Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 178
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Flott at det ordnet seg:-D Hadde du ikke blitt trodd ,så hadde det jo vært vanskelig å bevise at saga ikke lå i esken når den ble kjøpt:???:
    Det hadde vært ganske vanskelig..... Heldigvis ordnet det seg! Er rimelig sikker på at det var esken og stativet til demonstrasjons saga jeg tok med meg hjem første gangen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk bok/bar/vin/dvd og bd/div pyntegjenstander hylle i dag - er meget godt fornøyd:D

Etter en liten stund venting (jeg har bedt snekkeren ikke stress med hylla, så det er min "feil" at det ble litt venting. Og jeg er meget godt fornøyd! Som jeg sa til han som har bygd den, det er virkelig morsomt når ting blir enda bedre enn hva man forventet seg. Tok ett par raske bilder av den før jeg satte meg ned og slappet av for kvelden.

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-hylle1-jpg

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-hylle2-jpg

Målene er ca 310 cm bred og 205 cm høy.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir lekkert og praktisk.

Blir vel malt panel rundt denne saken og kanskje den blir malt i seg selv også?

Taket skal kanskje males + lister rundt balkongdøra?

tips: skift ut de spotpærene i den taklampa til LED eller annen type sparepære. Meg bekjent trekker vel disse nå minst 4 x 30w, mens sparepærer trekker 4 x 7 elelr noe i den duren....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal listes ja - nye på gulvet, restauring av taklister i form av at spikker hullene skal "stikkes" igjen med sparkel. Taket skal ikke males - i hvertfall ikke i denne omgangen. Vi har ubehandlet furu i taket i alle rom, med unntak av badet som det er malt med hvitt. Veggen rundt hylla skal også kles inn med panelplater.

I morgen skal rammeverket rundt hylla og lages ferdig og bores noen hull + skru fast hylla i ramma så vi er 110 % sikre på at den står støtt. Så litt sparkling og mye rengjøring. Støvet fra MDF er utrolig finkornet og sniker seg inn over alt.... Greit at det er rent før hylla blir malt

Skal sjekke ut det med LED pærer. Det er 5x35w, men står aldri på for fullt - er dimmet ned.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Skal sjekke ut det med LED pærer. Det er 5x35w, men står aldri på for fullt - er dimmet ned.
    Så vidt meg bekjent, er det kommet en ny type LED-pære nå som er dimbar og kan brukes som direkte erstatning for halogen, men som er veldig dyr.

Grattis med hylle! Veldig praktisk å benytte seg av snekkere og få det nøyaktig slik man vil.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn, det var et skikkelig møbel. Plass til korte flasker med vin også, ser det ut som?
    Dette blir tøft.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Så vidt meg bekjent, er det kommet en ny type LED-pære nå som er dimbar og kan brukes som direkte erstatning for halogen, men som er veldig dyr.

Grattis med hylle! Veldig praktisk å benytte seg av snekkere og få det nøyaktig slik man vil.
    Skal se litt på slike led pærer etter hvert, men tror jeg skal bruke opp lagret av pærer som jeg har først. Uansett er det ett lys vi ikke bruker spesielt mye, annet enn nå om dagen i påvente att hylla blir ferdig - den skal ha noen utenpåliggende downlights som lyser opp hylla og bakre delen av stua. Hadde en liknende løsning på de møblene som var der tidligere og det holdt som belysning bak i rommet for oss.

Er veldig fornøyd med det snekkeren har gjort. Ett par bitte små glipper på ett par hyller, men det er alt også - resten er etter min mening 100 %.

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Damn, det var et skikkelig møbel. Plass til korte flasker med vin også, ser det ut som?
    Dette blir tøft.
    He he... Vi testa med ei flaske når snekkeren var hos meg i går og monterte - normale vin flasker passer helt til 100 %. Den "tykke" delen av flaska kommer ligger opp i "vugga" og halsen stikker utenfor.

Jeg er i hvertfall meget fornøyd med hylla

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he... Vi testa med ei flaske når snekkeren var hos meg i går og monterte - normale vin flasker passer helt til 100 %. Den "tykke" delen av flaska kommer ligger opp i "vugga" og halsen stikker utenfor.

Jeg er i hvertfall meget fornøyd med hylla
    :-D

Jeg liker tanken på et vinlager i umiddelbar närhet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På oppfordring slenger jeg ut ett par bilder. Har snekra sammen tre nye kabler til front og senter høyttalerene. Kjøpte Belden 5T00UP fra Blue Jeans Cabels etter å ha lest Cybervisjons lovord om dem. Ble GLS bananplugger med låsing fra Ebay på alle ender med unntak av en der det sitter GLS spader (spader + bananplugger i bi-wire på senter). Bananpluggene og spadene var etter min mening utmerkede. Kjøpte kabel strømpe og krympestrømpe fra Elfa. Slik ble det sende ut:

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-kabel1-jpg

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-kabel2-jpg

Bildene er tatt i hui og hast - kvaliteten er heller dårlig, men skal i hvertfall være nok til å gi ett inntrykk.

Da skal jeg få opp utstyret. XPA-5 er pakket ut. Nye senteren er pakket ut. Da er det kabling av hele anlegget og henge opp tv'en som står igjen. Skal bli gøy å sjekke ut hvordan det blir :-D

Hei du,
    Har bestillt samme kablene som du har. Det du har laget her så veldig bra ut! Du har ikke tilfeldigvis litt info om hvilke strømpe/krympere du gikk for?
    ( https://www1.elfa.se/elfa~no_no/b2b/...do?tab=catalog )

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takk for skryt Jeg brukte 10-20 mm sort kabelstrømpe. Hvilken krympestrømpe husker jeg ikke, men det var to forskjellige tykkelser i hvertfall. Kan tenke meg at en 18-6 mm og 6-2 mm passer fint. Lykke til med prosjektet.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen,

Det ble med praten foreløpig, angåede kabelstrømpe. Krympeslange (rundt pluggene) fulgte med da jeg bestillte plugger sammen med kabler fra Blue Jeans. Ser AVShop også har kabelstrømper inne om lysten komme. Det blir uansett bare en kosmetisk sak, så det blir vel neppe gjort (har ingen umiddelbare planer om bi-amp slik som du)

Du har jo tidligere hatt Lyngdorf 2175. Hvordan vil du sammenligne den med Emotivaen? De er jo på papiret nokså like eller? (200W i hver kanal).
    Brodern har Lyngdorfen i sitt stereooppsett (B&W CM1), men skulle vært artig å vite hvordan disse to er opp mot hverandre av en som har testet det....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Hei igjen,

Det ble med praten foreløpig, angåede kabelstrømpe. Krympeslange (rundt pluggene) fulgte med da jeg bestillte plugger sammen med kabler fra Blue Jeans. Ser AVShop også har kabelstrømper inne om lysten komme. Det blir uansett bare en kosmetisk sak, så det blir vel neppe gjort (har ingen umiddelbare planer om bi-amp slik som du)

Du har jo tidligere hatt Lyngdorf 2175. Hvordan vil du sammenligne den med Emotivaen? De er jo på papiret nokså like eller? (200W i hver kanal).
    Brodern har Lyngdorfen i sitt stereooppsett (B&W CM1), men skulle vært artig å vite hvordan disse to er opp mot hverandre av en som har testet det....
    Jeg kjøpte kabelstrømpe fra elfa.se. Finnes i 3 forskjellige størelser. Kjøpte 25 meter med stømpe i dag til andre kable som skal "fiffes" opp og settes sammen. Det er strøm og høyttalerkabler.

Lyngdorf og Emotiva er litt som eple og pære - de har forskjellige karaktere. Lyngdorg er mer sterilt og riktig - Emotiva har mer morrofaktor og litt mer rock'n roll. Jeg foretrekker Emotiva. Synes den leverer mer trøkk og realisme.

Fornøyd med Blue Jeans kablene?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorf og Emotiva er litt som eple og pære - de har forskjellige karaktere. Lyngdorg er mer sterilt og riktig - Emotiva har mer morrofaktor og litt mer rock'n roll. Jeg foretrekker Emotiva. Synes den leverer mer trøkk og realisme.

Fornøyd med Blue Jeans kablene?
    Ok, antok de var nokså like men hørte bare at enkelte påstod 2175 ikke på langt nær gav ut 200 ekte w og at det således ville være en klar forskjell mellom den og Emo...

Kablene er jeg meget fornøyd med. Dvs de tar seg godt ut og har fått gode omtaler og ikke minst var rimelige. Jeg har jo også byttet forsterker i samme omgang, så om det var noen vesentlige forbedringer i lyden grunnet kabelbyttet er ikke godt å si. I alle fall har jeg samme type kabel over store deler av fjøla nå.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets
    Ok, antok de var nokså like men hørte bare at enkelte påstod 2175 ikke på langt nær gav ut 200 ekte w og at det således ville være en klar forskjell mellom den og Emo...

Kablene er jeg meget fornøyd med. Dvs de tar seg godt ut og har fått gode omtaler og ikke minst var rimelige. Jeg har jo også byttet forsterker i samme omgang, så om det var noen vesentlige forbedringer i lyden grunnet kabelbyttet er ikke godt å si. I alle fall har jeg samme type kabel over store deler av fjøla nå.
    Jeg har ikke helt den store troen på de store forskjellene når det kommer til kabel. Leste gode omtaler av dem. En solid kabel med godt tversnitt. Prisen er fin. Den passet meg godt!

Ser forøvrig at vi antageligvis har samme favoritt innenfor musikken - i hvertfall hvis man kan gå ut i fra avateren din og nicket Det finnes bare en sjef

Men jeg har fått noen andre favoritter i det siste også. Spesielt Ulf Lundell - han er for meg en Bruce Springsteen på svensk. Har fått sangen Isabella helt på hjernen om dagen - fantastisk tekst og melodi:

"Faller regn över stan igen
    Faller regn här i din park
    April är en kall och nyckfull vän
    Du är en ung Jeanne d'Arc

Jag gick som en tiggare längs kärlekens väg
    Se mannen och hans hunger
    Han brinner i mörkret som en bengalisk eld
    Står här under ditt fönster och sjunger
    Du vet dom sa till mig: "Bäst du aktar dig
    Där kvinnan är, är krig om guld"
    Dom sa till mig: "Håll ditt tempel rent
    Och lämna det aldrig för en kvinnas skull"
    Men mitt tempel blev ett fängelse
    Jag väntade i mörkret som en Baskerville-hund
    Men i natt vaknade jag av en dröm om dig
    Sen kunde jag inte få en blund

Isabella
    Låt inte dom djävlarna ta dej!
    Dom som talat vitt och brett om en enda väg
    Dom skriker framåt och hugger din fot
    så att senan går av i ditt steg
    Det kan hända så mycket på bara några år
    Du kan tappa den där blicken som är så klar
    Tappa dina drömmar, tappa alla svar
    tappa allt du har
    Isabella
    Isabella
    Isabella… kom ut i natt!

Sätt på dina tank-girl boots
    Den svarta klänningen och din mammas vigselring
    Ta dina U2 biljetter och din Cohen bok
    Smyg ut ur huset, säg ingenting
    Vi ska ha ett hemligt förhållande som två agenter i kriget
    Vi ger varandra meddelanden under personligt eller på nåt museum
    Jag är en gladiator som rymt, det är ett pris på mitt huvud
    Men jag slåss för dig om du vill på den här stans Colosseum
    Du vet dom sa till mig: ”Va inte en sån idiot!
    Låt den där kvinnan ta hand om dig”
    Dom sa till mig: ”Håll dig i skinnet nu
    Och kom ihåg, det är inte synd om dig!”
    Men allt det där, Isabella, det känner du nog till
    Du är ju där själv som en prinsessa i ditt torn
    Har du bestämt dig än? Ska du gå den säkra vägen?
    Ja, alla dom där tillhör en förlorad generation

Isabella, låt inte dom djävlarna ta dej
    Du är en kvinna full av liv
    Dom vill fånga in dig och tämja dig
    Men du ska va vild och fri
    Dom säger att det finns en regnbåge i smärtan
    Utan tårar fanns den inte där
    Kommer maj står allt i blom
    Kommer maj är snart sommaren här
    Isabella
    Isabella
    Ah, Isabella… kom ut i natt!

Du vet förälskelsen är en tokig idiot
    Du slår igenom dörren i ansiktet på honom men han klämmer in sin fot
    När jag ser dig vill jag ta dig till en vingård i Toscana
    Till Tangier, till Spiddal, till Vermont, till South Ventara
    Allt jag kom hit för att tända lite hopp
    Få det att sjuda och sjunga en stund i din kropp
    Det är hårda tider, folk går på knäna, vi måste lämna allt det här igen
    Ja, är det inte alldeles klart, min vän?
    Du var inte född när jag dansade i gryningen
    När visionen tog mig som håller liv i mig är
    Gå inte in i det! Det finns ingenting att hämta där!
    Bara den stora hungern som aldrig kan mättas, min vän
    Du måste köpa ihjäl dig för att få kunna jobba ihjäl dig
    Du måste va som alla andra för att dom andra ska se dig
    Hur många drömmar har du kvar när du fyllt tjufem?
    Hur många stora planer? Hur många vägar hem?

Vem slåss för Gud idag
    Vem slåss för kvinnan, för dom svaga
    Allt det där det låter som en gammal riddarsaga
    För mycket folk överallt, skogarna dör, haven dör
    Allt rusar in vidare i mardrömmen och ingen tycks veta varför
    Och förändringarna dom tar hundratals år
    Det går långsamt, så långsamt men, Isabella, det går
    En dag ska du lära dina barn nånting bättre du med
    Lära dom att lyssna, lära dom att se lite mer, lite mer, lite mer

Vacker är den som reser sig, som vågar tro
    Som törs ett ja i alla nej, som vågar bygga bro
    Över hav av bitterhet, över ödsligt nattkvarter
    Vacker den som är sårbar, vacker den som ser
    Du är vacker Isabella, som ett rådjur i skogen
    Som en stjärna på himlen, som en flicka mitt i natten på krogen
    Som äppelträdgårdarna i maj runt Kivik
    Som vinden, som regnet, som själva livet
    Men låt ingen dyrka in dig i ett fängelse av skönhet
    Där du blir en docka som lever i en härva av yta och dumhet

Isabella, låt inte dom djävlarna ta dig
    Ser du långt där borta, ser hur det ljusnar
    Det går en spricka i natten ifrån öst till väst
    En strimma av hopp för alla trötta och frusna
    Kom ut så ska jag skriva den här sången till dig
    Det är vad jag gör, det är vad jag kan
    Hör du hur fåglarna sjunger?
    Snart står morgonen i brand!
    Isabella
    Ah, Isabella
    Isabella… kom ut i natt!
    Kom ut i natt!"

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett i dine antagelser angående avatar og nick...Har vært en stor fan av The Boss siden midten av 80-tallet
    Ulf har jo mye bra - og dette minner meg på at jeg må få høre litt mer på han igjen.
    Det er ikke veeldig vrient å høre hvilken artist/låt pianointroen på Isabella, som du nevner her, kan være inspirert av Flott låt.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Hvordan går det med mdf hylla?
    Tipper at den er ferdig malt, så da er det på tide med oppdaterte bilder.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei. Hvordan går det med mdf hylla?
    Tipper at den er ferdig malt, så da er det på tide med oppdaterte bilder.
    Den er ferdig malt og fylt opp! Problemet er vel heller at det er "litt" for mye å gjøre i huset... Skal se om jeg for tatt bilder når det blir litt roligere. Har fått "litt" tidspress på meg å bli ferdig med oppussing. Har siden stua ble ferdig gjort følgende:
    - Ferdig med barnerommet til Jr Jørgen
    - I gangen mangler jeg nå listing (blir gjort i dag), montere heng og skohyller i skyvedørsgarderoben og få på plass dørene til skyvedørsgarderoben (list i overkant er bygd inn i vegg, mangler bare dører og bunnlist).
    - Nytt barnerom til frøkna som kommer snart er nesten ferdig. Mangler å male vinduet, liste og legge opp strøm.

Har i høst flytta to vegger og bygd om to for å få to rom litt mindre og ett en del større. Nå ser jeg virkelig enden på det... Og det trengs for fødselen av lille frøkna settes i gang på onsdag! Tre uker før termin.... Ingen farlige komplikasjoner, bare totalt ufarlige - men ut skal hun

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er ferdig malt og fylt opp! Problemet er vel heller at det er "litt" for mye å gjøre i huset... Skal se om jeg for tatt bilder når det blir litt roligere. Har fått "litt" tidspress på meg å bli ferdig med oppussing. Har siden stua ble ferdig gjort følgende:
    - Ferdig med barnerommet til Jr Jørgen
    - I gangen mangler jeg nå listing (blir gjort i dag), montere heng og skohyller i skyvedørsgarderoben og få på plass dørene til skyvedørsgarderoben (list i overkant er bygd inn i vegg, mangler bare dører og bunnlist).
    - Nytt barnerom til frøkna som kommer snart er nesten ferdig. Mangler å male vinduet, liste og legge opp strøm.

Har i høst flytta to vegger og bygd om to for å få to rom litt mindre og ett en del større. Nå ser jeg virkelig enden på det... Og det trengs for fødselen av lille frøkna settes i gang på onsdag! Tre uker før termin.... Ingen farlige komplikasjoner, bare totalt ufarlige - men ut skal hun

Ser ut som du har ting i henge fingrene i ja. Greit å ble ferdig med det meste før fødselen. Har pusset opp masse selv de siste par årene, og er fortsatt ikke ferdig.
    Lykke til på onsdag:-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Ser ut som du har ting i henge fingrene i ja. Greit å ble ferdig med det meste før fødselen. Har pusset opp masse selv de siste par årene, og er fortsatt ikke ferdig.
    Lykke til på onsdag:-D
    Takk for det! Begynner å flaske seg nå. Er i gang med å liste gangen og nesten alt av varer er kjøpt inn på Maxbo for helgens aktiviteter.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag klokken 13.02 ble barn nr 2 født - ei lita, flott frøken. Kjempegreier! Stolte, slitne og lykkelige foreldre. Selv har jeg kommet meg hjem og spist en meget god, men muligens litt for stor Indrefilet... Ett par pils for å roe kroppen ned og gjøre den klar for litt søvn

Kan i farten nevne at det har blitt bestilt inn en liten oppgradering - som skulle hentes i dag, hvis det ikke hadde vært for at jentene mine ville det annerelde Har bestilt meg en DSPeaker Anti Mode 8033C som jeg håper kan hjelpe meg med å rydde opp i litt problematikk med subben. Endret seg litt når veggen ble flyttet og ny bokhylle kom opp.

Nå skal jeg ta ett par velfortjente pils mens jeg avslutter dagen med Club Zebra på dvd - Ulf Lundell live på Johanneshov (Hovet for de som følger med på Svensk hockey). Fantastisk bra konsert - jeg må bare få oppleve den mannen live en gang i mitt liv. For en mann, for noen tekster..... Trodde jeg og Ulf Lundell skulle bli en kort forelskelse og gå over igjen - den gang ei... Dette er ekte musikk kjærlighet mellom meg og Ulf Lundell "Hon gjør mei galen" runger ut av høyttalerene

En lykkelig, nybakt far skal snart avslutte kvelden sammen med hunden Emma, katten Ulla, to pils om kompisen Ulf Lundel på Club Zebra 8)

Side 7 av 9 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •