BoGGis sin lille kosekrok - Leter etter ny TV!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BoGGis sin lille kosekrok - Leter etter ny TV!

Velkommen til min kosekrok

Vedlegg 35509

Profil på MinHifi

Jeg har lenge sett andre medlemmer har hatt sin egen tråd og jeg har også hatt lyst til å ha det, men har ikke laga en før nå.

Kan gjerne fortelle litt om hva slags anlegg jeg har hatt opp gjennom tia...
    Kan begynne med det første egentlige "anlegget" jeg hadde.

Anlegg 1.
    Forsterker: Sanyo integrert med kassett spiller og radio. Strømforbruk 125w...
    Kilde: Datamaskin med Realtek lydkort.
    Høyttalere: Scenemonitor med horndiskant og to tolv toms midbasser hehe...

Beskrivelse: Lød meget flatt og kjedelig... Men jeg var en 14 til 15 år så synes det var dritfett... Ganske høy følsomhet på høyttalerene så det spilte jo høyt da.

Anlegg 2.
    Forsterker: Samme Sanyo integrert.
    Kilde: Samme pc.
    Høyttalere: Noen steingamle bokhylle høyttalere av mørkebrun plast fra ~1975
    Subwoofer: Putta en kabel fra bakkanal på lydkort rett i min Yerasov bass forsterker fra Russland... Volum ble justert separat.

Beskrivelse: Lød ikke fullt så kult. Men da jeg hadde sprengt hornet i den ene scene monitoren så var dette erstatningen...

Anlegg 3.
    Forsterker: Sanyo ble etterhvert bytta med Arcam Alpha 8.
    Kilde: Samme pc. Kjøpte meg bedre lydkort, SB! Extreme Audio.
    Høyttalere: En sommer som søplemann endte med Proson Stratego 210SAH.

Beskrivelse: Hoppsann! Her ble det fart i sakene gitt. Arcamen lød veldig flott (Savner den litt) sammen med Proson sin daværende topphøyttaler. Flott og snill lydgjengivelse, Enorm bass fra fire aktive ti tommere... Og da når jeg en stund brukte Peavey CS-800 sin to ganger fire hundre watt effekt så ble det volum og igrunn grei lyd, Spesiellt når jeg fikk ordna rak frekvensgang mellom toppene og subane... Låt ialfall bedre enn noe CV! Jeg har hørt og det syns jeg faktisk ennå...

Anlegg 4.
    Forsterker Gammel Sansui radio reciever.
    Kilde: Dual 1228 og datamaskin.
    Høyttalere: DIY Vifa tre veis.

Beskrivelse: Lød igrunn greit det her... Brukte dette fordi jeg solgte Proson anlegget. Det var en ting som var kjipt med Sansui... Den var rimelig skarp i toppen og hadde udefinert bass...

Anlegg 5.
    Forsterker: Parasound NC2100 og NC2125.
    Kilde: Dual 1228, Sony CD spiller og Datamaskin.
    Høyttalere: XTZ 99.36.

Beskrivelse: Anlegget jeg har nå høres veldig fint og bra ut... Mye bedre enn øvrige anlegg jeg har hatt og jeg er meget fornøyd... Leter nå etter en relativt billig DAC som jeg kan bruke med CD spiller og PC...

Sånn, håper at dere er litt interessert da jeg med jevne mellomrom kommer til å skrive innlegg her.

Jeg svarer også gjerne på eventuelle spørsmål og jeg håper dere kommer med noen inspill.

Fint om dere kunne slenge av kommentar og score på profilen min også

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nå skjedd litt med anlegget og Min hifi er oppdatert. Håper å snart endelig jeg får gjort noe med den forferdelige 2 stjerners scoren min.

Fremover med anlegget så håper jeg å få skaffet meg enten en rimelig blu-ray spiller eller PS3. Men har en golf 1 1982 modell jeg må få på veien i tillegg til at jeg studerer så er smått med peng akkurat nå.

Det blir foreløpig ikke noe anlegg i bilen da jeg mener biler er til for å kjøres^^ hehe. Penger har dermed gått til effekt anlegg, turteller med shiftlight og vurderer å kjøpe en litt vassere trimkam!

Gleder meg til en spennende høst med mye kos, musikk, spill, film og glede! Hehe.

Mykje lys og mykje varme!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lastet opp noen til bilder av kosekroken!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten update!
    De siste månedene har jeg vore litt rundt omkring og hørt på særdeles gode anlegg, bla. Scic og Ambiance sine hjemmekino oppsett som også låter veldig veldig godt i stereo (+ i boka hos meg gutter!) og har lært en del om det ene og det andre. Jeg har som noen kanskje har sett også fått tak i sub av typen XTZ W12 som jeg er veldig fornøyd med (kunne dog hatt litt mer MOS rundt 20hz) hehe.

Jeg har drevet veldig mye med musikk i det siste på skolen (Div. Band prosjekt, studio innspilling osv.) og nå ser jeg frem til sommerferie, peng og diverse endringer.

Jeg skal bytte rom til hifien nå om ikke lenge og jeg krysser fingra på at det er like godt eller bedre enn det jeg har. Jeg er dog litt skeptisk ettersom det andre rommet har en svak L form (rommet jeg har nå er rektangulært).

Videre så vil jeg si at subwoofern er basert på gehør! Dette er ikke optimalt, noe jeg er HELT klar over, men tenkte jeg skulle ta å høre med noen kjente om jeg kunne lånt en Radioshack i nær fremtid! De som kjenner meg kanskje sperrer telefonen sin nå hehe. Med god grunn!

Apropos rommet som jeg skal innrede så har jeg kikket på Wasimza sin hjemmekino! (skyt meg om jeg skrev feil!) om han er etnisk norsk eller indisk (spiller ingen rolle!) så var iallefall kinoen hans driitkul synes jeg med det orientalske preget! Jeg har derfor tenkt til å innrede og pusse rommet mitt opp etter inspirasjon fra han, da med kinesisk eller japansk stil istedet (kanskje en blanding?).

Ellers så har det kommet nye bilder på hifien og på MinHifi har jeg faktisk kommet på listen over ukens klatrere noe som er første gang for meg og det er som å få en liten drøm i oppfyllelse! Det gamle Proson anlegget mitt har desverre forfulgt meg hehe.

Mvh. Jørgen

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selvfølelig en del tid på foto også og tenkte jeg skulle gripe sjangsen ved å legge ut noen bilder i denne tråden? Dette har jo med UTSTYR og slikt å gjøre så kan vel kanskje ikke skade å slenge ut litt bilder av relativt grei størrelse!

Jeg vil veldig veldig veldig høre tilbakemeldinger om bildene og SELVFØLGELIG tips!

[Edit] La til link!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt min Philips 42pfl5603d lenge nok og nå som jeg skal flytte inn i leilighet i tbg om en mnd og slikt vurderer jeg å skaffe meg en ny tv.

Denne gangen har jeg veldig lyst på plasma eller led lcd ( lcd må være bakbelyst med lokal dimming) Holder dog en knapp på plasmaskjerm og da kommer jeg til å kjøpe en 50" mest sannsynlig. Det jeg føler er viktig nå som jeg kjøper skjerm er at den kan ha relativt høy bildeoppdateringsfrekvens 120hz osv ettersom jeg gjerne vil kunne bruke den til 3d senere når det kommer for fullt Er det noen tv'er i prisklassen 8-10000kr i dag som klarer dette?

Takker for alle svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •