Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 178
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    .....det er ikke bare i Bjørkelangens landemerke det spirer og gror .......
    Gratulerer!

ps! sånn ser severdigheten ut der i veikrysset:

Takk for det!

Den siloen er så stygg... Fargen er bare helt grusom! Det er ikke mange år siden den ble malt på nytt - faktisk!

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jøss, gratulerer så mye!
    Takk for det!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet ett langt stykke på vei i planleggingen av det mindre prosjektet vi har på gang for å få økt antall soverom fra "2 1/2" til 3. Eneste jeg tviler på i stua, er hva slags hylleløsning jeg skal ha på frontveggen for platespilleren? Den må henge over høyttalerene og ved siden av tv'en. Ser omtrent slik ut den dag i dag også: . Det må bli en slags "svevehylle" ala denne: Tilbehør - Hi-fi / TV-møbler | Hi-Fi Klubben: VM ACOUSTICS S1 shelf. Eller kanskje noe andre har et godt tips?

Fikk gavekort fra HiFi Klubben i forbindelse med bursdag for en tid tilbake. Det var et gavekort på 10 % /maks kr 500,-. Har lenge tenkt på å kjøp en ny senter. Først var tanken at det skulle være en gulerot til meg selv når jeg blir ferdig med oppussingen, men gavekortet varer bare en måned. Så da var valget enkelt - det ble kjøp nå. Kjøpte meg en B&W HTM61 som visst nok skal være en god match med frontene jeg har.

Nå har ferien kommet. Denne uken er det prosjekt ny tv benk. Har kjøpt inn materialer og benken er planlagt oppe i hodet. Skal ned på papir i løpet av kort tid - den skal bli betydlig mindre enn dagens. Selve benken er forhåpentligvis produsert i løpet av uka.

For å starte på stue og oppussing ellers, venter jeg på noen kabler fra England og USA. Har kjøpt to HDMI kabler og to optiske kabler - på ti meter hver som skal inn bak platene i veggen sammen med en del nettverkskabler.

Og forresten - ha en god sommer alle sammen :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5.1 vs 7.1

Lekkert oppsett du har! Veldig likt det jeg driver og går til innkjøp av. Jeg vurderer for øyeblikket om jeg skal kjøpe to eller fire focal dome (5.1 eller 7.1, henholdsvis 4000 og 7000 kroner). Ser ut som om du har en stue på ca samme størrelse som det vi har (vi har ca 4,0m x 4,5m).

Merket du stor forskjell på to og fire surroundhøyttalere?
    Hva ville du satset på? får jo det andre settet med nye dome for 3000...

EDIT: Kan legge til at jeg har sweetspot inntil bakvegg.

Mvh Extremil

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av extremil
    Lekkert oppsett du har! Veldig likt det jeg driver og går til innkjøp av. Jeg vurderer for øyeblikket om jeg skal kjøpe to eller fire focal dome (5.1 eller 7.1, henholdsvis 4000 og 7000 kroner). Ser ut som om du har en stue på ca samme størrelse som det vi har (vi har ca 4,0m x 4,5m).

Merket du stor forskjell på to og fire surroundhøyttalere?
    Hva ville du satset på? får jo det andre settet med nye dome for 3000...

EDIT: Kan legge til at jeg har sweetspot inntil bakvegg.

Mvh Extremil
    Hei!

Takk for hyggelig kommentar

Jeg er veldig fornøyd med dem. Synes det var ett løft å gå fra 5.1 til 7.1. Det skal dog sies at jeg ikke testet Dôme i 5.1, kun med Dali Concept 2 bak. Jeg ville uansett gått for 7.1. Blir mer fyldig bak. Etter oppgraderingen føler jeg det som om lydbildet danner seg i en ring rundt meg og jeg er sentret - hvis du forstår hva jeg forsøker å si på en litt for klønete måte...

Uansett tror jeg du vil bli fornøyd - om du velger 5.1 eller 7.1. Bare at 7.1 vil gi deg mer

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det skjer litt i stua!

Da er jeg i full gang med oppussing av stua. Den blir ca 3-4 kvm mindre for å få skyvedørsgarderobe i gangen og garderobeskap på ett soverom som ligger vegg i vegg med stua (skal bli barnerom). Bakveggen er den som er dratt inn i stua. Nesten hele denne veggen skal bli ei stor hylle med sjekson for filmer, vinhyller, "barskap", plass til LP platene mine, pyntegjenstander og bøker. Den nye bakveggen skal støydempes og en eske Green Glue er kjøpt inn. I hovedtrekk mangler jeg bare hylla, ellers er resten gjort unna på 2 hele dager.

Utbedringer av hjemmekino som tas i samme slengen er følgende:
    - Ny media/tv benk
    - Ny senter er kjøpt inn, B&W HTM61
    - Ny vegghylle til å ha platespilleren på¨i trygg avstand fra gutter på 2 år som en gang i blandt lyder navnet sitt Jørgen. Kabler er lagt skjult i veggen
    - En drøss med nye kabler er kjøpt inn for å rydde opp litt
    - Tv'en blir heist opp 10 cm på veggen med nytt skjult rør i veggen - hadde en slik løsning tidligere også, bare at denne er mye flottere å se på
    - Kabel til sub er skjult i veggen - lå tidligere fremme
    - Kjøpt inn og satt sammen en server som skal benyttes som lagringsplass til backup og mediafiler. Bla servere Sqeezebox med Flac
    - Lagt høyttalerkabler i veggen på stua til Sone 2 (bad) og Sone 3 (terrasse).

Ellers har jeg solgt min TacT SDA2175 (lik Lyngdorf SDA2175). Den var solgt etter bare noen minutter på avtorget. Inn kommer det en Emotiva XPA-5. Mer muskler til front og senter høyttalere. Dette ser jeg virkelig frem til! Har lest mange lovord om den og håper bare ikke produktet er "hypa" opp i skyene uten grunn. For etter hva jeg kan lese, er dette forsterekern (antal kanaler, ytelse) jeg har ønsket meg lenge - som kun lommeboka har satt en stopper for tidligere.

Gleder meg virkelig til å bli ferdig. Nå synes jeg ting begynner å bli veldig bra. Denne høsten lover veldig godt for å kunne nyte en bunke med Blu-ray filmer foran skjermen. Det er virkelig gøy om dagen!

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt å bi-ampe frontene fra emotivaen, eller bruke den på surround også?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Har du tenkt å bi-ampe frontene fra emotivaen, eller bruke den på surround også?
    Skal bi-ampe frontene. Bak kanalene for klare seg med reciveren.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du har kommet dge ut av sommerdvalen og er i gang med prosjekter....

Dette blir veldig bra og veldig lurt å løfte ting unna klåfingrede toåringer.

Bilder, vi vil se bilder - før/under/etter

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig Asva, bilder er et must her!

Blir artig å høre hvordan du opplever Emotivaen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder, vi vil se bilder - før/under/etter
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Enig Asva, bilder er et must her!
    Legger ut noen bilder når jeg er ferdig tenker jeg. Skal se om jeg for tatt ett par bilder av veggen der jeg er sånn passe ferdig i stua. Står mye igjen enda, men kontorplassen i stua begynner å ta form.

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Blir artig å høre hvordan du opplever Emotivaen.
    Gleder meg til det selv også. Skal koble den til foreløpig for første gang til helga. Musikkfestival her på Bjørkelangen til helga (noen lokalt, noe fra "uttabygds" og noe landskjent - yrende folkeliv) og bruttern kommer hjem - da var det visst nok krav om å koble den opp for en liten test. Og det blir nok kun i stereo. Ønsker ikke å koble opp alt før stua er tilnærmet 100 % ferdig. Blir så mye støv og "dritt" når man holder på.

Forventninger til Emotivane? Det er neppe noe high-end, men kanskje det er "high-end" for min prisklasse? Jeg tror det blir knallbra ut fra hva jeg har av forventninger. Uansett er det en sikkelig tung forsterker - med innpakkningen var den veid inn til 41 kg hos posten og pallefrakt

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort noen innkjøp til i det siste. Blitt en DreamBox DM600PVR som skal erstattet tuner og harddisk opptakeren vi har. I skrivende stund flasher jeg den med ny FW og skal sette meg inn i hvordan den fungere. Det er ikke bare plug & play med en DreamBox har jeg funnet ut - noe som er en utfordring, ikke en hindring

Har bestilt en hylle/stand/stativ (kall det hva du vil ) til senteren likt det nb1 har fra Soundgarden.

Har også kjøpt inn alt av kabler nytt, med unntak av strøm kabler. Alt kommer fra Blue Jeans, med unntak av HDMI kabler og optisk fra pc. Har også kjøpt inn ei "bøtte" med bananplugger gjennom Ebay. Kabelstrømper, krympestrømpe og kabelsamler er bestilt inn fra Elfa. Blir fint syssel når jr har lagt seg om kvelden og bråkete arbeide ikke kan gjøres...

Så det skjer faktisk litt i heimen i sommer/høst!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

To bilder - nye kabler

På oppfordring slenger jeg ut ett par bilder. Har snekra sammen tre nye kabler til front og senter høyttalerene. Kjøpte Belden 5T00UP fra Blue Jeans Cabels etter å ha lest Cybervisjons lovord om dem. Ble GLS bananplugger med låsing fra Ebay på alle ender med unntak av en der det sitter GLS spader (spader + bananplugger i bi-wire på senter). Bananpluggene og spadene var etter min mening utmerkede. Kjøpte kabel strømpe og krympestrømpe fra Elfa. Slik ble det sende ut:

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-kabel1-jpg

Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-kabel2-jpg

Bildene er tatt i hui og hast - kvaliteten er heller dårlig, men skal i hvertfall være nok til å gi ett inntrykk.

Da skal jeg få opp utstyret. XPA-5 er pakket ut. Nye senteren er pakket ut. Da er det kabling av hele anlegget og henge opp tv'en som står igjen. Skal bli gøy å sjekke ut hvordan det blir :-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro du blir meget godt fornøyd med kablene, jeg er meget godt fornøyd med mine stadig. Følger med videre!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt utrolig, men dessverre sant....

For to uker siden kjøpte jeg meg ny kapp og gjære sag på Coop Obs. En etter min mening ganske ok sag til mitt bruk - en Bosch. Har ikke hatt behov for den enda, da jeg har en som fungerer fint til grovjobben jeg har drevet med i det siste. Nå var derimot tiden inne for å ta den i bruk. Hentet esken ut fra rommet den har vært lagret på. Sprettet esken og startet med å nøysommelig ta ut delene på toppen av esken som er til ett stativ som følger med. Så var det ett lokk av isopor over saga.

Trodde jeg... Problemet var at det ikke var noen sag under der! Den var ikke der! Hjertet slo ett par ekstra raske slag kan man si. Hvor er saga? Har jeg tatt den ut tidligere? Hadde jo ikke sprettet esken tidligere? Så det var bare å ta en telefon til Coop Obs! Bygg. Det hadde ikke han som jeg snakket med hørt om tidligere, noe jeg kunne si at jeg selv heller ikke hadde hørt om. Avtalte at jeg skulle komme ned med esken i morgen og få ei ny sag. Håper jeg for en ny sag, da jeg må si jeg for lettere angst for ikke å bli trodd og ha svidd av kr 2 500 på ett stativ og en pappeske!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    For to uker siden kjøpte jeg meg ny kapp og gjære sag på Coop Obs. En etter min mening ganske ok sag til mitt bruk - en Bosch. Har ikke hatt behov for den enda, da jeg har en som fungerer fint til grovjobben jeg har drevet med i det siste. Nå var derimot tiden inne for å ta den i bruk. Hentet esken ut fra rommet den har vært lagret på. Sprettet esken og startet med å nøysommelig ta ut delene på toppen av esken som er til ett stativ som følger med. Så var det ett lokk av isopor over saga.

Trodde jeg... Problemet var at det ikke var noen sag under der! Den var ikke der! Hjertet slo ett par ekstra raske slag kan man si. Hvor er saga? Har jeg tatt den ut tidligere? Hadde jo ikke sprettet esken tidligere? Så det var bare å ta en telefon til Coop Obs! Bygg. Det hadde ikke han som jeg snakket med hørt om tidligere, noe jeg kunne si at jeg selv heller ikke hadde hørt om. Avtalte at jeg skulle komme ned med esken i morgen og få ei ny sag. Håper jeg for en ny sag, da jeg må si jeg for lettere angst for ikke å bli trodd og ha svidd av kr 2 500 på ett stativ og en pappeske!
    Kan si pumpa mi
    også hadde gått like fort der ja. Det kjipe er faktisk å ikke bli trodd. Regner med at du handla den på OBS i Lillestrøm? Leverte en paviljong jeg hadde på terrassen som kolapset i regnværet her forleden. Fikk igjen hver krone uten kvittering. Det var da på OBS lillestrøm. Ikke værst. Men det løser seg nok skal du se.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

men men men, hva veide esken da du bar den med deg? Må jo ha vært usannsynlig lett?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men men men, hva veide esken da du bar den med deg? Må jo ha vært usannsynlig lett?
    Et godt poeng ja.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Kan si pumpa mi
    også hadde gått like fort der ja. Det kjipe er faktisk å ikke bli trodd. Regner med at du handla den på OBS i Lillestrøm? Leverte en paviljong jeg hadde på terrassen som kolapset i regnværet her forleden. Fikk igjen hver krone uten kvittering. Det var da på OBS lillestrøm. Ikke værst. Men det løser seg nok skal du se.
    Det var OBS! på Lillestrøm ja. Virket som om det skulle ordne seg på telefonen når jeg snakket med demi hvertfall.

Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Et godt poeng ja.
    Det var godt med vekt i den. Stativet veier en del - et slikt billig stativ som følger med er ikke akkuratt det som er mest high-tech og av lett materiale.

For bare håpe det ordner seg i morgen. Kan ikke tenke meg noe kjiipere enn å ha betalt kr 2 490 for ett stativ og anleggene til saga...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis ble jeg trodd av Coop OBS! Bygg - jeg fikk en ny eske med sag. Er ganske sikker på at jeg fikk med meg esken hvor demonstrasjons saga hadde ligget i. Den nye esken var det stropper og plast rundt og mye tyngre.... Så i dag har oppussingen fortsatt!

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis ble jeg trodd av Coop OBS! Bygg - jeg fikk en ny eske med sag. Er ganske sikker på at jeg fikk med meg esken hvor demonstrasjons saga hadde ligget i. Den nye esken var det stropper og plast rundt og mye tyngre.... Så i dag har oppussingen fortsatt!
    Flott at det ordnet seg:-D Hadde du ikke blitt trodd ,så hadde det jo vært vanskelig å bevise at saga ikke lå i esken når den ble kjøpt:???:

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •