En liten presentasjon av rommet mitt. Bilder og mer utfyllende tekst kommer etter hvert.

Etter å oppdaget hjemmekino og AV-forum i April bestemte jeg meg for å bygge en selv, og nå 3 måneder senere er alt satt opp og jeg er bra fornøyd med resultatet.
Jeg bruker den til PS3-spill, film og PC.

Huset sto ferdig i februar '08 og jeg hadde satt av et nesten kvadratisk 15m2 rom i kjelleren til TV-rom eller en liten kjellerstue.
Veggene er kledde med hvitt panel, taket med hvite ESS-plater og gulvet med mørkt teppe. Ikke idèelt med tanke på refleksjoner, men jeg ville ikke lage en 'hule' heller.
En 3-seter sofa gjør foreløpig nytten som sitteplass, men skal byttes ut mot noe som passer rommet bedre.

Jeg har gjort det ganske enkelt, ikke mye lydisolering og demping. Kostnadene ble forsøkt holdt nede, siden jeg prøver å begrense 'luksusen' litt etter å ha bygget hus. Hele oppsettet kostet vel litt over 30.000kr om jeg ikke tar med PC og kabler.

Utstyrslisten reflektere vel egentlig at jeg har brukt mye tid på å lese forum både her og andre steder. For det meste 'safe' kjøp, og utstyr som har fått god omtale.

Receiver:
Yamaha RX-V663

Projektor:
Epson EMP-TW980

Lerret:
Beamax R-series 96"

Mediaspillere:
Playstation 3 og Dell XPS laptop (på jakt etter en god DVD-opptaker)

Høyttalere:
Front: Jamo E-670 (skal byttes ut)

Center: Yamaha NSC 444

Bak: Mirage Omnisat V2

Sub: XTZ 99 W10.16