Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 178
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    KTM525: Får du en god pris på 905 så er den vanvittig god og lysår bedre enn Yamaha 1800 her ihvertfall. MYE kraftigere og bør trekke Concept 8 meget greit, mye strøm i de sakene og god lyd.

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg følger rådet ditt om se på pioneer også Msport, lurer litt på lx51 som kom veldig godt ut i lyd&bilde samtidig som jeg får fordelajtige priser gjennom en bekjent!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brutt mitt løfte ovenfor meg selv - igjen.....

For en tid tilbake lovet jeg meg selv og ikke oppgradere noe mer av anlegget før sommeren. Dette sprakk i januar når jeg kjøpte inn B&W DM683 på tilbud hos HFK. Nå er det bare og erkjenne - jeg har sprukket igjen.....

Har en stund tenkt på å fornye meg til 7.1. Sett på mange alternativer. Tvilte lenge frem og tilbake mellom Focal Dôme og Mirage Omnisat V2 - disse utpekte seg ganske tidlig som de beste kandidatene. En del på vektskålen var at kona likte Focal Dôme bedre. Kona er jo medbestemende part.

I dag var den situasjonen slik at jeg fikk muligheten til og kjøpe 4 brukte Focal Dôme - jeg slo til. Da er det bare og få hentet dem + henge dem opp i taket. Hente dem er nok greit, men og henge dem opp skal jeg bruke litt tid på. Må vri hodet litt for å få det mest mulig optimalt. En annen ting er at det må strekkes noen nye kabler også - ligger bare til 5.1 over taket. Skal også være så fremsynt at jeg trekker kabler til Presence og til høyttalere ute (sone 2 løsning til sommeren).

Nå gleder jeg meg veldig. Har lyst på å løpe ut av kontoret og få hentet dem. Men jeg må nok jobbe ut dagen...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bytte reciver?

Har muligens en deal på å bytte min Onkyo 875 mot en Yamaha 3800. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Hvordan vil B&W DM683, TacT SDA2175 og Yamaha 3800 gå i "ekteskap" sammen? Med tiden kommer det til en B&W HTM61 som senter i stede for Dali Concept CT som henger igjen fra Dali settet jeg kjøpte for snart tre år siden.

Har veldig lyst på og prøve. Kanskje spørre han som muligens ønsker å bytte om en test hjemme hos meg en times tid - prøve opp i mot Onkyo 875.

Noen som har tanker rundt dette? Del dem gjerne med meg

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har hengt opp Focal Dôme i taket og testet Yamaha 3800

Fikk som nevnt Focal Dôme sist uke. Og nå henger de endelig i taket. Har bare "fort og gæli" tatt et bilde av dem:
    Msport's stue - ny cd spiller fra Denon i hus-nye-bakh-yttalere-jpg

Har ikke testet de enda - vet bare at de virker etter en kjapp romkorreksjon. Gikk med litt tid på å strekke kabler over taket og skjult inne i veggen bak tv'en. Har montert terminaler på veggen bak mediabenken.

Grunnen til at de ikke er testet enda, er at jeg på fredag gjorde et bytte-lån med en annen forumist. Han tok med seg min Onkyo 875 og igjen ble hans Yamaha 3800. Måtte nesten teste 3800'en under samme forhold som Onkyo'en som står hjemme til vanlig for å få et korrekt inntrykk.

Etter min mening, skulle det ikke mye lytting til før jeg hørte forskjellene. Onkyo er mye mer med på lavt til moderat volum - det er en annen dynamikk selv på lavt volum. Det teller litt når man har leieboer og små barn i huset, noe som tilsier at volumet må være moderat ved de fleste anledninger. Når volumet økes, endres bildet. Da er bildet snudd. Yamaha stikker nesa mer frem og er tøffere i spillestilen. På musikk synes jeg Yamaha er foran - det fenga rett og slett mer.

Hvis sjansen byr seg med permanent bytte, vet jeg faktisk ikke hva jeg skal velge enda. Da må jeg gå i tenke boksen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja! Nå begynner det å dra seg til. Er ikke bare når man sitter på AVF og får tips og hint og ser andres go'stuer - da brenner det fort i lomma

Grattis!

EDIT: Er det dimmere alle de runde sakene ved døra???

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Se der ja! Nå begynner det å dra seg til. Er ikke bare når man sitter på AVF og får tips og hint og ser andres go'stuer - da brenner det fort i lomma

Grattis!

EDIT: Er det dimmere alle de runde sakene ved døra???
    Det brenner så alt for mye i lomma. Men nå er jeg veldig fornøyd. Tenker litt på bytte av reciver. Har muligens ett bytte uten vedlegg hvor jeg ender opp med en Yamaha 3800. Med godt pådrag er Yamaha foran, på lavere volum er det Onkyo som er først. Jeg vet ikke, men heller faktisk mot å beholde Onkyo. På musikk var Yamaha klart best i mitt oppsett.

Det er dimmere som er ved døra ja. Fjernstyrte saker fra Clas Ohlson. Kunne sikkert fått noe skjulte saker, men med en jr. på snart 2 år som er fjernkontroll-freak er det like så greit å kunne gjøre det manuelt og gjemme unna fjernkontrollen... Styrer alt lyset i rommet med dem.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner. Valgets kvaler, en skulle hatt mer komplette receivere på markedet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte og nevne at jeg har kjøpt meg en sikkelig værsting forsterker til et Sone 2 prosjekt ute på terassen:

Kom på svimlende kr 240,-... Planen er at denne skal drive et sett med høyttalere i taket ute. Ikke noe krav til høyt volum der ute, bare litt bakgrunnsmusikk.

T-AMP HI-END TA2024 Stereo Digital Amplifiers - eBay (item 320346741167 end time Mar-09-09 03:01:37 PDT)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....her går det "nedover" med ørsmå satellitt i taket og t-amp til utebruk....

Men tøft er det og det låter garantert bra...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem er faktisk ikke så små som dem ser ut til. Også er dem etter min mening solid bygget - ikke noe billig plastil ræl akkuratt....

Spent på den t-amp'en. Er ikke noe volum kontroll på den. Fungerer som en ren effektforsterker. Uansett - det kan ikke være galt til kr 240,- inkl frakt. Skal det vise seg å være et bomkjøp, ja da behøver jeg ikke bli så veldig grinete over det

Du er vel t-amp frelst?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du er vel t-amp frelst?
    oh, yeah! Bruker bare det som forsterkeri i lo-fi i Risør. Fungerer utmerket, men min Trends har volumkontroll da....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    oh, yeah! Bruker bare det som forsterkeri i lo-fi i Risør. Fungerer utmerket, men min Trends har volumkontroll da....
    Jeg har ikke behov for volumkontroll når jeg benytter sone 2 på reciveren. Kommer nok til å benytte Squeezebox Duet fjernkontrollen ute - den har volumkontroll.

Har fått testa de nye bakhøyttalerene - fy flate hvor bra det fungerer. De skaper et helt nytt stort rom bak meg under film. Alt er mer rettningsbestemt og direkte. Effektene fikk rett og slett et nytt liv!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært så heldig at jeg fikk muligheten til et byttelån med 78balla her på forumet. En virkelig hyggelig fyr jeg også fikk æren av og besøke en kort, kort stund i helga. Han tok med seg min Onkyo 875 og jeg plasserte hans Yamaha 3800 i mitt rack. Var så heldig å få teste denne i hele 3 uker. Høres lenge ut, men jeg har jobba mye og mye av tidene hjemme har jeg prøvd å bruke på kona, jr. og dyra (ja - dem trenger omsorg dem også ).

Blir ikke noen lang avhandling av min lille test - bare en kort oppsummering.

Yamaha overrasket meg med å være god på musikk. Den virkelig dro frem rockefoten. Det svingte klart mer enn Onkyo. Plasseringene av instrumenter og en mer dybde/3 dimensjonal følelse. Dette var virklig mye bedre enn hva Onkyo presterer i de forholdene jeg har hjemme. På film var det tøft. Høy moro faktor. Synes dog det var litt dødt i bakkanalene, men litt justering av vinkling på bakhøyttalerene bedret dette.

I helga bytta jeg til tilbake til Onkyo. Musikken var tammere enn med Yamaha. På film derimot finner jeg Onkyo mye mer presis enn Yamaha. Alt henger mye bedre sammen. Kanalene smelter på en måte bedre sammen, mens man samtidig har klare og tydlige rettninger på hvor ting kommer fra. Jeg føler meg mye mer i ett med filmen og handlingen. Dette tror jeg at legger "skylda" på Audyssey for. Jeg har tidligere forbannet systemet opp og ned over dets manglende mulighet til å gå inn og korrigere i ettertid - noe jeg fortsatt ikke liker. Derimot kan jeg mer enn gjerne innrømme at systemet gjør en utmerket korreksjon. Jeg har et ganske vanskelig rom med mange kompromisser som det klarer med bravor å korrigere inn. Eneste unntaket er at det blir noe tamt i bunnen og må korrigere opp dette litt med justering av nivå på sub.

Hva velger jeg? For jeg sitter faktisk med en gylden mulighet til å kunne bytte med Kenneth (78balla). Musikk sitter jeg alt for sjelden og lytter til. Bla pga at det sjelden er stille nok i stua til det. Jeg pleier å si at jeg sjelden lytter til musikk - jeg hører på den. Gjerne som bakgrunnsmusikk. Og da blir ikke valget for meg vanskelig. Valget overrasker meg etter alle gode ord jeg har hørt om Yamaha. Det skal jo være kongen på haugen i dette segmentet, noe den også sikkert er. Derimot tror og mener jeg det er audyssey som tipper vekten over til Onkyo - audyssey korrigere bedre for begrensningene i rommet enn det yapo gjør. Jeg velger og beholde Onkyo - er rett og slett så fornøyd med hvordan det låter i stua om dagen på film. Storkoser meg og jeg virkelig ser frem til og se en god film

Yamaha var ikke noen dårlig reciver - heller tvert i mot. Den var god. Det er bare det at Onkyo fungerer bedre hjemme hos meg.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, Msport.

Hadde vært ideelt om du gjorde samme test med Dali oppsettet ditt også da.
    Men det løpet er vel kjørt.

Onkyo og Yamaha - the best of two worlds!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag klarte jeg ikke å holde meg unna kjøp knappen lenger.... Det ble en PS3 på meg fra Lefdal til kr 2 995,-. Skal brukes til litt spilling i stua og som BD spiller på soverommet (blir nok stående mest der). Er jo en suveren media maskin til spill, BD, DVD, bilder, musikk mm. Tror dette skal bli gøy!

Bygger meg også er server i disse dager. Helt enkel sak med Intel hovedkort m/Atom prossesor og Windows Home Server operativsystem. Har aldri bygget meg pc før, så dette blir litt av et prosjekt. Planen er å legge inn alt av dvd'er og musikk etter hvert på den. Må bli kvitt noen filmer fra hylla - det tar for mye plass. Og plass blir det bare mindre av - rett og slett fordi:

Jeg skal bli far igjen - like før jul. Det skal bli gøy - vi gleder oss begge to To barn er det vi har snakket om hele tiden, men ikke så raskt som dette ble

Og i den forbindelsen må jeg bygge om to soverom og stua. Må få plass til den lille. Og vi har litt liten plass i gangen - må prøve å få på plass en skyvedørsgarderobe til alt yttertøy og litt annet + integrere et garderobeskap i det kommende, nye barnerommet. Da må det tas 60 cm av stua (som grenser mot gang og nytt barnerom . Det nye barnerommet er litt trangt - så det skal bli litt større oh det jr. har litt mindre slik at begge blir ca 10 kvm. Så det må flyttes to vegger, veranda dør, nytt tak i ett av rommene, nytt gulv på begge barnerom, skyvedørsgarderobe i gangen og gulv i gangen da ei dør skal flyttes (og jeg er bare 90 % fornøyd med gulvet som ligger der i dag). I stua skal det bygges ei hylle over tilnærmet hele veggen som skal flyttes - den skal være til vin, brennvin, glass, lp-plater, bøker ol. Har snakket med en snekker som skal ta seg av den.

Det som skal bli nytt barnerom er i dag kontor. Kontoret for bli i ene kroken i stua i for noen år i stede. Det positiv med det, er at jeg for bedre integrasjon av pc og tv/anlegg. Må strekkes noe kabler, så må ned med et par plater på veggen. Skal benytte sjansen til å forfine et par detaljer med oppheng av tv/skjuling av kabler. I tillegg skal jeg få lagt opp ei hylle til platespilleren i "kontordelen" av stua - jeg savner å kunne bruke platespilleren i blandt, men en klåfingret 2 åring setter foreløpig stopper for det....

Hadde lovet meg selv å ta hull i gulvet og ta i bruk leiligheten i kjelleren selv. Bygge meg et eget gutterom av et slag i kjelleren. Men.... Jeg har ikke samvittighet til det enda - vi behøver cash mer enn plass Vi fire menneskene, hunden Emma og katten Ulla må da klare oss på 115 kvm.

Har allerede planlagt en del. Skal snart skrive en lang handleliste og kjøpe inn alt med en gang som trengs til ombyggingen. Har også tenkt å lydisolere litt bedre mellom rommene. Sommeren blir relativt heltisk i år!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med bolle i ovnen! Så moro, blir gøy å følge med videre her! Står ikke stille stua di heller skjønner jeg etterhvert...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Gratulerer med bolle i ovnen! Så moro, blir gøy å følge med videre her! Står ikke stille stua di heller skjønner jeg etterhvert...
    Takk for det!

Det skjer noe i blandt, men ikke mye. Når jeg er ferdig med å pusse opp, blir det lønn for strevet i form av en ny reciver eller senter - så det er et par lokkemidler bak arbeidet

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, gratulerer så mye!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

G R A T U L E R E R

.....det er ikke bare i Bjørkelangens landemerke det spirer og gror .......
    Gratulerer!

ps! sånn ser severdigheten ut der i veikrysset:

Side 5 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •