Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 178
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus

I dag er utstyret som følger:

Høytalere:
    B&W DM 683 fronthøytalere
    B&W HTM61 center
    Focal Dôme (4 stk) bakhøytalere
    SVS! PB12-Plus sub

Elektronikk:
    Yamaha RX-V3067 reciver
    Emotiva XPA-5 effektforsterker
    Panasonic DMP-BD60 BD-spiller
    Squeezebox Duet Musikkspiller
    Denon DCD-510 CD-spiller
    Project Debut III Vinyl/platespiller (for tiden i skapet grunnet klåfingret junior)

Logitech Harmony One Fjernkontroll

Noen bilder av oppsettet slik det så ut tidligere tatt i full fart. Den gangen med Dali Concept 8,CT og 2 (bakhøyttalere). Hadde også litt annet utstyr som cd spiller og annen BD spiller den gangen.

Frontrekke m/tv:
    Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-komplett-front-jpg

Rack:
    Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-rack-jpg

Bak - av hele bakveggen og hver enkelt bakhøytaler:
    Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-bak-hele-jpg

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-bak-1-jpg

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-bak-2-jpg

Sub - plassert som hjørnebord (da fikk jeg godkjenning av samboer):
    Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-sub-jpg

Kom gjerne med kommentarer!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en pen integrert stue! Regner med du fikk et bra løft med ny effektforsterker ja, de fleste gjør det

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Dette var en pen integrert stue! Regner med du fikk et bra løft med ny effektforsterker ja, de fleste gjør det
    Takk for hyggelig kommentar!

Forventa egentlig bare et løft på stereo siden, men film ble også vesentlig bedre. Kän legge meg blid og fornøyd i dag - fikk montert den først nå i kveld.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var pent! Mye bra utstyr også

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette var pent! Mye bra utstyr også
    Takk for hyggelig kommentar!

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har funnet møbler som matcher høyttalerene. :twisted:

Ser meget bra ut.
    En PJ og et lerret hadde sklidd rett inn her.
    Fornøyd med TacT'en eller?

Gratulerer med nylig giftemål.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Ser du har funnet møbler som matcher høyttalerene. :twisted:
    Møblene var der først, men da i syrebeiset furu. Kona miksa sammen tre typer beis og malte dem. Synes det matcher bra. Eneste jeg ikke er fornøyd med, er tv benken/racket jeg og kompisen bygde - mangler litt på finish og farge. Samt at jeg kunne tenkt litt annen størelse på rommene og kanskje to dører på sidene - da ville det kanskje ikke blitt like mye klåing fra junior....

Ser meget bra ut.
    Takk for det :-D

En PJ og et lerret hadde sklidd rett inn her.
    Kan du fortelle det til kona? Eller kanskje en større skjerm? he he :roll:

Fornøyd med TacT'en eller?
    Så langt veldig fornøyd. Har bare hatt den i benken i litt under et døgn.

Gratulerer med nylig giftemål.
    Takk for det :-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du fått et knalloppsett - jeg kan tenke meg dette spiller knall. Flott hus ser du også ut til å ha - har sansen for kombinasjonen du har med panel og lister med hjørner som stikker ned. Synes det hever rom betraktelig.

Og gratulerer med giftemål!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Her har du fått et knalloppsett - jeg kan tenke meg dette spiller knall.
    Kunne helt sikkert vært bedre, men er veldig fornøyd. Og det brukes mye - noe som jeg synes er viktig. Ble et ganske stort løft når jeg fikk TacT'en i hus i går.

Flott hus ser du også ut til å ha - har sansen for kombinasjonen du har med panel og lister med hjørner som stikker ned. Synes det hever rom betraktelig.
    Er veldig fornøyd med huset. Alt er pusset opp siden jeg kjøpte huset for syv år siden og ny garasje er bygd (men selvsagt ikke ferdig innvendig - skal bli "integrert" verksted sammen med plass til våre to biler).

Og gratulerer med giftemål!
    Takk for det! Et meget hyggelig og minneverdig øyeblikk.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult, veldig pent satt satt opp, akkurat slik jeg har "tenkt" en evt stue i fremtiden. Veldig pent med fargen på møbler og høyttalere.

Artig at det er folk i nærmiljøet som driver med dette også (Er ifra Hemnes, bor i Gansdalen )

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Joakim-G_R]Kult, veldig pent satt satt opp, akkurat slik jeg har "tenkt" en evt stue i fremtiden. Veldig pent med fargen på møbler og høyttalere.[/QUOTE
    Takker for hyggelig omtale!

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Artig at det er folk i nærmiljøet som driver med dette også (Er ifra Hemnes, bor i Gansdalen )
    Det er vel langt flere enn de som man ser her på Avforum. Vet det er bla en liten gjeng på Aurskog som med jevne mellomrom ser film hjemme fast. Leste litt om dem i Indre for en stund siden. Vet om to til på Bjørkelangen også, men det er garantert flere.

Hemnes har jeg vært ganske mye, men det er noen år siden når moped var fremkostmiddel. Ble en del turer på fest ditt også. Spesielt når det var fest på Furulund - der det er bygd om til leiligheter nå. Hemnes har jeg hatt det mye moro!

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, var trøkk på Furulund i "gamle-dager". Nye klubbhuset har vel tatt over såvidt tror jeg! Hehe.

Imponert over den egenproduserte tv-benken din også, vurderer å lage selv, sett mye etter ny benk men ingen har det jeg vil ha. Store, små, dyre, "vaklete", billige.. huff. MDF og maling, så kommer man langt.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott stuekino du har fått deg. Dali + SVS er garantert knall. Liker selv veldig godt lydsignaturen til Dali.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, var trøkk på Furulund i "gamle-dager". Nye klubbhuset har vel tatt over såvidt tror jeg! Hehe.
    Har begynt å bli for gammel for slike fester nå, men var vakt på en fest ut i skolegården for et par år siden (NMK A-H var leid inn som vakter og leder den gangen måtte jeg jo trå til).

Det var sikkelig texas noen ganger. Spesielt hvis noen fra Trøgstad kom....

Imponert over den egenproduserte tv-benken din også, vurderer å lage selv, sett mye etter ny benk men ingen har det jeg vil ha. Store, små, dyre, "vaklete", billige.. huff. MDF og maling, så kommer man langt.
    Bare å sette i gang å bygge det! Ganske gøy er det også. Bygde min av hobbyplater og kjøpte lakk på Maxbo. Fikk litt hjelp av en kompis til å starte med.

Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Flott stuekino du har fått deg. Dali + SVS er garantert knall. Liker selv veldig godt lydsignaturen til Dali.
    For ikke å snakke om den gode effektforsterkeren jeg fikk kjøpt meg brukt Den har det godt i sitt nye hjem.

Takk for gode ord

SoundThug
    Guest
    Dette ser svært lovende ut. Håper selv å komme innenfor disse rekkeviddene en gang

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SoundThug
    Dette ser svært lovende ut. Håper selv å komme innenfor disse rekkeviddene en gang
    Takk for hyggelige ord

Ellers kan jeg fortelle litt om et av mine prosjekter her hjemme. Inspirert av tråden tahustvedt startet: http://avforum.no/forum/kabler/312-s...kabel-vga.html. Fant også noen tråder om kabler for digital overføring av lyd via optisk kabel - man kunne lage disse selv også. Kjøpte inn en 100 meters rull skjermet Cat 5 kabel hos Clas Ohlson. Vga kontakter til lodding (både han og hun kontakter, veggbokser for vga kontaktene, kapper til å kabler mellom veggboks og pc eller tv, 26 meter optisk kabel og løse toslink koblinger. Strekket er i underkant av 25 meter.

Når kontor ble pusset opp og stue skulle pusses opp, var sjansen til å trekke kablene skjult gode. Kablene ble trukket over loftet, men et lite uhell oppsto da min store kropp skulle balansere på loftet - jeg tråkka igjennom taket i stua.... Beinet skle av en bjelken på takstolen og vips var uhellet ute. Takplatene hang og slag. Selv lo jeg godt - taket skulle byttes ut om en måned eller to uansett. Uansett, kablene ble trukket over taket.

Videre var det lodding av kontakter. Noe som i og for seg er en utfordring for en som knapt nok fikk til å lodde når han hadde elektro som valgfag på ungdomsskolen. Etter flere F*** i H***** og diverse utskjellinger av de stakkars små kontaktene som vel ikke hadde gjort noe feil, så gikk det jammen meg! Strekket på 25 meter ga bilde - synes faktisk ikke det var så værst heller.

Neste steg var lyd. Hadde på forhånd sjekket at strekket på 25 meter går. Selve termineringen synes jeg gikk greit og så lenge jeg synes det låter ok - holder det for meg. Eneste jeg merket meg, var at en meter inne på kabelen hadde det blitt en knekk, slik at det ikke ble lyd første gangen (hadde beregnet godt i lengde, ikke noe problem å kutte ut en meter). Dette ordnet seg med å kappe bort denne meteren.

Tastatur og fjernkontroll fra Microsoft (Media Center utgaven - over IR) ble handlet inn. Kontoret ligger jo som sagt i andre enden av huset og da blir det vanskelig med IR. Dette ble elegant løst med en Maximum IR-Forsterker. En ganske genial sak hvor man benytter et batteri med innebygd sender/omformer som fanger opp IR signalet og sender det ut som RF. Mottakeren gjør signalet tilbake igjen til IR. Dette systemet fungerte utmerket!

Når vi pusset opp kontoret var vi virkelig smarte og tenkte langt frem i tid.... Når man har to soverom som kan benyttes, tenker på å få barn og så velger å benytte det klart største til kontor - er man ikke fremsynt.... Helt greit å bytte kontor, men all kablingen som ligger i veggene..... Barnet kom og bytting av kontor ble gjennomført. Nå ligger kontoret vegg i vegg med stua og BT tastatur kan benyttes.

Dette opplegget blir ikke brukt mye, men det fungerer supert som musikkformidler på fest, vise frem bilder, morsomme videoklipp og slikt. Selv om bruken er liten, synes jeg helt klart det har vært verdt utlegg i kr og arbeide hjemme. Surfing på internett, e-post osv blir gjort på kontoret. Til film og musikk til vanlig - benytter vi BD spiller, dvd spiller eller cd spilleren.

Dette ble et langt innlegg - er det i hele tatt noen som gidder å lese igjennom hele?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Dette ble et langt innlegg - er det i hele tatt noen som gidder å lese igjennom hele?
    Jeg! Interessant å lese og i grunn, mange muligheter nå til dags - gleder meg til å få eget hus som skal rigges jeg også.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg! Interessant å lese og i grunn, mange muligheter nå til dags - gleder meg til å få eget hus som skal rigges jeg også.
    Hyggelig at du tok deg tid til å lese!

Pc'en skal nok oppgraderes snart - begynner å bli utdattert. Da lukter det veldig HDMI extender over cat5. Men det er vel en tid frem i tid. Gøy er det i hvertfall å driver med dette - forske litt på egenhånd. Har enkelte som ikke har fungert - og kommer aldri til å fungere.... Ingen nevnt, ingen glemt

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, så deilig å se at andre også kjører hybridløsning med "stuekino & kompromiss"

På en måte savner jeg en egen gruppering herinne, "minStuekino". Det er jo ikke alle som har mulighet til dedikerte hjemmkino-rom.

Listverket i stua di er kommentert og jeg føyer meg inn i rekken - har brukt slikt selv ved flere oppussingsprosjekter; hjørneklosser, endeklosser osv

Veldig veldig bra, Msport!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Å, så deilig å se at andre også kjører hybridløsning med "stuekino & kompromiss"
    Man må inngå noen kompromisser, slik at alle i hjemmet blir fornøyd Det som har overrasket meg mest, er at hun syntes SVS'en var grei. Hadde jeg fjernet bakveggen, kunne jeg jo brukt den som hundehus (ikke at jeg har planer om det...) til hunden vår - sier litt om hvor stor den er. Hadde sikkert fungert bedre i en annen posisjon i stua, men vi er begge fornøyde

Blir det derimot mer en ett barn på oss, må nok kjelleren tas i bruk. Og da vil jeg få muligheten til å få "mitt" eget rom. Det er en del år frem i tid.

På en måte savner jeg en egen gruppering herinne, "minStuekino". Det er jo ikke alle som har mulighet til dedikerte hjemmkino-rom.
    Du har jo den kategorien som heter kombinert - og der er vel den klassen vi stiller i

Listverket i stua di er kommentert og jeg føyer meg inn i rekken - har brukt slikt selv ved flere oppussingsprosjekter; hjørneklosser, endeklosser osv
    Takk for det! Er veldig fornøyd med hvordan listverket er blitt. Skal bytte ut to lister i taket som jeg ikke er fornøyd med. Ellers er det like lister i taket på kjøkkenet og en mindre utgave i resten av delen vi har i huset (kjeller er leid ut). Gulv og dørlister er likt i hele etasjen vi har.

Veldig veldig bra, Msport!
    Igjen, takker så mye for gode ord :-D

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •