "udokumentert" i minHjemmekino profilen.
    Stay tuned...

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin NAS enhet, hvordan fungerer den? er den rask?

Jeg er snart full på 10TB her, trenger sårt mere plass

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Fin NAS enhet, hvordan fungerer den? er den rask?

Jeg er snart full på 10TB her, trenger sårt mere plass
    Meget fornøyd. Er ofte disken jeg kopierer fra/til som bremser.. Men er den kjapp nok ligger jeg ofte tett på 100mb i sek. 1010+ ser ut til å ha blitt erstattet med 1511+. denne takler å koble på to(!) eksta kabinett, mot min som takler en (heter 510 tror jeg). Litt større cpu, ellers veldig lik. Min er oppgradert med max minne, 3Gb.
    Mvh

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm er så utrolig usikker, syns egentlig disse NAS diskene er ekstremt overpriset, men er jo greit med at man kan stable den unna. Uansett gratulerer med fin NAS, pene greier, bare fylle på med filmer og musikk nå

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    hmm er så utrolig usikker, syns egentlig disse NAS diskene er ekstremt overpriset, men er jo greit med at man kan stable den unna. Uansett gratulerer med fin NAS, pene greier, bare fylle på med filmer og musikk nå
    Pris; jo jeg var veldig i tvil når jeg skulle bestille, men da jeg fikk den til nesten samme pris som alternativene med 4 disk plasser, tok jeg steget helt ut. MEN må nesten påpeke at denne modellen anbefales av Synology selv til små bedrifter på opp til 25 personer og er spec'et deretter. Den rimeligere 410j(ca 2500,-) har samme programvare og muligheter (iallefall nesten), og den har 4 disker. Med andre ord, dette er en enterprise produkt, og har derfor en enterprise pris. Erstatteren 1511+ koster ca 6600 hos den billigste, men denne kan som nevnt utvides med 2 ekstra "bokser", og gi kapasitet på 15 diskser

..og ja, dette er den peneste NAS'n på markedet, nesten synd å snart forvise den til boden :'(.. men med Gb nett skal vil holde kontakten

mvh

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Nei er vel på tide å ta kamera fatt og knipse litt bilder av det som så langt er "udokumentert" i minHjemmekino profilen.
    Stay tuned...
    Da var det kommet 4 nye bilder på profilen.
    Bilder bakover i rommet, deriblant surr.back som jeg nettopp har fått på plass. Disse er et par Klipsch RB10.
    + noen bilder av akustikk panelene

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/zemtex

mvh

Newcomer Steinbekkhaugen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "lynquiz": Anbefaling på film til å teste ut forskjell på 5.1 og 7.1? (dvs spenstig aktivitet i lydbilde bakover)..

mvh
    Litt sent kanskje, men Hellboy II har nå 7.1 og "skjer" jo mye i den filmen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mvh
    Kan komme med noen av mine filmer med 7.1 lyd med greit trøkk:
    Oldboy
    Shoot 'Em Up
    Transporter 3
    The Warlords
    3:10 to Yuma

Grei lydkvalitet på de fleste av de nevnte 8)

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg innser at begrensningene i systemet ikke ligger i system selv, men i omgivelsene. Rommet er langt fra lydtett, og dette gjør at jeg skjelden er over -25dB på H/K'n. Nærmere -20dB økers "draget" fra XTZ ganske mye, til et nivå som jeg syns er morro, men da rister resten av huse, og det er antageligvis mindre trivelig i stua til nabo'n (som nevnt i profilen, deler kinorommet og stua til nabo'n hjørne.. min høyre fronthjørne). Bass'n og lyden generelt bærer veldig godt den veien.

DERFOR søker jeg kunnskap om gipsplater... og spør som følger, vil det gi god effekt, å rive trepanelet som er i rommet, bytte ut glava til rockwool, og legge doble (overlapende) gipsplater istede, og male/tapetsere denne? Har lest at doble gipsplater stopper mye, såfremt man er flinke å tette i skøytene og oppe/nede.

inputs mottas med glede!

mvh

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil ikke hjelpe deg noen ting å bytte Glava ut mot Rockwool. Den eneste fordelen med Rockwool (Jeg regner da samme tykkelse) er hvis det brenner...Rockwool tåler litt mer varme.

Og hvis det er spesielt bassen som er det store problemet for deg (og naboen) vil heller ikke dobbelt gipslag hjelpe noe særlig. Dobbelt gipslag vil riktignok ta en god del av mellomtone og veldig mye diskant. Men bass under 200-300Hz, og spesielt det som er under 50Hz vil vandre omtrent fritt i huset. Det skal veldig solide konstruksjoner til for å stoppe bassen. Da er det minst 20cm betong og tykke rom i rom-vegger, tak og gulv det eneste som hjelper.

Har du plass og er litt nevenyttig hadde nok jeg allikevel gått for en rom i rom løsning, med trinnlydplater og nytt tak som hviler på de nye stenderne uten å være i berøring med resten av vegger og tak. Dette vil hjelpe en del, spesielt hvis du kan bygge det helt tett. Regn også med en avansert ventilasjonsløsning med inn og utluft og lyddempere på disse, og gode lyddører.

Men, som sagt, dette vil nok ikke stoppe bassen fra subbene. Ihvertfall ikke hvis du skal noe særlig over 110dB...desverre!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    ...
    Takker for nyttig info! Da skinlegger jeg den saken, og får heller satse på å gjøre det skikkelig, om jeg en vakker dag får muligheten til å bygge nytt

Har en annen rom-relatert ide, som jeg har lyst til å teste ut.. må bare se an anledningen til å legge det fram for sjefen

mvh

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en annen rom-relatert ide, som jeg har lyst til å teste ut.. må bare se an anledningen til å legge det fram for sjefen
    Det sies at det er lettere å be om tilgivelse enn tillatelse.. så sagt så gjort, og på en kveld i sommer, tok jeg ned dobbeldørene inn til tvstua, fixa og trixa, og vips, så er det motsatt dør som lar seg åpne. Gjorde dette fordi; Som man ser på bildet under, så må frontene så kliiiin i veggen for at døra skal kunne åpnes normalt. Nå som jeg har gjort om på dette, står "høyredør" nå fast, mens det er venstre som åpnes. Dermed har jeg fått muligheten til å trekke frontene en del frem.. 30cm ca nå, og det ble helt klart en forbedring.

ELLERS, håper jeg på pakke til helgen, kjøpt litt på impuls, så er spent på om varen leverer "varene"

mvh Kai

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •