Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 178 av 178
    Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    XPA-5 og 683 er en god kombo etter min mening. I hvertfall sammen med Onkyo 875 som jeg har, men den skal ikke være så ulik Denon i lydsignatur. Grunnen til at jeg valgte XPA-5 er at jeg kunne gi senter litt ekstra krefter. Reciveren tror jeg blir litt veik til senteren (noe du også har tatt forbehold for ser jeg?). Kunne sikkert benyttet XPA-3, men 5'ern har vel litt større strømreserver.

Om Bi-amping hjelper noe, vet jeg ikke. Det er jo samme strømreserve det tas fra, så jeg vet ikke. Har uansett valgt å gjøre det slik.
    Nei når det angår Bi-amp så har du samme "forståelse" som meg. Strømmen kommer fra samme trafo der.
    Derfor jeg tenker på en XPA-2.

Ja senter låter litt spinkel nedover i registeret ved høyere volum på reciever. Så greit å ha en 3 kanals der =)
    Synker jo nedover til under 3ohm akkurat som 683 de der.

Og det stemmer at XPA-3 har mindre strøm. Er vel den eneste i XPA serien som ikke har 1200VA trafo.
    Den har 850VA. Er vel derfor den er endel billigere enn de andre og.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Nei når det angår Bi-amp så har du samme "forståelse" som meg. Strømmen kommer fra samme trafo der.
    Derfor jeg tenker på en XPA-2.

Ja senter låter litt spinkel nedover i registeret ved høyere volum på reciever. Så greit å ha en 3 kanals der =)
    Synker jo nedover til under 3ohm akkurat som 683 de der.

Og det stemmer at XPA-3 har mindre strøm. Er vel den eneste i XPA serien som ikke har 1200VA trafo.
    Den har 850VA. Er vel derfor den er endel billigere enn de andre og.
    Skal jeg utvide med noe, så blir det en nok en XPA-5 til. Koble frontene til hver sin forsterker og bruke resten til surr. høyttalere og senter.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg utvide med noe, så blir det en nok en XPA-5 til. Koble frontene til hver sin forsterker og bruke resten til surr. høyttalere og senter.
    Ja da har du nok kanaler å "surre" med :grin:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Ja da har du nok kanaler å "surre" med :grin:
    Det er helt sikkert

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var mor og barn trygt hjemme i huset igjen. Blir bare å venne seg til barn som våkner og skal ha mat på natta igjen.... Første natta var ikke veldig rolig for å si det enkelt! Man venner det til seg og frøkna er for det meste rolig - i hvertfall på dagtid.

DVD spilleren på rommet til Jr. tok kvelden sist uke. Tok en tur til Elkjøp og fikk den retunert - de tok den med en gang uten å teste den... Gikk såpass smertefritt da den koster under kr 1 000,- og de ikke reparerer så rimlige varer. Fikk til og med igjen frakten etter 2 1/2 års bruk. Ble veldig imponert over det:!: Tilgode lappen og noen kr ble brukt på en Sony BDP-S360 som nå står i stua. Jr. må ta "til takke med" 350'en. Noe som vel må være bra nok for den lille bortskjemte gutten Ble kr 600,- i mellom.

Den nye spilleren fungerer helt supert! Fornøyd med bilde på både DVD og BD frem til det blir noe dyrere ut på våren en gang. Penere å se på var den også, helt uten blå-skinnet i fronten.

Har også fått tatt i bruk DSPeaker Anti Mode 8033C. Har ikke fått testet annet enn å kjøre igjennom en kalibrering av sub + kalibrering av resten med reciver. Teste for jeg gjøre i morgen. Enkel i bruk var den i hvertfall. Må teste litt mer med den når det blir bedre tid til slikt. Skal nok bli ett spennede bekjenskap!

Har også prøvd meg som DIY-mekaniker i dag. Har kjøpt inn Supra LoRad 1,5 kv strømkabel, sort pyntestrømpe fra Elfa, krympestrømpe og noen fansy kontaker på Ebay. Noen av dem var merket med Oyaide, men det er sikkert bare en pirat kopi. Alle er like av utsende i hvertfall. Synes kablen til suben ble ganske så tøff (noe som egentlig er eneste forhåpningen med byttet):
    Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-str-mkabel-jpg

Skal lage flere slike - totalt en 7-8 kabler tror jeg det blir. Nå skal det "sminkes" opp etter hvert. Må "bare" få bygd meg en ny tv-benk....

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent på hva du synes om Anti-Mode. Kablene ble jo fine de, også er eiergleden mye større når ting ser bra ut. ;-)
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Er spent på hva du synes om Anti-Mode. Kablene ble jo fine de, også er eiergleden mye større når ting ser bra ut. ;-)
    Du er ikke eneste som er spent på hva Anti-Mode kan trylle frem Skal teste litt i morgen - er litt begrenset med tid om dagen etter frøkna kom i hus. Det er liksom andre ting som også er stas etter at hyn kom i hus Er du fortsatt fornøyd med din Anti-Mode?

Ble veldig fornøyd med kablen. Skal sette sammen litt kabler i morgen også. Skal ha noe stumper bak tv-benken til surround og surround back fra reciver til "inntakene" på veggen. Kanskje jeg lager til kabler til sone 2 (badet) også som skal kobles opp på nytt med T-amp.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er fortsatt fornøyd med Anti-Mode, så den blir stående i anlegget.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jöss, dette har ikke jeg fått med meg. Gratulerer så myemed nr.2, Msport!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jöss, dette har ikke jeg fått med meg. Gratulerer så myemed nr.2, Msport!
    Hjertelig takk!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bytte ut Onkyo 875. Ikke fordi jeg er misfornøyd, men jeg ønsker å prøve noe nytt! Har hatt den i to år og ønsker å teste noe nytt.

Noe dyrt og flott blir det ikke denne gangen, men satser på noe i samme årskull eller litt nyere innenfor den prisklassen man kan forvente. Aktuelle kandidater jeg har sett meg ut er Pioneer VSX-LX60 eller 70 og Yamaha RX-V1900 eller 3800. De burde være innenfor rimlige, oppnålige grenser. Planen er å ha denne reciveren i ett års tid for så å gå for en av de siste modellene - økonomien i år tilsier ikke noen ny reciver.

Finnes det noen annet å se på?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å bytte ut Onkyo 875. Ikke fordi jeg er misfornøyd, men jeg ønsker å prøve noe nytt! Har hatt den i to år og ønsker å teste noe nytt.

Noe dyrt og flott blir det ikke denne gangen, men satser på noe i samme årskull eller litt nyere innenfor den prisklassen man kan forvente. Aktuelle kandidater jeg har sett meg ut er Pioneer VSX-LX60 eller 70 og Yamaha RX-V1900 eller 3800. De burde være innenfor rimlige, oppnålige grenser. Planen er å ha denne reciveren i ett års tid for så å gå for en av de siste modellene - økonomien i år tilsier ikke noen ny reciver.

Finnes det noen annet å se på?
    Bruker du ett oppsett på høyttalerne hele tiden eller veksler du mellom small og large? Hvis du gjør det er Pioneer tungvindt. Vet ikke hvordan dette er hos Onkyo eller Yamaha, men tror det er samme hos Yamaha. Ellers er Pioneeren veldig bra synes jeg. Menysystemet ser ut som en enkel variant av Commodore 64, men det er jo ikke så ofte man skal inn der. Det ligger en LX60 på brukten nå, litt for dyr. Designet er ypperlig synes jeg. De desidert peneste receiverne. LX70 har 4 inn, 1 ut. Ingen oppskalering av digitalt signal, kun analogt uten at det er noe savn. Slipper ikke signal gjennom mens den er avslått.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Bruker du ett oppsett på høyttalerne hele tiden eller veksler du mellom small og large? Hvis du gjør det er Pioneer tungvindt. Vet ikke hvordan dette er hos Onkyo eller Yamaha, men tror det er samme hos Yamaha. Ellers er Pioneeren veldig bra synes jeg. Menysystemet ser ut som en enkel variant av Commodore 64, men det er jo ikke så ofte man skal inn der. Det ligger en LX60 på brukten nå, litt for dyr. Designet er ypperlig synes jeg. De desidert peneste receiverne. LX70 har 4 inn, 1 ut. Ingen oppskalering av digitalt signal, kun analogt uten at det er noe savn. Slipper ikke signal gjennom mens den er avslått.
    Jeg kjører kun frontene som small. I pure direct kommer dem opp som large uansett på onkyo - vet ikke om det gjelder Pioneer også? Oppskalering av digitalt signal, er ikke viktig for meg - bare analogt blir gjort om til digitalt er jeg fornøyd. Benytter uansett kun Kuro'en til oppskalering.

Hvordan meny systemet ser ut, er egentlig ikke så viktig for meg. Jeg klarer meg igjennom det uansett tror jeg. Er selvsagt en fordel med moderne grensesnitt, men det er ikke det som dråpen som avgjør hva jeg eventuelt velger.

Har sett den LX60. Det som er mer interesant er en i Oslo som ønsker å bytte en LX70. Har sendt en e-post, men ikke fått noe respons.

Takk for tips og råd CavaleraRules - setter pris på det :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg kunne hive inn en liten erfaring jeg også siden jeg har gjort akkurat det byttet du vurderer: Onkyo 857 → Pioneer LX70. Hadde begge disse to over en periode og byttet mellom dem for å komme til en avgjørelse. Pioneer ble til slutt stående. Den kjører mye kjøligere enn Onkyo uten at den har mindre kontroll på SA1750, er nok ikke fullt så strømsterk som Onkyo, men har aldri merket noe til dette.

Når man kjører Pure Direct, eller Analog direct som jeg mener det heter hos Pioneer settes fronter til Large automagisk. Jeg kjører analogt fra en Beresford Caiman DAC inn til LX70 og er godt fornøyd med denne løsningen. Klarer ikke helt sette fingeren på hva det som gjør det, men jeg fikk større eierglede av å ha Pioneer i racket enn Onkyo. Den ser jo også unektelig bedre ut :wink:

Uansett hva du velger er begge to meget gode recivere, for min del trakk Pioneer det lengste strået. Den var en bedre match med SA1750, kjøligere under last samt høyere WAF. Lykke til med valget!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører kun frontene som small. I pure direct kommer dem opp som large uansett på onkyo - vet ikke om det gjelder Pioneer også? Oppskalering av digitalt signal, er ikke viktig for meg - bare analogt blir gjort om til digitalt er jeg fornøyd. Benytter uansett kun Kuro'en til oppskalering.

Hvordan meny systemet ser ut, er egentlig ikke så viktig for meg. Jeg klarer meg igjennom det uansett tror jeg. Er selvsagt en fordel med moderne grensesnitt, men det er ikke det som dråpen som avgjør hva jeg eventuelt velger.

Har sett den LX60. Det som er mer interesant er en i Oslo som ønsker å bytte en LX70. Har sendt en e-post, men ikke fått noe respons.

Takk for tips og råd CavaleraRules - setter pris på det :-D
    På min Pio lx 51,er det hvertfall sånn at i "pure direkt" så beholder du høytalerne som "small",hvis du har koblet til digitalt!
    Kobler jeg til med analoge rca kabler,så kuttes suben i "pure direkt"!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag kjørt en sikkelig runde med kalibrering av systemet. Kjørt en ny runde med Anti-Mode 8033 og audessy etter en oppskrift jeg fant etter å ha fulgt en link her på forumet til avforum.com. Brukte ca 1 1/2 time og resultatet ble etter min mening veldig bra. Lysten på å prøve ut noe nytt forsvant delevis og jeg skal fortsette med Onkyo 875 her hjemme inntil videre - eller dvs en god stund tenker jeg! Synes lyden sitter ganske så bra og film er veldig gøy å på! The Dark Knight satt som "ei kula" når jeg testet det ut etter kalibreringen

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny cd spiller fra Denon i hus

Etter å ha irritert meg grønn over hvordan de billige/low-end BD spillerene jeg har valgt å ha i hus spiller cd på, er jeg nå endelig fornøyd. Slo til på en Denon DCD-510AE til kr 950,- i går. En rimelig spiller som jeg regner med jeg kommer kun til å bruke som ett drev og optisk ut - så for DAC i Onkyo'n ta seg av signalet. Var ganske behagelig å sette seg ned i stua, legge ei skive i skuffen og få musikk nesten umidelbart med raskere skift mellom sangene. Kan igjen bruke talltastene til å skipe til den sagen man vil høre.

Billig, men for meg en god oppgradering som jeg kommer til å ha glede av. Er pr dags dato ikke veldig kresen på kvaliteten ut fra spiller. Sjelden jeg har mulighet til å sette meg ned å lytte til musikken - jeg har den som behagelig bakgrunnsmusikk som jeg sitter å nyter mens jeg har et annet gjøremål. Muligheten til å investere i en god ekstern dac som også Sqeezebox kan benytte seg av, kommer sikkert siden.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt nye reciver - Yamaha RX-V3067. Pga tordenvær har Onkyo 875'en mista signaler inn på HDMI og er erstatta av forsikringsselskapet vårt. Har lenge hatt lyst på å prøve en Yamaha reciver og nå bød sjansen seg!

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •